Zwanger worden voorjaar 2015

04-09-2014 10:47 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, Mvr. Wolle is de naam. Ik ben 25 jaar oud en studeer nog. Maar ik droom al jaren van een kindje samen met mijn vriend. Mijn afstudeerjaar is nu van start gegaan en na twee jaar rammelende eierstokken hebben mijn vriend en ik besloten om er februari/maart 2015 echt voor te gaan. Wij zijn bijna 8 jaar bij elkaar en mijn vriend is 5 jaar ouder dan ik. Wij willen beide niet te oud vader/moeder worden en daarnaast beginnen wij te merken dat onze eigen ouders best oud worden. Mijn moeder heeft voor de tweede keer te kampen met kanker en ze wil niets liever dan oma worden, mijn vader gaat binnenkort met pensioen, en ondanks dat ik ruim de jongste thuis ben... wil ik mijn ouders erg graag eindelijk een kleinkind schenken (voor het te laat is). Nu ook nog mijn vriend zijn goede oom gister plotseling op 59 jarige leeftijd is overleven, hebben we tegen elkaar gezegd dat we niet veel langer meer moeten gaan wachten. Maar natuurlijk moet ik wel afstuderen en daarom wachten we nog een half jaartje, zodat ik dat in ieder geval kan afronden.



Veel mensen in mijn omgeving zullen het niet slim van mij vinden dat ik tijdens mijn studie al zwanger wil proberen te worden. Maar mijn vriend zijn financiële situatie staat er goed voor. Hij verdient genoeg om mij en ons hopelijk toekomstige kindje te kunnen onderhouden. We zullen wel anders moeten gaan leven dan we nu doen maar daar hebben we het dubbel en dwars voor over. En wanneer de kleine een paar maanden is ga ik natuurlijk zo snel mogelijk werk zoeken. En ik geloof er in dat dat wel op zijn pootjes terecht komt!



Ik vroeg me af of er al meer mensen zijn die besloten hebben er in het voorjaar van 2015 voor te gaan? En wat jullie beweegredenen zijn. Hoe oud jullie zijn en hoe lang jullie de kinderwens al hebben?

Ik ben erg benieuwd om het te lezen en leuke maar misschien ook wat verdrietige verhalen met elkaar te delen! Om onze eierstokken nog erger (als dat al kan) te laten rammelen!



Xjes Wolle
If we wait until we're ready, we'll be waiting the rest of our lives <3
Alle reacties Link kopieren
@vitaminepillen: ja opzich kan dat prima, maar je kan ook gewoon een multivitamine voor zwangeren kopen. Je wil namelijk ook niet teveel vitamine A binnenkrijgen, want dat is ook niet goed voor de baby, dus niet alle multivitamines zijn geschikt. Hij de Etos hebben ze van die potjes 'voor mama' ofzo. Daar zit dan ook meestal al voldoende foliumzuur in, je hoeft maar 0.5mg per dag.



@ruggenprik: je moet gewoon doen wat op dat moment goed voelt, maar dat heeft niks te maken met 'zelf doen' of 'bewijzen', dat is wat de NLse maatschappij je aanpraat



@pil: ik weet niet of het door de pil komt, je maakt zelf natuurlijk ook hormonen aan en het klinkt alsof jouw hormoonhuishouding zodanig is tijdens een menstruatie dat schimmels de kans krijgen. Kan denk ik zowel aan de pil als aan jouw eigen hormonen liggen.
@viatminenpillen: Ik neem "vitaminenpillen voor zwangere en borstvoedende vrouwen aangepast aan "Nordic needs"" (beetje raar vertaald). Dit bevat 13 vitaminen en 10 mineralen. Foliumzuur zit er 250% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid in.



Dus je kan ofwel folium zuur nemen en afzonderlijk vitaminen. Of multivitaminen incl foliumzuur.



@antibiotica: de meeste antibiotica heb ik van de eerste keer dat ik op reis ging naar Zuid-Oost Azië en ik daarvoor naar een centrum ging voor tropische geneeskunde. Die arts was echt overbezorgd, ze ging er vanuit dat wij in de meest erbarmelijke omstandigheden gingen rondreizen en schreef 3 soorten antibiotica voor, met een specifieke omschrijving wat waarvoor ik het mag nemen. De enige keer dat ik het gebruikt heb zonder doktersadvies is voor een blaasontsteking en toen was ik gewoon in Zweden.



Maar ik ben wel blij dat ik het altijd mee heb. Tijdens m´n reizen bevind ik me soms op een paar dagen rijden van een stad met een ziekenhuis. Als er zich iets ernstig voor doet, heb ik toch iets bij de hand.
Alle reacties Link kopieren
@AB: ohja ik snap het. Wel handig dan! zal je wel met brede spectra hebben gekregen denk ik, amoxicilline enzo? Let op dat ze niet over de datum gaan hè



@hier: eindelijk echt ongesteld geworden! Pff ben behoorlijk opgelucht eigenlijk. Omdat ik eigenlijk gewoon zeker wist dat ik niet zwanger kon zijn dacht ik alleen maar: ohjee straks is er wat mis maar iig geen cyclussen overslaan
Alle reacties Link kopieren
@voetjes: joepie!
Alle reacties Link kopieren
Denk ik wel de laatste keer dat ik cheer omdat ik ongesteld ben geworden haha!
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoe graag je wilt wachten tot februari (?)

Maar dan nog is cheering vaak een overdreven reactie op ongesteldheid ;)
@AB Voor mijn volgende reis (Costa Rica) blijf ik in de bewoonde wereld. Dan neem ik gewoon een hele hoop prenatale vitaminepillen mee en een paar zwangerschapstests.



@Ongesteld: congrats! Hopelijk bijna de laatste keer dat we daarvoor cheeren. En je hebt je nu al meteen weer wat geld uitgespaard door je te over slapen en niet op die test te plassen. Ik wou dat ik zo geduldig was!



Gisteren eens met mijn man gesproken over baby dragen of een kinderwagen. Hij zegt dat hij liefst zelf de baby wil dragen. Je ziet hier vaak papa´s met zo´n babybjorn rondlopen en hij vindt dat wel leuk om als man je kindje zo dichtbij te hebben.

Dan kijken we wellicht ook voor een soort multifunctionele kinderwagen. Iets combineerbaar met de maxicosi voor in de auto, lijkt me wel handig. Of misschien ook gewoon zien wat we kunnen krijgen van vrienden die al een kindje hebben en niet te kieskeurig zijn. Blijkbaar zet je die wagen hier in de kelder in een kinderwagenlokaal, dus moet je dat niet de trap dragen.
Alle reacties Link kopieren
@kinderwagen: helaas geen lokaal daarvoor hier, dat zou wel handig zijn! Vandaar dat ik graag een kleine wil



@dragen: lees je wel even goed in op de manieren om te dragen; niet alles is goed voor de houding van de baby!



@ongesteldheid: haha de enige reden dat ik zo geduldig was, is dat ik toch al wist wat die test ging zeggen denk dat als we ervoor gaan dat ik dan al voor m'n NOD wil testen enzo, ik ken mezelf, ben nogal ongeduldig.



Waar is de TO eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
@reis: Ik ben wel verbaasd over wat jullie allemaal meenemen op reis! Namen jullie altijd al zwangerschapstesten mee ook?



@geduld: ik herken het lilapie, ik ben de laatste tijd wat misselijk en had hiervoor ook wat vage klachten, die als je googled onderdeel kúnnen zijn van zwangerschap, dus had ook een test gedaan die ik nog had liggen. Was niet nodig geweest, maar goed ;)



@wagen/doek: ik denk ook dat het handig is om bij vrienden na te gaan wat zij nog hebben. Niet dat ik veel vrienden met kinderen heb, maar in ieder geval wel goede kennissen, als dat een begrip is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vaker gelezen, maar wat is NOD eigenlijk?



Mbt TO: geen idee.
Zo zeg er is veel geschreven. ..



@ ruggenprik. Ik wilde hem eerst niet ivm de mogelijke bijwerkingen en omdat ik bang ben voor naalden (ik zag dus meer op tegen de infuusnaald dan tegen de bevalling) In het begin waren de weeen nog goed te doen, maar nadat ik een half uur onder de douche was geweest in het ziekenhuis brak de hel los. Ik heb tegen mijn vriend en tegen de vk gezegd, ik wil die prik NU!!! Daarna kwam de anesthesist, die legde nog wat uit, daarna prik erin, slangetje erin etc. Daarna duurde het nog zo'n 10 min voordat het zijn werk gaat doen. Je voelt echt nog voldoende hoor. Ik heb maar een kleine dosis gekregen en toen mocht ik persen en dan dienen ze niets meer toe. Dat voel je dus nog prima.



@ vitamine. Ik slik nog een multi vitamine voor zwangeren en voor bv. Die slik ik gewoon door straks. Alhoewel de etos foliumzuur een stuk kleiner en goedkoper is. Deze pillen kon ik tijdens mijn zwangerschap moeilijk weg krijgen.



@ AB. Hier in italie schrijven ze het echt heel snel voor. Zo hebben wij van de kinderarts ook AB meegekregen toen wij op vakantie gingen. Zoontje heeft vaak last van oorontsteking. Ze schrijven dan idd een breed spectrum voor.



@ dragen. Wij hebben een redelijk arsenaal aan babydragers in huis. Rekbare en geweven draagdoek, bondolino draagzak en manduca draagzak. Ik heb de doeken en de manduca gebruikt en vriend de bondolino. Oh ja hebben ook nog een ringsling. Die gebruik ik nog wel eens voor hele korte stukjes.



@ stoppen met de pil. Ik had toen ook zo'n puiten explosie. Niet leuk was dat. Kreeg ook heel vet haar. Dat heeft hier wel een paar maanden geduurd.



@ lilapie. Ik had graag gehad dat mijn ouders voor de geboorte over waren gekomen. Dat hebben ze helaas niet gedaan. Mijn broer met zijn gezin is 3 weken na de geboorte geweest en zaten in een hotel (wonen vrij klein) Mijn zus met gezin en mijn ouders zouden ook een maand na de geboorte komen, maar vanwege staking van de luchtvaartmaatschappij zijn ze pas na 2,5 maand gekomen. Ik blijf dat een moeilijk punt vinden, het mooiste, gelukkigste moment uit mijn leven heb ik gewoon niet echt met mijn familie kunnen delen. Terwijl ik voor de geboorte heb aangegeven het fijn te vinden als mijn ouders er zouden zijn. Mijn zoon ziet mijn familie ook niet als opa, oma, ooms en tantes. Hij kent ze niet. Sterker nog, mijn moeder wil niet meer vliegen en min of meer heeft ze al laten doorschemeren dat ze niet meer naar italie komen met het vliegtuig. En mijn vader vindt het te ver om te rijden. Dus ik hou er rekening mee dat ze helemaal niet komen bij een tweede kindje. Moeilijk!
Nod: niet ongesteldheids dag. Ofwel de dag dat je je menstruatie verwacht en die hopelijk niet komt.
Hier trouwens ook weinig geduld. Het liefst begin ik deze cyclus nog. Maar zoon moet volgend jaar september naar de kleuterschool en dan moet hij zindelijk zijn. Daar gaan wij volgend voor jaar dus flink mee aan het oefenen. En dat zie ik niet zo handig in met een baby erbij. Daarnaast willen wij beiden niet dat ik in augustus/september moet bevallen, want dan valt het samen met de wenperiode op de kleuterschool. Vandaar dat wij mijn cyclus begin januari afwachten en daarna gaan starten. Dan wordt de uitgerekende datum ergens in oktober mocht het gelijk raak zijn. Waar ik eigenlijk niet vanuit ga.
Alle reacties Link kopieren
@italiagirl: Wat vervelend van je ouders en dat je familie er niet (zo snel) bij kon zijn! Lijkt me heel lastig. Hoe is de band met je schoonfamilie?

Goed om te weten trouwens van die ruggenprik.
Alle reacties Link kopieren
@reis: nee die zwangerschapstesten pas sinds ik geen spiraal meer heb en zo onregelmatig ben. Heb hem alleen op huwelijksreis gebruikt



@AB: ja dat weet ik, italia-girl! Wij NLse medici (in spé) zijn het daar helemaal niet mee eens haha! Wat vervelend dat je zoontje recidiverende oorontstekingen heeft trouwens. Dat zie je helaas wel vaker bij jonge kinderen.



@dragen: ah een echte drager... mag ik vragen? Wat vind je het voordeel van de Manducca en waarom gebruikt je vriend liever de Bondolino?



@ouders op bezoek: wat sneu italie-girl, dat je ouders misschien niet eens willen komen en dat je zoontje hen niet als familie ziet. Dat zou ik erg moeilijk vinden en is voor mij de grootste reden om in NL te blijven. Wij hebben als we zouden emigreren (tijdje over gesproken ivm carrièremogelijkheden van vriend) natuurlijk ook helemaal geen binding met zo'n land en dat lijkt me best jammer bij zulke grote gebeurtenissen; dat je geen familie om je heen hebt.



@TO: als TO niet meer op komt dagen zullen we dan een nieuw topic starten met een tabel? Ik merk namelijk nu dat ik volgens mij al jullie en partners leeftijden al een keer gelezen heb, maar nog een keer wil vragen omdat ik het alweer ben vergeten. Volgens mij zijn we namelijk best een jong groepje hè?
Alle reacties Link kopieren
@nieuw topic: Vind ik een prima idee! En dan kan TO altijd weer aansluiten.



@emigreren: Het lijkt mij ook moeilijk om mijn familie zo ver weg te hebben. Nu hebben we twee dames in de groep die dat wel hebben, best uitzonderlijk denk ik ;) Aan de andere kant zijn 2 van mijn 3 zussen nu zelf weg en zie ik mijn ouders ook niet héél vaak. Maar denk dat het sowieso anders is als je zelf kinderen hebt en misschien over bepaalde dingen wel wilt overleggen met je ouders.
@ nieuw topic. Goed idee! Vriend is trouwens 31 en dat wordt ik volgende maand ook.



@ voetjesinhetzand. Wij hadden eerst de bondolino gekochr omdat je die makkelijker kan wisselen tussen verschillende personen. Je hoeft dan niets te verstellen. Maar een nadeel is dat die banden snel vies worden omdat als je buiten knoopt over de grond slingeren. En het rugpand vind ik erg laag. Voor rugdragen is hij helemaal niet handig. De manduca mocht vriend niet van mij gebruiken omdat ik dan continu moest verstellen. Haha. Achteraf gezien had ik denk ik liever de Tula gekocht ipv de manduca. Die schijnt voor rugdragen nog fijner te zijn.



@ Understatement. Ja met de schoonfamilie heb ik wel een goede band. Alhoewel ze op momenten echt te opdringerig kunnen zijn en ik qua opvoeden totaal niet op 1 lijn zit met ze. Vandaar dat ze ook niet structureel op mogen passen. Zij zetten zoon rustig de hele dag voor de tv, tekenfilm aan, snaaierij erbij etc. Prima voor heel af en toe, maar niet structureel. Daarbij heeft zoon net als ik last van een erfelijk hoog cholesterol en dus mag hij geen snaaierij, maar dat vinden ze maar zielig en soms proberen ze hem toch stiekem wat toe te stoppen. Maar zoon is echt super gek met zijn opa en oma hier, en ik gun hem echt die band! Letten wij gewoon wat meer op dat ze hem geen slechte dingen laten eten.
@nieuw topic, lijkt me wel leuk! Met een tabel! Openen we dan een nieuwe account zodat iedereen de tabel kan aanpassen?



@emigreren:

Ik heb een beetje schrik dat sommige familieleden heel enthousiast mijn woning gaan bestormen voor enkele weken. Zo zie ik mijn moeder al met de camper naar Zweden rijden om hier 2 maanden rond te hangen en dat wil ik helemaal niet. Ze is nogal invasief en kan absoluut niet luisteren. Als ik bepaalde regels heb, dan doet ze niet liever als die compleet negeren (Voorbeeld: mijn kat is allergisch aan heel veel zaken en hij mag enkel een speciaal prescription diet... Vindt zij het heel leuk om hem lekker yoghurt te geven! En dan met zo´n opmerking er bij van "zie je wel dat ie dat lust, hij mag ook niets van jou". Leuk hoor, mag ik daarna weer naar de dierenarts omdat zijn gehemelte helemaal opzwelt en hij niet meer kan eten. Kan je je voorstellen hoe dat gaat zijn met een kind?? aargh!).



Ik heb ook altijd zo´n beeld van mijn moeder die met een sigaret boven de wieg hangt of haar gigantische rottweiler die even sympathiek op het babybed springt.



Soms begin ik me nu al druk te maken over het hypothetische moment dat zowel mijn mama, stiefpa, vader, schoonouders en schoonzus hier op bezoek zouden zijn. Zes mensen! Ohnee, ik krijg er nu al stress van.



Maar, italiagirl, ik snap het wel dat het sneu is. Mijn vader zou ik er bvb wel graag bij willen en die wil ook niet meer vliegen. Sommige mensen wil je er wel bij en dan is het lastig als ze zo ver wonen. En het moet wel vervelend zijn dat je zoontje er niet zo´n sterke band mee heeft. Skype je soms met je ouders? Soms kan dat helpen, dan ziet hij ze (ookal is ie nog jong).



Gaan jullie wel eens op reis naar NL? Gaat je zoontje dan mee? Denk je dat je hem als ie ouder is soms alleen zou laten bij oma en opa (of andere familie)? Als ik nog in Zweden zou wonen als m´n kind naar school gaat, zou ik eventueel in de zomervakantie hem of haar even willen afzetten bij de grootouders en na 3 weken terug oppikken. Lijkt me soms goed dat ze dan iets meer hun moedertaal leren en hun familie leren kennen. Maar uiteraard wel pas bij een kind vanaf 5 jaar, dat oud genoeg is om uit te leggen dat mama heus wel terug komt



@TO... Wat is een TO?



@reis: mijn eerste zwangerschapstest ooit was eergisteren. Dus ik heb die nog nooit meegedaan op reis. Dit jaar wel. In het heel onwaarschijnlijke geval dat mijn cyclus superregelmatig 26 dagen blijft duren, dan heb ik technisch gezien mijn eerste NOD enkele dagen voor mijn verjaardag (oudjaar). Dat lijkt me ook een goed moment om eens te testen zodat ik weet wat ik mag vieren / wat ik mag drinken op 31-12.



@dragen: hier in Zweden zie je vooral de babybjörn draagzak



Ik heb te weinig vertrouwen in mijn eigen knoop en vouwkunsten om een echte draagdoek te gebruiken. De babybjorn zit er heel gemakkelijk en ergonomisch uit. Heel veel vrienden van me hebben die.



@get aways: net een tripje Griekenland geboekt met een vriendin van thuis. November! Yaay!
quote:italiagirl schreef op 17 september 2014 @ 14:33:

ik qua opvoeden totaal niet op 1 lijn zit met ze. Vandaar dat ze ook niet structureel op mogen passen. Zij zetten zoon rustig de hele dag voor de tv, tekenfilm aan, snaaierij erbij etc. Prima voor heel af en toe, maar niet structureel. Daarbij heeft zoon net als ik last van een erfelijk hoog cholesterol en dus mag hij geen snaaierij, maar dat vinden ze maar zielig en soms proberen ze hem toch stiekem wat toe te stoppen. Maar zoon is echt super gek met zijn opa en oma hier, en ik gun hem echt die band! Letten wij gewoon wat meer op dat ze hem geen slechte dingen laten eten.



HAHAHA! Ja dat klinkt mij zooooo bekend! Ook al heb ik nog geen kinderen. Mijn man en ik willen liefst ook niet te veel snoep in huis, niet te veel tv kijken, stimuleren van buiten te spelen e.d.

Maar mijn moeder zou het kind inderdaad ook voor de tv zetten en vol stoppen met chocolade (van die smerige witte chocolade, dat is haar favoriet. Na 28 jaar heeft ze nog niet door dat ik dat niet lust en brengt ze me telkens een hele doos mee als ze op bezoek is).



Misschien zijn grootouders daar wel goed voor: verwennerij. Mijn grootouders gaven mij altijd heel veel speelgoed, terwijl mijn vader net wou dat ik enkel met pedagogisch verantwoorde troep speelde.
Alle reacties Link kopieren
Nieuw topic



Heb deze aangemaakt! Tabel lukt niet helemaal helaas kijk ik zo even naar, moet nu even werken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven