Natte parkiet!

17-09-2014 19:20 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Parkiet is in afwaswater gevallen, vraag me nu af wat we kunnen doen.

Moet je m afdrogen? Of gewoon op laten drogen?

Hebben nu een lamp erbij gezet om m wat warmte te geven.
haha

heb niet alle reacties gelezen hoor, maar t eerste dat in mij opkomt: lekker laten drogen op zn stokkie.

Mijn parkieten gingen altijd mee onder de douche, ze waren tam. Vonden ze heerlijk! En ja, ze vielen ook wel eens in de afwasbak haha, kan echt geen kwaad.



Vogels kunnen prima tegen water. Helemaal kopje onder is natuurlijk niet fijn voor t beestje, maar eenmaal opgedroogd gaat hij hard aan de poets om zijn veertjes weer goed glad te krijgen, komt vast goed dus ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het een grapje was Milna.
Alle reacties Link kopieren
Hij doet het weer hoor! Wil alleen z'n hokje niet uit, laten m maar ff mooi zitten. Is mis toch beetje geschrokken doordat het vliegen niet zo lekker meer ging.

Morgen maar weer proberen.
Alle reacties Link kopieren
Awwhh, arm parkietje!
Alle reacties Link kopieren
Ik meen me ook te herinneren wel eens te hebben gezien dat mensen hun parkiet 'inpakten'. Met een klein doekje of lapje badstof, om m warm te houden tijdens het opdrogen ofzo.



Maar goed, ik heb er ook geen verstand van.
Alle reacties Link kopieren
Komt wel weer goed denk ik, als hij maar niet op de tocht zit.



In een paar reacties las ik al iets over inpakken en verwarming. Dat is dit filmpje. (Dat raad ik TO overigens niet aan )



Kanaries wassen
Alle reacties Link kopieren
quote:milna schreef op 17 september 2014 @ 21:21:

[...]





Zou je hetzelfde zeggen over een natte hond?Dan heb je een hotelverpakking satésaus nodig.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
quote:wausss schreef op 17 september 2014 @ 21:38:

Hij doet het weer hoor! Wil alleen z'n hokje niet uit, laten m maar ff mooi zitten. Is mis toch beetje geschrokken doordat het vliegen niet zo lekker meer ging.

Morgen maar weer proberen.Batterijtjes weer opgedroogd? Of vervangen? ;)
Vandaag is de mooiste dag.
inpakken? zou ik niet doen, hartstikke stressvol voor t beestje. Ook geen bijzondere warmtebronnen ofzo gebruiken. Lekker in de huiskamer, eventueel in t zonnetje eind vd middag.



Ik 'droogde' mn parkieten trouwens wel een beetje af met keukenrol, gewoon stuk of 3 velletjes en die even om ze heen slaan, nam veel vocht op. Maar die waren tam dus was eenvoudig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag net een foto op fb langs komen met een man zittend onder een wasrekje van iemand waar eerder de vogel van in het water was gevallen. Toeval?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Ah gossie.

Tis mijn parkietje ook wel eens overkomen. Tocht en kou is funest hè!
Alle reacties Link kopieren
Leg hem in een bak rijst! Werkt met je iPhone toch ook?
Droogkast?



Wel een dure oplossing voor slechts één natte vogel. Kun je beter meteen je natte hond ook erin doen. Je natte poes niet, want die heeft het natuurlijk gemunt op natte vogels!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven