Napraattopic 4

16-09-2014 21:05 1122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren, openen we dit topic.



Wat mag wel:

- bans bespreken

- beleid bespreken

- trollhinten

- even stoom afblazen



Wat mag niet: alles wat in de huisregels staat



De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, staf dan je posting even of stuur een mailtje naar forum@viva.nl



Net als Het Bantopic is dit een test tot eind september en behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het experiment te beëindigen.



Met vriendelijke groet,



Community Manager Viva
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-09-2014 18:14
Reden: link aangepast
% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Scamp schreef op 17 september 2014 @ 18:21:

Het is gewoon gezeik om het gezeik want toen er wel werd nagepraat en troll gehint was het ook niet goed.Dit wijze woorden
quote:Scamp schreef op 17 september 2014 @ 18:23:

[...]



Bente haar eigen topic. Ze werd gepermaband en elke keer kwam ze terug.

Nu mag ze ineens een nick uitkiezen uit al haar gebande nicks en dus dubbelnicken in haar topic.

Alhoewel, ik neem aan dat de andere nicks wel geband zijn.



Ah okee. Er lezen hier mods mee, dus misschien kunnen zij enig licht op deze merkwaardige zaak werpen?



Mods?
quote:_isis_ schreef op 17 september 2014 @ 18:18:

[...]



Dubbelnicken in één topic zie ik. Onbegrijpelijk dat dat wel mag.

Je mag gewoon dubbelnicken hoor. Stel dat jij een topic opent onder naam x, dat topic loopt een tijdje en jij wijzigt je account in naam y, dan is dat geen dubbelnicken. Dan is als het goed is gewoon duidelijk dat y en x dezelfde zijn.



Als jij een topic als x opent en je post óók als y in dat topic, om jezelf te ondersteunen en bijval te geven en je doet alsof je twee verschillende personen bent dát is dubbelnicken.
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_ schreef op 17 september 2014 @ 18:23:

[...]



Ik schaam me voor mezelf topic opener praat gewoon mee in het bewuste topic.

Dat is toch logisch? Toen ze het topic opende, had ze nog die andere nick en nu schrijft ze verder met haar huidige, goedgekeurde nick.



Puur en alleen omdat de TO nick een heel negatieve bijklank heeft.
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 17 september 2014 @ 18:29:

[...]



Dat is toch logisch? Toen ze het topic opende, had ze nog die andere nick en nu schrijft ze verder met haar huidige, goedgekeurde nick.



Puur en alleen omdat de TO nick een heel negatieve bijklank heeft.en die nick die zij nu heeft niet wil je zeggen? zowiezo als het niet mag volgens de regels waarom een uitzondering maken?
quote:Thordis schreef op 17 september 2014 @ 18:29:

[...]



Je mag gewoon dubbelnicken hoor. Stel dat jij een topic opent onder naam x, dat topic loopt een tijdje en jij wijzigt je account in naam y, dan is dat geen dubbelnicken. Dan is als het goed is gewoon duidelijk dat y en x dezelfde zijn.



Als jij een topic als x opent en je post óók als y in dat topic, om jezelf te ondersteunen en bijval te geven en je doet alsof je twee verschillende personen bent dát is dubbelnicken.Nee dat mag niet, alleen als je je oude nick laat anonimiseren dan wel
quote:Thordis schreef op 17 september 2014 @ 18:29:

[...]



Je mag gewoon dubbelnicken hoor. Stel dat jij een topic opent onder naam x, dat topic loopt een tijdje en jij wijzigt je account in naam y, dan is dat geen dubbelnicken. Dan is als het goed is gewoon duidelijk dat y en x dezelfde zijn.



Als jij een topic als x opent en je post óók als y in dat topic, om jezelf te ondersteunen en bijval te geven en je doet alsof je twee verschillende personen bent dát is dubbelnicken.Ingewikkeld hoor; ik hou het maar gewoon bij 1 nick. Das veul makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Serieuze vraag: waarom mag er eigenlijk niet 'gedubbelnickt' worden? Als iemand dat wil doen, who cares? Is dat in het verleden uit de hand gelopen oid?
Dan heb ik ook weleens gedubbelnicked. Dan schreef ik op pagina 1-5 onder naam x, topic bleef weken actief, ondertussen had ik een ander account en schreef ik weer mee. Dat is officieel dubbelnicken want met twee accounts in 1 topic. Maar dat lijkt me geen probleem.



Het wordt een probleem als je doet alsof je twee mensen doet, jezelf komt ondersteunen of een discussie met jezelf aangaat. Maar als je als x in een topic een advies geeft, topic duurt weken, en je vraagt daarna als y hoe het met die to gaat, dan krijg je heus geen ban wegens dubbelnicken.
quote:anneloesze schreef op 17 september 2014 @ 18:33:

Serieuze vraag: waarom mag er eigenlijk niet 'gedubbelnickt' worden? Als iemand dat wil doen, who cares? Is dat in het verleden uit de hand gelopen oid?Ik vermoed omdat je anders als trol, met jezelf nog veel meer kunt gaan trollen waardoor er onwenselijke situaties kunnen ontstaan.
quote:_isis_ schreef op 17 september 2014 @ 18:32:

[...]



Nee dat mag niet, alleen als je je oude nick laat anonimiseren dan wel

Ik kan me niet voorstellen dat je een ban krijgt als je als forummer x in het napraattopic op pagina 4,5 en 6 een tijdje meepraat over een rel, dan weken niet en op pagina 37 en 38 praat je met je nieuwe nick mee over een heel nieuwe rel, zonder dat dat iets te maken heeft met 30 pagina's daarvoor.



Ik was mod op een ander forum,daar mocht dubbelnicken ook niet, maar we gingen echt niet iemand bannen of waarschuwen om zoiets. Wél als iemand dan eigen oude posts omhoog haalde en daarop reageerde als zijnde iemand anders ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Wat Thordis zegt mag zolang je maar niet meer terug komt met nick1

Sommige topics bestaan al jaren en dan mag je best met nick2 verder gaan.



Beste om het gewoon even aan de mods te laten weten.
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_ schreef op 17 september 2014 @ 18:31:

[...]



en die nick die zij nu heeft niet wil je zeggen? zowiezo als het niet mag volgens de regels waarom een uitzondering maken?

Die nick die zij nu heeft, is toch gewoon haar naam? Ze schrijft niet meer onder die andere nick.



Waarom zou er af en toe geen uitzondering gemaakt kunnen worden? Ik heb daar absoluut geen problemen mee.
Life is short. Eat dessert first.
Waarom schrijft zij dan niet door met haar nick waarmee zij het topic heeft geopend?
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_ schreef op 17 september 2014 @ 18:46:

Waarom schrijft zij dan niet door met haar nick waarmee zij het topic heeft geopend?



Ik geloof omdat ze haar ervan overtuigd hebben dat dat een heel verkeerd gekozen nickname is.



Maar goed, dan is het misschien wel logischer om 'm inactief te maken.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
quote:ThunderassMan schreef op 17 september 2014 @ 18:29:

[...]





Ah okee. Er lezen hier mods mee, dus misschien kunnen zij enig licht op deze merkwaardige zaak werpen?



Mods?Volgens mij is dat gecommuniceerd.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_ schreef op 17 september 2014 @ 18:46:

Waarom schrijft zij dan niet door met haar nick waarmee zij het topic heeft geopend?Omdat die nick heel negatief is.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:SuzanneSuus schreef op 17 september 2014 @ 18:51:

[...]





Volgens mij is dat gecommuniceerd.Idd.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:ThunderassMan schreef op 17 september 2014 @ 18:29:

[...]





Ah okee. Er lezen hier mods mee, dus misschien kunnen zij enig licht op deze merkwaardige zaak werpen?



Mods?



Dit is allemaal in overleg met mods gedaan.

Ook op verzoek van forummers, omdat haar gekozen nick in combinatie met haar eetstoornis nou niet bepaald een prettige aanspreektitel was.
Ah, dank je Consuela.
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_ schreef op 17 september 2014 @ 18:32:

[...]



Nee dat mag niet, alleen als je je oude nick laat anonimiseren dan wel





Jawel hoor, kwestie van ff mailtje sturen om te melden aan de mods en dan is het geen probleem.



De reden is doorslaggevend of het mag.
quote:consuelabananahammok schreef op 17 september 2014 @ 19:05:

[...]





Jawel hoor, kwestie van ff mailtje sturen om te melden aan de mods en dan is het geen probleem.



De reden is doorslaggevend of het mag.Weet ik dan ook weer bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk een trol? Ja toch? Niemand kan zo dom zijn?



Zwanger! Van wie?
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 17 september 2014 @ 19:09:

Hopelijk een trol? Ja toch? Niemand kan zo dom zijn?



Zwanger! Van wie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 17 september 2014 @ 18:29:

[...]



Je mag gewoon dubbelnicken hoor. Stel dat jij een topic opent onder naam x, dat topic loopt een tijdje en jij wijzigt je account in naam y, dan is dat geen dubbelnicken. Dan is als het goed is gewoon duidelijk dat y en x dezelfde zijn.



Als jij een topic als x opent en je post óók als y in dat topic, om jezelf te ondersteunen en bijval te geven en je doet alsof je twee verschillende personen bent dát is dubbelnicken.



Je account in een andere naam wijzigen is geen gemeengoed. Volgens mij kan dat technisch niet eens.

Maar in het geval van Benthe of je hebt je eerste nick laten anonimiseren en gaat door met nick 2 is het geen dubbelnicken.



Daarvan is sprake als nick 2 posts alsof het een andere poster is en ahw meepraat met nick 1-poster ( expres dus) of iemand posts door qua verhaal maar is ingelogd met de andere nick ( per ongeluk)



Een forummanagement wil eigenlijk niet dat mensen meerdere nicks hebben. Dat werd gepoogd tegen te houden door geen tweede nick op hetzelfde emailadres toe te staan. Tegenwoordig is het echter heel makkelijk om een nw emailaccount aan te maken dat die regel bijna geen zin meer heeft.



( ik ben mod op een ander forum en exmod van nog weer andere fora en mailinglijsten)
Je bent zelf een theepot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven