Lijf & Lijn alle pijlers

25 kilo afvallen, wie doet mee? - deel 2

14-08-2014 23:18 3053 berichten
We gaan weer verder!



Voor de tabel... Wil je erin, laat je gegevens dan dik gedrukt achter op MAANDAG voor 19.00 uur. Dit geldt ook voor het doorgeven van het gewicht elke week. Blossom, Rosanna en MevrouwJack werken de tabel op maandag/dinsdagavond bij. Wil je dan de volgende info doorgeven:



Afgevallen deze week

Huidige gewicht

Totaal afgevallen



Geef je te lang geen gewicht door (2 weken, tenzij met opgaaf van reden) dan word je uit de tabel verwijderd i.v.m het overzichtelijk houden van de tabel.





NaamLengteStartStreefDeze week HuidigeAfgevallenSchorpioen361.8299.682-0.796.3 -3.3Tweety291.72105.385097.4-7.9Kleinmeisje1.6379.175X278.2 -0.9Patsy_clein1.60116100-1.8103.2 -12.8Laurentien1.68124.3114122.8 -1.5Coosje821.7080.065X279.2-0.8Zusenzoo1.7711276110-2.0Jan10e20001.6096,556-0.593.0-3.5Cupcakegirl1.5885.762-0.980.4-5.3Speechless..1.77104.670101.8-2.8Blossom19801.7510880X2106.6-1.4Scamp1.66140Mooie jurk 103.0-37.0Lalalinda1.65115.6<100-1.3109.3-6.3IJsbloempje1.68102,185-1.094.1 -7.8Rosanna081.58123<80Vakantie80.6-42.4Gewooneenzus1.68 XXMooie jurk -1.8 XX-9.7Paulien011.5873.555X271.5 -2Marjolein8521.65 95 7492.5-2.5MevrouwJack1.84 116.6<110 -0.9111.2-5.4Liara1.72 9579 -0.5 91.0-12Pyh19891.58 8160 -0.676.0-5.0Ronkel1.69 10290+1.3 99.6-2.4S19811.65 90<80 -1.284.4 -5.6Broodjekaas 1.75 9775+0.595.5 -1.0Siril1.76 121.4115Vakantie119.8-1.6Spellengek1.65 9080X2 85-5Snoesje6661.638865085.5-2.5Lizzie891.7598.878.0+2.695.0-3.8Titin1.69111.385X2109.4-2.7Curly851.68XXmaat 44-1.8XX-8.1Teefjewentel1.7585.2<70X283.4-1.8Renate731.7095.6<70-0.790.8-4.8Mukkie19891.7210780X2107-0.0Mlsc1.669470-0.090.3-3.7Mustbesomething1.618164Start81Start
Alle reacties Link kopieren
Uuuuhhhh, ben 3 jaar terug ook 30 kg afgevallen, waar er weer 20 van aanzaten, nu gelukkig nog maar 16.



Maar ik hoef geen maagband hoor. Kennis van mij had er 1, is gaan ontsteken, nu is haar maag verkleining. En nog is ze best wel stevig bij haar lengte.
Zonde is dat he renate. Ik ben twee jaar geleden 20 kilo afgevallen en die wil ik nu weer afvallen. Pfffff. Dus dat afvallen lukt nog wel, maar het eraf houden is waarschijnlijk nog moeilijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:pyh1989 schreef op 16 september 2014 @ 21:52:

Morgen eindelijk een groot deel van de trouwfoto's ophalen!

Leuk

(Mijn stiekeme wens, is ooit weer in mijn jurk te passen. Het gewicht van toen (70kg) lukt misschien nog wel, maar dat figuur helaas niet)
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73 schreef op 16 september 2014 @ 21:52:

Uuuuhhhh, ben 3 jaar terug ook 30 kg afgevallen, waar er weer 20 van aanzaten, nu gelukkig nog maar 16.



Maar ik hoef geen maagband hoor. Kennis van mij had er 1, is gaan ontsteken, nu is haar maag verkleining. En nog is ze best wel stevig bij haar lengte.Erg is dat he ik ook, 20 afgevallen, gestopt met roken, 24 aangekomen. Maar inderdaad hell no dat ik in me laat snijden en die risico's ga nemen, dan maar dik of partij moeite doen het er zelf weer af te krijgen.
Don't know, don't care
Alle reacties Link kopieren
quote:liara schreef op 16 september 2014 @ 21:54:

Zonde is dat he renate. Ik ben twee jaar geleden 20 kilo afgevallen en die wil ik nu weer afvallen. Pfffff. Dus dat afvallen lukt nog wel, maar het eraf houden is waarschijnlijk nog moeilijker.Ja dat probleem heb ik dus ook, alles is ook zo lekker.
quote:renate73 schreef op 16 september 2014 @ 21:56:

[...]



Leuk

(Mijn stiekeme wens, is ooit weer in mijn jurk te passen. Het gewicht van toen (70kg) lukt misschien nog wel, maar dat figuur helaas niet)Mijn stiekeme wens ik volgend jaar in een trouwjurk passen terwijl ik 70 kilo weeg. En dan een onwijs gave gothic jurk aan kunnen trekken met zo'n korset-achtig lijfje Jammer dat ik geen plaatjes kan plakken....
Erg he Lalalalalinda, hier ook gestopt met roken en dat kost me zoveel kilo's!
quote:liara schreef op 16 september 2014 @ 21:47:

http://www.gezondheidsnet ... stuk-fruit-hoeveel-is-dat



IBI: 2-3 pruimen is volgens deze lijst 1 stuk fruit. Best een handig lijstje.



Dank je! Zal zo eens kijken.



Voor mijn nieuwe therapie moet ik een levensverhaal schrijven. Heb ik net gedaan en ben direct zo moe dat ik ga slapen.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie lieve reacties. Ik vind het van mezelf ook al een hele mijlpaal dat ik me nog zo 'goed' heb weten in te houden. Wie weet wordt het nog wat.

Heb wel lekker onder de regendouche in de sportschool gestaan, dat was wel fijn. Heb ook nog even boekje zitten lezen, maar dat bleh-gevoel.. En het is niet dat ik ongesteld moet worden, want dat ben ik nou net 2 weken lang geweest haha.



@renate: voor mij geldt ook wat o.a. Liara al schreef. Er wordt gewoon ontzettend veel gepost en ik lees dan wel alles, maar heb ook niet altijd tijd/zin om overal op te reageren of ik vergeet het gewoon. Dat is niet persoonlijk bedoeld en geldt denk ik voor de meesten van ons wel. Ik hoop dat je toch nog gezellig mee blijft kletsen!



@IBI: mag ik vragen, waarom je standaard de pil door slikt?



@pyh: leuk, je trouwfoto's! Wanneer ben je getrouwd?



@Liara, grappig dat je dat zegt van die gothic jurk/korset. Dat is precies wat ik me bij jou voorstel vanwege je avatar.

Grappig is dat, dat je je een bepaald beeld vormt van iemand n.a.v. de avatar alleen!
IBI: heftig! Ik snap dat je daar uitgeput door raakt, slaap lekker.



Patsy: goed dat je je hebt weten in te houden. Dat bleh-gevoel is echt waardeloos.

Mijn avatar is ook echt wel "ik". Ik stel me ook altijd van alles voor bij forummers en hun avatars. Vaak blijkt het helemaal niet te kloppen
Renate: ik vind het ook moeilijk om te reageren op iedereen omdat ik niet onthoud wat van wie. Net 3 pagina's geleden en ga proberen . Wat ik doe bij erge hoofdpijn ( ook door pil vermoed ik) is ibuprofen en 2 paracetamol . Werkt goed. Ooit tip van collega



Liara: volgend jaar ga ik ook trouwen. Geen gothic jurk maar wil wel straks corset achtig lijfje.



Patsy: als ik zo'n dag of dagen heb dan laat ik het ff over me heen komen. In verleden ook last van depressie's gehad en eerst ook bang om daarin terug te vallen maar door op zo'n dag idd opd e bank onder dekentje tv te kijken en niks te doen en te denken morgen of over paar dagen is het vast beter blijf ik niet hangen.

Heel goed dat je wel bent gaan sporten!



Ikbenertrotsop: je levensverhaal opschrijven lijkt me idd vermoeiend. Heb vandaag ook therapie gehad en dat vermoeid mij ook aardig . Vooral omdat ik daarvoor en daarna er ook nog mee bezig ben in mijn hoofd.



Lala: ik was altijd rond 93 kilo maar toen gestopt met roken en 17 kilo zwaarder. Paar keer begonnen en weer gestopt waardoor ik ook zonder iets te doen afviel ( kan mogelijk ook gekomen door b12 tekort.) Ben nu zomer roker want stop elke keer in winter. Omdat ik nu rook ben ik begonnen met lijnen en hoop dat ik deze keer niet aankom als ik weer stop .





Hatse: in mijn omgeving sporten ze allemaal dus geen excuses hier. Vind wel knap dat je in gezelschap toch je eigen ding doet. Wel gezellig weekendje weg met vrienden



Iemand zei ook iets over hoe je er uit zou zien 30 kilo lichter. Bij mij is dat te dun maar 20 kilo ben ik wel benieuwd na. Zal wel niet zo strak meer zijn als toen ik de laatste keer 77 woog want inmiddels 20 jaar ouder



Tja een maagband. Als ik nu 150 kilo zou wegen en het afvallen me echt niet zou lukken zou ik erover nadenken . Al weer ik dat je toch dik kan blijven ondanks dat ding. Had ooit collega en die had dat ding bijna een jaar en gaf zelf ook aan niet veel te zijn afgevallen. Daarna had ik er 1 jaar niet gezien en opeens hoor ik eens stem en herken die wel maar draai me om en moest echt paar keer kijken . Die was van echt dik na dun gegaan . Dat is echt ff schikken. Mensen zien er dan echt zo anders uit als ze zoveel zijn afgevallen en je doet ze niet tijdens proces.



Ik weet niet of iemand dit herkent maar als ik afgevallen was dan vond ik mezelf altijd nog dikke ik. Ik zie nu al verschil door afvallen en kijk dan naar de positieve dingen zoals dat ik minder ver op onder rug heb. Taille weer smaller word. Dit ipv naar mijn buik te staren .



Eetlijstje vandaag:

O: 3 speltboterhammen met fricandeau

L: kippensoep

D: patat , 1 borrel kippenpoot en salade

T: appel, 2 spelt met pindakaas ( jeetje wat zit er in pindakaas veel kcal)



Positieve note:

Prima dag qua eten



Ik hoop niet dat ik weer namen door elkaar heb gehaald
Alle reacties Link kopieren
quote:patsy_clein schreef op 16 september 2014 @ 22:34:

Dank voor jullie lieve reacties. Ik vind het van mezelf ook al een hele mijlpaal dat ik me nog zo 'goed' heb weten in te houden. Wie weet wordt het nog wat.

Heb wel lekker onder de regendouche in de sportschool gestaan, dat was wel fijn. Heb ook nog even boekje zitten lezen, maar dat bleh-gevoel.. En het is niet dat ik ongesteld moet worden, want dat ben ik nou net 2 weken lang geweest haha.



@renate: voor mij geldt ook wat o.a. Liara al schreef. Er wordt gewoon ontzettend veel gepost en ik lees dan wel alles, maar heb ook niet altijd tijd/zin om overal op te reageren of ik vergeet het gewoon. Dat is niet persoonlijk bedoeld en geldt denk ik voor de meesten van ons wel. Ik hoop dat je toch nog gezellig mee blijft kletsen!



@IBI: mag ik vragen, waarom je standaard de pil door slikt?



@pyh: leuk, je trouwfoto's! Wanneer ben je getrouwd?



@Liara, grappig dat je dat zegt van die gothic jurk/korset. Dat is precies wat ik me bij jou voorstel vanwege je avatar.

Grappig is dat, dat je je een bepaald beeld vormt van iemand n.a.v. de avatar alleen!In mei dit jaar! Helaas gaat het ophaal feest niet door
Alle reacties Link kopieren
*baalmodus* zou vandaag vrij zijn en de trouwfoto's ophalen en boodschappen doen, maar moet onverwachts werken doordat een collega ziek is!
Alle reacties Link kopieren
Over mijn eetlijstje van gisteren heb ik gemengde gevoelens. Ik vind zelf dat ik netjes heb gegeten, maar wel teveel kaas heb gehad en qua kcal was het niet best. Ik kwam in totaal op 1208 uit. Vind het ook zo lastig als je door een team bespreking de hele dag op je werk bent.



Positieve punten:



+ Later op de avond enkel 1 snack a jack genomen ipv wat slechters

+ De lunch aangevuld met mijn ochtendtussendoortje. Slecht dat ik die s'ochtends niet heb genomen, maar goed dat ik hem wel heb opgeschoven

+ Bij het eten maar 1 bekertje crystal clear genomen ipv meer



Eetlijstje van gisteren:



O schaaltje melk met coco pops

T -

L 2 maisboterhammen met halvarine en komijnekaas + pakje garfield koekjes

T banaan

D 2 witte puntjes met kaas en bekertje crystal clear

S 4 mini 'neger' zoentjes (2 wit, 2 melk) en rijstwafel met bbq smaak



3 glazen water

1208 kcal totaal



Vandaag moet ik dus onverwachts de hele dag werken en daardoor wordt het waarschijnlijk ook weer een beetje een magere dag! Ik moet van mezelf vandaag echt boven de 1400 eindigen!
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde met mijn post echt niet,dat er op elke post gereageerd moet worden hoor, ik snap ook wel dat, dat onmogelijk is.



Maar ik merkte dat er soms wel op het bericht voor en na mij gereageerd werd en daardoor leek het net of er gewoon over mijn posten heen gelezen wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:pyh1989 schreef op 17 september 2014 @ 07:37:

*baalmodus* zou vandaag vrij zijn en de trouwfoto's ophalen en boodschappen doen, maar moet onverwachts werken doordat een collega ziek is!Dat is niet leuk, hopelijk vind je nog een gaatje om je foto's op te halen.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het goed. Alleen sporten kan ik de tijd en energie weer niet voor vinden.
Hier ook veel kilo s erbij dankzij het stoppen met roken!



Pyh

O snap dat je baalt zeg. Heb je nou een andere dag vrij?



ikbenik

Lijkt me ook een klus zeg om je levensverhaal op te schrijven!



Hoe gaat het nu patsy?
Renate: ik begrijp wat je bedoelt



Zusenzo: tijd moet je maken 😝 en energie ook helaas. Ik ben vaak duf s'avonds maar trek mezelf vand en bank want ik moet. Als ik nu namelijk al het patroon ga doorbreken dan weet ik dat ik straks weer niet meer ga. Merk wel dat als ik et enigszins leuk vind zoals het boksen het makkelijker gaat . Wil elke keer s'ochtends gaan een keer maar de lessen zijn niet echt leuk dan en daarbij ben ik geen ochtendmens
Alle reacties Link kopieren
quote:renate73 schreef op 17 september 2014 @ 07:48:

[...]



Dat is niet leuk, hopelijk vind je nog een gaatje om je foto's op te halen.Nee gaat hem niet worden helaas! Ik werk in een andere stad dan dat ik mijn foto's kan ophalen.. Werk zelf ook in een winkel, dus de openingstijden zijn hetzelfde! Morgen avond (koopavond) maar doen!
Alle reacties Link kopieren
quote:cupcakegirl schreef op 17 september 2014 @ 08:00:

Hier ook veel kilo s erbij dankzij het stoppen met roken!



Pyh

O snap dat je baalt zeg. Heb je nou een andere dag vrij?



ikbenik

Lijkt me ook een klus zeg om je levensverhaal op te schrijven!



Hoe gaat het nu patsy?Nee, maar dat vind ik niet erg, want het geld kan ik wel gebruiken!
Hoor net bij koffietijd dat ik een in betweenie ben en dat de meeste vrouwen in nl 42 en 44 heeft . Degene die uitlegt over hoe je je kan kleden zegt maat 44/46 te hebben. Ik vind haar dus slank . Wel groot maar niet dik en dan kijk ik naar mezelf en voel me dik maar heb ook 44 dus als ik haar er slank uit vind zien dan moet ik mezelf ook slank vinden. Dat is alleen niet zo. Misschien ook maar eens een zelfbeeld training doen



Iemand zei ook iets of je iets kan aflezen uit de avatar . Het zegt mij weinig maar ben wel nieuwsgierig naar iedereen . Normaal als je mensen leert kennen dat zie je natuurlijk eerst uiterlijk en dan heb je toch vaak direct een mening over die persoon . Dit wor dan met praten wel bijgesteld maar toch in eerste instantie kijk je naar uitstraling. Hier is dat niet. Je begint gewoon met schrijven. Heb gister van psycholoog te horen gekregen dat mijn uitstraling wat kan afschrikken en ze omschreef eigenlijk het meisje dat ik vroeger zag langs lopen en dacht dat ze een bitch was. Bleek later niet zo te zijn en zij gaf toen zelf aan dat het een muurtje was. Blijkbaar heb ik ook zo'n muur dat ik zo kijk. Heb dat nooit eerder gehoord dus blijkbaar is er in afgelopen jaren toch iets veranderd. Ik weet wel zeker als ik me mond open doe dat afschilbarende er wel af is. Sorry dat ik dit hier schrijf maar ben er mee bezig om te kijken wat ik kan doen.
Alle reacties Link kopieren
@Schorpioen Je bent zo slank als je jezelf voelt. Als je niet lekker in je vel zit met mt44 dan moet je dat veranderen. Het kan dus best dat je een ander met dezelfde maatverschil slanker vind.



@pyh, jammer gelukkig kan je ze morgen wel halen.
Renate: ik weet dat het voor deel ook in hoofd zit en probeer dat dus ook te veranderen. Dat ik mezelf niet dikker maak dan ik ben
Balen pyh, je had je er zo op verheugd.



Schorpioen: je zei als je afgevallen was je nog steeds je dikke ik zag. Ik heb het andersom. Ik heb altijd het idee dat het allemaal wel meevalt en dat ik heus niet zo heel erg dik ben (hoezo kop in het zand steken ). Tot ik mezelf laatst op een foto zag en ik enorm schrok van hoe dik ik eigenlijk uitzie/ben. Dus als ik ben afgevallen klopt het beeld in mijn hoofd veel beter met de werkelijkheid. Als ik maat 42/44 heb, ben ik heel tevreden met mezelf.



Nu we het toch over avatars hadden: renate zijn dat jouw honden? Ik vind ze zo leuk daar saampjes zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven