Nieuwe vriend

17-09-2014 12:06 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
**
anoniem_12352 wijzigde dit bericht op 22-12-2015 10:11
Reden: niet meer relevant
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet verder willen als hij zoiets belangrijks voor me achterhoudt.



Mocht hij het uiteindelijk wel gaan vertellen, laat je geen beloftes afdwingen ('Ik wil het vertellen, maar dan moet jij beloven dat je me niet verlaat als je weet wat er is gebeurd'). Als hij niks wil zeggen zou ik er sowieso een punt achter zetten, als hij het wel wil vertellen hangt het er maar net van af wat er is gebeurd.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Vreemd dat hij wel kan praten over samenwonen maar niet over zijn kind. Hij zou toch moeten begrijpen dat het een met het ander samenhangt. Het kan wel heel gevoelig liggen maar dan wil hij je wel in je leven om te samenwonen maar niet om zijn echte leven te delen. Geloof me, dat is doodvermoeiend.
Als zijn ex het kind bij hem weghoudt zie ik geen reden waarom hij daar niet over zou willen praten.
Het gaat echter niet om jou, matroesjka. Jij kunt niet voor een ander bepalen wat zijn gevoelens ergens over zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dit is moeilijk want er kunnen zoveel redenen zijn.

Ik snap jouw twijfels wel. Ik had dat ook, mijn vriend had een stiefdochter die hij niet meer zag, nu zag ik mijn toekomst al helemaal voor mij aangezien ik zelf al kinderen heb. Vriend gaf aan dat het aan ex lag en dat dochter door haar gemanipuleerd werd, ik had nog steeds mijn twijfels, want vond de uitleg wel heel makkelijk. Tot hij zijn exstiefdochter laatst toevallig tegen kwam en zij hem om de nek vloog en spijt had van haar gedrag... vriend had dus gelijk. Best heftig na zoveel jaar.

Moeilijk is dat je van zijn verhaal uit moet gaan, en als dat verhaal zo moeilijk eruit te krijgen is, wordt het helemaal moeilijk.

Mijn vriend praatte al die jaren altijd vol liefde over zijn stiefdochter, dat gaf mij het geruste gevoel dat hij het zo niet wilde. Maar de reden precies kan hij moeilijk verwoorden. En tja.. ik denk omdat het zo pijnlijk is, dat het moeilijk is om uit te spreken voor sommige mannen.

Maarja het kan ook helemaal een andere oorzaak hebben natuurlijk.

Ik zou, als ik jou was, er toch veel over vragen hoor. Stukje bij beetje wordt het dan wel iets duidelijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk bij mezelf dat ik hem al verdenk van de meest vreselijke dingen. Ik kan me niet voorstellen, zoals ook al eerder gezegd werd, dat een vader niet voor zijn kind vecht en stel dat een kind zelf niet meer wil doordat de ex manipuleert, dan kan je er toch ook gewoon over praten lijkt me. Hoe gevoelig kan dit liggen? Daar ben je dan toch samen voor.

Ik ben bang dat er meer aan de hand is, dat hij toch zijn handjes niet thuis kon houden, misschien heeft hij zijn ex iets gedaan of iets anders 'ergs' . Ik probeer dagelijks hierover te praten maar ik kom gewoon niet veel verder. Moet inderdaad maar eens goed nadenken of dit is wat ik wil.
Moeilijk hoor. Maar ik zou nu stoppen met het eruit proberen te trekken. Het is goed dat je erbij blijft dit te willen weten, en delen. Voor jou is dit belangrijk.

Misschien een idee om voor nu een paar dagen afstand te nemen. Laat hem dan wel weten wat de reden is. Geef hem daarmee een laatste kans om het alsnog te vertellen. Of kap het af voordat je nog meer gevoelens voor hem krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ja.. je mag ook echt wel zeggen tegen hem dat je twijfelt aan hoe het is gegaan met zijn ex en zijn kind.

Gewoon duidelijk aangeven dat het misschien wel een dealbreaker is mocht hij hun slecht behandeld hebben.
@Amand, dat is ook zo. Maar voor mij zou weigeren open over je kind te praten reden zijn om de relatie te verbreken. Wat moet ik daar dan mee als ik straks kinderen met die man wil en geeneens weet wat er speelt tussen hem en zijn bestaande kind?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kreeftje800 schreef op 18 september 2014 @ 09:53:

Ik merk bij mezelf dat ik hem al verdenk van de meest vreselijke dingen. Ik kan me niet voorstellen, zoals ook al eerder gezegd werd, dat een vader niet voor zijn kind vecht





Ik ben bang dat er meer aan de hand is, dat hij toch zijn handjes niet thuis kon houden, misschien heeft hij zijn ex iets gedaan of iets anders 'ergs'





Waarom verdenk je hem van dat soort dingen?

Als je hoteldebotel van iemand bent kan ik me voorstellen dat je eerder zou denken dat het niet aan hem kan liggen, want hij is zo lief, zo goed van karakter, zo dit, zo dat....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet gaan samenwonen met iemand die ik 'verdenk van vanalles'. Waarom verdenk je hem daarvan? Heeft hij nare trekjes?

En heb je hem al eens gevraagd waarom hij zijn kind niet meer ziet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kreeftje800 schreef op 18 september 2014 @ 09:53:

Ik merk bij mezelf dat ik hem al verdenk van de meest vreselijke dingen. Ik kan me niet voorstellen, zoals ook al eerder gezegd werd, dat een vader niet voor zijn kind vecht en stel dat een kind zelf niet meer wil doordat de ex manipuleert, dan kan je er toch ook gewoon over praten lijkt me. Hoe gevoelig kan dit liggen? Daar ben je dan toch samen voor.

Ik ben bang dat er meer aan de hand is, dat hij toch zijn handjes niet thuis kon houden, misschien heeft hij zijn ex iets gedaan of iets anders 'ergs' . Ik probeer dagelijks hierover te praten maar ik kom gewoon niet veel verder. Moet inderdaad maar eens goed nadenken of dit is wat ik wil.





Nee daar valt dan echt niet meer over te praten of te proberen. Hoe graag je ook wil, hoe vaak het ook wordt geprobeerd het gedrag wordt van kwaad tot erger. En dan is soms de enige manier loslaten, want het gemis doet dan minder zeer als de daden en woorden van het kind op zo'n moment. En dat doet superveel pijn en is supermoeilijk om over te praten, maar je kan de situatie dan niet veranderen.



Ik zou wel willen dat mijn partner er een keer goed over praat met me en als hij het daarna wil laten rusten dan is dat ook goed. Niets zeggen is zeker de oplossing niet. Maar geen reden om hem van van alles te verdenken.
@Kreeftje800:

Ik ben heel benieuwd of je er achter gekomen bent wat er speelt.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een vriend met een kind bij een ander..

Hij ziet zijn kindje niet meer en dat wilt dat zo houden, doet daar alles voor..

Vriend betaald wel en ook voor onze kindje samen is hij gewoon een goede vader.



Je zal toch een antwoord van hem moeten krijgen want hier heb je niks aan
Alle reacties Link kopieren
In 8 zinnetjes lees ik al 3 waarschuwingssignalen: je kent elkaar pas en hij heeft het nu al over samenwonen (dat zijn meestal niet de meest stabiele types) én hij heeft een kind dat hij al jaren niet heeft gezien én hij wil daar niet over praten.



Wil je een goede relatie, dan moet je met elkaar over belangrijke en pijnlijke dingen kunnen praten. Jullie kennen elkaar nog maar kort, dus misschien dat hij het daar te vroeg voor vind. Maar als hij nu al weet dat hij met je wil samenwonen, kan hij toch meteen open kaart spelen?



Wil hij zijn kind niet zien omdat hij daar geen behoefte aan heeft? Dat zou voor mij persoonlijk een enorme afknapper zijn. Misschien bevooroordeeld, maar volgens mij is er dan wel meer mis met zo iemand en zal zo iemand ook geen geschikte partner zijn. Niet stabiel en verantwoordelijk, weglopen als het moeilijk wordt, niet zorgzaam, dat soort dingen.



Dus vraag het aan hem! Eis antwoorden. Krijg je die niet, dan zul je zelf je conclusies moeten trekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven