Weer een traktatie-vraagje

17-09-2014 14:30 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon wordt bijna 4 en er niet getrakteerd worden op het Kdv.



Ik heb tig sites doorgespit maar kom er niet echt uit.



Wat wil ik:

-gezond

-liefst verpakt/in schil

-geschikt voor meisjes en jongens

-makkelijk te maken. Niet teveel knippen/plakken of kleuren



Wie heeft de ultieme traktatie voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Kdv. Misschien kun je de lunch verzorgen? pannekoeken oid? Het hoeft natuurlijk niet een extraatje te zijn, je zou ook een maaltijd kunnen vervangen met iets speciaals.



Ik heb ooit patat gebakken voor de klas, gewoon als lunch dus. (of voor de grote eters bij de lunch) Nu heb ik wel een airfry en kan dat ding makkelijk meenemen omdat er zonder vet gebakken word.

Leerkracht vond het een leuk idee en weer eens wat anders.
Alle reacties Link kopieren
quote:lamadrugada schreef op 17 september 2014 @ 14:51:

Vraagje, niet om iemand voor het hoofd te stoten, maar omdat ik het echt niet begrijp :-)



Wat is dat toch met dat gezonde gedoe als het gaat om traktaties?



Is het juist niet leuk om als kind iets van snoep te trakteren/krijgen als je jarig bent?



vaak heb je niets te kiezen, school/opvang/bso bepaalt dat er gezond getrakteerd moet worden.

(in strengste geval, wordt een traktatie afgekeurd. Mag kind niet uitdelen, maar verdwijnt het lekkers in het mandje van zijn opvanggenootjes)
Alle reacties Link kopieren
In een klas met 25 tot 30 leerlingen word het natuurlijk wel erg vaak als ze van álle ouders snoep krijgen. School heeft 40 weken dus dan is er bijna wel iedere week eentje jarig.

Beetje op elkaar afstemmen zou dan wel handig zijn. De ene keer cakjes de andere keer een lunch vervanger, keertje pakje sap en de ander weer fruit.

Iedere week snoep lijkt me wat veel want het is niet alleen op school hé. Oma wil ook zo graag een snoepje geven en bij de ...mogen ze een lolly etc etc. Zo ben je thuis helemaal snoepvrij vreten ze nog iedere dag kilo's suikersnaai.
Alle reacties Link kopieren
Eerlijk gezegd vind ik die gezonde traktaties ook een beetje flauw.

Alsof kinderen in groep 6 blij zijn met een appel of druif. Kinderen hebben zelf al fruit voor tussendoor bij zich.

Het maakt mij echt helemaal niets uit wat de traktatie is, thuis snoepen we toch nagenoeg niet.

Dus dat zakje chips in de week, of een bekertje popcorn vind ik juist leuk voor de kinderen.

Cake doet het ook altijd goed en een stuk worst met kaas is ook vet.



Hele marsen vind ik dan weer overdreven maar dat heb ik echt nog nooit meegemaakt.



Op de kdv trakteerde mijn kinderen rozijntjes met een klein prulletje erbij.
Alle reacties Link kopieren
Komen toch echt hele leuke dingen voorbij hoor.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Ok, ik wist helemaal niet dat sommige kinderdagverblijven dat niet eens goedkeuren. Weer wat geleerd :-)



Tja, 30 kinderen dus elke week wat snoep. Ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo spannend, maar als andere ouders dat wel vinden zul je idd op de 1 of andere manier rekening met elkaar moeten houden..
Alle reacties Link kopieren




































Alle reacties Link kopieren
quote:renate73 schreef op 17 september 2014 @ 15:01:

Ook leuk, omdat hij ook afscheid neemt, zwaaihandjes. Plastic wegwerphandschoenen, gevuld met popcorn.



Het is een leuk idee, maar de smaak is walgelijk. Veel handschoenen bevatten poeder die dan op de popcorn komt. En anders geeft de geur wel zodanig af op de popcorn dat de hele popcorn er naar smaakt.

Niet echt een aanrader dus.



Ik snap zelf dat extreem gezonde trakteren ook niet helemaal. Dan is er toch niks leuks meer aan?

Mag een waterijsje niet? Het is nog mooi weer dus best lekker.
She needed a hero. So that's what she became.
Alle reacties Link kopieren
Hier staan ook leuke dingen bij



https://www.google.nl/url ... g2=TqKuNM_hec210SS-LcfJ6g
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Haha ja die is grappig he Nouschi! Die kende ik ook al.
Ja die nailed it foto's zijn zo grappig

Die namaak Anne Geddes foto's ook
quote:lamadrugada schreef op 17 september 2014 @ 14:51:

Vraagje, niet om iemand voor het hoofd te stoten, maar omdat ik het echt niet begrijp :-)



Wat is dat toch met dat gezonde gedoe als het gaat om traktaties?



Is het juist niet leuk om als kind iets van snoep te trakteren/krijgen als je jarig bent?



(Ik had hier laatst een gesprek over met een vriendin die haar zoon op een kdv heeft. Hij was jarig en had snoep getrakteerd. Alle moeders vielen daar over. Ze snapte het niet en ik dus ook niet)



Bij ons is het een beleid van de kdv en school. Niet alle ouders houden zich hieraan, zie ook wel eens lollies en cakejes voorbij komen. Reden dat ze dat doen is, omdat er vaak getrakteerd worden en de kinderen op die manier heel vaak snoep en andere zoetigheid krijgen.



Baal er zelf wel van, een zakje chips is soms ook handig als je het echt niet meer weet, maar goed ik ben dan weer zo'n moeder die zich aan de regeltje van school probeert te houden.



Vorig jaar heb ik voor zoon een stoplicht getrakteerd met tomaat, wortel (vantevoren gekookt omdat de prikker er anders niet doorheen kan) en druif. Dit aan een prikker op een blokje kaas en dan nog van marsepein een autootje gemaakt. Dat mocht wel van mij na zoveel gezond.



Bij dochter een soort taartje gemaakt. Met een bloem vorm een bloem uit peperkoek geprikt. Daar aardbeienjam en een schijfje banaan op. Nog een peperkoek bloem met daarop margarine en dan nog een druif. Hier vlaggetje op om het bij elkaar te houden en in een cakepapiertje.



Zoon is over een paar weken jarig en dochter ook (begin oktober, eind oktober) en ik weet het dit keer nog niet. Bij zoon zit ik te denken aan een bekertje met stukjes fruit en daar dan een plastic vorkje erin en een parapluutje om het af te maken. Dochter wordt vier en gaat afscheid nemen bij de kdv. Voor haar wil ik iets van een vlinder doen en dan de tekst 'Ik fladder naar de basisschool.'



Je kunt natuurlijk ook overwegen om gewoon niks eetbaars te doen. Hier worden ook wel eens bellenblazen getrakteerd of een zandbak schep. De laatste is bij het kdv twee keer voorbij gekomen van een kindje dat naar de basisschool ging met de tekst ik schep mijn weg naar de basisschool en ik wil niet opscheppen, maar ik mag naar de basisschool
Alle reacties Link kopieren
Iquote:enchantedjewell schreef op 17 september 2014 @ 16:20:

[...]





Het is een leuk idee, maar de smaak is walgelijk. Veel handschoenen bevatten poeder die dan op de popcorn komt. En anders geeft de geur wel zodanig af op de popcorn dat de hele popcorn er naar smaakt.

Niet echt een aanrader dus.



Ik snap zelf dat extreem gezonde trakteren ook niet helemaal. Dan is er toch niks leuks meer aan?

Mag een waterijsje niet? Het is nog mooi weer dus best lekker.Ik bedoel niet van die medische handschoenen, je hebt ook handschoentjes van het zelfde spul als plastickzakjes.
Alle reacties Link kopieren
Calenzia: die teksten van kinderen die naar de basisschool "fladderen" en "scheppen" ...



Wat gebeurt er eigenlijk als je toch snoep trakteert, TO? Wordt je dan door de leidsters geweerd of krijg je de schoolpleinmaffia achter je aan? (serieuze vraag).
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 18 september 2014 @ 08:33:



Wat gebeurt er eigenlijk als je toch snoep trakteert, TO? Wordt je dan door de leidsters geweerd of krijg je de schoolpleinmaffia achter je aan? (serieuze vraag).nee, erger nog. Als je pech hebt, mag je kind niet trakteren.
Alle reacties Link kopieren
En wat trakteren de oudere kinderen (groep 7, 8)?

Kleintjes scheep je nog af, met rozijnen of een blokjes-kaas-egel. Maar daarna?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook dat er vaak een feestje is op kdv. Best veel kinderen verdeeld over verschillende dagen, dan weer een broertje of zusje erbij, etc. Mijn kinderen gaan 3 dagen naar het kdv en pikken behoorlijk wat feestjes mee. Vind het eigenlijk ook niet nodig dat ze elke keer snoepen daarbij. Ze zijn 1&3. Ik zie soms wel dat er ongezonde traktaties zijn (een hele cake met een bus slagroom), maar zolang er veel gezond trakteren maakt die paar keer mij minder uit. De kinderen vinden btw alles nog mooi en leuk op deze leeftijd.



To, ik heb inderdaad die rupsjes van druiven gemaakt en die sloegen enorm aan. Ook wel eens cupcake bakjes met fruit&parapluutje, piraten bananen, en knijpfruit met strik en bellenblaas.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 18 september 2014 @ 08:41:

En wat trakteren de oudere kinderen (groep 7, 8)?

Kleintjes scheep je nog af, met rozijnen of een blokjes-kaas-egel. Maar daarna?Sinds groep 5 wordt er vooral op zakjes chips getrakteerd. Soms pakjes popcorn, cupcakes of zakjes snoep. Maar 99% trakteert op chips.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 18 september 2014 @ 08:58:

[...]





Sinds groep 5 wordt er vooral op zakjes chips getrakteerd. Soms pakjes popcorn, cupcakes of zakjes snoep. Maar 99% trakteert op chips.Maar tja, dat is allemaal zwaar verboden bij ons. Hier moet het 'gezond'
Alle reacties Link kopieren
Ook in de bovenbouw nog? Op onze school wordt ook om gezonde traktaties gevraagd maar alleen in de onderbouw.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
kijk eens op pintrest. daar staan ook heel veel leuke traktaties
A woman with class is timeless
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 18 september 2014 @ 09:06:

Ook in de bovenbouw nog? Op onze school wordt ook om gezonde traktaties gevraagd maar alleen in de onderbouw.alle groepen, streng regime
Weliswaar niet eetbaar: uitdeelboekjes een idee?

Je hebt ze van Dikkie Dik, Kikker, Gonnie en Gijsje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven