Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.



Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.



Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!



Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4



Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km



Schema's op papier:

schema's Evy



Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap



Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen



Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures





Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11



Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari



Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km



Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden



@ mother; fijn dat jouw moeder weer thuis is. Mijn vader is ook uit het ziekenhuis gekomen vorige week, toen kon ik dus ook weer naar huis (nou alweer 2 weken geleden bijna bedenk ik nu)



Vorige week was ik een paar dagen in Garderen. Lekker gelopen. Zaterdag 28 km gelopen met waf, zij was een stuk in de kar (vond het wel genoeg eventjes voor haar)



Vanmorgen in het noodweer heerlijk door de regen gebanjerd. Na 16 km waren we weer thuis. Prima training binnen MAF gedaan, was dus tevreden.



Morgen tempo training op mijn verjaardag en dan lekker rustdagje weer :-)
Alle reacties Link kopieren
Het is wel erg stil hier :-) Lopen jullie nog een beetje? Het is wel een warme zomer dit jaar :-) Augustus alweer dus de dagen worden korter en het weer zal uiteindelijk toch weer veranderen. Happy august!
Alle reacties Link kopieren
@Max, ja ik loop nog wel hoor, 31 juli en gisteren.



Wij zijn eergisteren thuisgekomen van een lang weekend in een vakantiepark. Park viel tegen, maar toch lekker elke dag gezwommen, omgeving was top! Mijn man en zoon hebben wel een keer hardgelopen.



Gisteren is mijn dochter naar de nso geweest. Zoon heeft buiten gespeeld.



Ik heb gisterenmiddag 10 km. gelopen en ik moet eerlijk bekennen dat ik lopen in de warmte leuk begint te vinden!



Tegen de avond kregen wij visite natuurlijk hebben ze bij ons gegeten. Was erg gezellig, de 2 jongens zijn blijven slapen.



Augustus: 10 km. Totaal 375,5 km
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,



Ik ben er even tussen uit geweest 1 week ivm verstandskies trekken en veel last met bewegen en de andere week ivm vakantie. Nu ga ik wel weer een paar weken terug beginnen, om het vanuit daar weer op te bouwen. En ik ren ze nu wel helemaal uit, eerst moest ik wel eens vaker stoppen.



Merken jullie dat jullie ook afvallen of niet? Zou namelijk wel mooi zijn meegenomen bij mij☺
Alle reacties Link kopieren
Zo, gistermiddag heb ik 12 km. gelopen. Het lopen gaat de laatste tijd niet zo lekker, ik wandel veel.

Kan dit komen door de combinatie: fietsen/ hardlopen?

Soms heb ik pijn in het botje van mijn heup. Moeilijk uit te leggen.



@Cvh92, ja door het hardlopen ben ik 10 kilo afgevallen.



Augustus: 22 km. Totaal 387,5 km
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Wat is het hier rustig! Hoe gaat het met iedereen?



Zo, 9 dagen niet gelopen is toch ergens goed voor geweest ik heb vanmiddag 10 km. gelopen in 1.4 en het ging top. Zo even snel gedoucht, even werken en lekker naar huis.



Augustus: 32 km. Totaal 397,5 km
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
@mother2009 wauw! Wat goed!

Ik ben nu bij les 10. Vandaag in de regen gelopen, eigenlijk wel lekker. Ik heb deze lessen ook voor mijn vakantie gehad maar toen haalde ik steeds net niet de totale 5 min etc. En nu gewoon wel, dus mijn conditie is al vooruit gegaan. Wat een heerlijk gevoel zeg!
Alle reacties Link kopieren
@ cvh: goed gedaan! Wat fijn dat het beter gaat. Stug volhouden, des te beter wordt de basis



@ mother: lekker gelopen weer?



Hier alles Ok ik blijf ook lekker lopen. Heb een mooi plan voor 2015 gemaakt en dat ben ik in mijn vrije uurtjes vast een beetje aan het invullen, want bepaalde dingen moet je helaas al vroeg vastleggen. Vervelend, want er zijn vrij veel onzekere dingen natuurlijk, onder meer of de hond nog wel fit genoeg is volgend jaar (en ik!). Maar goed, het plan ligt er en nu maar gewoon lekker naartoe leven.



Het is een prachtige route van 120 km. Eind februari eerst nog de ultra, die is een kleine 60 km dus een mooie training weer. In 2014 was het een geweldige ervaring en ook een mooie route. hoop dat ik dit jaar net zulk mooi weer zal hebben.



Voor wie mee wil kijk naar het plan voor 2015 op http://bit.ly/1triZ4v staat wat informatie en ook de route.
Alle reacties Link kopieren
@Cvh, dank je wel.



@Max, wat gaaf dat je al een plan heb gemaakt voor het jaar 2015. O ik kan zo genieten van je verslagen ik vind het erg leuk om ze te lezen. Goed bezig!



Zo, net 10 km. gelopen in 1.5 en zonder pijn in mijn heupbot, daar ben ik super blij mee nu kan ik mij weer gaan richten op de CPC/ HM in Maart 2015.



He houden jullie je tijden niet meer bij!



Augustus: 42 km. Totaal: 407,5 km
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mother



at klinkt fijn dat je gelopen hebt zonder pijn!! Nu weer rustig opbouwen. Heb je nog een loop in het vooruitzicht?



Ik heb vandaag weer een beetje tempo training gedaan. Vond het niet echt fijn weer om te lopen. Woef had het ook erg warm vreemd genoeg.



Komend weekend maar weer verder. Alweer bijna september! De eerste 2.000 km zit er op voor dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
@Max, hoe gaat het met jou en woef?



Afgelopen vrijdag zijn mijn kids en ik naar een bruiloft van mijn nicht geweest, wat een topfeest, wat hebben wij genoten. Weer was bewolkt maar wel hele middag/ avond buiten gezeten. Wij lagen om 3:45 uur in bed. Gelukkig konden mijn dochter en ik bij iemand slapen. De volgende dag was het visserijdag in Spakenburg, was zo gaaf!



Vanmiddag 10 heerlijke km. gelopen in 58.22, een pr.

Ik wil sneller worden, ik ga op de dinsdagmiddag meedoen aan intervaltrainingen via mijn werk. Ben benieuwd.



September: 10 km. Totaal: 417,5 km
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
@ mother: ja ik zag het al, prima tijd! Ga je de 10K lopen in Den Haag?



Hier alles prima, we lopen lekker door. Afgelopen zaterdag 37 km gelopen en dat ging prima. Mooi vlak, op streeftempo en zonder problemen. Maandag weer een MAF rondje op hartslag en gisteren interval training. Zo rommelen we lekker door. Nog ruim 2 weken dus het gaat nu ineens heel snel allemaal.



Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
@Max, dank je ja ging lekker.



37 km. zo knap hoor, dat doe ik je nog niet na.

Spannend he?



Ja ik ga 10 km. lopen tijdens de Vredesloop aankomende zaterdag, wie gaat er nog meer meedoen aan deze hardloopwedstrijd?
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
@ mother: spannend ik ga voor je duimen!



Vanmorgen weer lekker gelopen. Ik heb mezelf op tempo gehouden door steeds in 200 meter blokken te 'kijken'. Ik wist dus van te voren precies hoe snel ik deze wilde lopen en op deze manier gaat dat heel makkelijk.

Zaterdag ga ik dat weer doen, maar dan loop ik anders, dus even proberen of het dan ook zo werkt. Maar bij de continu lopen gaat het 'pacen' zo ontzettend gemakkelijk en het is nog leuk ook
Alle reacties Link kopieren
Wat is het hier stil wordt er nog wel gelopen?



@Max, wat jij hierboven beschrijft ga ik toch een keer uitzoeken op runkeeper.



Via dit bericht wil ik succes toewensen voor je lange loop aankomende zondag!



Nou mijn wedstrijd afgelopen zaterdag is niet goed gegaan.

Ik was op tijd bij de Start, nog even rondgelopen en om 15:00 uur klonk het start sein. Het was drukkend warm, maar er was veel muziek/ veel mensen langs de kant, dus ik dacht nou dit gaat lukken. De eerste 5 km. gingen goed, zelfs de 3e km. in 10.12 gelopen, ineens moesten wij stoppen voor een tram, daardoor ben ik uit mijn ritme geraakt en heb ik helaas een paar x gewandeld wat ik normaal nooit doe. Eindtijd was 1.8 oh men, wat baalde ik zeg, maar ja ik ben wel een mooie medaille rijker.



Gisteren 10 heerlijke km's gelopen! Even gedoucht, nog even gewerkt en daarna lekker naar huis.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Wat is het hier rustig zeg!



Hoe gaat het met iedereen nog lekker aan het hardlopen?



@Max, ik hoop dat woef snel opknapt, ben jij nog wel aan het hardlopen? Heb jij nog een wedstrijd op het oog?





November: 9 km. Totaal: 493,5 km
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
Zo weer lekker 9 km. gelopen een keer mijn bestaande route andersom gelopen.



November: 18 km. Totaal: 502,5 km
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
November: 27 km. Totaal: 511,5 km
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
@ mother: jij gaat ook goed he?



Ik ben nog volop plannen aan het maken voor 2015. Inmiddels al diverse dingen aangeschaft voor het wild campen. De hond is twee weken geleden geopereerd en dat gaat wel goed, maar ze loopt nog niet mee. Ik ga eind van de week een klein stukje met haar lopen, dat moet ik ook weer rustig opbouwen. Ze wordt ook binnenkort loops, dus dat is dan weer niet zo erg handig maar als het allemaal maar goed komt vind ik het verder prima.



Vorig weekend 31 km gelopen op zaterdag, gisteren 33 km gelopen. Best gek zo zonder hond, ik vind er niks aan het enige voordeel is dat ik over de dijk kan lopen, want dat is niet zo fijn voor/met woef dus dat loopt lekkerder als ze er niet bij is.



Grappig genoeg liep ik vorige week in de keiharde regen en was het gisteren gewoon warm om te lopen! Ik had mijn gewone rugzak aardig volgepropt om vast te wennen aan weer wat extra gewicht en dat viel niet eens mee. Hoewel... ik heb toch gewoon het stukje gelopen.



Merk wel dat ik erg moe ben door alles wat hier speelt en dat werkt niet zo mee. Na komende week wordt het weer rustiger.
Alle reacties Link kopieren
@Max, ja gaat best goed, haha.



Wild campen, oh wat gaaf zeg.



Succes toegewenst tijdens je wandeling met je hond. Ben benieuwd hoe het gaat.



33 km. zo wat knap, ik weet nu zeker dat mij dat ooit ook gaat lukken. Ja, elk voordeel heeft zijn nadeel, je vind het jammer dat je hond niet mee kan maar aan de andere kant kan je nu wel lekker over de dijk lopen he? Komt goed nog even en je kan weer samen gaan hardlopen. Even een vraag: waarom moet je trainen met zwaar gewicht?





Ja wat een wisseling van temparatuur he.

Beetje rustiger aan kan soms geen kwaad he?
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
@ mother: nou die dijk kan me gestolen worden hoor :-) Maar het is op zich wel makkelijk om die route te kiezen want dan loop je wat makkelijker kilometers weg daar. Zondag vaart het pontje niet, en kan ik niet de IJssel oversteken dus dat is al lastiger met een route. Bij het wild campen zal ik alles mee moeten nemen, dus moet ik nu alvast wennen aan extra gewicht. Ik probeer met maximaal 9 kilo straks te lopen dus er moet nog even wat bij :-)



Vandaag weer terug naar terneuzen. Het ziet er ineens niet zo rooskleurig uit allemaal voor waf. Even afwachten, ik hoop nog steeds dat die rare bal op har achterpootje niks is. Maar over een paar dagen hebben we dus eindelijk zekerheid en kunnen we - al dan niet - verder met plannen etc.
Alle reacties Link kopieren
@Max, oh ik dacht dat je het lekker vond om over de dijk te lopen.



Ik hoop dat het inmiddels beter met je hond gaat.



Zo, net 10 km. gelopen, ik hou van dit weer heerlijk! Even douchen, verder werken, vanavond naar rapportavond van mijn dochter. Mijn man gaat met haar naar korfbaltraining. (3e)



November: 37 km. Totaal: 521,5 km
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
@Max, gisteren heb jij 11 km. gelopen he? Hoe ging het? Zonder waf neem ik aan? Hoe gaat het met hem/haar?



Laatst tijdens het lopen ging ook mijn (werk) telefoon, ik heb hem ook maar beantwoord, haha, grappig.



Hoe gaat het met iedereen?



Zo, gisteren heb ik 9 km. gelopen, in en door het bos. Ik heb officeel een paar km. meer gelopen, ik had mijn runkeeper app verkeerd ingesteld, grrr. Nou ja, maakt niet uit toch weer lekker 9 km. op de teller.



Aankomende zaterdag gaat mijn zoon zijn verjaardagsfeestje vieren, HELP, 16 pubers in huis, dochter gaat ergens logeren.



December: 10 km. Totaal: 531,5 km
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Alle reacties Link kopieren
@ mother: ik heb inmiddels twee keer nu met woeffie gelopen, een keer 11 en een keer 14 km. Dat gaat prima, ze is vrolijk en fit maar die bal wil nog niet weg. Ik ga morgen weer naar terneuzen. Hoop dat we gewoon op de goede weg zitten en dat het tijd nodig heeft, maar ik vind het beter als hij even het echt ziet en voelt en niet alleen maar via afstand. Op zich is er in de 2 weken veel gebeurd, want van een enorme harde bal en koorts, zijn we nu hier. Maar toch...... Was jij nou van plan om de bruggenloop te doen?
Alle reacties Link kopieren
@Max, ahc dat klinkt goed. Fijn dat het zo goed gaat. Hoe is het 9 december in Terneuzen gegaan?



Nee ik heb de bruggenloop niet gelopen, misschien volgend jaar. Ik ben op zoek naar een 15 km. wedstrijd, ik denk dat het de rokkeveense dekkerloop gaat worden, niet veel deelnemers/ publiek dus ik kan knallen en ik wil tijdens de CPC loop in maart 2015 mijn 2 HM gaan lopen.



Zo ik heb gisteren weer lekker onder werktijd 10 km. heerlijk, het was echt genieten zie mijn nieuwe profiel foto! Zo ik ga weer werken, fijne dag toegewenst.



December: 20 km. Totaal: 541,5 km
I do not stop when I am tired, I stop when I am done

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven