Verhuisservice postnl of verhuisvriend?

17-09-2014 21:34 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind van de maand ga ik verhuizen. Nu ben ik aan het bekijken wat ik allemaal moet regelen, dat is veeeeel



Ik ben al eerder verhuisd, toen had ik alleen de verhuisservice van PostNL. Toen is niet al mijn post juist doorgestuurd, zij gaven aan dat dit kwam omdat Sandd ook sommige post verzend.

Via de site van Sandd kwam ik nu op verhuisvriend.nl.

Daar beweerden ze dat de verhuisservice van PostNL dan niet meer nodig is, want dat zij alles doorsturen.



Heet iemand hier ervaring mee?

Ik vraag me af wat handiger is, wil graag ál mijn post ontvangen
Alle reacties Link kopieren
Bij ons werkte het beste. Zoveel mogelijk zelf je nieuwe adres doorgeven!
Als verhuisvriend alleen met sandd werkt sturen zij dus geen post van post.nl door.

Het is er niet makkelijker op geworden met al die postbedrijven.



Ik zou eens inventariseren met welke bedrijven je allemaal zaken doet en die gewoon rechtstreeks je nieuwe adres toezenden. En daarna goede afspraken maken met de nieuwe bewoners.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Dan zal ik toch alles maar zelf moeten regelen, dat is jammer hahaha dacht misschien is het met zo'n verhuisservice makkelijker...
Dat kan helemaal niet, want Sandd komt niet bij PostNL binnen.



En of de verhuisservice van postnl werkt, ligt een beetje aan de medewerkers. Als het goed is zal alle post doorgestuurd moeten worden, maar het blijft mensenwerk.

En dan word post van andere bedrijven inderdaad niet doorgestuurd. De ene belastingbrief wordt door postnl bezorgd, en zou dus doorgestuurd moeten worden, de andee brief komt via een ander bedrijf en word dus niet doorgestuurd.



Ik zou zelf ook actief in de gaten houden van wie je post krijgten zelf bedrijven benaderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf op de sorteerafdeling van PostNL gewerkt.

Bij de verhuis service wordt daar dan ook een sticker met je nieuwe adres op je post geplakt en door gestuurd.

Idd dus niet op post wat via Sandd gaat.



Heel raar dat Sandd kan beweren dat je bij hun service de verhuisservice van PostNL niet meer nodig hebt aangezien post dat via PostNL gestuurd wordt niet via hun gaat.

Twee verschillende bedrijven.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Doe je ze toch gewoon allebei.
Alle reacties Link kopieren
Door die verhuisservices krijg je alleen maar een hoop reclame in je brievenbus. Onder andere van loterijen.
Power to the people
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 17 september 2014 @ 22:02:

Doe je ze toch gewoon allebei.



Dat zou kunnen maar vind ik te duur. De verhuizing op zich kost al behoorlijk wat. Dus dat vind ik geen optie.



Ik krijg overigens nooit post van loterijen oid terwijl ik toch al een keer eerder gebruik van de service gemaakt heb....
Even op die site gekeken. Ze geven gewoon je adres door bij post.nl en sandd. Niks wat je zelf niet kan dus.
Als ik op die site van verhuisvriend kijk, dan lijkt het me niet dat dat van sannd is. Aangezien ze zichzelf vergelijken met de verhuisservice van sannd.
Alle reacties Link kopieren
Op de verhuisservice staat vaak ook nog dat ze aan raden om een half jaar te nemen.

Mijn advies: onzin.

Mijn ervaring op het sorteer centrum is dat vaak na 2/3 maand helemaal tot zo goed als niks ( soms nog wat geadresseerde reclame) komt.

Vooral als je zelf goed je nieuwe adres overal doorgeeft.

Toen ik van de zomer ging verhuizen heb ik er helemaal geen gebruik van gemaakt.

Maand ervoor zelf bij alle belangrijke instanties de verhuizing door gegeven.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het allemaal zelf doorgegeven aan de bedrijven enz.

Eén ding is nog op het oude adres gekomen, 2 dagen na de verhuizing. Voor de rest is alles meteen goed gegaan.

Had al een paar maanden van te voren een lijstje in excel gemaakt en die heb ik steeds aangevuld. Enkele weken vantevoren adreswijziging doorgegeven. Tegenwoordig kan ook veel via internet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven