Geld & Recht alle pijlers

Juwelier vervangt trouwring zonder toestemming

18-09-2014 00:02 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



De gravure van de ring van mijn man was niet goed. De letters waren niet duidelijk zichtbaar in vergelijking met mijn ring. Mijn man heeft de oude ring ingeleverd en er werd gezegd dat ze de gravure opnieuw gingen laten zetten. Nu hebben wij een compleet nieuwe ring er voor terug gekregen, die ook niet goed is. Het motief van de ring klopt niet en de ring is veel te klein. Verder is het niet de ring waarin wij getrouwd zijn.



Wij zijn niet op de hoogte gebracht van het feit dat ze een nieuwe ring hebben laten maken.

We hebben al heel veel gezeik gehad met het bedrijf, elke keer als we langs kwamen waren of de ringen er niet, of de ringen waren te klein, dan weer te groot, en toen was de gravure niet goed.. daarna weer op gebeld dat de levertijd weer uitgesteld was.. Zo wel geteld zijn we eigenlijk al bijna 6 maanden bezig onze trouwringen te krijgen..



Het lijkt er niet op dat ze de ring nog hebben.. want anders hadden we die ook wel gelijk mee gekregen.. Wat kunnen we nu doen?
Vragen waar de ring is en de ring terug vragen. De nieuwe ring teruggeven en op zoek naar een juwelier die wel aan jullie wensen tegemoet komt.



Verder eens zoeken of er een branchevereniging bestaat die zou kunnen helpen bemiddelen.
Huh? Je stond daar om die ring op te halen en toen? Wat zeiden ze dan?
Alle reacties Link kopieren
Dat kan toch niet!



Desnoods aangifte doen van diefstal als je niet verder komt.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Echt?

Het is maar een ring hoor! Jullie trouwbeloftes zijn hopelijk waardevoller dan die ring.
Alle reacties Link kopieren
SpringDing daar gaat het toch helemaal niet om?

En bovendien, dag ringen voor jou blijkbaar niet zo belangrijk zijn, betekent dag niet dat je dat voor een ander kan bepalen.
Als ze zo belangrijk zijn had je het in orde moeten maken voor je ging trouwen.

Je gaat een kledingstuk ook niet dragen en daarna klagen dat je het niet mooi vindt.

Ik vind het al coulant van de juwelier dat hij überhaupt aanbiedt er iets aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ja daag, zo werkt dat niet.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:SpringDing schreef op 18 september 2014 @ 00:20:

Als ze zo belangrijk zijn had je het in orde moeten maken voor je ging trouwen.

Je gaat een kledingstuk ook niet dragen en daarna klagen dat je het niet mooi vindt.

Ik vind het al coulant van de juwelier dat hij überhaupt aanbiedt er iets aan te doen.



Wat een onzin. Je kunt best trouwen en denken "die gravure lossen we later wel op, de ring is verder goed". Als de juwelier er niks aan wilde doen had ie dat moeten zeggen, niet zonder overleg de hele ring vervangen.

Ik zou echt des duivels zijn! Ja, het is 'maar' een ring, maar het is wel míjn ring. Trouwring nog wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op donderdag 18 september 2014 00:20 Als ze zo belangrijk zijn had je het in orde moeten maken voor je ging trouwen.

Je gaat een kledingstuk ook niet dragen en daarna klagen dat je het niet mooi vindt.

Ik vind het al coulant van de juwelier dat hij überhaupt aanbiedt er iets aan te doen.

Ik vind dit zeker niet vergelijkbaar met een kledingstuk. Een kledingstuk wordt over het algemeen niet voor jou op maat gemaakt en je betaalt er ook niet zo relatief veel geld voor.

En wat coulant, hij levert niet de dienst waar je voor betaalt.

Bovendien, maar dat is niet zo belangrijk, lees ik nergens dat ze al getrouwd zijn (ook niet datdat niet zo is)
quote:mademoisellef schreef op 18 september 2014 @ 00:32:

[...]

Bovendien, maar dat is niet zo belangrijk, lees ik nergens dat ze al getrouwd zijn (ook niet datdat niet zo is)"Verder is het niet de ring waarin wij getrouwd zijn"- dat doet toch wel denken dat ze dat wel zijn hoor
Alle reacties Link kopieren
Vergeet m'n laatste zin, dat las ik verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
Dat bedoel ik Lebowski, goeiemorgen :D
Ja, ik ga ook zo slapen hoor. Al ben ik nog best wakker, blijkbaar
quote:En wat coulant, hij levert niet de dienst waar je voor betaalt.



Dan had TO dat direct aan moeten geven, en niet achteraf.

Dat ze iets anders doen dan ze zeggen is slecht, maar TO is ook niet slim geweest.
Alle reacties Link kopieren
Wie weet is de gravure vervaagd omdat hij niet goed gegraveerd was, weet ik veel. Je mag toch wel enige kwaliteit verwachten.

Als ik een shirt koop van een redelijke prijs en er zit snel een gat in, een productiefout als het ware, ga ik ook terug.

En anders moet die man dat niet beloven en zomaar een andere ring teruggeven.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 18 september 2014 @ 00:20:

Als ze zo belangrijk zijn had je het in orde moeten maken voor je ging trouwen.

Je gaat een kledingstuk ook niet dragen en daarna klagen dat je het niet mooi vindt.

Ik vind het al coulant van de juwelier dat hij überhaupt aanbiedt er iets aan te doen.

Dus omdat het zo lief is van de juwelier dat hij zijn eigen fouten wil herstellen mag hij de ring achteroverdrukken?

Hmmm, ik hoop dat jij geen winkel hebt zeg



Ik zou hier nog wel achteraan TO, maar als ze hem echt niet meer hebben krijg je hem waarschijnlijk niet meer terug.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 18 september 2014 @ 00:38:quote:En wat coulant, hij levert niet de dienst waar je voor betaalt.



Dan had TO dat direct aan moeten geven, en niet achteraf.

Dat ze iets anders doen dan ze zeggen is slecht, maar TO is ook niet slim geweest.

En waarom denk je dat de juwelier de ring niet zou zijn kwijtgeraakt als TO gelijk geklaagd had?

Die gravure moest sowieso opnieuw, en blijkbaar is die werkplaats nogal slordig.

Als had ze verdorie na zes jaar teruggegaan om er een nieuwe steen in te laten zetten ofzo, dan hadden ze er nog niet zo'n zooitje van hoeven te maken.
TO is getrouwd met het ding! Dat kan je op geen enkele manier op de juwelier afschuiven.

Zij is ermee akkoord gegaan maat bedacht achteraf dat ze het toch niet goed genoeg vond.

Dan vind ik dat je geen poot hebt om op te staan.



Je gaat ook niet een heel diner wegwerken in een restaurant en daarna je geld terugvragen omdat je het toch niet zo lekker vond.
Sowieso had de juwelier wel even mogen melden dat de ring vervangen zou worden. Dan had TO nog een keuze gehad om te zeggen 'Nee, dat willen we niet.' en een andere oplossing te zoeken.



Maar, TO, je dénkt dat de juwelier de ring niet meer heeft, zeker ben je niet? Waar is die nieuwe ring eigenlijk? Heb je die direct geweigerd of heb je hem meegenomen? In het laatste geval lijkt het me moeilijker worden.
Waarom zijn jullie steeds terug blijven gaan naar deze zaak? Kon je de bestelling in het begin niet annuleren? En waarom ben je nu terug gegaan voor die gravure, dat had toch elke (betere) juwelier kunnen doen?



Verder blijft het natuurlijk raar dat ze de ring hebben vervangen voor een andere die niet past en een ander patroon heeft. Hebben jullie die verkeerde ring wel meegenomen?
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 18 september 2014 @ 01:41:

TO is getrouwd met het ding! Dat kan je op geen enkele manier op de juwelier afschuiven.

Zij is ermee akkoord gegaan maat bedacht achteraf dat ze het toch niet goed genoeg vond.

Dan vind ik dat je geen poot hebt om op te staan.



Je gaat ook niet een heel diner wegwerken in een restaurant en daarna je geld terugvragen omdat je het toch niet zo lekker vond.

Dan had de juwelier moeten zeggen dat hij er niks aan wilde doen, zo'n ding terugnemen en dan kwijtmaken is gewoon fout.

Het gaat toch niet om de vraag of het terecht was dat ze teruggingen?
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 18 september 2014 @ 01:41:

TO is getrouwd met het ding! Dat kan je op geen enkele manier op de juwelier afschuiven.

Zij is ermee akkoord gegaan maat bedacht achteraf dat ze het toch niet goed genoeg vond.

Dan vind ik dat je geen poot hebt om op te staan.



Je gaat ook niet een heel diner wegwerken in een restaurant en daarna je geld terugvragen omdat je het toch niet zo lekker vond.



Ze schrijft dat ze wel 6 maanden bezig zijn geweest om de ringen in orde te krijgen!

Of lees jij dat ze na levering van die ringen 6 maanden achterover zijn gaan leunen om vervolgens de ringen tijdens de trouwerij te gebruiken en daarna pas te gaan klagen???



Normaal is het zo dat een gravure wordt hersteld als deze niet goed is. En bij trouwringen zit er ook een sentimentele waarde aan, dus niet meer dan logisch dat ze graag de originele ringen terug wilden hebben.

En er is niets coulants aan een juwelier die er van A tot Z een pestbende van maakt!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Springding wat een vreemde redenatie. Juwelier zegt A, doet B wat ook niet goed is zonder overleg en het is de schuld van to? Hadden ze moeten ruiken dan dat de juwelier iets doet wat ze niet hadden afgesproken?



To, ik zou ook woest zijn! Zou eerst nagaan of ze de eerste ring echt niet meer hebben en idd een vette vette klacht indienen. Wat een gepruts zeg!!
Springding : natuurlijk is ze ermee getrouwd. Wat moet je dan? De ringen bij de juwelier laten liggen vanwege die gravure en zonder ringen de grote dag beleven?? Dit is overigens een hele normale gang van zaken hoor. Kennissen van ons hebben hetzelfde nu. Gravure was niet goed en zijn kleur ring ook niet. Daar kwamen ze een week of 2 van tevoren achter toen ze ze binnen kregen. Terugsturen en herstellen gaat dan niet meer voor de dag zelf, dus dan achteraf. En een ring laten verstellen gebeurt zo vaak achteraf. Mijn vader heeft hem na 25 jaar nog laten aanpassen, een ring is voor het leven. Zou volgens jou redenatie in een heel mensenleven dus nooit meer iets aan aangepast kunnen worden? Bovendien schiet TO niks op met je reacties.



TO : wat heb je met die nieuwe ring gedaan? En het viel toch aan de balie dan meteen op dat het een andere ring is? Wat hebben jullie toen gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven