Napraattopic 4

16-09-2014 21:05 1122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren, openen we dit topic.



Wat mag wel:

- bans bespreken

- beleid bespreken

- trollhinten

- even stoom afblazen



Wat mag niet: alles wat in de huisregels staat



De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, staf dan je posting even of stuur een mailtje naar forum@viva.nl



Net als Het Bantopic is dit een test tot eind september en behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het experiment te beëindigen.



Met vriendelijke groet,



Community Manager Viva
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-09-2014 18:14
Reden: link aangepast
% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik log toch even in...

Heb natuurlijk geen tijd om alles terug te lezen, maar mijn geheugen zegt me dat iemand die naam suggereerde om te gebruiken in plaats van zij die niet genoemd mag worden. Nog voor Thordis hem gebruikte. Juist daarom dat Thordis die naam schreef.

In mijn geheugen dus geen opzet. De naam zei en zegt mij verder ook niets by the way.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
quote:rdvv schreef op 17 september 2014 @ 00:47:

Dat kan. Maar er is geen enkele forummer met mijn voornaam als nickname of een nickname die erop lijkt.



Welterustenn.



Waarom meld je niet dat jouw naam al veel eerder in dat topic genoemd is?



Voordat er één iemand afgebrand wordt, die jouw naam gelezen zou hebben uit een gepost mailadres...
quote:Kurritsj schreef op woensdag 17 september 2014 00:48 Ik log toch even in...

Heb natuurlijk geen tijd om alles terug te lezen, maar mijn geheugen zegt me dat iemand die naam suggereerde om te gebruiken in plaats van zij die niet genoemd mag worden. Nog voor Thordis hem gebruikte. Juist daarom dat Thordis die naam schreef.

In mijn geheugen dus <b>geen</b> opzet. De naam zei en zegt mij verder ook niets by the way. Nu ik zelf ook Google, want ik wist oprecht niet wat daar op die puntjes stond, is dit wat er speelde. Ik had geen idee dat die naam de voornaam van rdvv was. En als ze daar zelf de aandacht niet op gevestigd had had ik het ook nooit geweten.
Maar goed dat ik gisteravond niet aanwezig was anders had ik vást een maandban aan mijn broekrok.
quote:Thordis schreef op 17 september 2014 @ 07:42:

[...]

En als ze daar zelf de aandacht niet op gevestigd had had ik het ook nooit geweten.Maar het gáát haar helemaal niet om de aandacht
Ik had die naam ook gezien (weet het nog want vind het een erg mooie naam) maar wist niet dat het echt de naam van rdvv is. Nou ja, nu dus wel.
Goedemorgen.
Alle reacties Link kopieren
Doe die naam even heb geen zin om te googelen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net teruggelezen en kan het mysterie waarom Thordis die naam had neergezet en dat zich nu niet eens meer herinnert wel verklaren.



Er is iemand geweest die voor de grap heeft geroepen dat we 'zij die niet genoemd mag worden", waarbij jij werd bedoeld, rdvv, (omdat er nogal snel bannen werden uitgedeeld) ook wel [echte naam waar het gisteravond over ging] genoemd kon worden. Later is dat nog een verbastering geworden.



Ik begreep het niet, zag er het grapje niet van in, maar toen ik dit allemaal las ging er dus wel een lampje bij mij branden.



Thordis kan die naam dus wel genoemd hebben, maar zij had geen idee wat ze daarmee deed, want zij was niet degene die dat grapje verzonnen had om rdvv een andere naam te geven.



Hoe dan ook, ik gok dat iedereen heeft gedacht dat het een grapje was en niemand besefte waarschijnlijk dat het jouw echte naam was. Ik niet althans, en Thordis zo te lezen ook niet.



Kan iemand het nog volgen?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iig wel je Nick op anoniem laten zetten R!

Gewoon een fresh start en zonder voornaam.
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss.Innuendo schreef op 17 september 2014 @ 08:06:

Ik heb net teruggelezen en kan het mysterie waarom Thordis die naam had neergezet en dat zich nu niet eens meer herinnert wel verklaren.



Er is iemand geweest die voor de grap heeft geroepen dat we 'zij die niet genoemd mag worden", waarbij jij werd bedoeld, rdvv, (omdat er nogal snel bannen werden uitgedeeld) ook wel [echte naam waar het gisteravond over ging] genoemd kon worden. Later is dat nog een verbastering geworden.



Ik begreep het niet, zag er het grapje niet van in, maar toen ik dit allemaal las ging er dus wel een lampje bij mij branden.



Thordis kan die naam dus wel genoemd hebben, maar zij had geen idee wat ze daarmee deed, want zij was niet degene die dat grapje verzonnen had om rdvv een andere naam te geven.



Hoe dan ook, ik gok dat iedereen heeft gedacht dat het een grapje was en niemand besefte waarschijnlijk dat het jouw echte naam was. Ik niet althans, en Thordis zo te lezen ook niet.



Kan iemand het nog volgen?



Ja, duidelijk.

Maar voor rdvv niet fijn dus en ik begrijp haar verontwaardiging ( of wat dan ook) wel, vind dat ze er nog rustig mee omgaat hier.



Misplaatste grap dan van degene die heeft voorgesteld de naam te gebruiken.
Je bent zelf een theepot
En rdvv, dat je de mods erop attendeert en vraagt of die naam verwijderd kan worden begrijp ik heel goed. Dat je er hier een week later achteraf uitgebreid de aandacht op komt vestigen, begrijp ik dan weer helemaal niets van.
Dus als ik het goed begrijp, n.a.v. de postings van gisteravond en vannacht, is het wél 'toegestaan' om pagina's vol te kletsen met 'raad het plaatje', 'lol met de trol' en 'blaam of faam', maar niet met 'blij dat ik glij'.



Nou jammer dan. ik post, net als Thordis, hier en daar, met wie ik wil en wanneer ik wil. Als dat samen met de één uitmond in 'geglij' en met de ander in woordgrapjes en met weer een ander in een serieus gesprek; so be it. Niemand hoeft er aan mee te doen en niemand hoeft weg te blijven.

Zoals ik al heb ervaren heeft het geen zin om dat in een ander topic te doen, want daar kregen 'we', 's nachts, dezelfde commentaren op.

Ik vind dat er niets mis mee is om, tussen de rellen en trolhints door, gewoon lekker ontspannen te kletsen. Op het moment dat iemand iets on-topic, zoals dat kennelijk de bedoeling is, mededeelt wordt er ook gewoon op verder gegaan. wat dat betreft wordt er imho niet voorbij gegaan aan de doelstelling van dit topic.

Er geldt hier maar 1 autoriteit en dat zijn de mods; van hèn hoor ik wel of ik goed of fout bezig ben, daar heb ik geen zelfbenoemde onderwerpencensuurmoraalpolitie voor nodig. En aangezien ik nog nooit een waarschuwing of ban heb gekregen, trek ik m'n eigen conclusies........
Alle reacties Link kopieren
quote:honeymoonquiz schreef op 17 september 2014 @ 08:13:

En rdvv, dat je de mods erop attendeert en vraagt of die naam verwijderd kan worden begrijp ik heel goed. Dat je er hier een week later achteraf uitgebreid de aandacht op komt vestigen, begrijp ik dan weer helemaal niets van.



Precies. Zeg dan niks.



Maar rdvv heeft al vaker bewezen dat ze ervan houdt om slapende honden wakker te maken.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:ThunderassMan schreef op 17 september 2014 @ 08:17:

Dus als ik het goed begrijp, n.a.v. de postings van gisteravond en vannacht, is het wél 'toegestaan' om pagina's vol te kletsen met 'raad het plaatje', 'lol met de trol' en 'blaam of faam', maar niet met 'blij dat ik glij'.



Nou jammer dan. ik post, net als Thordis, hier en daar, met wie ik wil en wanneer ik wil. Als dat samen met de één uitmond in 'geglij' en met de ander in woordgrapjes en met weer een ander in een serieus gesprek; so be it. Niemand hoeft er aan mee te doen en niemand hoeft weg te blijven.

Zoals ik al heb ervaren heeft het geen zin om dat in een ander topic te doen, want daar kregen 'we', 's nachts, dezelfde commentaren op.

Ik vind dat er niets mis mee is om, tussen de rellen en trolhints door, gewoon lekker ontspannen te kletsen. Op het moment dat iemand iets on-topic, zoals dat kennelijk de bedoeling is, mededeelt wordt er ook gewoon op verder gegaan. wat dat betreft wordt er imho niet voorbij gegaan aan de doelstelling van dit topic.

Er geldt hier maar 1 autoriteit en dat zijn de mods; van hèn hoor ik wel of ik goed of fout bezig ben, daar heb ik geen zelfbenoemde onderwerpencensuurmoraalpolitie voor nodig. En aangezien ik nog nooit een waarschuwing of ban heb gekregen, trek ik m'n eigen conclusies........





Nou dat dus.



En ik ben ook nog nooit geband of gewaarschuwd.



Overigens: als ik had geweten dat de voornaam van rdvv de voornaam van rdvv was had ik die nooit gepost. Ik hoop dat men dat geloofd, want ik mag rdvv dan irritant en onnoemelijk dom vinden, ik gooi niet bewust iemands privacy te grabbel.



Alleen doet zij dat zelf wel, en daar plukt ze zo nu en dan de vruchten van. Want ondanks nickchange wegens privacy is was binnen een dag of drie haar oude forumnaam allang aan haar nieuwe gekoppeld, en nu dus ook haar voornaam aan haar nieuwe nick, waarmee dus precies hetzelfde probleem ontstaat van voor de nickchange. En hoewel het absoluut niet netjes is om iemands voornaam te noemen, en excuses dat ik dat per ongeluk gedaan heb, is het gewoon heel dom om elke keer de aandacht op al je nicks en privé te vestigen. Dergelijke dingen blijven hangen, hoe onterecht ook.

En als ze er hier niet over begonnen was was ik gewoon in de veronderstelling geweest dat het ging over rozijn, ofwel linaisa, die vlak daarvoor geband was en terugkwam als cookiedough, wat het verhaal is zoals het in mijn hoofd zit. Zo kunnen dingen dus een eigen leven gaan leiden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag gisteren dat hatseflats op het Mod topic vroeg of de mod even in dit topic 'wilde gummen' vanwege offtopic, geleuter en gehengel.. Toen de Mod het afdeed met 'er is geen sprake van off topic' werd het door haar nogmaals gegooid op het hengelen.

Maar een beetje dollen onder elkaar, waarvan de betrokken allemaal weten dat het niet serieus bedoeld is, kan niet worden bestempeld als hengelen.



Dus TAM, ik ben het met jou eens.

Ik heb al zo vaak geroepen dat off topic hier niet bestaat volgens de Mod.

Ze heeft het gisteravond weer bevestigd in het Mod topic.

ModeratorViva in "Centraal Moderatortopic I|"



Ik heb gister wel hand in eigen boezem gestoken v.w.b. mijn felheid, daarin ga ik proberen een stapje terug te doen.



Misschien is het toch ook handiger om af en toe even een babbeltje te maken in het napraters-kletstopic ipv hier.





....maar ja, ik vind onderwerpen als deze en bijv de discussie over die echte naam die genoemd zouden zijn, dus geen geklets of geleuter. Ik vind dat echt wel in dit topic horen.

Dus tja, waar ligt de grens. Nogal een groot grijs gebied volgens mij.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Dit is gewoon napraat en geglij, wat bijzonder irritant is om te lezen op een topic waar je het totaal niet verwacht.

Ik heb geen zin om op dit soort topics dat geglij te zien. Vrij logisch dat een grote meerderheid op napraat dat ook niet verwacht en daar ook niet op zit te wachten, gewoon een beetje rekening houden met elkaar blijkt dus teveel gevraagd?
quote:Zusenzoo schreef op 17 september 2014 @ 08:08:

Ik zou iig wel je Nick op anoniem laten zetten R!

Gewoon een fresh start en zonder voornaam.

Neehee, want dan krijgt ze veel minder aandacht.

En wat moet je hier nog zonder huilie te kunnen doen voor aandacht.



Oops, ik bedoel, kunnen er veel minder forummers "obsessief gedrag" naar haar toe vertonenen.
quote:Zusenzoo schreef op 17 september 2014 @ 08:42:

Dit is gewoon napraat en geglij, wat bijzonder irritant is om te lezen op een topic waar je het totaal niet verwacht.

Ik heb geen zin om op dit soort topics dat geglij te zien. Vrij logisch dat een grote meerderheid op napraat dat ook niet verwacht en daar ook niet op zit te wachten, gewoon een beetje rekening houden met elkaar blijkt dus teveel gevraagd?Ik vind het zelfs een beetje asociaal. Dit topic is niet alleen bedoeld voor de vaste schrijvers, maar voor iedereen die na wil praten. Hartstikke gaaf hoor, kom je als 'buitenstaander' hier binnen om even stoom af te blazen over een ander topic en dan kom je midden in een lebber- en kuspartij terecht . Ik kan me heel goed voorstellen dat een aantal mensen de lust tot napraten dan voorgoed vergaat.
Is dat laatste teken geen fout? "Centraal Moderatortopic I|"
Maar welke K*T heeft dan bedacht om haar zo te noemen?

Want iemand is er mee begonnen. Toch niet Stora hoop ik!



En de betekenis van Linaisa is ook niet dat woord, dus ik trap er niet in.
Ow even zwaaien, want ze leest nog mee
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 17 september 2014 @ 09:07:

[...]



Ik vind het zelfs een beetje asociaal. Dit topic is niet alleen bedoeld voor de vaste schrijvers, maar voor iedereen die na wil praten. Hartstikke gaaf hoor, kom je als 'buitenstaander' hier binnen om even stoom af te blazen over een ander topic en dan kom je midden in een lebber- en kuspartij terecht . Ik kan me heel goed voorstellen dat een aantal mensen de lust tot napraten dan voorgoed vergaat.

Plus 1



MissI, ik vind het hengelen. En op een zeer ranzige manier ook nog.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Goedemorgen, heb ik zo maar alle gezelligheid gemist gisteravond



Iedereen heeft zijn eigen verwachting over wat hier wel en niet kan / mag / zou moeten. En dan wordt hier, al verwijtend, over gediscussieerd. Waarop de volgende weer reageert met een defensieve of aanvallende opmerking. Overigens: ik ben voor niemand, ik ben voor mezelf en op de manier waarop ik dit doe mag iedereen me aanspreken.

Waarschijnlijk heel overbodig, maar de mods geven veel vrijheid hier, zij maken geen regels. Wat maakt het dan dat er mensen zijn die willen bepalen wat wel en niet binnen "het doel" van dit topic valt? We bepalen met zijn allen de inhoud hier en met zoveel forummers voldoe je nooit aan ieders verwachting.



Wel grappig (not) om te lezen dat je hier kunt leren hoe je verwijderde uitspraken, in dit geval blijkbaar een voornaam, kunt googlen én tegelijkertijd predikt over het belang van zuinig te zijn met je privacy. Niet handig van betreffende forummer om de nadruk te leggen op deze uitspraak zelfs met link ernaar toe. Maar volledig onnodig, zelfs kwalijk in mijn optiek, om dan te vertellen hoe je hier alsnog achter kunt komen.

Dit voelt voor mij als een dubbele moraal.



Miss.I. goede post! Zelfreflectie mogen wat mij betreft meerdere mensen eens toepassen.
Alle reacties Link kopieren
Thordis, de rol van vermoorde onschuld staat je niet.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven