Het grote topic voor alle kattenverhalen.

14-06-2014 22:04 2094 berichten
Een nieuw, vers topic voor alle belevenissen met katten! Deel hier de capriolen die je pluizige huisgenoot uithaalt (of uithalen, misschien heb je er wel meerdere ) en klets gezellig mee over deze mooie bijzondere dieren!



Stel hier eventueel je vragen over katten, schrijf over de gebeurtenissen van alledag en foto's van de beauties zijn ook altijd welkom
Alle reacties Link kopieren
Even jullie advies over iets

Onze kat komt al een tijdje buiten, maar alleen aan de tuinkant, nu is het al een paar keer voorgekomen en steeds vaker dat hij via een muurtje van de buren naar de straatkant gaat, in het begin bleef hij dan onder een bosje of auto om de hoek van onze voordeur zitten tot wij hem kwamen zoeken of todat 1 van de buren bij ons aanbelde om te vertellen dat hij daar (miauwend)zat, hij laat zich niet door andere pakken maar zodat hij ons hoort rent hij gelijk op ons af. De laatste week komt hij steeds meer het hoekje om richting de voordeur maar verstopt zich dan ook, (buren belde weer aan), ook al paar x voorgekomen dat vriend of ik thuiskwamen en hij dan aankwam rennen, hij wilt dan ook mee naar binnen gelijk.

Maar het probleem is dus dat we hem niet voor willen hebben, te gevaarlijk. aan de tuinkant vinden wij niet erg, en alle buren "kennen" hem en vinden het ook niet erg als hij bij hun in de tuin komt, bij enkele komt hij zelf even binnen en dat vinden ze ook niet erg omdat hij verder wel sociaal is.

Wil hem nu niet meer voortaan voor altijd binnen houden want hij heeft het soms echt nodig om even naar buiten te kunnen gaan, maar als hij steeds weer naar voor gaat dan zie ik dit eigelijk niet zitten. Wat kunnen we nu het beste doen?

Hem aan een riempje naar buiten in de tuin laten zodat hij alleen in onze tuin kan ? Vind dat best zielig voor hem maar wil niet dat hij aangereden word dalijk.. Wat raden jullie ons aan?
Alle reacties Link kopieren
Nu dus weer toevallig,wil zo weg van huis gaan dus roep hem vanuit de tuin.. Geen gehoor..loop ik naar de voorkant , roep hem.. Nog niets.. Loop de hoek om en roep hem en hoor heel zachtjes gemiauw vanuit de bosjes .. Roep hem nog een x en daar komt hij aanrennen naar mij toe.

Heb het gevoel dat als hij eenmaal voor is gekomen dat hij het eigelijk niet zo leuk vind maar niet meer terug kan haha
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om je weer te lezen Ismeen! Echt trek je niets aan van de 'beschuldigingen'. Kom lekker hier posten bij alle lieve kattenmensen!

En wat goed dat Flo en Lotte met elkaar spelen en heel bijzonder dat je haar baasje leert kennen en dus ook haar thuisomgeving. Wat zal dat baasje een rust hebben gekregen, wetende dat Lotte een hele goede thuis krijgt. En dat je dagelijks even langsgaat is natuurlijk super voor zowel kat als baasje. Met de hond komt het volgens mij ook helemaal goed, ze snuffelen immers zonder agressie. (Heb zo'n leuk plaatje, maar mag nog steeds niet plakken



# Titato: dat klinkt als lesje geleerd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ismene, je bent gewoon een grote lieverd, zoals je je over je beestjes ontfermt. Het klinkt hartstikke goed met Flo en Lotte en hun namen passen ook nog eens heel goed bij elkaar. Daar hoef je dus alvast geen namentopic over te openen.



Paper-clip, haha, zo klinkt het ook helemaal lekker hoor. Ik had ook niet de indruk dat je aan het klagen was.



Titato, lastig! Je kunt hem moeilijk aanleren dat de voorkant verboden gebied is. Misschien dat hij er zelf nog achter komt, dat het eigenlijk niet leuk is, en dat als het nieuwe eraf is, hij gewoon lekker aan de andere kant blijft. Althans, dat zou mooi zijn, maar tips heb ik helaas niet voor je...
Alle reacties Link kopieren
per ongeluk quote gemaakt van eigen bericht.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Oudblond schreef op 15 september 2014 @ 14:00:

per ongeluk quote gemaakt van eigen bericht.



Zou het aan je nick liggen soms



@titato kan je niets op de muur naar de buren fabrieken zodat je kat daar in ieder geval niet overheen kan naar de straatkant ?

Gaas ofzo.



Ik had vanmorgen 2 poezels die over de rand van het zwembad aan het balanceren waren, goddank is er geen 1 ingevallen en jammergenoeg was ik net te laat om een foto te maken.
Oudblond, je hebt voldoende posts inmiddels om plaatjesplakrechten aan te vragen bij de mods!
Als jullie willen, kan ik deze avond eens foto's van Lotte plaatsen. Ik heb er eentje zelf genomen toen ze hier in huis was, en heb een memorystick van haar baasje gekregen met foto's van de schat.
Als wij willen??

Nah, laat maar.









(of was dit de afdeling domme vragen?)
Laat maar weten als er iemand aanwezig is. Heb foto's van Lotte klaar staan (wel enkel die ik hier in huis heb genomen, zit even op de tablet).
Ik ben er!
Ik ook.



Was druk met bezoek en daarna gezeik op napraat (alweer..)
Nu was ik nog even bezig
Ik zal rond 22.00 uur de foto's posten. Moet nu eerst naar een etentje van mijn werkgever.
Niemand?



present!
Zal foto's posten
.
Ooh ze is mooiiii



Ook nu in zomervacht mooi! Die lange manen bij haar kopje komen in de winter wel weer denk ik.
Alle reacties Link kopieren
WOW Ismene, wat een beauty weer!
Ze heeft heel mooie ogen. Haar baasje (gepensioneerde dierenarts) denkt dat ze een kruising tussen een Noorse Boskat en een Maine Coon (schrijf ik dit juist? ) is.



Maakt niet uit wat ze is, ik vind ze lief!



(Maar man wat is dat een grote kat! +6 Kilo en geen vet)
De logeerpoes is nog maar juist weg en ik mis haar al!



*Hebben katten ook last van puberteit? Want man, wat doet Flo weer lastig deze avond!
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk topic! (Ben hier nieuw)

Wat een mooierd Ismene! Vooral die kleuren..

Zo'n kat zou ik nog wel eens willen.



Wij hebben een huis/tuin/keuken poes, zwart wit.

Manlief geen fan van, zij duidelijk ook niet van hem (op trap in broek hangen etc)

Inmiddels al 10 jaar, sinds kitten bij ons.

onze jongste is gek op haar, knuffelt haar helemaal stuk, ondanks dat het geen knuffelaar is laat ze dit van hem allemaal toe.

Vervelende eigenschap: deurklinken open springen, zodat je soms rechtop zit als ze eraan hangt.
Haha Clumsy, ik was ook ook helemaal geen kattenmens . Tot zwager hier toekwam met een kartonnen doos, met daarin een kitten van 3 dagen (!!) oud. Vriend stond erop dat de kleine meid zou blijven. Dus aan de slag met de papfles. 4 Weken pipi-stralen ontwijken, ontlasting uit de darmen duwen, ...



Nu hebben we een beeldmooie kitten van 4 maand.



De kat op de vorige foto's wordt onze tweede poes (want die kleine maakt me gek! ).
Oh, deuren kan onze kleine meid ook opendoen. Dus nu doen we de deuren steeds op slot. Heeft de kleine meid het idee gekregen van een goede aanloop te nemen, over de parket vloer te schuiven, en zo tegen de deur te knallen (is zo'n oude hoeve-deur met glas in, dus maakt lekker veel lawaai). Vriend wordt er zot van en moet nu elke nacht 3 keer uit zijn bed komen (ben ik even blij dat ik overal doorheen slaap ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven