Het grote topic voor alle kattenverhalen.

14-06-2014 22:04 2094 berichten
Een nieuw, vers topic voor alle belevenissen met katten! Deel hier de capriolen die je pluizige huisgenoot uithaalt (of uithalen, misschien heb je er wel meerdere ) en klets gezellig mee over deze mooie bijzondere dieren!



Stel hier eventueel je vragen over katten, schrijf over de gebeurtenissen van alledag en foto's van de beauties zijn ook altijd welkom
Misschien nog een domme vraag. Lotte gaat bij haar huidige baas niet naar buiten. Hier is het toch wel de bedoeling dat Flo naar buiten gaat (vriend is in de tuin een kattenparadijs aan het maken).



Zou dat problemen opleveren als we Lotte naar buiten laten gaan?

Zou haar natuurlijk eerst 6 weken binnenhouden, zodat ze haar nieuwe woonplaats leert kennen, en eerst samen de buurt ontdekken. Maar zou ze zichzelf kunnen verdedigen? Onze tuin is omheind, en we wonen in een zeer rustige straat tussen de velden. Maar af en toe komt er natuurlijk wel eens een auto langs. Zou ze beseffen dat ze dat dan moet weglopen?



*Als ze niet buiten wil, hoeft ze niet hoor. We zijn er zeker van dat Flo naar buiten zal willen gaan, omdat dat een heel druk beestje is en dat ze graag jaagt. Lotte daartegen is een heel rustige kat.
Alle reacties Link kopieren
Tja, manlief heeft het er ook wel naar gemaakt.

Hij wist dat ik graag kitten wilde en gaf het zelf aan toen vrienden van ons een nestje hadden.

Wat een spijt heeft hij gehad. Hij laat het echt merken datbie haar niet mag, van bed weg schoppen bijv, tja dan kan je het verwachten. Leeftijd speelt nu wel mee, ze wordt iets rustiger.



Helaas nog wel vaak een muis of vogel in de tuin, vanmiddag een muisje gered door kat weg te halen. Ze had het beessie alleen in bek gehad, maar het deed alles nog.



Ha heerlijk dat deuren verhaal. Wij hebben nergens meer deuren dicht juist, om te voorkomen dat ze midden in de nacht alles openspringt. Behalve de kamer van de kids, daar mag ze niet als ze slapen en komt ze dus ook niet.



Intensief lijkt me, zo jong opvoeden! Maar denk wel dat je een mooie band krijgt met je poezenkind dan.
quote:Ismene schreef op 17 september 2014 @ 22:24:

. Te laat!
Maar nu present!
.
Welkom Clumsy!

Jammer dat je man niet goed met de kat kan. Deuren openen doet onze kat ook, wij hebben de deurklinken omhoog gezet maar dat maakt niks uit. Poes gaat er gewoon aan hangen.



Ismene, ik denk dat Noor best snapt wat gevaar is. Ze is nog jong toch? Als de tuin is afgezet dan is er helemaal geen probleem, maar volgens mij moet je gewoon even afwachten wat ze zelf wil.
quote:clumsy*185 schreef op 17 september 2014 @ 23:09:

Tja, manlief heeft het er ook wel naar gemaakt.

Hij wist dat ik graag kitten wilde en gaf het zelf aan toen vrienden van ons een nestje hadden.

Wat een spijt heeft hij gehad. Hij laat het echt merken datbie haar niet mag, van bed weg schoppen bijv, tja dan kan je het verwachten. Leeftijd speelt nu wel mee, ze wordt iets rustiger.



Helaas nog wel vaak een muis of vogel in de tuin, vanmiddag een muisje gered door kat weg te halen. Ze had het beessie alleen in bek gehad, maar het deed alles nog.



Ha heerlijk dat deuren verhaal. Wij hebben nergens meer deuren dicht juist, om te voorkomen dat ze midden in de nacht alles openspringt. Behalve de kamer van de kids, daar mag ze niet als ze slapen en komt ze dus ook niet.



Intensief lijkt me, zo jong opvoeden! Maar denk wel dat je een mooie band krijgt met je poezenkind dan.

Heel intensief. 3 Weken lang maar 2 uur per nacht slapen. Gelukkig was het vlak voor mijn examenperiode van de universiteit, dus die nachten was ik waarschijnlijk toch wakker geweest. Maar 2 maand lang heb ik dus echt een kitten overal mee naartoe genomen.



De band is soms een beetje te hecht, ze laat me maar niet met rust . Ach, het is een heel mooie, lieve kitten. Sterk willetje, maar dat maakt haar dan ook weer zo speciaal.



En je kan echt alles met haar doen. Headbangen, YMCA dansen, ze doet het allemaal .
Aaaaaaaaah

Die onderste foto, zo schattig. En ze is inderdaad prachtig, zo'n statig koppie. Zo leuk!
Ik vind het vooral leuk dat ze ook met de fles grootgebracht is. (Niet zo lang als Flo, maar toch).



*En heb een robotstofzuiger geëist aan vriend. Zal hem leren, 2 katten in huis brengen X-D*
quote:Ismene schreef op 17 september 2014 @ 23:27:

*En heb een robotstofzuiger geëist aan vriend. Zal hem leren, 2 katten in huis brengen X-D*
Hoe is het met jullie poezen? Zit hier altijd maar hele boekdelen te typen over Flo.
Sammi heeft net eten gehad (ik kon de keuken niet meer uitkomen voordat hij zijn voer gekregen had, hij keek heel dreigend) en nu rent hij jengelend door de kamer. Tijd om te spelen dus.



Morgen ben ik vrij en dan krijgt hij weer alle aandacht. De laatste weken was ik nogal druk en weinig thuis of ik was wel thuis maar aan het werk. Morgen weer lekker samen op het balkon, heerlijk!
Zouden katten kattenkwaad uithalen om aandacht te krijgen?



Flo heeft een krabpaal en 3 van die krab-stukken (geen idee hoe het noemt ) in onze woonkamer.



Naast onze banken hebben we twee autostoelen staan in onze woonkamer (klinkt nogal dom maar is eigenlijk heel leuk, had dit speciaal voor mijn vriend gedaan omdat hij zo van auto's houdt). Nu zit Flo, terwijl er een krab-stuk-gedoe naast hangt, heel de tijd haar nagels in die stoelen te steken. Net alsof ze aan een krabpaal bezig is. Natuurlijk zeggen mijn vriend of ik dan dat dit niet mag. Heb ze al ingespoten met citroen (wat bij de rest toch goed werkte). Ze doet dit steeds als ze al even (10 minuten dus) geen aandacht heeft gekregen. Ook kijkt ze ons steeds recht in de ogen aan als ze dit doet.
Yep. Da's provoceren en daar zijn ze erg goed in.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het welkom Splinter_!

Hier hebben we de klinken idd ook omhoog gedaan, maar het hielp niks. Ze ging er gewoon aanhangen, bij de buitendeur nog steeds, hilarisch als er visite is.



Ik heb voor afstraffen de plantenspuit gebruikt en ehh gezegd. Dat hielp en als ik dat nu zeg of wat dreigender haar naam zeg, miauwt ze een keer klagend maar luistert wel.



Is vooral nodig als ze in de schuur of kelderkast wil kruipen. Hou elke zomer m'n hart vast dat ze ergens binnen sluipt en er vervolgens vast zit omdat de bewoners op vakantie zijn.
En zoals gewoonlijk vis ik weer acher het net met de foto's

Je hebt mijn mailadres toch Ismene



Welkom clumsy ! Vrienden van ons hebben ook een kat die de klinken openspringt, op een koude winternacht is ie op de voordeurklink gesprongen (ze waren vergeten de deur op slot te doen) en heeft de hele nacht de voordeur opengestaan tot de krantenbezorger om 6 uur kwam en die is gaan roepen of ze wel in oke waren omdat de deur wagenwijd openstond



Mijn kater van heel lang geleden toen ik nog thuis woonde had er ook een handje van om overal op te springen. Op een ochtend kwam ik vroeg beneden op zaterdag om naar mijn bijbaantje te gaan en toen ik de kamerdeur opendeed rook het hele huis naar gas. Was hij tegen de knop van het gasstel gesprongen en die was opengedraaid hierdoor. Waarschijnlijk heeft het gas uren opengestaan. Ik was blij dat ik moest werken en heb iedereen wakker gemaakt, misschien hadden we het allemaal niet meer kunnen navertellen.

Mijn vader heeft toen dezelfde dag nog een beschermrekje gemaakt voor op de knoppen zodat dat niet meer kon gebeuren.
Paper-clip, heb je een mail gestuurd. Sorry, kon de foto's niet ordenen.
Ik heb ze gezien, wat een mooierd !

Moet je wel goed kammen denk ik of valt dat wel mee ? Ik ben blij dat ik die van mij niet zo vaak hoef te kammen
Baasje kamt haar elke dag. Maar heb haar ook al eens mogen kammen, vindt ze wel leuk.
Nou die van mij HATEN kammen ! Echt niet te doen dus gaan ze maar lekker harig door het leven haha !
Moet straks naar een etentje, en heb geen zin. Heel kinderachtig van me, maar heb geen zin in beleefd zijn en handjes schudden. Niemand geen tips om er wel zin in te krijgen?
Denken aan al dat heeeeerlijke eten dat je gaat krijgen ? En dat je niet hoeft te koken/tafel dekken/tafel afruimen en afwassen
Dank je wel voor de tip PaperClip. Had hem nog gelezen voor ik vertrok . Is uiteindelijk nog wel leuk geworden.




Hier 2 katten: YdG (Yanno de Griek) en LL (Latex Loesje). Kan er boeken over vol schrijven



Ik slaap op een waterbed, met lades er onder. Omdat een waterbed verwarmd is, is het in die lades ook behaaglijk. En ja hoor: beide katten kunnen die lades open krijgen. Fijn verwarmd doolhof/hindernisbaan/speeltuin, want die lades lopen niet tot bovenaan door dus ze hebben vrij spel onder het hele bed. Soort Ballorig binnenspeeltuin voor katten. Onder mijn bed. Dat is erger dan de "echte" Ballorig kan ik je melden...



YdG mag graag in het sokkenmandje slapen (mandje waarin ik de sokken bewaar wiens wederhelft nog in de was/droger/wasmand zit). Opvallend veel weessokken de laatste tijd. Doe ik net een van de lades onder mijn bed open: sokken... YdG verhuist volgens mij...
Heeeeeeee, ben jij Bij_zonder? Dat wissiknie!



Gaat het goed met de poesjes samen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven