Mijn hart luchten bij (n)iemand

17-09-2014 16:58 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Het is al een tijdje uit met mijn (nu) ex.

Ik kon vaak goede gesprekken met hem voeren. Ik heb zelf psychische problemen en vond het fijn dat iemand me erbij hielp.

Nu het uit is gegaan is dat er niet meer. En heb ik niemand waarbij ik mijn hart echt kan luchten. (wat ik hard nodig heb) of er is geen klik of die persoon gaat nergens diep op in



Voor school zou ik een maatschappelijkwerker krijgen maar die heeft nog niks van zich laten horen.

Vandaag had ik een gesprek met een leraar maar die hielp me ook niet echt verder...



Ik merk dat ik het gewoon niet langer meer trek... Ik weet dat het fout is maar ik snij mezelf nu vaak omdat ik mijn emoties niet kan loslaten en opluchting wil voelen. (die ik na een gesprek ook vaak voel)

Ik ga niet alleen vanbuiten kapot maar vanbinnen dus ook.

Ik heb nu ook gedachtes over zelfmoord en de dood.

Ik weet het allemaal niet meer...
Ik zou als ik jou was vandaag nog de huisarts bellen en daar een afspraak mee maken.

Dan vertel je hem of haar precies hoe slecht het met je gaat en dat je hulp nodig hebt. Laat hem of haar desnoods dit bericht lezen. Je huisarts kan je dan helpen met het vinden van de juiste hulp.
Alle reacties Link kopieren
HA bellen, dit is serieus. Je hebt een hulpverlener nodig niet een vriend/vriendje waarbij je je hart kan luchten.

Je moet serieus gaan praten. Nu!
Alle reacties Link kopieren
Wat jij nodig bent is professionele hulp, en niet zo maar even iemand om mee te praten. Doe je zelf een lol en zoek eens het telefoon nummer van een crisisdienst in je buurt op.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Bel meteen de huisarts inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al gebeld?
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt echte Hulp nodig. Ga naar de huisarts en laat je verwijzen.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor alle reacties.

De huisarts kan ik nog niet bellen aangezien dat alleen in de ochtend kan of in het begin van de middag. Je kan alleen na die uren een noodnummer bellen.

Ik ga vanavond naar iemand toe voor afleiding ik hoop dat het helpt..



Morgen kan ik bij de huisarts op het ochtend spreekuur komen. Ik denk dat ik dat wel ga doen.

Ik was vergeten te zeggen dat ik wel een psychiatrisch verpleegkundige heb maar die is erg praktisch en daardoor blijven de gesprekken die ik echt nodig heb uit... Hij geeft bijvoorbeeld tips als dat ik afleiding moeten zoeken enz. Maar dat lost mijn problemen vanbinnen niet op...
Laat je Spw-er dit dan lezen meis. Hij kan jou helpen met iemand anders, een ander traject , of misschien weet hij wel een lotgenoten groep oid.

Tot dan een
Wat zegt je spv'er als je dit bij hem aankaart?
Alle reacties Link kopieren
Huisarts bellen en voorlopig de spv'er vragen om meer hulp. Je hebt professionele hulp hierbij nodig.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
De hulp die je nu krijgt is dus duidelijk niet genoeg, Heb je ook medicijnen?
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
De psychiatrisch verpleegkundige heeft je al een praktische tip gegeven: om afleiding te zoeken. Is er iets wat je vanavond kan doen? (Als je je huiswerk af hebt.) Een boek lezen? Kleuren kan ook helend zijn.Kleuren voor volwassenen Misschien is dat iets voor jou.



Goed dat je morgenochtend naar het spreekuur van de huisarts gaat. Schrijf van te voren op wat je wil zeggen en neem het briefje mee.



Een dikke knuffel.

Slaap lekker voor straks.
Alle reacties Link kopieren
Los van de hulpverlening is het inderdaad fijn om iemand te hebben waarmee je kan praten, uithuilen en die een arm om je heen slaat. Steun van iemand die om je geeft.



Ik heb ook psychische problemen en heb ook dit gemis. Dat is soms heel lastig. Voor velen is het vanzelfsprekend, maar niet voor iedereen. Terwijl je het juist heel erg nodig hebt.



Alle reacties Link kopieren
Dank je voor alle reacties.quote:Istar_ schreef op 17 september 2014 @ 18:25:

Wat zegt je spv'er als je dit bij hem aankaart?

Hij zegt erop dat ik DGT kan gaan doen. Maar ik heb gevoel dat ik nu van de ene crisis in de andere kom en niet stabiel genoeg ben ervoor...



quote:koffieprut schreef op 17 september 2014 @ 18:54:

De hulp die je nu krijgt is dus duidelijk niet genoeg, Heb je ook medicijnen?

Ik slik anti-psychotica. En ook medicijnen voor mijn concentratie. Ze willen mij alleen niet aan de anti- depressiva hebben.



Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest. Die heeft me een brief gegeven die ik aan mijn psychiatrisch verpleegkundige kan geven. Zodat ik meer gesprekken kan krijgen.

Ik heb ook een afspraak op 29 september met de maatschappelijkwerker.

Het voelt alleen alsof alles veel te lang duurt :(
Alle reacties Link kopieren
Heb net mijn de instelling waar ik zit proberen te bellen. Er is nog niemand in staat met mij te praten omdat ze allemaal in gesprek zijn. Na 17:00 uur bellen ze ook niet meer want dan gaat iedereen weg.

Ik heb net ook de crisisdienst proberen te bellen en ze zeggen dat ze vol zitten en niet meer doen aan BOR-regelingen.

Ik weet niet meer wat ik moet doen...
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals de crisisdienst bellen en eerlijk vertellen hoe je je voelt. Zij zijn verplicht jou hulp te geven als je die nodig hebt.

Je hebt het over een BOR. Denk je dat je opgenomen moet worden? De crisisdienst heeft meerdere opties. Daarvoor zullen ze je moeten beoordelen. Geef eerlijk aan hoe je je voelt en zeg dat je echt nu hulp nodig hebt. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hey Dank je voor je reactie,



Gisteren is het gelukkig nog een soort van goed gekomen.

Iemand die bij bij een diagnostisch onderzoek had afgenomen belde mij gelukkig nog terug. En ik mocht daar buiten kantoortijden zelfs nog heen komen! Was dus heel fijn dat ze nog tijd voor mij vrij maakte.

Ze zegt dat ze wel nog iemand willen regelen die mij helpt. (weer een psycholoog of een andere therapeut als vroeger)

Ze zei ook dat ze de crisisdienst voor mij ging proberen te bereiken en zeggen dat ze wel op mijn hulpvraag moeten ingaan als ik bel ook al is er geen plek.



Nu in het weekend zegt ze dat als er crisis is ik daarnaar moet bellen. En doordeweeks kan ik nu bij mijn psychiatrisch verpleegkundige terecht. En ook bij de vrouw die het diagnostisch onderzoek heeft afgenomen.



Vandaag ben ik even naar een vriendin voor afleiding. En morgen komt er ook iemand naar me toe gelukkig...
Alle reacties Link kopieren
Misschien een rare vraag... Maar is het in mijn geval 'normaal' dat ik nu (bijna) elke dag een crisis doormaak?

Hebben meer mensen dit soort dingen meegemaakt in mijn situatie?

Ik weet van mezelf ook niet of het puur liefdesverdriet is en of het gewoon verdriet is dat ik niet mijn verhaal kwijt kan? (of in ieder geval nog niet echt iemand gevonden heb die dat stukje kan aanvullen)
Alle reacties Link kopieren
In jouw geval is dat inderdaad niet gek. Liefdesverdriet is heel nar en vervelend, maar een gezond iemand gaat niet in zichzelf snijden. Dit probleem ligt veel dieper.



Heel goed dat je stappen hebt genomen en dat er serieus naar je geluisterd is!



Je hebt gelukkig mensen die naar je toe komen of bij wie jij terecht kunt, blijf dat gewoon doen. Al zit je zwijgend naast elkaar een kopje thee te drinken. Praten kun je met vrienden of familie doen. Hulp is van een andere orde en daar ben je nu hard mee bezig. Ik wens je heel veel sterkte en als het je helpt, schrijf hier je relatieperikelen van je af.
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor je reactie Sensy12



Heb me de afgelopen week heel slecht gevoeld... Het gaat nu gelukkig wat beter. Sinds vandaag voel ik me wat beter. Ik heb geen idee wat de reden ervan is...

Ik hoop echt dat het wat beter blijft gaan.

Gelukkig ga ik nu ook veel met vrienden om. Soms is het wat lastig om bij iemand mijn verhaal te doen... Aangezien we niet allemaal op een lijn zitten qua problemen oplossen enzo.



Ik hoop dat ik meer therapie krijg toch en ik denk wel dat dat gaat gebeuren. Want ik ging er echt onderdoor de afgelopen dagen... Dit wil ik niet nog een keer meemaken...



Xx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven