Hoe vaak ontvang jij bezoek?

17-09-2014 15:52 65 berichten
Aan de hand van het topic 'Vrienden van vriend over de vloer' vroeg ik mij af hoe vaak jullie bezoek ontvangen en of dat als prettig of onprettig wordt ervaren.



TO trapt af:



Hoe minder bezoek, hoe beter. Ik kan best sociaal zijn, maar thuis maar de gastvrouw uit te hangen doe ik absoluut niet graag. Thuis wil ik rustig kunnen thuiskomen, op het gemak koken en de avond afsluiten d.m.v. een boek of serie en een kop thee. Als iemand onverwachts voor de deur staat kan ik dat absoluut niet waarderen. Gelukkig gebeurt dat bijna nooit! Wij ontvangen dan gelukkig ook niet vaak bezoek, wij zijn binnen de families diegene die iedereen afgaan en proberen binnen een bepaalde tijd af te spreken. Eerlijk ben ik dan ook eentje die niet lang blijft hangen en ik heb er al helemaal een hekel aan als bezoek blijft plakken bij ons.



Reden, ik ben gewoon heel erg op mijn privacy gesteld, wil lekker in de rommel kunnen zitten als ik kan en als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb om te doen, moet daar niets tussenkomen. Ik ben een beetje een kluizenaarstype, mijn huis is mijn plek om mij terug te trekken en gewoon mijzelf te zijn. 2 keer per week iemand op bezoek krijgen lijkt me vreselijk!
Een keer of 8 per jaar, inclusief 3 verjaardagen, exclusief spelende kinderen. Ik ga zelf ook liever ergens anders op bezoek omdat je dan zelf kunt bepalen wanneer je weer weg gaat.
Een of twee keer per week. Incl familie.
Alle reacties Link kopieren
Een of twee keer per maand, gok ik. Van mij hoeft het ook niet zo.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Alle reacties Link kopieren
Hetzelfde als to. Ik vind het fijn om alleen te zijn. Ik heb op het werk, sociaal en in het vervoer altijd mensen om mij heen. Ik vind het wel leuk om af en toe voor familie of vrienden te koken of om een feestje te maken. Met vrienden heb ik wel de ervaring dat men soms ook wil logeren en daar kan ik niet zo goed tegen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Bijna elke dag..



Ik heb een horecazaak dus er komt altijd wel iemand ff buurten..

Als ik klaar ben met werken gaan ze ook altijd gezellig mee naar boven..



Mijn man en ik vinden dat supergezellig..

Wij gaan zelden ergens op bezoek ivm onze werktijden.
Hier ook hetzelfde als TO. Mijn vriend heeft wel 1 of 2 keer per week bezoek: vind ik prima, als ik alleen wil zijn vertrek ik naar de bovenverdieping, daar heb ik tv, een heerlijk bed en een toilet en badkamer: kan doen wat ik wil en heb geen mensen op mijn lip.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij heel erg vinden in hoe jij erin staat. Als ik iets in mijn hoofd heb (of het nu boeiend is of niet) vind ik het niet fijn als daar roet in gegooid wordt. En ben ook wel op mijn privacy gesteld.



Daarentegen vind ik het wel leuk om af te spreken, maar indd ga ik vaker naar een ander als andersom. En maak wel altijd afspraken. Even zomaar bij iemand binnen wippen doe ik niet zo snel.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleetfox schreef op 17 september 2014 @ 15:52:



Hoe minder bezoek, hoe beter. Ik kan best sociaal zijn, maar thuis maar de gastvrouw uit te hangen doe ik absoluut niet graag. Thuis wil ik rustig kunnen thuiskomen, op het gemak koken en de avond afsluiten d.m.v. een boek of serie en een kop thee. Als iemand onverwachts voor de deur staat kan ik dat absoluut niet waarderen. Gelukkig gebeurt dat bijna nooit! Wij ontvangen dan gelukkig ook niet vaak bezoek, wij zijn binnen de families diegene die iedereen afgaan en proberen binnen een bepaalde tijd af te spreken. Eerlijk ben ik dan ook eentje die niet lang blijft hangen en ik heb er al helemaal een hekel aan als bezoek blijft plakken bij ons.



Reden, ik ben gewoon heel erg op mijn privacy gesteld, wil lekker in de rommel kunnen zitten als ik kan en als ik eenmaal iets in mijn hoofd heb om te doen, moet daar niets tussenkomen. Ik ben een beetje een kluizenaarstype, mijn huis is mijn plek om mij terug te trekken en gewoon mijzelf te zijn. 2 keer per week iemand op bezoek krijgen lijkt me vreselijk! Hier nog 1 !



Ik ga liever zelf op visite zodat ik kan gaan wanneer ik geen zin meer heb.
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurvrouw heeft (niet overdreven) 4 tot 5 keer per week visite, pfff gek zou ik worden!



Ik word soms al moe dat ik WEER iemand anders bij haar in de tuin hoor zitten
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Zo goed als elke dag. Sims meerdere keren per dag. Alleen in het weekend weinig, want dan is m'n man vrij en die zit niet graag in een kot vol kakelende dames!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben als TO. Heerlijk.

Al zal het in december/januari wel anders lopen ivm kraamvisite.
Alle reacties Link kopieren
Dat scheelt hier per week/maand. Zomers meer dan 's winters. De ene keer lijkt het hier de zoete inval en dan is het zomaar weer een tijdje rustig. En als het mij niet uit komt dan zeg ik dat ook gewoon. Daarnaast heb ik altijd de mogelijkheid mij terug te trekken in mijn bibliotheek of op een van de terassen in de tuin en als er teveel kinderen zijn en het mij te druk wordt stuur ik ze naar buiten of de schuur in
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Zelden . 3 x per jaar iig ivm verjaardag kinderen .. Zelf vier ik het niet uitgebreid . En dan 2 of 3 x per jaar zomaar.



Ik ben gastvrij maar ben niet zo gek van visite . Ik heb ook een enorme hekel aan logeer partijen ..
Mijn moeder komt iedere dinsdagavond bij me langs, maar dat zie ik niet als echt 'bezoek'. We lopen dan zo'n 10km, daarna kopje koffie en dan vertrekt ze weer richting huis. Meer buitenshuis bezig, dan binnen.



Vorige week zaterdag voor het eerst sinds onze verhuizing mijn ouders 'officieel' op bezoek gehad, zonder dat ze een kwast of zo vast hebben gehouden.



Verder bezoek .. 1-2x per maand denk ik. Wel is het de afgelopen maanden druk geweest ivm ons nieuwe huis en mensen die het willen zien/bewonderen. Dat loopt nu gelukkig op z'n eind.



We spreken vaak buitenshuis af met vrienden/vriendinnen.
Alle reacties Link kopieren
Niet vaker als 1x doordeweeks hier of ik ergens anders heen. Soms dus ook 3 weken niets.



In het weekend ook t liefst maar 1 afspraak hier of ergens anders
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
@ mammie

Elke dag? Dan werk jij niet?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
1 tot 2 keer per week. Gezellig, ik hou wel van bezoek, spontane bbq's, feesten. We doen ook heel vaak wat met meerdere gezinnen. Ik woon in het buitenland en als familieleden overkomen dan blijven ze ook meerdere weken slapen.

Maar waar ik woon is het nogal ons-kent-ons. Zo is er elke week bij iemand anders een playgroup etc.
Wel geruststellend om te lezen dat ik zeker niet de enige kluizenaar ben!
Wat is bezoek? Familie of vriendinnen die langskomen en doen alsof ze thuis zijn, zie ik niet echt als bezoek. Visite waar ik voor ga stofzuigen en hapjes klaarmaken heb ik, buiten verjaardagen, niet zo heel veel.
Alle reacties Link kopieren
Weinig. Op mijn verjaardag is iedereen welkom. Je kunt zo nu en dan een weekend komen logeren, en ik vind het ook wel leuk om eens lekker te koken of een borrel te schenken voor vrienden, maar dat is dus allemaal op afspraak.



Als je spontaan langskomt heb je dik kans dat ik er gewoon niet ben.
óu sont les neiges d'antan

Als ik met mensen afspreek (of zij met mij) dan gaat het meestal via facebook. Vaak dan dezelfde dag. Mijn huis is niet altijd netjes maar ik heb wel altijd wat lekkers in huis. Als ik op bezoek ga, kom ik in huizen waar het ook niet netjes is dus dan boeit het ook niet zo.
Alle reacties Link kopieren
1/2 keer in de week. In vakanties minder.

Op rustige schoolweken meer.



Ligt ook een beetje aan het seizoen!
quote:Noah_ schreef op 17 september 2014 @ 16:10:

Ik ben als TO. Heerlijk.

Al zal het in december/januari wel anders lopen ivm kraamvisite.

Plan het goed, vraag mensen ook overdag en houdt de aantallen klein. Zo ben ik er best goed doorheen gekomen. Paar flesjes fris in de kelder gezet, enkel beschuit met muisjes en dan heb je HET excuus om mensen vroegtijdig de deur uit te zetten: ik moet nu rusten/slapen/de baby voeden.



Gefeliciteerd overigens!
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd zo weinig mogelijk, geen tijd voor met al dat heen en weer gependel naar mijn hoog bejaarde moeder en alles wat ik daardoor nog meer te doen heb.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven