Hij wilt op wereldreis..

17-09-2014 16:26 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
gesloten
Alle reacties Link kopieren
En stel je voor hij gaat reizen, blijft hij dan de helft van de vaste lasten betalen of mag jij dat in een keer zelf doen? Hoe ziet hij dat? Hij de lusten jij de lasten?
Alle reacties Link kopieren
Wat raar dat hij opeens wegwil? Wat is er gebeurd?
Alle reacties Link kopieren
Wil!!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
En dan kom je niet op het idee om eens over een compromis na te denken?





Het enige wat ik uit je post haal is "ikke ikke ikke ikke...."
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Oja en dit!!!quote:Nouschi schreef op 17 september 2014 @ 16:31:

Wil!!*krijgt jeuk van titel
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Je hebt jouw standpunten heel helder gemaakt, meer kun je niet doen. Laten gaan dus. En voor jezelf bedenken of je nog verder wilt met hem.
Alle reacties Link kopieren
Poe....wat moeilijk deze.

tja..hij moet ook rekening houden met jou, nou...

Ach, dat doet hij vast!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Wat lullig voor je. Ik zou not amused zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sense-1970 schreef op 17 september 2014 @ 16:32:

En dan kom je niet op het idee om eens over een compromis na te denken?





Het enige wat ik uit je post haal is "ikke ikke ikke ikke...."Zie laatste alinea. Waarin ze duidelijk beschrijft over een compromis te willen praten, maar hij niet.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 17 september 2014 @ 16:30:

En stel je voor hij gaat reizen, blijft hij dan de helft van de vaste lasten betalen of mag jij dat in een keer zelf doen? Hoe ziet hij dat? Hij de lusten jij de lasten?Dit ja. Mijn vriend wil ook heel graag stage lopen in het buitenland: Prima, maar dan zouden we moeten verhuizen, want ik kan ons appartementje niet in m'n eentje betalen. Voor mij zou dat dan dus wel een echte dealbreaker zijn om het zo maar even te zeggen. Kan alles financieel echt heel makkelijk; tsja, waarom zou je hem dan zo weghouden van een droom?
quote:Sense-1970 schreef op 17 september 2014 @ 16:32:

En dan kom je niet op het idee om eens over een compromis na te denken?





Het enige wat ik uit je post haal is "ikke ikke ikke ikke...."

Ze zegt toch in haar post dat zij een compromis wil, maar hij niet.



TO: als hij niet je tegemoet wil komen, heb je maar 2 keuzes : accepteren of niet accepteren. Als je het accepteert, is het wel de volgende vraag: heeft een relatie wel toekomst als iemand geen compromissen wil sluiten? Doet hij dat in het dagelijks leven wel? Een leven met iemand die dat niet doet is een bijzonder lastige toekomst.
Ik zou hem niet tegenhouden. Ik zou wel met hem om de tafel gaan zitten en bespreken hoe jullie beiden de toekomst zien. Is hij dit vaker van plan? Hoe sta jij daarin?



Een half jaar is natuurlijk lang. Kun je niet afspreken dat je halverwege een maand (bijvoorbeeld) naar hem toekomt en dat jullie dan op een wat luxere manier vakantie houden?



Ook is hij natuurlijk medeverantwoordelijk voor met name de huisdieren. Zomaar de deur achter zich dichttrekken en verder alles aan jou overlaten, is wel erg gemakkelijk. Baal je ervan dat de zorg daarvoor nu helemaal op jouw schouders komt? Daar mag hij ook best over nadenken.



Maar in principe zou ik het hem gunnen. Het is de aard van het beestje. Wellicht houdt hij altijd spijt als hij het niet doet, en dat zal ook zijn weerslag hebben op jullie relatie.



edit: ik ging er eigenlijk vanuit dat hij gewoon zijn aandeel in de vaste lasten blijft betalen. als hij alleen zou wonen, dan zou hij toch ook zijn huur moeten blijven betalen?
Hij reist graag. En wil nu langer weg. Een laatste uitspatting voor jullie aan kinderen beginnen wellicht?

Waarom ben je er zo op tegen? Wat maakt dat je zo boos bent hierover? Hij heeft een droom en wil deze waarmaken. Hij zoekt naar mogelijkheden.



Weet je: je kan hem eigenlijk niet echt vasthouden. Dan verbreekt hij de relatie en is hij alsnog vrij om te gaan en staan waar hij wil. En dan misschien wel voor 2 jaar op wereldreis.



Ga serieus met hem de plannen bespreken. Hoe moet het financieel, hoe moet het thuis, hoe moet het onderweg, hoe moet het als hij weer thuis is. Gewoon echt het plan onder de loep nemen. Zo kunnen jullie samen overleggen en heb jij er inspraak in. Nee zeggen is in dit geval denk ik einde relatie.
Duidelijk tijd voor een goed gesprek waarin je je mening kan geven. Schrijf eens een paar vragen op, inderdaad, de vaste lasten, waar wil hij naar toe en hoe zal het contact tussen jullie verlopen?



Zelf zou ik er ook absoluut niet blij mee zijn, maar als het mij duidelijk is dat ik verder zou willen met hem, dan moeten bepaalde wensen in het leven ook vervuld kunnen worden, lijkt mij. Een halfjaar is lang, maar niet onoverkomelijk.
Laten gaan, zijn droom.. Niet tegenhouden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sense-1970 schreef op 17 september 2014 @ 16:32:

Het enige wat ik uit je post haal is "ikke ikke ikke ikke...."

Ik juist niet. Ik lees het verhaal van iemand die naar een compromis zoekt en haar vriend genoeg ruimte geeft voor zijn reislust.
Alle reacties Link kopieren
Probeer een compromis te maken. Tot nu toe gelden alleen jouw wensen volgens de OP
Ik zou denken: wat gaaf! (en ik wil óók!)
Alle reacties Link kopieren
Wat wilT je dan? Dat hij niet gaat, maar de rest van zijn leven blijft verlangen naar die grote reis? Of dat hij spijt krijgt dat hij het niet gedaan heeft?



Voor hem is reizen erg belangrijk. Je hebt die passie niet. Kan ook fysiek niet van die reizen maken. Hij kan nu beter gaan, dan over 10 jaar wanneer jij met 2 kleine kinderen thuis zit.



Ik begrijp heel goed dat hij een half jaar wil reizen. Dit is echt anders dan 3 - 4 weken op vakantie gaan. Het is geen wedstrijd tussen jou en het reizen. Beide zijn belangrijk.



Jij kan niet van hem verwachten dat hij rekening met jou houdt en daarom niet gaat. Net zo min dat hij van jou kan verwachten dat jij het automatisch goed vindt.



Mijn advies. Praat met elkaar. Geef aan dat jij dit niet leuk vindt. Vertel je zorgen. Laat hem ondertussen uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. En dan moet ieder zijn/haar keuze maken.



Wanneer hij gaat, blijf jij op hem wachten? Ga je een aantal weken mee reizen? Maak je het uit?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:Broedkippetje schreef op 17 september 2014 @ 16:36:

[...]





Zie laatste alinea. Waarin ze duidelijk beschrijft over een compromis te willen praten, maar hij niet.



Dat is maar 1 compromis.. er zijn vast veel meer opties..

Wat dacht je van het een jaartje later doen en het jaar ervoor en het jaar erna dan geen lange vakantie in zijn eentje..



En wie weet is haar compromis "Je mag maar 2 maanden" Ik kan zo niet zien dat dat een constructief gesprek is geweest waarbij echt alle mogelijkheden op tafel zijn gekomen
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
Wil je hem niet missen?

Of zie je het financieel niet zitten?
Alle reacties Link kopieren
Nog even nagedacht, maar zelf denk ik persoonlijk dat als hij toch gaat, hij meer voor het reizen gaat...dan voor jou.

Zo zou ik dat voelen en ervaren, tenslotte wil je toch altijd graag bijelkaar zijn, een half jaar vind ik erg lang.

Voor mij te lang.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Als hij het financieel kan regelen, en jij dus niet met hogere kosten blijft zitten zie ik geen probleem. Heeft hij het financiële plaatje al rond?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je vriend heel goed, maar jou ook. Ik ben ook een reiziger en ben al heel de wereld rond geweest. Het is iets 'als hij wil' nu MOET doen! Als jullie straks misschien kinderen hebben kan het niet meer.



Waar zit hij aan te denken ? Welke landen?

Probeer hem anders te overtuigen om dan 3 maanden te gaan en een jaar later nog eens 3...

Zoek hem een keer in het midden van zijn 2 weken op op een plek waar jij meer luxe hebt.



En idd een goede vraag. Blijft hij de vaste lasten van jullie delen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven