Uitgerekend 1e week mei 2015

25-08-2014 21:10 939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben jij ook uitgerekend tussen 1 mei 2015 en 7 mei 2015?

Kom dan hier gezellig kletsen over alles wat je bezighoudt tijdens je zwangerschap!



Je kan jezelf toevoegen aan de tabel of wijzigingen doorvoeren door in te loggen onder de gebruikersnaam: eersteweekmei2015

Het wachtwoord hiervan is: mei2015

Lukt het je niet, zet dan je gegevens even dikgedrukt neer, zodat iemand anders je gegevens kan toevoegen / aanpassen.



NAAMLEEFTIJD# KINDJEDÉ DATUMEXTRAkupkeekje351e5 mei Krijgt een meisje 💕Shanon292e7 meiKrijgt een meisje 💕 ❤️garcia271e1 mei Krijgt een meisje 💕 Morgawse301e2 meijess271e7 meiEsmeemirc281e5 mei Krijgt een meisje 💗Snoepetoetje321e5 mei krijgt een jongen Zonnigkleintje281e11 mei23 december, 20 weken echo ❤️lnn7251e5 mei krijgt een jongen 💙 Lin02282e7 mei geslacht blijft een verrassing 💙💗 vegan271e13 mei krijgt een meisje 💕Liesbeth321e5 mei18 sept intake
Lukt het vegan takkie en liesbeth om de tabel aan te vullen?

Zet anders even je gegevens dikgedrukt dat zet ik ze er vanmiddag bij.
Alle reacties Link kopieren
Inn: lastig he! Ik heb normaal duspatal (mebeverine) voor spastische darmen maar mag nu niets er voor :(





Vegan: hangt er vanaf wie er op neemt. Ik hoefde alleen een vode te hebben voor verwijzing naar gyn. Zodat de verzekering t vergoed. Want dat is t enige waar ze een code voor nodig hebben.



Zonnigkleintje: als je de tabel aan past wil je dan mijn volgende echo datum aanpassen naar 10 oktober. Heb even geen pc
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde inderdaad vragen of iemand me in de tabel wilde zetten, het lukt me niet.



leeftijd 27, 1e kindje, uitgerekend 5 mei, 30 sept echo en 1oktober intake verloskundige



Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

ik heb de tabel geupdate, hopelijk heb ik er alles goed ingezet!



Inn7 & Morgawse: vervelend als je medicijnen nodig hebt. Hopelijk kunnen jullie toch wat alternatieve medicijnen gebruiken die wel mogen en ook goed werken. Ik gebruikte zelf soms ibu tegen migraine rondom de menstruatie, maar gelukkig heb ik daar nu geen last meer van Ik merk wel dat ik echt genoeg moet blijven drinken om de hoofdpijn weg te houden.



vegan: fijn dat je nu ook mag aftellen naar je 1e echo!



bloes: lekker op vakantie heel veel plezier in Frankrijk, geniet ervan! Dat met eten lijkt me wel lastig, maar gelukkig kan je man Frans en gewoon vragen hoor aan de ober. Toch blijven oppassen: ik ken een verhaal van een Franse dame die tijdens de zwangerschap gewoon stukken lever zat te eten. De Nederlanders reageerden geschokt, dat mag toch niet?! Maar zij was zich van geen kwaad bewust, dit was in Frankrijk namelijk heel normaal. Ze had nog nooit gehoord dat je tijdens je zwangerschap geen lever mag eten. Misschien geeft dit ook wel aan dat je niet meteen in paniek hoeft te raken als je een keertje perongeluk 'iets verkeerds' eet.



Ik drink blijkbaar ook heel veel. Ik doe mee met MvM, maar volgens mij kan ik makkelijk een anderhalve fles per dag volplassen, terwijl ik overdag ook nog werk! (daar vang ik m'n urine niet op). Hebben meer meiden hier last van?
Dank takkie.



Net intake bij de vlos gehad. Niet zo spannend eigenlijk. De hele medische historie doorgenomen etc.



Wel een nieuwe keuze op ons bordje. Laten jullie een combinatietest doen? Pas als we dat weten wordt de termijnecho ingepland.
Alle reacties Link kopieren
ZonnigKleintje: bij mij heeft de verloskundige daar helemaal niets over gevraagd.. Wat gek! Ik mocht gelijk een echo in gaan plannen.. Ik geloof dat ze door het land heen allemaal heel anders werken!



Ik heb het idee wat ik juist heel weinig eetlust heb, dus juist het tegenovergestelde van wat ik had verwacht. Tegelijkertijd kan ik er veel minder goed tegen als ik een tijdje niets heb gegeten, dus ik ga nu (tegen mijn zin in) koken..
Dat vind ik inderdaad gek Vegan. Ik zou er wel even naar vragen.



Termijnecho is bij 10 weken als we wel een combinatietest willen laten doen. Die combinatietest moet tussen 11 en 14 weken, dus dan weten ze liefst snel de termijn zeker.



Termijnecho zonder combinatie is liever iets later (11 of 12 weken), dan is het kindje wat ouder en kunnen ze meer zien.



Nijgen nu naar ja, omdat bij verhoogde kans een NIPT zonder risico voor de vrucht kan worden uitgevoerd. (bij vervelende uitslag daarvan moet overigens nog steeds een vlokkentest & punctie)
Alle reacties Link kopieren
Toen ik me aanmeldde bij de vk vroegen ze me ook om na te denken over de combinatietest. Dat vond ik vreemd, omdat ik dacht dat alleen vrouwen boven de 35 deze kregen, maar ze zei dat tegenwoordig elke vrouw die erom vraagt, 'm kan krijgen. In mijn geval wordt het dan niet vergoed door de zorgverzekering, omdat ik onder de 35 ben.



Wij gaan de combinatietest waarschijnlijk niet doen, omdat we nu iig geen indicatie hebben dat we een verhoogde kans hebben op een kindje met een afwijking. En de uitslag van zo'n test kan misschien ook meer stress opleveren: wat betekent het als je een kans van dit op dit op een bepaalde afwijking hebt? Gelukkig kan je tegenwoordig wel de NIPT in Nederland doen. Ik heb me niet zo verdiept in de prenatale screenings, omdat ik dacht dat het niet op mij van toepassing was.



Zonnigkleintje: wordt de termijnecho dan jullie eerste echo? Dat is dan wel lang wachten :(



Vegan: ik eet nu ook veel vaker op een dag. Vroeger was het alleen drie maaltijden, maar nu ook geregeld tussendoortjes.
Jep die termijnecho is onze eerste.



Ik lees ook overal dat dat normaal is als er geen enkele indicatie is om het eerder te doen. Maar als ik dat al die echo's in het lijstje zie in week 8-9 raak ik wel een btje ongeduldig. Ik wil dat je zien, en wel nuuuuuuu!



@takkie. Ik had me ook totaal niet verdiept in prenatale screening omdat ik hetzelfde dacht.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees net dit op het forum. Misschien een idee Zonnigkleintje?!!:



Gratis echo !!



Wij zoeken zwangeren die een echo willen laten maken!



• Als dank ontvangt u een USB-stick met foto’s en filmpjes van uw kindje.



• In het kader van de Opleiding Echoscopie voor Verloskundigen verrichten cursisten in ons praktijklokaal in Utrecht echografisch onderzoek van zwangeren.



• De praktijklessen zijn op donderdagen vanaf 18 september 2014, ‘s middags.



• Echografisch onderzoek is mogelijk van 10 tot 30 weken zwangerschap. Dit al naar gelang de praktijklessen vorderen.



• Er mogen maximaal 2 personen per zwangere mee komen kijken.



Bij voorkeur geen kleine kinderen meebrengen, dit in verband met de apparatuur en de praktijkomgeving.



Voor meer informatie en het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met:



Stöpler Instrumenten & Apparaten, Sebastiaan van Rijthoven

Telefoon: 030 -264 49 34

E-mail s.vanrijthoven@stopler.nl



Vermeld daarbij ook uw zwangerschapsduur



Morgen 18 september hebben wij nog plaats om 12:00 uur en 13:00 uur
Count your blessings...
@shanon

Had in eerste instantie straal overal overheen gelezen en al bijna een afspraak gemaakt. Ik bedoel MORGEN al



Helaas, ik ben lang nog geen 10 weken natuurlijk



Ik vrees dat ik nog in ieder geval 3 weekjes moet wachten...
Alle reacties Link kopieren
Ooh interessant.. das hier vlakbij... toch eens polsen of ze niet toevallig rond week 16 een plekje hebben.. ben zo vreselijk nieuwsgierig naar het geslacht. Ze doen hier een echo met 10 en dan pas weer met 20 weken..vi d eentje ertussen wel een leuk idee..
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



al weer even geleden dat ik meegekletst heb. Ik lees wel fanatiek, maar voor reageren moet ik altijd even gaan zitten.

Ik ben zo ontzettend vermoeid.. Hebben jullie dat ook? Ik word er gek van!



Wat grappig om te zien dat er zoveel van ons uitgerekend zijn op 5 mei! Ben heel benieuwd hoe dat allemaal gaat lopen.



@Morgawse, Ik denk dat wij dan niet ver van elkaar wonen! Voor mij is het namelijk ook heel dichtbij.



@bloes Wat heerlijk om er even tussen uit te gaan! Ik zou me inderdaad niet TE druk maken om eten. De belangrijkste dingen weten we allemaal: geen rauw vlees/vis, geen rauwe melk.

Op deze link is een leuk overzichtje te zien van wat zwangere vrouwen over de hele wereld googelen over hun zwangerschap.



http://www.nytimes.com/interactive/2014 ... .html?_r=0



Zo zie je maar dat in elk land iedereen andere vragen heeft en dat in elk land hele andere normen gelden.



Ik heb heb bedacht dat ik na de echo van maandag (als alles goed is!) een positiebroek ga kopen. Ik merk echt dat mijn strakke broeken minder comfortabel zitten. En met een shirtje eroverheen ziet toch niemand dat ik preggo-pants draag. Dus ik ga voor comfort!



@testen, ik vind dit een lastig onderwerp! Aan de ene kant zou het je kunnen voorbereiden op een lastige periode waarin medische hulp nodig is. Maar aan de andere kant kan het natuurlijk ook al veel stress veroorzaken..



Hebben jullie ook nog last van pijn in je buik? Ik heb soms echt een vervelend gevoel, als het m'n buikspieren zijn. Een beetje menstruatiepijnachtig gevoel. Elke keer ben ik bang dat als ik naar het toilet ga dat ik dan iets ga zien wat ik niet wil...



@geslacht, Is er iemand die al een heel duidelijk gevoel heeft over of het een jongetje of een meisje wordt?

Of een duidelijke voorkeur?
Alle reacties Link kopieren
O en over food-cravings!

Ik las dat jullie het hadden over Nibbits en chocoladepepernoten!

Ik had gister echt een monstermoment toen ik uit mijn werk kwam en door het station liep. Ik MOEST naar de Burgerking voor chili cheesenuggets en twisterfries met mayo!

Ooh.. Ik voelde me echt monsterlijk hoe ik dat naar binnen zat te werken op het station...

Wel erg dat ik allemaal zin in slechte dingen heb. Shoarma zit ook al dagen in m'n hoofd. Met heftige knoflooksaus!
Alle reacties Link kopieren
Oef... van jouw verhaal lezen krijg ik hongerrrrr Esmeemirc! haha



Wat grappig die link over wat zwangeren googelen! Vooral India, met al dat seks!



Doordat mijn opa voorspeld heeft dat ik een meisje krijg, ben ik denk ik daar nu het meest op gefocust. Ik kijk veel naar meisjes kleertjes en meisjes kamertjes etc. Maar afgelopen week heb ik een heel levendige droom gehad waarin ik bevallen was van een jongetje... Die voelde zo echt dat toen ik wakker werd ik ging luisteren of ik 'de kleine' ook kon horen.. echt bizar! Hebben jullie ook van die levendige dromen? Ik heb die nu echt alleen maar....
Smile! While you still have teeth :)
Alle reacties Link kopieren
@esmeemirc, dat gevoel, menstuatieachtig, herken ik zeker. Vooral na het sporten bij mij, dus even afwachten of dat zo blijft.



En een zwangerschapsbroek stel ik zo lang mogelijk uit, ik weet nog van de vorige keer dat je dan ineens een enorm grote buik hebt omdat niets het meer tegenhoud ofzo...



Ik verwacht een meisje, eigenlijk omdat ik een dochter heb en niet weet dat het ook anders kan ofzo...



@shanon, klinkt leuk die echo's , helaas is het voor mij een heel eind weg.



@ takkie, zo staan wij er ook in inderdaad, in de combinatietesr. Wat zegt een kans...en daarbij, bij veel dingen weten ze het ook niet precies van tevoren. Dan zien ze mogelijk iets, maar weten niet precies wat en al helemaal niet wat het verder betekent. Voor mij voelt het nu inkelder geval beter om de natuur z'n gang te laten gaan en gewoon af te wachten wat er aan het eind uitkomt ;)



Hm, nu moet ik ineens aan de bevalling denken...das dan weer het minder leuke deel van de zwangerschap...pff...
Alle reacties Link kopieren
@ Gratis echo: Ik had niet gezien dat ze specifiek vroegen naar vrouwen van 10-30 weken zwanger. Sorry! Misschien hebben ze over een maand weer mensen nodig.



@ Testen: Wij hebben het bij eerste zwangerschap niet gedaan. Ik heb in principe het gevoel dat elk kindje welkom is, en dat vooral vanuit het idee dat ook als je zwanger bent van een gezond kindje, dan kan het kindje later ook nog één of andere ziekte krijgen, waardoor het alsnog gehandicapt wordt. Je hebt toch geen garanties. Ik weet het niet, het komt zoals het komt.

Hoewel ik in het het geval van erfelijke aandoeningen enzo, of een verhoogde kans op ernstige afwijkingen waarschijnlijk wel zou testen.



@ Lin, was jouw eerste bevalling zo dramatisch? Ik vind het hele zwanger zijn erger dan de bevalling. 9 maanden duren zo lang! Zelfs als je amper last hebt van kwaaltjes, vind ik die veranderingen aan je lichaam en aanpassingen van je normale gang van zaken niks aan.

@ Inn, ik had vorige week ook een heel levendige droom, dat ik een gezonde drieling had (2 meisjes en 1 jongen .) Ik hoop echt, echt, echt, dat het niets zegt over mijn zwangerschap!

@ Esmeemirc: Je hebt groot gelijk dat je een positiebroek gaat kopen! Gewoon voor het gemak gaan hoor. Ik moest gisteren mijn knoopje van mijn broek ook openzetten, dus ik ga mijn positiekleding ook alvast uit de kasten trekken.



Ik heb trouwens gisteren voor het eerst overgeven, . Ik hoop dat het eenmalig is, maar dat zal wel niet.
Count your blessings...
Alle reacties Link kopieren
Shanon: ik was gister ochtend heel misselijk,niet overgegeven gelukkig, vanmorgen heb ik toen de wekker ging gelijk een laar droge toastjes gegeten en wat water gedronken.. Ben niet misselijk dus heeft misschien geholpen..

Ik merk wel dat ik een beetje misselijk word aks mn maag keeg is dus ga vandaag echt proberen om steeds wat te eten, ook al moet ik mezelf dwingen!



Fijne dag allemaal
Alle reacties Link kopieren
Haha dat hoop ik ook voor je Shanon! Das wel heel heftig ineens!



Takkie, veel plezier bij de echo vandaag!
Smile! While you still have teeth :)
Alle reacties Link kopieren
Dank Inn7!



@vermoeidheid: ik heb er deze week ook heel veel last van. 's Avonds na het eten beland ik op de bank en doe ik eigenlijk niets meer.



@echo: pff, wachten tot 10 of 12 weken duurt wel lang, ZonnigKleintje. Misschien zou ik al alleen daarom voor combitest gaan, zodat je in elk geval bij 10 weken een echo hebt! Misschien dat je vk nog oude richtlijnen aanhoudt en sommige andere vk's al een vroege echo als extraatje aanbieden?

Soms zijn de gevolgen voor het ongeboren kindje ook niet helemaal duidelijk. Het schijnt dat artsen daarom liever geluid onder de 10 weken vermijden als het niet nodig is (dan zou je het hartje kunnen -horen- kloppen) en ik was ergens ook een discussie tegengekomen van artsen die tegen pretecho's zijn, omdat het kindje dan ook langer wordt blootgesteld aan ultrasoon.



@testen: ik heb er nu iets meer over gelezen. Het lijkt me wel handig om vantevoren te weten of het kindje een afwijking heeft. Ik wil natuurlijk een gezond kindje, dus als het een afwijking blijft te hebben, zal ik wel teleurgesteld zijn. Maar dan liever dat dat eerder gebeurt, zodat ik eventueel bij de geboorte wel helemaal blij kan zijn, omdat ik die afwijking dan al geaccepteerd heb. En ook dat er eventueel correct gehandeld kan worden tijdens de zwangerschap en na de geboorte (zoals een operatie ofzo). Een zwangerschap zelf afbreken lijkt me een hele zware beslissing, maar als blijkt dat het kindje echt veel gaat lijden/niet levensvatbaar is, kun je het misschien iets makkelijker naar jezelf verantwoorden. Maar zover ik weet heb ik geen enkele indicatie dat ik een verhoogd risico heb en de meeste kindjes worden gewoon gezond geboren. Vanmiddag ook maar met de vk overleggen. Ik wil ook eerst heel graag een kloppend hartje zien, voordat ik echt durf na te denken over verschillende dingen.



@geslacht: volgens mij maakt het me op dit moment helemaal niet uit of het een jongetje of meisje wordt, eerst maar een kloppend hartje! We hebben hier ook nog niet overlegd of we uberhaupt vantevoren willen weten wat het wordt.



@food cravings: ik zou me er niet al te veel zorgen over maken, zolang je weet dat je genoeg voedingsstoffen binnen krijgt, geeft je lichaam misschien vooral aan dat het meer calorieen nodig heeft, omdat een kindje maken veel energie kost



@esmeemirc: die link over googlen is echt grappig! Heel herkenbaar



@lin02: ik kijk ook tegen de bevalling op. Ik hoop maar dat zo tegen het eind van de zwangerschap moeder natuur het overneemt en dat ik dan genoeg heb van m'n dikke buik, dat ik m'n kindje heel graag wil zien, en dat die bevalling dan ook maar even moet en dat helemaal goed gaat komen ;)
@takkie veel succes bij de echo vanmiddag. Ik hoop dat alles goed is!
Alle reacties Link kopieren
Zo...... Eindelijk weer een berichtje van mij ☺. Inmiddels terug van een weekje zon dus tijd om ff terug te lezen.



@ testen. Wij gaan geen testen doen. We hebben het bij mijn zoontje ook niet gedaan. Er zitten ook geen risico's oid in onze families. We wachten de 20 weken echo af.



@ echo. Wat fijn dat sommigen al een hartje hebben gehoord. Wij hebben morgenmiddag intake bij de vk en een echo. Erg spannend........
Alle reacties Link kopieren
@takkie succes vanmiddag. Hopelijk is alles goed met mini takkie
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Hier ben ik ook weer, ik heb hetzelfde als Esmeemirc, ik lees alles mee, maar moet echt even gaan zitten om te reageren.



Qua buikpijn heb ik ook af en toe last van een soort menstruatiepijn, maar niet heel heftig. Zeerder doen de banden, als ik een onverwachte beweging of zo maak en neerploffen op de hocker bijvoorbeeld vindt mijn buik ook duidelijk niet leuk.

Mijn borsten doen nog steeds super pijn, nu zijn het af en toe een soort kleine lokale explosietjes lijkt het wel, wat ik voel.



Dat dromen heb ik ook, heel levendig. Over mijn werk, over mijn vervangende werk, over dat ik miskramen krijg, elke nacht.



Food cravings dus af en toe, wat ik nu echt zit te verslinden zijn Babybell kaasjes, heerlijk heerlijk heerlijk. Verder moet ik ook de hele dag door kleine beetjes eten om niet misselijk te worden, ik heb vooral eind van de middag en 's avonds vlagen van misselijkheid, 's ochtends feitelijk helemaal niet. Overgegeven heb ik nog niet, hoop dat dat ook niet meer komt.



Het ergst vind ik toch wel de vermoeidheid, wat Takkie zegt, heb ik ook, na het werk plof ik neer, heb ik zelfs de energie niet om met vriendinnen te bellen of appen en om half 10 lig ik in bed. Ik kan dan niet meer. Als dingen dan ook nog eens niet gaan zoals ik verwachtte, barst ik alweer in tranen uit. Het vervangend werk zelf vind ik ook niet echt leuk, het is zo vreselijk anders dan mijn eigen werk en ineens moet ik fulltime op kantoor zitten, maar het is even niet anders. Lekker is wel dat iedereen weet dat ik daar zit omdat ik zwanger ben, dus ik kan overal over praten en alles wat ik voel gewoon benoemen.



Merken jullie ook dat je veel kribbiger bent? Ik hoor mezelf af en toe snauwen tegen mijn man, dingen komen er heel anders uit dan ik ze in mijn hoofd bedenk. De arme lieverd slikt alles zonder protest



Qua geslacht, ik heb geen idee. Iedereen heeft tot nu toe gezegd dat het een meisje wordt, zelfs de Chinese geslachtskalender (hebben jullie die al bekeken?)

Als ik het zou mogen bepalen, zou het inderdaad een meisje zijn, maar ik kan zo 15 redenen opnoemen waarom een jongetje helemaal waanzinnig zou zijn, dus ik ben met beiden blij.



Vanochtend bij een heel lieve vriendin geweest om te vertellen dat ik zwanger ben, haar dochtertje van 2 vond het fantastisch en vroeg me wel 10x of ze in mijn buik mocht kijken. Ik zei dat dat prima mocht, maar toen wist ze zelf eigenlijk ook niet echt goed hoe dan. Toen ging ze haar dokterskoffer pakken en heeft ze maar met een stethoscoop naar de baby geluisterd
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, verschillende mensen zeggen dat als je eenmaal een goed kloppend hartje gezien hebt, de kans op miskraam wel heul minimaal is en sowieso met de week afneemt. Denken jullie dat dat klopt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven