Help, vriendin lust geen groenten!

16-09-2014 12:03 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vriendin van mijn zus lust geen groente. Ik ben zelf vegetariër en ik vind het zo moelijk als zij komen eten. Ik wil best vlees maken, dat doe ik ook voor mijn vriend, maar wat maak ik dan verder? Ik geloof dat ui en tomaat kan, maar bv courgette, paddestoelen, aubergine, witlof, prei, bloemkool, wortel, kool niet.
Alle reacties Link kopieren
Maar, nogmaals bedankt voor jullie suggesties. Ik houd het gewoon bij AGV en maak dan twee soorten groenten, waaronder bonen. Afhankelijk van het weer kunnen we ook nog bbqen en dan kan ik ook sate met satesaus en stokbrood doen en aardappelsalade. Het is idd niet aan mij om haar om groentenniveau op te voeden. Dat mag m'n zus doen als ze ooit gaan samenwonen...
Alle reacties Link kopieren
quote:oki07 schreef op 17 september 2014 @ 08:30:

[...]



Mac donalds, shoarma, grieks halen ze af. Uit eten gaan, verloopt niet altijd even soepel met z'n allen, omdat mijn zus en zij gaan voor kwantiteit en niet kwaliteit. Het moet vooral veel zijn. Meestal wordt het Griek, Mexicaan of Pizzaria. en vega-shoarma? (van die shoarma-brokjes van Tivall)
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 17 september 2014 @ 07:59:

Ik ken iemand die geen vlees lust. Maar die krijgt nooit commentaar, want ze is vegetariër en dat is allemaal prima en nobel enzo.Ik ben al vanaf mijn negende vegetariër, maar daar krijg ik juist regelmatig commentaar op. Dat ik weer moet uitleggen waarom en wat ik dan in godsnaam wel eet en waarom ik dan geen biologisch vlees eet. Laatst had ik een feestje bij een vriendin, die ik al twintig jaar ken, en dat was met avondeten. Het avondeten was broodjes knakworst en toen ik dat afsloeg, vroeg ze (heel verbaasd) wat ik dan wilde eten? Ik kreeg vervolgens twee broodjes met kaas, tomatenpesto en rucola, dus ik was meer dan tevreden, maar het verbaasde mij dus wel dat ze daar kennelijk eerder niet over nagedacht had. Dat verwacht ik echt niet van iedereen, maar wel van een goede vriendin. Maar goed, het kwam goed, dus prima. Maar, zeker bij vreemden, moet ik aan tafel altijd uitleggen waarom ik vegetariër ben en dat vind ik niet zo leuk, want ik wil niet op een etentje tegenover een vleeseter uitweiden over mijn aversie tegen de bio-industrie. Dat komt een etentje niet ten goede.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 17 september 2014 @ 08:33:

[...]



en vega-shoarma? (van die shoarma-brokjes van Tivall)Dat zou ik voor mijzelf kunnen doen, want zij eet dat niet. Zij wil geen vegetarische vleesvervangers proeven.
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar TO, als zij alleen witte bonen in tomatensaus lust, dan zou ik als zij komt eten gewoon zo'n potje opwarmen en erbij serveren. Weinig werk voor jou, en zij tevreden. Dit ga je toch niet veranderen en je moet het ook niet tot jouw probleem maken. Als er mensen komen eten, dan gaat het erom dat het gezellig is, toch? Verder staat het haar vrij om van alle andere gerechten ook iets te nemen, dus je doet haar niet tekort.
quote:sandt2.0 schreef op 16 september 2014 @ 12:41:

Zulke mensen vraag ik dus niet meer op het eten. Mijn schoonouders lusten dan wel alles, als ik het maar tot snot kook. Nou ga ik best ver in gasten het naar de zin maken, maar hé ik zit zelf ook aan tafel. Dus na de laatste serie complimenten heb ik ze niet meer uitgenodigd! Sandtman stelde het nog voor met kerst, maar dan mag hij koken en de complimenten in ontvangst nemen!



Schoonmoeder: 'Het valt ook niet mee om alles tegelijk gaar te hebben!'



Schoonvader: 'Mag ik het zout?' Ik : 'Ik zal eerst even opdienen.' Schoonvader: 'Ja, maar het is hier altijd te flauw!'



Verder eten mensen altijd graag hier en kan ik best heel lekker koken.
Doet me denken aan die smerige maaltijd op de camping afgelopen zomer met gehannes op zo'n brandertje.

We waren vergeten dat het zondag was en de winkels dicht waren, dus had ik aardappelpuree uit pakje, een pot witte bonen in tomatensaus en een blik knakworsten als diner geserveerd, brrr.

Zegt kleuterzoon: 'Mmmmm, heerlijk mam, zo lekker heb je nog nooit gekookt!'
Alle reacties Link kopieren
Mensen wennen aan zout eten hè. Op een gegeven moment heb je steeds meer nodig. Mijn vriend en schoonouders eten ook heel zout. Ik lust de sla niet meer als mijn vriend er zout over heeft gedaan. En bij mijn schoonouders heb ik echt water bij mijn eten nodig. Best typisch, allebei aan de bloeddrukverlagers, maar minder zout is geen optie. Ze zeggen dat het dan nergens naar smaakt.
quote:lisaviva schreef op 17 september 2014 @ 09:09:

Doet me denken aan die smerige maaltijd op de camping afgelopen zomer met gehannes op zo'n brandertje.

We waren vergeten dat het zondag was en de winkels dicht waren, dus had ik aardappelpuree uit pakje, een pot witte bonen in tomatensaus en een blik knakworsten als diner geserveerd, brrr.

Zegt kleuterzoon: 'Mmmmm, heerlijk mam, zo lekker heb je nog nooit gekookt!'
Alle reacties Link kopieren
quote:lisaviva schreef op 17 september 2014 @ 09:09:

Doet me denken aan die smerige maaltijd op de camping afgelopen zomer met gehannes op zo'n brandertje.

We waren vergeten dat het zondag was en de winkels dicht waren, dus had ik aardappelpuree uit pakje, een pot witte bonen in tomatensaus en een blik knakworsten als diner geserveerd, brrr.

Zegt kleuterzoon: 'Mmmmm, heerlijk mam, zo lekker heb je nog nooit gekookt!'
Alle reacties Link kopieren
quote:oki07 schreef op 17 september 2014 @ 09:10:

Mensen wennen aan zout eten hè. Op een gegeven moment heb je steeds meer nodig. Mijn vriend en schoonouders eten ook heel zout. Ik lust de sla niet meer als mijn vriend er zout over heeft gedaan. En bij mijn schoonouders heb ik echt water bij mijn eten nodig. Best typisch, allebei aan de bloeddrukverlagers, maar minder zout is geen optie. Ze zeggen dat het dan nergens naar smaakt.



Mijn schoonouders aten ook zo zout. Als ik bij hen gegeten had, hing ik daarna de hele avond aan de kraan.

Echtgenoot gooide in het begin van ons huwelijk overal extra zout of maggi in, zonder eerst te proeven. Na 32 jaar is hij nu eindelijk aan minder zout gewend geraakt.
Alle reacties Link kopieren
quote:oki07 schreef op 17 september 2014 @ 08:38:

[...]



Ik ben al vanaf mijn negende vegetariër, maar daar krijg ik juist regelmatig commentaar op. Dat ik weer moet uitleggen waarom en wat ik dan in godsnaam wel eet en waarom ik dan geen biologisch vlees eet. Laatst had ik een feestje bij een vriendin, die ik al twintig jaar ken, en dat was met avondeten. Het avondeten was broodjes knakworst en toen ik dat afsloeg, vroeg ze (heel verbaasd) wat ik dan wilde eten? Ik kreeg vervolgens twee broodjes met kaas, tomatenpesto en rucola, dus ik was meer dan tevreden, maar het verbaasde mij dus wel dat ze daar kennelijk eerder niet over nagedacht had. Dat verwacht ik echt niet van iedereen, maar wel van een goede vriendin. Maar goed, het kwam goed, dus prima. Maar, zeker bij vreemden, moet ik aan tafel altijd uitleggen waarom ik vegetariër ben en dat vind ik niet zo leuk, want ik wil niet op een etentje tegenover een vleeseter uitweiden over mijn aversie tegen de bio-industrie. Dat komt een etentje niet ten goede.

Dat hangt natuurlijk af van je omgeving.

In mijn omgeving is meer dan de helft vegetariër, dus ik ging er even van uit dat iedereen daar wel rekening mee houdt, omdat dat dus bij mij volstrekt normaal is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
bejaarden verliezen smaak en reuk, daardoor gooien ze ook steeds meer zout in het eten (http://www.nu.nl/wetensch ... bejaarden-beter-eten.html). Eigenlijk moet je op die leeftijd opnieuw leren koken
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar wat ik gelezen heb, was in de trant van: 'Kook dan speciaal voor haar een potje bonen/tomaten/sperziebonen'

Waarom? Zoals jij het niet erg vindt om zonder vlees(vervanger) te eten, vindt zij het hoogstwaarschijnlijk prima om geen groente te eten bij het avondeten. Ik zou gewoon losse bakjes maken; aparte groente voor jou, apart vlees voor haar. Dat kan bij ongeveer ieder gerecht (van pastasaus tot curry tot stamppot) en zo kan iedereen pakken wat hij wel of niet eet.
Alle reacties Link kopieren
quote:oki07 schreef op 17 september 2014 @ 08:38:

[...]



Ik ben al vanaf mijn negende vegetariër, maar daar krijg ik juist regelmatig commentaar op. Dat ik weer moet uitleggen waarom en wat ik dan in godsnaam wel eet en waarom ik dan geen biologisch vlees eet. Laatst had ik een feestje bij een vriendin, die ik al twintig jaar ken, en dat was met avondeten. Het avondeten was broodjes knakworst en toen ik dat afsloeg, vroeg ze (heel verbaasd) wat ik dan wilde eten? Ik kreeg vervolgens twee broodjes met kaas, tomatenpesto en rucola, dus ik was meer dan tevreden, maar het verbaasde mij dus wel dat ze daar kennelijk eerder niet over nagedacht had. Dat verwacht ik echt niet van iedereen, maar wel van een goede vriendin. Maar goed, het kwam goed, dus prima. Maar, zeker bij vreemden, moet ik aan tafel altijd uitleggen waarom ik vegetariër ben en dat vind ik niet zo leuk, want ik wil niet op een etentje tegenover een vleeseter uitweiden over mijn aversie tegen de bio-industrie. Dat komt een etentje niet ten goede.ik vind iemand voor het eten uitnodigen en dan broodjes knakworst serveren ook best vreemd.
quote:lisaviva schreef op 17 september 2014 @ 09:09:

Doet me denken aan die smerige maaltijd op de camping afgelopen zomer met gehannes op zo'n brandertje.

We waren vergeten dat het zondag was en de winkels dicht waren, dus had ik aardappelpuree uit pakje, een pot witte bonen in tomatensaus en een blik knakworsten als diner geserveerd, brrr.

Zegt kleuterzoon: 'Mmmmm, heerlijk mam, zo lekker heb je nog nooit gekookt!' Jij hebt tenminste nog echt 'gekookt'. Mijn dochter gaf ooit als antwoord op de vraag wat ze het liefst at 'mama's tomatensoep'. Dat was tomatensoep uit blik van Unox
Alle reacties Link kopieren
Gebleken is dat iemand wel tomatensaus lust, maar geen gevulde tomaat met kruiden/broodkruim. En wel appel, ui, ei, komkommer, maar niet bij elkaar in een salade. Althans, dat is het idee, want ze heeft het niet geprobeerd. Ik had verder brood met smeersels en wat worst/ham vooraf en gekookte aardappels, sperziebonen, twee soorten vlees en ijs als toetje. Op zich dus wel voldoende te eten, maar aan de blikken te zien, was het toch niet voldoende qua haar smaak. Ik ben er iig even klaar mee en spreek volgende keer wel ergens af.
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel ondankbaar zeg!
Alle reacties Link kopieren
Wat een onbeleefde gast!
Zucht nou ik zou er ook klaar mee zijn. Dat je niks lust is 1 ding maar dat je je niet in kan leven in je gastheer/vrouw en gedaan blij bent dat je alles eraan doet om het haar wel naar haar zin te maken is weer een heel ander verhaal.

Ik zou hier zo niet tegen kunnen.
Wat jammer! Ik vind het ook onbeleefd en ondankbaar. En dit is dus wat ik ook kinderachtig vind. Verwend...



Aan jouw inzet heeft het in ieder geval niet gelegen! (Ik had stiekem toch hoop dat ze bij jou iets nieuws zou proberen .)
Alle reacties Link kopieren
Jee Oki, ik zou daar achteraf echt pislink van worden, vind het gewoon aso



Heb in mijn familie ook zo'n volwassene die haar stempel nogal op feestjes weet te drukken. Inmiddels doen haar kinderen ook mee. De rest van de familie kan goed koken en houdt ook echt rekening met ze, er is altijd genoeg dat ze wel lusten. Maar zodra ze het eten zien, straalt de afschuw er bij hun altijd gezellig vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Aan jou lag het in ieder geval niet. Ik vind het nog best knap wat je iedere keer weet te bedenken met de dingen die ze wel lust.
Alle reacties Link kopieren
Volgende keer die bak sla over haar hoofd heen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er ook klaar mee zijn. Ik denk dat ik een volgende keer gewoon een lekkere vega maaltijd zou maken. Als je wel moeite doet is het ook niet goed, nou dan maar moeite waar je zelf wel plezier van hebt, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven