Gezondheid alle pijlers

Huismerk tampons en maandverband

17-09-2014 07:52 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit werd een subtopic van een andere, maar daar hoort het niet echt.



Ik heb een zware menstruatie. Eerste twee dagen red ik het geen anderhalf uur met een superplus tampon, dus gebruik ik ook maandverband erbij voor het geval ik geen toilet in de buurt heb.



's Nachts is ook de eerste nachten een drama:: superplus plus nachtverband (van dat extralange) en 's morgens heel snel naar het toilet proberen te komen, maar dat is alsnog vaak te laat (ik loop op krukken als ik uit bed kom).



Als tiener had mijn moeder vaak huismerken, en dat plakte vaak niet goed, lekte door etc. Maar ja, de prijs he. Sinds ik mijn geld verdien koop ik alleen nog maar A-merken, omdat ik geen gedoe wil. Maar de prijs scheelt soms wel 50%.



Zijn de huismerken inmiddels beter? Wat zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik gewoon huismerken en dat gaat prima. Het gaat mij om het nut en het gebruik en dat het dan een goedkoper huismerk is maakt mij niks uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al jaren een merk omdat deze veruit het best zit en beter kan inbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Noem even de merken die je goed bevallen!
Alle reacties Link kopieren
En of je licht of zwaar menstrueert, want dat maakt natuurlijk wel uit in dit geval.
Alle reacties Link kopieren
Ik lek vooral door met die ob silk touch meuk.

Doe mij maar t etos huismerk.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Huismerk hier altijd. (Albert Heijn tampons, gele verpakking)



Maar is het misschien een idee die superzware menstruatie met je huisarts te bespreken?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Altijd kotex van de action hier, 90 cent per pakje tampons. Geen nare silk spul, hoe ze daar in godesnaam op gekomen zijn...
Ik ben heel tevreden over huismerk AH, zowel tampons al nacht-maandverband, maar mijn menstruatie is niet zo hevig als jij omschrijft.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd tampons van Kruidvat. Eigenlijk nooit problemen mee. Maar ik heb dan ook een heel keurige doorsnee niks aan de hand menstruatie.



Als je echt zo'n zware menstruatie hebt zou ik toch eens aan de huisarts vragen of daar niet wat aan gedaan kan worden. Dit lijkt me zo vreselijk. Dat je zoveel moet gebruiken om niet door te lekken. Je loopt leeg zo. Kan me niet voorstellen dat je je niet ontzettend slap voelt als het weer zo ver is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben natuurlijk bij de huisarts geweest. Wat ik heb valt nog binnen wat ze niet echt afwijkend vinden. Het is twee dagen zwaar. Er zullen toch wel meer vrouwen zijn die elke anderhalf uur een tampon moeten verwisselen en bij wie het hard loopt als je uit bed stapt? Het punt is dat ik niet zo hard loop als ik uit bed kom
Alle reacties Link kopieren
Ob flexia, die helpen zo goed tegen het doorlekken. Ook zware bloedingen. En Ah maandverband. Vind always zoooo erg stinken
TO, ik begrijp dat je maandverband gebruikt? Dat is iets wat voor mij per definitie taboe is, al sinds de middelbare school.



Wat houdt je tegen om tampons te gebruiken? Of een softcup?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd Ob met inbreng huls, of hoe noem je dat
Alle reacties Link kopieren
Mag je de pil niet doorslikken? Of iets van A-C wat ervoor zorgt dat menstruatie uitblijft?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik maandverband als extra bescherming op de zware dagen. En op de laatste dag als ik weinig vloei en een tampon dan te droog vind
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd A merken en ook daar zit nog verschil in.



Bij de tampons zijn de verschillen kleiner dan bij het maandverband



Voor wat betreft het maandverband, gebruik ik altijd Always.

In Always zit een soort gel, die ook gebruikt wordt in luiers. Deze gel neemt het vocht goed op en houdt de bovenlaag redelijk droog omdat het vocht wordt gebonden door de gel.

De goedkopere soorten gebruiken de gel niet, maar nemen alleen vocht op zoals een spons dat doet.
Misschien zou je voor de eerste nachten eens incontinentiemateriaal kunnen proberen. Dat lijkt erg op maandverband, maar neemt meer op.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog heel zware menstruatie dagen had droeg ik altijd die groene van OB. 's nachts het extra lange nacht-maandverband van Allways, en die wisselde ik dan om de paar uur. Ik ben nog nooit doorgelekt 's nachts omdat ik op een of andere manier aanvoel als het weer tijd wordt om te wisselen, soort interne klok waardoor ik vanzelf wakker werd, naar de wc ging en weer verder sliep.



Ik had bij de goedkopere merken altijd dat het maandverband of de tampons zo pluisden en inderdaad net iets kleiner waren dan de vergelijkbare maat van OB. Goedkoop maandverband bleef bij mij ook nooit goed zitten.



Dit is echter allemaal voorbij sinds ik de anticonceptiepil slik. Nu heb ik een lichte tot normale menstruatie en zijn ook de buikkrampen een stuk minder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een zware menstruatie ben ben van OB overgegaan naar Kruidvat merk, omdat deze goedkoper zijn en vooral omdat de folie om de Kruidvat tampons makkelijker te verwijderen zijn. Ik draag 's nachts een soort luier de eerste dagen, samen met de superplus tampon, maar dat deed ik ook met de OB tampons.
Alle reacties Link kopieren
quote:Naara schreef op 17 september 2014 @ 08:19:

TO, ik begrijp dat je maandverband gebruikt? Dat is iets wat voor mij per definitie taboe is, al sinds de middelbare school.



Wat houdt je tegen om tampons te gebruiken? Of een softcup?Heb jij de OP wel gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte altijd nachtverband van kotex.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Always, en dat al jaren en niet omdat het zo heel veel anders is dan anderen maar omdat mijn man de naam makkelijk kan onthouden en de verpakking als hij het een enkele keer moet halen
Ik gebruik het eigen merk van albert hein. Ik had laatst always uit de aanbieding, vond ik evht niet prettig.
Alle reacties Link kopieren
quote:janneke44 schreef op 17 september 2014 @ 08:23:

Ik gebruik altijd A merken en ook daar zit nog verschil in.



Bij de tampons zijn de verschillen kleiner dan bij het maandverband



Voor wat betreft het maandverband, gebruik ik altijd Always.

In Always zit een soort gel, die ook gebruikt wordt in luiers. Deze gel neemt het vocht goed op en houdt de bovenlaag redelijk droog omdat het vocht wordt gebonden door de gel.

De goedkopere soorten gebruiken de gel niet, maar nemen alleen vocht op zoals een spons dat doet.

Dat was vroeger zo, maar nu allang niet meer. Ik gebruik maandverband van AH en dat heeft ook SAP-korrels, net als de AH-luiers.

Verder gebruik ik ook tampons van AH, Etos en Kruidvat. Meestal gaat dat prima. De eerste dagen gebruik ik ook wel eens o.b. Flexia, die zijn heel fijn als je ineens hevig vloeit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven