Wat geven aan ouders overleden kindje?

17-09-2014 00:04 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Helaas is het vier maanden oude kindje van een kennis overleden :(

We wilden met een groepje een mooi boeket laten bezorgen maar ze hebben liever geen bloemen. We willen graag iets geven waarmee we ze een hart onder de riem kunnen steken.



Een kaartje is al gestuurd.



Iemand een idee?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:ikbenmoedervan schreef op 17 september 2014 @ 08:58:

Eens met Solomio, die data zijn voor altijd belangrijk.



Op de 2e sterfdag van ons kindje kregen wij een kaart uit onverwachte hoek, dat deed ons zoveel. Terwijl sommige mensen om ons heen niets lieten horen. Dat is verdrietig en doet pijn, maar ergens weet je ook dat niet iedereen even attent is. Wel is het fijn als zijn naam genoemd wordt en wij gewoon kunnen praten over hem. Dat doen we ook gewoon, soms merk je dat mensen dat lastig vinden maar dat is dan aan hun en niet aan ons.



Verder alleen een kaartje sturen, dat is voldoende.



Geen lantaarns neerzetten bij het graf. Althans, dat hadden wij niet gewaardeerd. Wij willen zelf bepalen wat er komt te staan. Knuffelberen en andere ellende worden nat en vies.

Het zoontje van een verre kennis van me is overleden aan hersenvliesontsteking.



Mijn broer, die wel goed bevriend is met de moeder, gaat regelmatig naar het grafje. Maakt het schoon, zet verse bloemen neer. zomaar, of op zijn sterfdag. Af te lezen aan haar reacties op facebook, is dat wat haar het meeste raakt....
Alle reacties Link kopieren
Zou geen fotoalbum cadeau doen. Ze kunnen deze toch niet vullen met foto's van dat kindje. Ik persoonlijk zou dat erg pijnlijk vinden. Hou het bij een kaartje en breng af en toe iets te eten. Probeer er voor ze te zijn.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Cadeau's zijn voor feestelijke gelegenheden. Punt uit.



Een cadeaubon aan iemand geven die net zijn kind heeft verloren is gewoonweg ongepast.



Een persoonlijk teken van herinnering, memento of iets dergelijks kan wellicht wel, maar dan wel als je echt een naaste bent of een heel goede vriend(in).



Bij een groot verlies is het enige dat je echt hoort te doen je medeleven te tonen. Door middel van een (persoonlijke) kaart, condoleance, de begrafenis bezoeken en een luisterend oor en/of praktische hulp aanbieden (zonder dwingend te worden).
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn vriendin die een stilgeboren kindje kreeg, gaf ik aan klein dingetje voor op het grafje en een mooie steen uit onze tuin die mijn dochter gevonden had. Maar dat was een goede vriendin, geen kennis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vl43inder schreef op 17 september 2014 @ 01:16:

Wat vreselijk zeg!



Als je naast een kaartje nog iets wil geven dan zou ik ze een mooie lantaarn met een kaars geven, zodat ze een kaarsje kunnen opsteken voor het overleden kind.



De lantaarn zou ik dan niet echt overhandigen maar bij het grafje neerzetten.Ik heb ook een lantaarn met kaars gegeven en 4 vlinders eraan gemaakt die je bij Xenos kon krijgen.Dit inplaats van bloemen bij de uitvaart meegenomen,vonden ze heel mooi en staat nog steeds bij het grafje.
Alle reacties Link kopieren
Een fotoalbum?? Wat een onzalig idee. Je bent een kennis dus een kaartje is prima.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
In hoeverre heb je contact met deze kennisje TO? Heb je ze als 'vriend' op Facebook? Zie je ze 1x per jaar op het dorpsfeest? Zie je ze iedere week op de sportclub?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Enkel een kaartje vind ik in dit geval (kennis) het meest gepast.
Alle reacties Link kopieren
Ho, lieve mensen



IK gaf aan ze via social media te kennen. Hoe dat met TO zit weet ik niet he? Niet gelijk er vanuit gaan dat TO ze via Facebook of wat dan ook kent.



Ik vind het juist lief, ze wil iets geven maar bloemen zijn niet gewenst, ze wil niet ongepast overkomen... Maar weetje, het blijft moeilijk. Het is lief dat ze de moeite neemt om er aandacht aan te besteden toch?
Geniet van elke dag!
Alle reacties Link kopieren
Daarom is een welgemeend kaartje toch voldoende?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 17 september 2014 @ 10:21:

Niets materieels geven.



In zo'n situatie staat iedereen gewoon letterlijk met lege handen. De ouders nog het meeste.Dit zegt eigenlijk alles
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:anneliesjeh schreef op 17 september 2014 @ 00:44:

Wat heftig!

Ik zie dat je al een kaart hebt gestuurd.

Ik hoorde laatst namelijk van iemand die ineen zelfde soort situatie zat en geen geschikte kaart kon vinden. Via via kwam zij toen bij een site waar ze een hele mooie kaart hadden voor een pasgeboren kindje dat was overleden.

Met een mooi gedichtje erop wat het ook makkelijker maakt omdat je geen uitgebreide moeilijke tekst hoeft te bedenken.

Ik heb even gekeken, maar het was tantebetjes.nl



Verdere kleinigheidjes zou ik zo niet weten. Ik denk dat misschien een boekje over ouders die net een kindje hebben verloren. Je hebt tegenwoordig hele mooie boekjes die op een mooie manier vertellen over de rouw ofkrachtige uitspraken die jekunnen helpen..



Wat al gezegd is geboortedatum op eigen kalender zetten en kaart sturen dan.

Als je ze goed kent ingevroren maaltijd(en) brengen.

Ik had trouwens gewoon bij een normale site een kaart verstuurd met de naam van het kindje erop en een gedicht, hoorde achteraf dat dat zeer op prijs was gesteld.

Terwijl ik die kaart in 5 minuten had besteld.

Maar er was dus al een kaart gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Hoe langer ik erover nadenk, hoe idioter ik her vind dat iemand serieus suggereert zo'n ster te geven. In het algemeen is zo'n certificaat al een wassen neus, maar zoiets geven bij een overlijden van een kind...

Echt, hoe kom je erop.
quote:hiltje schreef op 17 september 2014 @ 10:21:

Niets materieels geven.



In zo'n situatie staat iedereen gewoon letterlijk met lege handen. De ouders nog het meeste.

Dit dus!



En noteer zowel geboorte- als sterfdatum en laat wat van je horen. Niet alleen het eerste jaar, maar zolang je met elkaar omgaat. Als je normaal met een verjaardag een kaartje/appje/belletje zou sturen dan nu ook. Het is wel geen verjaardag meer, maar voor altijd de geboortedag van hun kind.



Als je echt graag iets materieels wilt geven zou ik dat doen als het kindje een jaar zou zijn geworden, symbolisch een cadeautje dat bij de ouders past, het is dan toch een jaar geleden dat zij ouders van dat prachtige kindje zijn geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven