Hij wilt op wereldreis..

17-09-2014 16:26 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
gesloten
Alle reacties Link kopieren
Voor mij zou die financiële kant juist wel heel zwaar meetellen. Wat TO stelt is niet heel raar verwacht. Het is gewoon lastig om weer snel werk te vinden als je er lange tijd uit bent geweest. Zij heeft geen realistisch uitzicht op een baan en hij ook nog niet.

Ik heb te veel mensen gezien die niet over de financiën nadachten en richting Thailand, Indonesie of Australie zijn vertrokken en óf blut óf met enorme schulden terug zijn gekomen. Ik kan er uit mijn omgeving zo 10 opnoemen die een (half) jaar hebben gereisd en die zich enorm hebben verkeken op het geld.

Om te stellen, ik spaar wel even en als ik terug komen vinden we er wel weer een oplossing voor vind ik eigenlijk behoorlijk onverantwoord, zeker gezien de huidige economie. Maar goed, kan zijn dat de partner van TO iemand is die de werkgevers voor het uitzoeken heeft.....Maar bij mij hoefde hij niet aan te kloppen met zijn financiële problemen. Zijn droom, dan ook zijn probleem om het op te lossen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jonari schreef op 17 september 2014 @ 18:12:

[...]



Wil!

Hoe is dat idiote hij wilt er ooit ingekomen?Nogmaals; autocorrect, ik vind het ook irritant. Maar ik zie niet waar ik dit kan veranderen, kan alleen het bericht veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Vind het overigens wel vreemd dat hij elke zomer alleen een paar weken gaat reizen, gaan jullie dan nooit samen op vakantie? Een reis die voor jou ook mogelijk is met het oog op je lichamelijke problemen.
quote:itsagirlthing schreef op 17 september 2014 @ 18:11:

[...]





We hebben hetzelfde gevoel voor humor, elke dag lachen we met elkaar. Ik kan volledig mezelf zijn bij hem en hij bij mij. Ik heb nooit gezegd dat ik reizen niet begrijp. Ik zou dolgraag met hem meewillen, maar backpacken is niet voor mij weggelegd wegens (zoals eerder genoemd) lichamelijke problemen. Hierom (zoals ook eerder gezegd) is hij er elke zomer alleen op uit gegaan en dit gun ik hem van harte. Ik denk dat jij niet begrijpt wat ik allemaal zeg. Ik heb genoemd dat ik weet dat bepaalde dingen egoïstisch kunnen klinken, wat ik begrijp. Ik wil alleen weten wat anderen in zo'n situatie zouden doen.Ik zou hem laten gaan, maar wel duidelijke afspraken maken over de financiële kant. Ik zou het niet accepteren als hij mij ook voor zijn financiële bijdrage verantwoordelijk maakt. En ik zou ook wel vraagtekens zetten bij het opzeggen van zijn baan. Leuk als hij zijn baan wil opzeggen voor iets wat hij heel graag wil, maar hij heeft ook verantwoordelijkheden. Als hij daar een plan voor heeft, zou ik hem veel plezier wensen en lekker mijn eigen ding doen een halfjaar.
Hou oud zijn jullie? Wat voor baan heeft hij?
Alle reacties Link kopieren
Stel dat je relatie niet bestand is tegen zijn afwezigheid van een half jaar, zou hij er dan wel bestand zijn dat jij hem tegenhoudt? Zou hij je dat niet gaan verwijten, denk je, deze gemiste kans?



Je zou hem kunnen vragen of hij wil blijven, totdat jij de zekerheid hebt van een baan. Echt, zo'n half jaar is zo om
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
.
quote:itsagirlthing schreef op 17 september 2014 @ 18:11:

[...]





We hebben hetzelfde gevoel voor humor, elke dag lachen we met elkaar. Ik kan volledig mezelf zijn bij hem en hij bij mij. Ik heb nooit gezegd dat ik reizen niet begrijp. Ik zou dolgraag met hem meewillen, maar backpacken is niet voor mij weggelegd wegens (zoals eerder genoemd) lichamelijke problemen. Hierom (zoals ook eerder gezegd) is hij er elke zomer alleen op uit gegaan en dit gun ik hem van harte. Ik denk dat jij niet begrijpt wat ik allemaal zeg. Ik heb genoemd dat ik weet dat bepaalde dingen egoïstisch kunnen klinken, wat ik begrijp. Ik wil alleen weten wat anderen in zo'n situatie zouden doen.Maar denk je dat hij ooit met jou kan settelen? Want het ziet er naar uit dat jij dit soort dingen helemaal nooit met hem kan doen of heb ik het mis? Is er een toekomst voor jullie?
ik zou het heel beklemmend vinden als je geen half jaar weg zou kunnen als je jong bent. Je hebt nog geen kinderen, weinig andere verplichtingen.



En een reis van 6 maanden is echt iets anders qua gevoel of beleving dan een vakantie van 3 of 4 weken.



Ik en mijn vriend zijn los van elkaar 3x weggeweest voor een periode van 3 maanden. Maar onze relatie ging wel gewoon door, inmiddels koophuis en kind.



Nu zou ik er wel meer moeite mee hebben als hij nogmaals voor een langere periode weg wil. 3 weken in de zomervakantie is wat mij betreft nog steeds bespreekbaar als dat belangrijk voor hem is.



Baangarantie heb je overigens nooit. Zeker nu niet. Als dat leidend is dan kun je geen enkele droom waar maken.
quote:itsagirlthing schreef op 17 september 2014 @ 18:11:

[...]





We hebben hetzelfde gevoel voor humor, elke dag lachen we met elkaar. Ik kan volledig mezelf zijn bij hem en hij bij mij. Ik heb nooit gezegd dat ik reizen niet begrijp. Ik zou dolgraag met hem meewillen, maar backpacken is niet voor mij weggelegd wegens (zoals eerder genoemd) lichamelijke problemen. Hierom (zoals ook eerder gezegd) is hij er elke zomer alleen op uit gegaan en dit gun ik hem van harte. Ik denk dat jij niet begrijpt wat ik allemaal zeg. Ik heb genoemd dat ik weet dat bepaalde dingen egoïstisch kunnen klinken, wat ik begrijp. Ik wil alleen weten wat anderen in zo'n situatie zouden doen.

Je schrijft zelf 'om dat ik dit soort reizen niet zie zitten EN lichamelijke problemen heb'. Dat 'en' geeft toch aan dat je backpacken sowieso niks vindt.



Het is toch vrij logisch dat de ene reiziger de ander eerder aan zou moedigen dan iemand die er niets mee heeft. Misschien is dit zijn idee van 'laatste kans' voor dat het echte leven begint, jij gaat straks af studeren en werken, misschien al snel kinderen etc. Dat het een soort van voelt als of niets straks meer kan. Ik zou die reden eerst zoeken als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jonari schreef op 17 september 2014 @ 18:12:

[...]



Wil!

Hoe is dat idiote hij wilt er ooit ingekomen?



Hij = stam + t

Stam = wil

Hij wilt



Zo,is het erin gekomen en ik heb laatst zelfs geleerd dat het mag, alleen wij vinden het raar klinken.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
.
quote:Dreamer schreef op 17 september 2014 @ 18:22:

[...]





Hij = stam + t

Stam = wil

Hij wilt



Zo,is het erin gekomen en ik heb laatst zelfs geleerd dat het mag, alleen wij vinden het raar klinken.Ik weet niet waar je dat geleerd hebt, maar het klopt niet: https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/hij-wil-hij-wilt en http://taaladvies.net/taal/advies/vraag ... _wilt_wil/
Je laat hem vrij om in de zomer te reizen, maar hij heeft behoefte aan meer.

Als hij nu voor jou de reis niet gaat maken, dan gaat hij jou dit later kwalijk nemen.

Je hebt een lichamelijke beperking zeg je. Beperkt dat zijn leven ook heel erg? Kan het zijn dat hij ruimte nodig heeft, omdat hij al veel rekening met je houdt?

Als hij de reis nu niet maakt, dan komt er ooit een moment dat hij alsnog weg wil. En wie weet komt het dan helemaal niet uit en gaat het voor grote problemen zorgen of misschien zelfs een breuk.
TO, ik vind je geen zeur hoor, ik begrijp je gevoelens wel. Je kunt proberen het contact zo goed mogelijk te houden, hem ook op te gaan zoeken als je kan. Maar als er iets gebeurt waardoor jullie toch uit elkaar gaan, dat kan je eng vinden, maar je zult dan moeten loslaten. Je kunt dat toch met hem bespreken? Als jullie relatie goed zit zal hij dat ook begrijpen.
quote:itsagirlthing schreef op 17 september 2014 @ 18:24:





Maar kunnen sommigen begrijpen dat ik erg bang ben dat we in een half jaar zo kunnen veranderen dat we uit elkaar groeien? Ok ok, dit zal dan waarschijnlijk ook gebeuren als we wel bij elkaar zijn. Maar ik kan snel onzeker worden, ik vind het vreselijk dat het iets is wat ik dus niet met hem kan delen..Nee ik begrijp dat niet. Ik denk eerder dat het andersom is, dat het eerder over is als hij niet gaat.
Ik snap je angsten wel. Inderdaad een half jaar is best lang en mss heb je het gevoel uit het oog uit het hart?

Lastig om hier een compromis in te vinden denk ik, want dat is niet mogelijk ben ik bang.

Aan de andere kant als je hem dit onthoud blijft dit ws wel tussen jullie in staan. Wat een dillema zeg.

Kan je niet zo 1 2 3 een passende oplossing bieden eerlijk gezegd.

Ik vind wel dat hij best wel rekening mag houden met jouw onzekerheden!
foutje
quote:itsagirlthing schreef op 17 september 2014 @ 18:24:

Even voor de duidelijkheid; als puntje bij paaltje komt zou ik niet zeggen dat hij niet mag gaan.



Is het redelijk om te zeggen dat ik liever heb dat hij alleen gaat als hij met onbetaald verlof kan en dus niet met ontslag hoeft? Dit vind ik namelijk toch wel belangrijk. Hij heeft namelijk een vast contact en dat krijg je niet meer zomaar..



Je kan tegenwoordig natuurlijk overal wel met wifi contact met elkaar zoeken. Een weekje opzoeken zal misschien ook wel kunnen tegen die tijd (als dat gaat met werk etc.) Maarja, en dan weer alleen naar huis en wachten.



Ik vind het gewoon erg moeilijk dat hij een half jaar weg wil.. Ik wil hem graag gelukkig zien dus ik zal niet meteen NEE roepen.



Even een egoïstische en onzekere noot (als je hier alleen op kan zeuren reageer dan liever niet..) Maar kunnen sommigen begrijpen dat ik erg bang ben dat we in een half jaar zo kunnen veranderen dat we uit elkaar groeien? Ok ok, dit zal dan waarschijnlijk ook gebeuren als we wel bij elkaar zijn. Maar ik kan snel onzeker worden, ik vind het vreselijk dat het iets is wat ik dus niet met hem kan delen..

Ik snap je wel, maar uit elkaar groeien kan altijd gebeuren! En dingen niet doen uit angst dat het mis gaat is eigenlijk net zo goed een bom onder je relatie plaatsen. Snap dat het spannend is en dat je er onzeker van kan worden, maar die gevoelens helpen je in deze situatie niet echt.



Verder zou ik voorkomen dat je gaat zitten wachten. Jouw leven gaat ook gewoon door!
Alle reacties Link kopieren
.
Ik snap je angst om uit elkaar te groeien.

Die kans is wel aanwezig. Maar zoals je zelf zegt, dat kan ook zonder reis gebeuren. Het feit dat je vriend een grote reis wil maken en jij dat niet goed vindt, geeft al aan dat jullie dingen anders zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 17 september 2014 @ 18:28:

[...]





Ik weet niet waar je dat geleerd hebt, maar het klopt niet: https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/hij-wil-hij-wilt en http://taaladvies.net/taal/advies/vraag ... lt_wil/Van een Neerlandica tijdens een opfriscursus voor secretaresses. Geen idee waar zij van had dat het mocht, maar zij vond het zelf ook geen gezicht/gehoor.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp het wel dat je daar bang voor bent. Als mijn vriend maar een maand weg is geweest, moet ik altijd al even een dagje aan hem 'wennen' ofzo. De afstemming weer zoeken. Terwijl ik hem dan echt onwijs gemist heb en in spanning wachtte op zijn mailtjes.



Maar ik heb ook vriendjes gehad die me niet steunden als ik een wild plan had om naar het buitenland te gaan. Alleen maar bang waren dat ik niet meer naast ze op de bank zou zitten. Die relaties zijn allemaal uit gegaan. En ik wil ook nooit meer zo'n relatie.
quote:itsagirlthing schreef op 17 september 2014 @ 18:24:

Even voor de duidelijkheid; als puntje bij paaltje komt zou ik niet zeggen dat hij niet mag gaan.



Is het redelijk om te zeggen dat ik liever heb dat hij alleen gaat als hij met onbetaald verlof kan en dus niet met ontslag hoeft? Dit vind ik namelijk toch wel belangrijk. Hij heeft namelijk een vast contact en dat krijg je niet meer zomaar..



Je kan tegenwoordig natuurlijk overal wel met wifi contact met elkaar zoeken. Een weekje opzoeken zal misschien ook wel kunnen tegen die tijd (als dat gaat met werk etc.) Maarja, en dan weer alleen naar huis en wachten.



Ik vind het gewoon erg moeilijk dat hij een half jaar weg wil.. Ik wil hem graag gelukkig zien dus ik zal niet meteen NEE roepen.



Even een egoïstische en onzekere noot (als je hier alleen op kan zeuren reageer dan liever niet..) Maar kunnen sommigen begrijpen dat ik erg bang ben dat we in een half jaar zo kunnen veranderen dat we uit elkaar groeien? Ok ok, dit zal dan waarschijnlijk ook gebeuren als we wel bij elkaar zijn. Maar ik kan snel onzeker worden, ik vind het vreselijk dat het iets is wat ik dus niet met hem kan delen..

Ik vind dit eigenlijk niet redelijk. Jij hebt toch ook geen baangarantie en spaargeld? Ik begrijp wel dat dat juist de situatie des te spannender maakt, maar het zou toch stom zijn als hij iets wat hij heel graag wil moet opgeven om jouw zekerheid te kopen. Want blijkbaar heeft hij minder behoefte aan zekerheden op dit punt in zijn leven. Je zou vind ik wel kunnen eisen dat hij een goed financieel plan maakt waardoor hij zeker te weten niet met schulden thuis komt en misschien ook nog wat geld overhoudt om de vaste lasten nog een poosje door te kunnen betalen als hij niet direct een nieuwe baan vindt.



Ik kan me overigens je gevoelens wel voorstellen hoor, ik zou het ook wel spannend vinden hoe hij zich dan zou gaan ontwikkelen los van mij en misschien teleurgesteld zijn dat hij er geen been in ziet om mij een half jaar niet te zien. Die gevoelens mogen er best zijn, want jij was tevreden met hoe het nu gaat dus als iemand dat dan wil veranderen hoef je geen gat in de lucht te springen.



Aan de andere kant, ik begrijp zijn wens wel en ik zou het hem zeker wel gunnen uiteindelijk. Het lijkt mij heel beklemmend en rot om in een relatie te zitten waarin ik op zo'n manier beperkt word, dus dat wil ik ook iemand anders niet aandoen.
Hij heeft zich waarschijnlijk al die jaren met jou al ingehouden op reisgebied, omdat hij heel reislustig is en jij niet. En waarom moest hij in de zomer op reis? Meeste landen zijn dan in regentijd of duur/druk hoogseizoen.



Misschien kun je hem voorstellen om 3 maanden te gaan. Dat gaat niet ten koste van zijn baan. Een keertje 3 maanden vrij nemen moet te doen zijn zonder ontslagen te worden (vrouwen die baren liggen er tenslotte ook minstens zo lang uit)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven