de laatste weken van je zwangerschap.

31-08-2014 15:07 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Zijn er dames die gaan bevallen tussen nu en 8/9 weken (hooguit 11) die zin hebben om hier al hun gal te spuwen? Ongemakken te delen, pijntjes te vervloeken, slapeloze nachten en vermoeidheid te delen, en boven alles genieten van de zwangerschap? Het lijkt mij leuk om deze laatste weken met jullie te schrijven!



Ik zal me even voorstellen,

Ik ben Ime21, ben 20 jaar oud 4,5 jaar samen met mijn vriend en 31 weken zwanger van mijn eerste kindje,voor ik vragen krijg of het gepland/gewenst is vanwege mijn leeftijd: het is een bewuste keuze om een kindje te krijgen, in december 2013 ben ik gestopt met de pil, en 26 februari 2014 heb ik positief getest. het wordt n jongetje. Hij trapt er vrolijk op los. Ik heb veel last van bandenpijn, verder kan ik snachts niet meer zo goed slapen, maargoed het hoort er allemaal bij!



Tot schrijfs!

Ime21
Bi sonraki hayatimda gel.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd mevrouw75!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! !!!! Heb je een fijne kraamweek gehad?

Lijkt me spannend maar ook genieten om het nu zelf te doen!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!!! Wat een heerlijk nieuws, heel veel succes de komende weken. Lijkt me heel bijzonder dat je nu alles gaat ontdekken van je lieve baby... :-) Nog een tip om met ons te delen wat betreft de bevalling?quote:Mevrouw75 schreef op 16 september 2014 @ 04:24:

Update: vorige week bevallen van een dochter!

Wat een bijzondere ervaring!



Ik geloof dat ik heel erg heftige, krachtige weeën had (geen idee wat normaal is, maar dat vertelden de verloskundige en de gyn. me) en vanaf heel vroeg al persweeen die ik heel lang heb moeten wegpuffen, dat was vrij uitputtend. Mijn kind bleek in kruinligging te liggen, waardoor ze constant nogal wat druk uitoefende wat dit veroorzaakte.



Ik weet niet of ik een weeenstorm heb gehad, maar het zat er dicht tegenaan, waardoor ik niet tot nauwelijks op adem kon komen. Uiteindelijk maar voor een pijnstillend pompje gekozen en toen kon ik weer even op adem komen. Dat halve uurtje weeën met wat pauze ertussen was voldoende om weer genoeg kracht te hebben om heel snel mijn kind eruit te kunnen persen.



Dit allemaal zonder voortekenen, dus het kan inderdaad zomaar opeens inzetten.



Anyway, ik heb het zo ontzettend bijzonder gevonden en nu de kraamweek voorbij is begint het echte werk, helemaal zonder directe hulp van buitenaf, ook weer spannend!
Alle reacties Link kopieren
Dames,



Hoe is het met jullie? Voor een aantal komt het nu al heel dichtbij...zijn jullie nog mobiel? Leuke dingen doen in je verlof of veel thuis/uitrusten?



Vraagje: wie heeft er wat gemerkt van het indalen van je kindje? Bij controle 32 weken merkte VK op dat mijn baby al stuk ingedaald is. Dat had ik bij 30,5 week ook goed gemerkt met steken en zeurderige pijn in liezen etc. Vandaag voelde ik weer veel (zeer pijnlijke) steken en houd de zeurige pijn/krampen ook stuk langer aan. Meer alsof het menstruatie krampen zijn zeg maar. Hoe is dit bij jullie gegaan? Zijn toch geen oefenweeen al of wel? Ben nu op 1 dag na 34 weken zwanger..
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



hier ook de laatste loodjes, 35wkn5dgn.

Leuk om mee te lezen hoe het met jullie gaat.



Het indalen heb ik gemerkt door kramp/zeurderige pijn en meer afscheiding dan normaal. Maandag kreeg ik te horen van de verloskundige dat ze nu helemaal ingedaald ligt en vast, ze goed groeit en lekker bewegelijk met haar billen en benen is ;)



Succes allemaal met de laatste loodjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon klaarwakker... ben maar uit bed gegaan, had trek em moest weer plassen. Dus uitzendinggemist is even mn grote vriend :-)
hier ook klaarwakker :/



indalen: hier ook vanaf 31 weken ongeveer. Precies zoals jullie omschrijven.

Ze ligt nog niet helemaal vast, hoofdje kan nog enigszins bewegen..



Gefeliciteerd, new mama's! Met de geboorte van jullie kindjes!
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwwitje80 schreef op 09 september 2014 @ 14:15:

Ben nu 34 weken zwanger van de eerste en heb tot nu toe een klacht- en pijnvrije zwangerschaps. Bandenpijn en harde buiken, ik heb geen idee hoe dat zou moeten voelen. Wel loop ik al vanaf het begin bij de gyn ivm bloeddruk, maar die is met medicijnen prima op orde. Bij week 32 zei hij kom jij maar pas weer met week 36 op controle want volgens mij voel jij je harstikke goed, en dat klopt als een bus. Heb mij wel laten aanpraten om zes weken voor de uitgerekende datum met verlof te gaan. Dus deze week laatste werkdag en ik keek er eigenlijk helemaal niet zo naar uit. Was bang om me totaal te gaan zitten vervelen. Gelukkig zijn de weersvoorspellingen goed en ben ik druk koffiedates en andere dingen aan plannen om de weken een beetje vol te maken. Eigenlijk wil ik ook nog ff lekker een weekend weg met vriend. Nu maar hopen dat het gaat lukken met zijn werk.



Ergens hoop ik stiekem juist op een keizersnede. En dan liefste gewoon op afgesproken datum en tijd. Rustig tasje inpakken, infuus en ruggeprik en dan is het zo gepiept. Tenminste dat stel ik mij zo voor.. Ben paar jaar geleden geopereerd en liep toen met een wond van een cm of 10 de volgende dag vrolijk weer het ziekenhuis uit en ging later die dag alweer booschappen halen bij de AH. Maarja, ze zeggen dat een keizersnede toch wel andere koek is en het herstel langer zal duren. Ik krijg op een of andere manier toch de gedachte er niet uit dat ik met een keizersnede ook heus wel weer de volgende dag op de been ben.Nou geloof dat maar niet....Ze snijden niet alleen je velletje door he? Je buikspieren krijgen ook een enorme optater, dus jij loopt niet de volgende dag in de hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:elfje1 schreef op 18 september 2014 @ 01:25:

Ik ben gewoon klaarwakker... ben maar uit bed gegaan, had trek em moest weer plassen. Dus uitzendinggemist is even mn grote vriend :-)Elfje dat lijkt me rot zeg! Ik hoorde dat ook van veel vriendinnen dat ze slecht sliepen tijdens zwangerschap..Ik slaap als een roos! Natuurlijk wel om de 3uur eruit, maar dan slaap ik direct weer verder :-) Uitzending gemist vind ik ook heerlijk, vooral als ik in het weekend overdag even 'verplicht' een half uurtje plat moet liggen
Ben nu 35 weken en 2 dagen en begin er een beetje klaar mee te zijn. Weer die hormonale buien, alles kost veel tijd en t waggelen wordt met de dag erger. Pff. Maar ja, beebs is al stuk ingedaald, ligt goed en beweegt als n dolle. Wassen ben in mee gestart, en ik bedenk steeds weer nieuwe dingen die ik ineens wel handig vind. Tenminste dat denk ik. Zo'n doomoo seat lijkt me handig in de box, dekentjes heb ik te weinig en oh ja de klossen zijn besteld. Ik ben aan de ene kant heel rustig en tegelijkertijd wordt ik zenuwachtiger naarmate de weken verstrijken. Ben nieuwsgierig naar ons kleine dochtertje.. Succes nog ff!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig heb ik vanmorgen wel uit geslapen en afgelopen nachten juist goed geslapen, maar van mij hoeft dit niet meer heel lang te duren

Ik ben onwijs nieuwsgierig of het een jongen of een meisje is en m'n buik zit meer en meer in de weg. Ben ruim 39 weken dus ik besef heel goed dat het nog best even kan duren, maar als ik het voor het zeggen had..... :-)

Afgelopen weken constateerde de vk dat het van een beetje ingedaald naar helemaal ingedaald is gegaan, maar behalve dat ik soms wat in m'n bekken voelde heb ik er weinig van gemerkt.



Jesa jij nog een beetje geslapen?



Suusberg, ik was toen de hormonale buien weer kwamen ook huiverig voor de laatste weken, dacht echt nee hè, moet ik dit er nou ook nog bij hebben de laatste weken??? Maar het is ook absoluut weer minder geworden bij mij! En ben zeker emotioneler dan anders, maar op en af zijn die buien, hoop dat het voor jou ook geldt!
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 20-09-2014 14:55
Reden: oproepje voor onderzoekverwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lizzz, je berichtje hoort eigenlijk thuis op het prikbord



Maar ik zal je een berichtje sturen :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben expres vanmiddag wat gaan doen en niet gaan bankhangen / slapen en ben nu echt moe, op naar een goede nacht slaap (-;



Ik hoorde dat het getrappel minder wordt op het eind, dat je kindje weinig ruimte heeft en je het minder voelt, maar hier is het nog super beweeglijk en soms pijnlijk voelbaar!! Soms denk ik echt 'ff moven, je zit in de weg!!!' Aan de andere kant zal ik het getrappel straks missen!



Slaap lekker!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren kreeg ik het te pakken!!!!

Hele huis gepoetst, 4 wassen gedraaid, spinnerag weggehaald op plekken waar ik me niet van kan herinneren daar ooit eerder schoongemaakt te hebben (-;

En vandaag...? Energieniveau onder 0!! Zere buik, moe, hoewel ik best aardig heb geslapen ondanks de krampjes vannacht. Bluh, wat een tegenvaller na gisteren! Wisselt hoeveelheid energie bij jullie ook zo ontzettend??
Hallo,

Ik ben 36 weken en 2 dgn zwanger van mijn derde kindje. Ik heb al een dochter (net 8 jr) en een zoon (5 jr).

In principe staat alles al weken klaar....

Gister de keuken een poetsbeurt gegeven van 6 uur. Komt man lief thuis, zegt voor de gein: ik zie hier nog wat aanslag.

Ik huilen....erg he... Hoort er allemaal bij.

Maar ik geniet nog wel erg van deze laatste zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwwitje123 schreef op 16 september 2014 @ 21:53:

Gefeliciteerd!!! Wat een heerlijk nieuws, heel veel succes de komende weken. Lijkt me heel bijzonder dat je nu alles gaat ontdekken van je lieve baby... :-) Nog een tip om met ons te delen wat betreft de bevalling?





[...]





Oh jee, een tip? Nou als het gaat zoals bij mij: laat het maar gewoon gebeuren en doe wat de verloskundige of gyn zegt, dat helpt. En heb geen spijt van een of andere keuze die je dan maakt.



Nou ja, dat.
Alle reacties Link kopieren
Oh libra, wat een herkenning, kan zulke opmerkingen deze tijd ook helemaal niet hebben

Wel fijn dat je erg van je zwangerschap geniet!



Ik voelde me vanmiddag gelukkig weer wat beter (-:

En we hebben weer wat babyspul een (andere) plek gegeven en opgeruimd, heerlijk. En nu kon ik niet slapen, even in bed liggen lezen maar de trek ging echt niet weg, dus nu na wat eten ga ik weer een poging wagen!
Alle reacties Link kopieren
Oef wat een harde buiken vanmiddag! Is dit nou het "gerommel"?????
Alle reacties Link kopieren
Ime, hoe is het met jou? Al bevallen of blijft de kleine man nog even veilig in je warme buik?
I may be young, but I'm not dumb.
Vandaag de 41 weken grens gepasseerd en ik begin het idee te krijgen dat dit toch de eerste gaat zijn die blijft zitten...



Vrijdag een afspraak met het ziekenhuis om maandag in te gaan leiden. Al weken kijk ik uit naar de ervaring van de bevalling en nu begin ik me toch iets zorgen te maken.



Volgens de verloskundige doet mijn lijf nog niet zoveel. Ookal geniet ik er daadwerkelijk van om lekker in de rust van mijn huis wat aan te rommelen, toch wil ik wel gewoon een gezond kindje. Dus wat denk je ervan baby? Je bent klaar, kom er eens uit!
Alle reacties Link kopieren
Succes appeltjeitje! Ik heb nog even. 9 weken en 3 dagen. Maar ons meisje groeit via haar eigen lijn en is nu dus te groot. Ben benieuwd hoe dat verder gaat.
I may be young, but I'm not dumb.
Alle reacties Link kopieren
Ja succes appeltjeeitje! Misschien zit je nu al wel te puffen...

of heb je al een wolk van een baby.



Ik heb de "luxe" dat ik kan aftellen naar een geplande ks... nog zes nachtjes slapen max, en dan hebben we onze baby!

En een forse buikwond



Ik heb goede en slechte dagen, en dito nachten. Vannacht was een slechte nacht, pff. Met Dat Lijf omdraaien in een krakend bed op klossen (waarvan mijn man grapte dat als we erdoorheen zakken, we waarschijnlijk ook door de vloer/plafond van ons eeuwenoude huis gaan, wat de slaaprust niet bevordert) valt niet mee.



Ook dat gewaggel de hele dag, achter een actieve peuter aan die inmiddels zelf fietst zonder zijwielen (wat mij betreft leveren ze er afstandsbediening bij met stopknop); ik ben er best klaar mee!
Oeh nicknamevergeten, vind je dat juist niet extra spannend als je weet wanneer de ks is? Ik zou niet kunnen slapen denk ik....

Nu is slapen sowieso al een probleem de laatste tijd...

Het heeft allebei voor en nadelen denk ik...



Bij alles wat ik doe denk ik: zou dit de laatste keer zijn dat ik alles aan het dweilen ben, of de laatste keer dat ik voor een week boodschappen haal enz enz



Ik kan me nergens echt op focussen,kan geen boek lezen, film kijken....ik zit in een soort bubbel.

Ik kijk alleen naar die serie "one born every minute", ik weet niet of dat verstandig is nu. Die Engelse vrouwen schreeuwen echt de hele boel bij elkaar...
Alle reacties Link kopieren
Joehoeee hier ook een as moeder die heerlijk geniet van het verlof en net gehoord heeft van de verloskundige dat alles weer picobello in orde is met mij en de baby.



37 weken nu...vandaag maar eens ziekenhuis koffertje inpakken :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven