UPC vervangen door wat? Reden: Netflix

28-08-2014 17:25 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



ik heb een mail gekregen dat UPC zijn prijzen gaat verhogen en ik om die reden mijn abo mag beeindigen. Ik zit sterk te overwegen om dit te doen, omdat ik weinig televisie kijk. En sinds vorige week heb ik via mijn vriend netflix ontdekt en dat kost 8 euro. Het lijkt me leuk om tv te kijken te vervangen voor netflix, omdat ik dat wél kijk (leuke film of serie wanneer ik daar zin in heb). Nu moet ik volgens mij nog wel een tv abo hebben om dit te kunnen doen, maar dat kan dus een goedkoop abonnement zijn.



Maar ik wil ook nog steeds goed kunnen internetten en ik wil ook graag mijn vaste telefoonnr. behouden.



Mag ik vragen bij wie jullie zitten in combinatie met Netflix? En wat het totaal kost en wat je voor dat totaal hebt. En of je tevreden bent natuurlijk? Het scheelt mij wat uitzoekwerk als ik al een top drie via hier kan samenstellen om uit te zoeken.



Dankjullie wel voor de moeite : )
Alle reacties Link kopieren
BlijeKip, je schrijft dat Ned. 1, 2 en 3 gratis zijn. Hoe kan je dat ontvangen? Gewoon via internet? Stel dat ik mijn tv abo helemaal de deur uitdoe, kan ik dan via mijn internetsignaal die zenders op mijn computer bekijken?
Alle reacties Link kopieren
quote:bestpittig schreef op 29 augustus 2014 @ 07:38:

BlijeKip, je schrijft dat Ned. 1, 2 en 3 gratis zijn. Hoe kan je dat ontvangen? Gewoon via internet? Stel dat ik mijn tv abo helemaal de deur uitdoe, kan ik dan via mijn internetsignaal die zenders op mijn computer bekijken?



Sorry TO maar dat staat er toch duidelijk bij?



quote:blijekip schreef op 28 augustus 2014 @ 23:14:



- NL 1,2,3 (gratis, hadden oude digitenne ontvanger liggen, maar NL 1,2 en 3 zijn altijd gratis te ontvangen)
Alle reacties Link kopieren
Als je geen smart tv hebt heb je wel een chromecast of Apple tv nodig om Netflix te kunnen kijken. Je kan er ook YouTube, vevo, npo en andere apps op streamen. Ik kan er overheen gelezen hebben maar ik zag niemand schrijven dat je hiervoor wel een smartphone of tablet nodig hebt! Zonder een van deze heb je niks aan Apple tv of chromecast. Heb je dit niet dan kan het alleen via een smart tv.



Als ik jou was zou ik even uitzoeken of het überhaupt goedkoper is om geen tv te hebben, aangezien je je vaste lijn wil houden. Regelmatig is een pakket met telefoon, internet en tv goedkoper. Hoeft niet altijd zo te zijn, je kan ook van verschillende providers een telefoon hebben en van een andere internet (kan soms voordeliger zijn)

Succes
Je kan toch Netflix via de laptop kijken en die aansluiten op je tv.



Wij wilden ook appletv maar was toch weer een behoorlijke uitgave dus nu kijken we films via de laptop, maar op het tv scherm.
Alle reacties Link kopieren
Klopt het dat je met chromecast alleen dingen kan kijken van bepaalde aanbieders (die op de app staan), en je niet gewoon alles kan streamen wat je op je tablet kan zien? Dus dat je in de praktijk eigenlijk alleen youtube en netflix kan kijken?

Als je bv uitzending gemist wil zien, dan moet je weer een andere betaalde app (plex) downloaden omdat uitzendig gemist nog geen ondersteuning biedt voor Chromecast?

En klopt het dat je er ook geen opgeslagen films vanaf je laptop mee kan streamen?



Volgens mij kan dat allemaal wel met de samsung dongle. Die streamt alles van je tablet naar de tv en je kan er ook films mee streamen vanaf je laptop - alleen al speelt hij niet alle videoformaten af.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:rastan schreef op 29 augustus 2014 @ 07:45:

[...]





Sorry TO maar dat staat er toch duidelijk bij?





[...]

Rastan, het staat er duidelijk bij dat zij nog een oude digitenne ding had liggen. Maar als je die niet hebt, kan je dan via andere manieren gratis Ned. 1, 2 en 3 ontvangen (op je computer)? Bijvoorbeeld via een appje ofzo? Of via een analoge kabel in je tv, zonder abonnement?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij zijn ze op marktplaats ook te krijgen, voor bijna niks.
.
Alle reacties Link kopieren
als je geen zin hebt in al die spannende dingen dan is je laptop met een hdmi kabeltje aan de tv aansluiten ook gewoon een oplossing.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Als ik mijn laptop aan de tv moet pluggen voor televisie (voor mijn vriend bijvoorbeeld of mijn nichtjes), dan kan ik zelf niet meer op mijn computer werken. Dus dat vind ik geen oplossing. Dan hou ik liever tv.
Alle reacties Link kopieren
quote:bestpittig schreef op 29 augustus 2014 @ 11:59:

[...]





Rastan, het staat er duidelijk bij dat zij nog een oude digitenne ding had liggen. Maar als je die niet hebt, kan je dan via andere manieren gratis Ned. 1, 2 en 3 ontvangen (op je computer)? Bijvoorbeeld via een appje ofzo? Of via een analoge kabel in je tv, zonder abonnement?

Nee TO dat kan niet.



En 'analoge kabel zonder abonnement' bestaat niet. Om 'gewoon' tv te kijken heb je echt een of ander abbonement nodig. Als je tevreden bent met uitzending gemist dan niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 29 augustus 2014 @ 09:15:

Klopt het dat je met chromecast alleen dingen kan kijken van bepaalde aanbieders (die op de app staan), en je niet gewoon alles kan streamen wat je op je tablet kan zien? Dus dat je in de praktijk eigenlijk alleen youtube en netflix kan kijken?

Als je bv uitzending gemist wil zien, dan moet je weer een andere betaalde app (plex) downloaden omdat uitzendig gemist nog geen ondersteuning biedt voor Chromecast?

En klopt het dat je er ook geen opgeslagen films vanaf je laptop mee kan streamen?



Volgens mij kan dat allemaal wel met de samsung dongle. Die streamt alles van je tablet naar de tv en je kan er ook films mee streamen vanaf je laptop - alleen al speelt hij niet alle videoformaten af.Nee hoor volgens mij klopt dat niet. Er zit mss geen NPO app op je Chromecast (ook niet op Apple TV) maar die kan ik gewoon ernaartoe streamen. En ook alle andere content en films. Kan met Chromecast ook neem ik aan want dat is net als Apple TV een WiFi ontvanger met wat apps erop.
Alle reacties Link kopieren
quote:rastan schreef op 28 augustus 2014 @ 18:44:

[...]



Nee joh je hebt geen Tv abonnement nodig om Netflix te kijken, hoe kom je erbij. Een smart TV en een internetverbinding is voldoende. Kun je ook uitzending gemist kijken etc.

als je geen smart TV hebt kun je een Apple TV of chromecast overwegen inderdaad dat is een los kastje wat je op je TV aansluit en er een smart TV van maakt - met nog aanvullende opties om dingen ernaartoe te streamen.



edit: TO ik denk echt dat je nog het nodige uitzoekwerk te doen hebt, je lijkt niet echt technisch onderlegd - is er misschien in je omgeving iemand die je hiermee kan helpen?Mooi niet dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Flashy schreef op 29 augustus 2014 @ 13:46:

[...]





Mooi niet dus, wij hebben een smart tv van Sony gekocht waar dat niet op kan. En ik weet niet of we de cromecast weer aan kunnen sluiten.Weet je zeker dat je em niet handmatig toe kunt voegen? Een chromecast kun je overigens op iedere nieuwe TV wel aansluiten, HDMI poorten genoeg op die moderne toestellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:rastan schreef op 29 augustus 2014 @ 13:40:

[...]



Nee TO dat kan niet.



En 'analoge kabel zonder abonnement' bestaat niet. Om 'gewoon' tv te kijken heb je echt een of ander abbonement nodig. Als je tevreden bent met uitzending gemist dan niet.



Zucht, ik vraag toch niet naar de tips om ´gewoon´ gratis tv te kijken? Ik vraag hoe ik dat dan moet aanpakken als ik Ned. 1, 2 en 3 wil zien (omdat ze zgn. gratis zijn) op een televisie apparaat.



Ik ben inmiddels zover dat ik gezien heb dat ik op mijn laptop live naar NPO 1, 2 en 3 kan kijken. Maar aangezien mijn vriend soms iets wil zien op Ned. 3 en ik wil computeren, dat gaat dan niet samen. Of als mijn nichtjes op bezoek zijn, dan zet ik de riedel van Sesamstraat, jeugdjournaal e.d. op als ik aan het koken ben. Maar dan wil ik niet mijn computer "kwijt" zijn, omdat ik dan in de keuken recepten wil kunnen opzoeken bijvoorbeeld.



En digitenne, ik denk niet dat dat bij mij gaat werken. Want voordat ik mijn abonnement had op UPC, heb ik eerst digitenne geprobeerd. Eerste box moest ik terugsturen want geen of slecht signaal/ontvangst. Tweede apparaat hetzelfde verhaal. Toen kreeg ik te horen dat ik dan maar aan mijn buitenmuur een speciale ontvanger moest gaan aansluiten, die het signaal zou versterken. Dat soort poespas heb ik niet zo´n zin in. Vandaar dat ik vraag naar andere opties. En als die er niet zijn, ook prima, maar dan hoor ik dát graag en niet dat ik gewoon gratis tv wil. Nee, dat wil ik dus niet! Ik wil gratis NPO (ned. 1, 2 en 3).
Alle reacties Link kopieren
quote:bestpittig schreef op 29 augustus 2014 @ 21:47:

[...]





Zucht, ik vraag toch niet naar de tips om ´gewoon´ gratis tv te kijken? Ik vraag hoe ik dat dan moet aanpakken als ik Ned. 1, 2 en 3 wil zien (omdat ze zgn. gratis zijn) op een televisie apparaat.



Ik ben inmiddels zover dat ik gezien heb dat ik op mijn laptop live naar NPO 1, 2 en 3 kan kijken. Maar aangezien mijn vriend soms iets wil zien op Ned. 3 en ik wil computeren, dat gaat dan niet samen. Of als mijn nichtjes op bezoek zijn, dan zet ik de riedel van Sesamstraat, jeugdjournaal e.d. op als ik aan het koken ben. Maar dan wil ik niet mijn computer "kwijt" zijn, omdat ik dan in de keuken recepten wil kunnen opzoeken bijvoorbeeld.



En digitenne, ik denk niet dat dat bij mij gaat werken. Want voordat ik mijn abonnement had op UPC, heb ik eerst digitenne geprobeerd. Eerste box moest ik terugsturen want geen of slecht signaal/ontvangst. Tweede apparaat hetzelfde verhaal. Toen kreeg ik te horen dat ik dan maar aan mijn buitenmuur een speciale ontvanger moest gaan aansluiten, die het signaal zou versterken. Dat soort poespas heb ik niet zo´n zin in. Vandaar dat ik vraag naar andere opties. En als die er niet zijn, ook prima, maar dan hoor ik dát graag en niet dat ik gewoon gratis tv wil. Nee, dat wil ik dus niet! Ik wil gratis NPO (ned. 1, 2 en 3).Jeetje TO,iedereen (inclusief ikzelf) wringt zich hier in allerlei bochten om je te helpen. Want je hebt overduidelijk geen enkel idee van techniek en alles wat als mogelijkheid wordt aangegeven wil je niet,zucht, of "kan niet". Heel bijzonder dat je dan ook nog geirriteerd gaat zitten doen. Ik ga wat leukers doen met mijn tijd dan jou verder antwoord geven. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een Minix Neo X7 geinstalleerd. Dat is een android mediaplayer met wifi. Sluit je aan op hdmi-aansluiting van je tv. En die kan álles - maakt van je tv de meest uitgebreide smart tv die je kan hebben. Hij speelt alles af wat je maar op internet kan vinden of op je eigen laptop, tablet of telefoon hebt staan.

Netflix, Youtube en (hd)speelfilms die op diverse plekken op internet beschikbaar zijn (via Movreel bv). Maar ook streamen van je eigen videos en zelf gedownloade films vanaf tablet of laptop, in alle formats. Uitzending gemist (via de app of vanaf de site). Horizon tv van upc (handig want ik heb op de slaapkamer geen extra upc-decoder en had daar dus alleen analoge kanalen van upc en geen on demand en uitzending gemist).

En gewoon internetten op je tv. Dus alles kijken wat je op je laptop kan zien, zonder speciale app. Holland doc bijvoorbeeld.

Het was wel even puzzelen om alles goed werkend te krijgen, maar het is gelukt.

Via de uitzending gemist app kun je ook live kijken naar de publieke omroep. Het kan dus wél, live tv kijken zonder tv abo of digitenne-dingetje.

Je hebt alleen eigenlijk wel een aparte afstandbediening nodig, want die van Minix schiet wel eens tekort als 'muis'. Maar je kan op je tablet (en ook telefoon denk ik) een app zetten die er een bruikbare afstandsbediening van maakt.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:rastan schreef op 29 augustus 2014 @ 14:45:

[...]



Weet je zeker dat je em niet handmatig toe kunt voegen? Een chromecast kun je overigens op iedere nieuwe TV wel aansluiten, HDMI poorten genoeg op die moderne toestellen.

Yep en het blijkt dat het bij Sony idd niet kan.

Stom he!
Alle reacties Link kopieren
quote:rastan schreef op 29 augustus 2014 @ 13:44:

[...]



Nee hoor volgens mij klopt dat niet. Er zit mss geen NPO app op je Chromecast (ook niet op Apple TV) maar die kan ik gewoon ernaartoe streamen. En ook alle andere content en films. Kan met Chromecast ook neem ik aan want dat is net als Apple TV een WiFi ontvanger met wat apps erop.



Het blijkt toch zo te zijn dat je met de Chromecast nog niet makkelijk uitzending gemist kan kijken. Dat moet je idd streamen via een ander programmaatje en daarbij moet je laptop dan aanstaan, want die dient als server.

Het is dus nogal omslachtig. De chromecast is een supersimpel en goedkoop apparaatje, maar het heeft wel beperkingen. Je kan ook geen bestanden van je laptop afspelen, geen eigen content, zoals idd wel kan met de Apple tv. En met de Minix.
.
Voor het aansluiten van een AppleTV heb je alleen een AppleTV nodig (+tv). Via de AppleTV kan je je aanmelden voor Netflix.



Met je iPhone, iPad of MacBook kan je wel streamen naar je AppleTV, maar dit is niet noodzakelijk. Heb je bijvoorbeeld films op je MacBook staan, dan kan je deze ook op je tv kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met hetzelfde probleem. Om Netflix op de TV te kijken, sluiten wij ook vaak de laptop aan op onze TV. Maar ik kijk ook net zo lief op mijn laptop zelf of op mijn telefoon.



Waar ik vooral benieuwd naar ben, is wat is jullie ervaring met andere internet providers. Nu hebben we het snelste internet abonnement van UPC, 200 Mb meen ik. Alle andere providers gaan, na de postcode check, niet verder dan 50 Mb. Dat is toch flink wat minder.



Wie van jullie heeft ook 50 Mb? Is het zo traag als het klinkt of valt het reuze mee?



Onze enige is optie is om alle luxe van UPC te strippen en dan alleen het snelste internet, maar dan ben je nog 54 euro per maand kwijt. Ik wil dus liever minder snel internet en lagere maandkosten, mijn man wil dat dan weer liever niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven