Entertainment alle pijlers

Heel Holland Bakt

12-06-2013 21:23 3158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kon er geen topic over vinden, dus kijkt er iemand naar Heel Holland Bakt nu op NL 1 (MAX)?



Ik ben fan van het origineel op de BBC (the great British Bake Off) maar de Nederlandse variant heeft nog niet mijn hart gestolen. Ik mis een beetje de humor van het origineel. Maar de kandidaten zijn opvallen fris voor de MAX en misschien wordt het dus nog wel een succes



http://www.heelhollandbakt.nl/home/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het inmiddels wel een beetje gehad met al die shows waarin "gewone mensen" hun talenten mogen etaleren. Bakken, dansen, zingen, springen, andere dingen doen, allemaal van die goeiekope TV. Neem een "BN-er" uit het B-segment, zet die in een jury, ronsel tante Sjaan uit Hoorn en ome Sjaak uit Gouda, en hé, of het nou om taarten bakken, wenskaarten decoreren, kaarsen maken of kussentjes breien gaat, het volk vreet het wel. Echt?



Denk vaak terug aan de tijd dat je nog echt mooi geproduceerde shows op TV had, mooie TV-series, met liefde geschreven en geregisseerd, goeie quizzes, enz. Programma's die waren gemaakt door vakmensen, waar iedereen plezier aan had en waar nog een beetje kwaliteit in zat. En tante Annie die zo leuk tompoezen kan bakken? Die deed dat gewoon thuis, voor haar familie, voor bij de koffie, om op te eten tijdens zo'n GOED TV-programma...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ben ik jong genoeg om die hoogtijdagen niet meegemaakt te hebben. Daardoor kan ik onbekommerd genieten van iemand die op tv een tompoes bakt, in plaats van daarbij vol geïrriteerde weemoed aan Mies Bouwman terug te moeten denken.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.




Ik ben wel oud genoeg, maar heb al die shows gewoon nooit gekeken.



Mensen die iets koken of bakken vind ik in sommige formats wel leuk om naar te kijken, maar dan eigenlijk wel om er ook iets van te leren. Het niveau is hier soms zó bedroevend slecht dat het meer uitlach tv is, en daarom vind ik de Engelse versie toch leuker. Ik heb hier soms bijna medelijden met de jury (maar die zijn zelf ook zo flauw, dat het bij bijna blijft).
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef er niet per se van te leren, ik moet er zin in bakken van krijgen, ik wil mensen zien die plezier hebben.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:may_ka schreef op 17 september 2014 @ 10:03:

Ik hoef er niet per se van te leren, ik moet er zin in bakken van krijgen, ik wil mensen zien die plezier hebben.Wel zo handig voor hen die weinig kaas gegeten hebben van bakken dat je er ook nog iets van leert..anders rennen ze allemaal naar de super voor die set inelkaarflans tompoucen en krijgen we hier nooit een bakcultuur .. Wij lopen 3 eeuwen achter op dat vlak bij de gemiddelde Brit ..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Da's ook waar, maar ik had het nu niet over de gemiddelde Nederlander, ik had het over mijzelf.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Ik had het ook over mezelf hoor, ik wil graag inspiratie krijgen tot het maken van lekkere dingen, en dan zien hoe het moet, niet alleen maar hoe het niet moet. Ik vind het zelf leuker om een prachtige taart oid voorbij te zien komen en te denken "dat kan ik nooit" dan een ingezakt torentje slagroom met daarop drijvende bladerdeegjes. Ook wel grappig, voor een keertje, maar niet continu.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig maken ze het programma voor de gemiddelde Nederlander en niet voor may-ka alleen



De gemiddelde Nederlander kent niet het verschil tussen wijnsteen en wijnsteenzuur..sterker nog ..ze hebben er nog nooit van gehoord. Gebak komt bij een banketbakker vandaan en brood bij de bakker.. Taart houdt op bij een slagroomsnit,moorkop of mokkataart maar dan niet zelfgemaakt..



Dat deze mensen zin krijgen in bakken en dat daadwerkelijk zelf gaan doen vind ik een groot gewin.



Ook ik was redelijk bekend met bakken, maar vind het nu extra leuk omdat ik door het programma ook een winstonknoop uit de oven tover of dat ik begrijp waarom het soezenbeslag gisteren bij masterchef steeds verkeerd ging.. Juist het lerende aspect is voor dit soort programma's heel belangrijk.. Het bepaald de succesfactor , zo is het ook de reden van het floppen van Bake my day.
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Lebowski, we hebben hier niet genoeg kandidaten op het Engelse niveau .. Er zijn er wel een paar.. Maar niet genoeg om daar een aantal seizoenen mee te vullen.



Daarnaast is het algehele niveau in Nederland stukken lagen .. Een te hoog niveau zou veel minder mensen motiveren
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:may_ka schreef op 17 september 2014 @ 08:01:

Gelukkig ben ik jong genoeg om die hoogtijdagen niet meegemaakt te hebben. Daardoor kan ik onbekommerd genieten van iemand die op tv een tompoes bakt, in plaats van daarbij vol geïrriteerde weemoed aan Mies Bouwman terug te moeten denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lebowski schreef op 17 september 2014 @ 10:38:

Ik had het ook over mezelf hoor, ik wil graag inspiratie krijgen tot het maken van lekkere dingen, en dan zien hoe het moet, niet alleen maar hoe het niet moet. Ik vind het zelf leuker om een prachtige taart oid voorbij te zien komen en te denken "dat kan ik nooit" dan een ingezakt torentje slagroom met daarop drijvende bladerdeegjes. Ook wel grappig, voor een keertje, maar niet continu.







Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Fijn dat jij je als forumautoriteit op kookgebied daarin kunt vinden MV





Alle reacties Link kopieren
Vanavond weer GGBO! Heerlijk, twee bakprogramma's in de week. Krijg er ook zo'n trek van! Maar ik houd het bij een kop kaneelthee en een stukje extra pure chocola. Jammer dat Fleur er bij HHB uit is, vond het heerlijk om me aan haar en haar gestifte lipjes te ergeren. Ze werkte op de grond omdat ze van haar aanrecht zo'n puinhoop maakte dat er geen plek meer was. Wel vind ik de jury van HHB echt veel minder. Zondag zei die vent bij 1 stukje taart alleen maar :"lekker". Ja, daar hebben we veel aan. Geef mij maar Paul Hollywood en Mary Berry. Heb er weer zin in!
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
...'die vent' ?





En grappig genoeg vind ik het 'lekker' van van Beckhoven erg veelzeggend
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Ja, hoera, GBBO!



(Daar maakten ze een paar jaar geleden een keer negerzoenen en dat was zó aanstekelijk dat ik ze per se wilde maken, terwijl ik helemaal niet van negerzoenen hou. En ze waren lekker!)
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 17 september 2014 @ 16:27:

Vanavond weer GGBO!



Ik durf het bijna niet te vragen maar waar staan die letters voor ?





Ik kijk ook om 5 uur elke dag MKR.



Masterchef Aus wil ik ook gaan volgen want het is een nieuwe serie maar moet even van het weekend even een inhaalrace met een paar afleveringen doen.



En ik hoop weer op nieuwe afleveringen van Over de Kook en Topchef.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
GBBO is the Great British Bake Off! Daar is Heel Holland Bakt van afgeleid!
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Great British Bakeoff!! Is vanavond de eerste aflevering? Zag het toevallig net voorbij komen op de BBC
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
quote:Pingu schreef op 17 september 2014 @ 16:51:

GBBO is the Great British Bake Off! Daar is Heel Holland Bakt van afgeleid!Ik ga kijken!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
@MevrouwJack: nee, ze zijn al vier weken bezig. Ze zitten in het stadium dat je echt niet meer weet wie er uit zou moeten...
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt dubbel gelegen van het lachen om die tompoezen. Die saucijzenbroodjes



Jammer dat Fleur er uit is. Het verbaast me dat bijna iedereen hier haar stom vond. (Vond sommige opmerkingen hier ook echt onaardig.) Vond haar juist wel wat hebben, beetje apart en erg goed in aflevering 1. Dus van mij had ze nog wel een rondje mogen blijven.



Menno is top natuurlijk.



Die dokter is soms ook echt hilarisch. Blijft lekker positief.



En Martine maakt het geheel zo lekker droog



Ik heb al weer zin in de volgende aflevering. En verbazingwekkend genoeg, geen zin in taart. Ha
Alle reacties Link kopieren
Op TLC heb je The next new baker gepresenteerd door Buddy van Cake Boss. Daar gaat de winnaar zijn nieuwe bakkerij in Las Vegas leiden.

Elke bakker zou willen dat ze zo'n goedlopende zaak hadden,rijen klanten in en voor zijn bakkerswinkel.Hij maakt fantastische taarten.
Alle reacties Link kopieren
quote:ElleMichelle schreef op 19 september 2014 @ 06:05:

Op TLC heb je The next new baker gepresenteerd door Buddy van Cake Boss. Daar gaat de winnaar zijn nieuwe bakkerij in Las Vegas leiden.

Elke bakker zou willen dat ze zo'n goedlopende zaak hadden,rijen klanten in en voor zijn bakkerswinkel.Hij maakt fantastische taarten.Als de zaak waar ze gaan werken nieuw is, dan weten ze toch nog niet of die goed loopt?
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoelde ook zijn eerste zaak

In Las Vegas is zijn nieuwe volgende zaak
Alle reacties Link kopieren
'Flikker je dat fruit er zo op, of ga je er nog iets mee doen?'



Martine Bijl máákt dit programma echt hoor, voor mij
You don't have to fit into the format

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven