Iphone te oud voor nieuwste update, en dan???

18-09-2014 09:13 25 berichten
Op het moment heb ik een iphone 4s , afgelopen april gekocht en helemaal blij mee.

Is een 4s geworden omdat die nog redelijk betaalbaar was.

Nu is ios 8 uit en lees dat hij op de 4s wel word ondersteunt maar niet de 4.

Ik hoopte wel min 2 jaar met dit toestel te kunnen doen maar hoe gaat het dan alles er volgend jaar 9uitkomt en de 4s niet meer ondersteunt word. Kan je dan je hele toestel niet meer gebruiken of jan je hem gewoon op de oude laten staan? Maar dan kunnen de apps toch ook niet meer ge-update worden.



Ook las ik dat 8 voor de 4s ook biet aan te raden is, word erg langzaam en vaak zwarte schermen, laat hem voorlopig nog wel op de 7 staan maar vind het wel jammer dat je dus blijkbaar iedere keer de nieuwste versie moet kopen om hem goed te kunnen blijven gebruiken



Wat zijn jullie ervaringen en wat doen degene die nu een 4 hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een 4(geen s dus) en ik heb hem nu 2,5 jaar denk ik.

Ik update gewoon niet meer.

Heb laatst toen hij heel traag wel wel alle foto's er eens afgehaald en wat onnodige apps verwijderd en toen was hij wel weer wat sneller.



Met de iPad hetzelfde verhaal,hij kan niet meer geupdate worden en sommige apps kan ik niet downloaden.

Vind dat wel een minpunt van dit soort dingen.
Alle reacties Link kopieren
Hij blijft gewoon werken hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hij blijft werken maar op de iPhone 4 blijf je het 'oude' iOS 7 houden. En slim gedaan van Apple omdat veel mensen de nieuwe update willen en dus een nieuwere iPhone kopen. Op die manier gaan de 'oudere' iPhones 'uitsterven'
Maar jij heb de 4 dus al wel 2 jaar ruim kunnen gebruiken, ik heb hem pas dit jaar gekocht de 4 s.

En dan na 1,5 jaar kan ie niet meer ge-update worden, weet het is mijn eigen schuld een ouder toestel aanschaffen maar vind dit idd wel zonde.



Maar bliefjebalf kun je dan gewoon iedere keer whats Apple en facebook bog wel gebruiken?

Of zijn hun updates ook afgestemd op de nieuwste ios?
Alle reacties Link kopieren
quote:guesswhat, 2 minuten geleden

Hij blijft werken maar op de iPhone 4 blijf je het 'oude' iOS 7 houden. En slim gedaan van Apple omdat veel mensen de nieuwe update willen en dus een nieuwere iPhone kopen. Op die manier gaan de 'oudere' iPhones 'uitsterven'Ooit eraan gedacht dat de hardware gewoon niet geschikt is voor al dat nieuwe?
Alle reacties Link kopieren
quote:mammamandy schreef op 18 september 2014 @ 09:45:

Maar bliefjebalf kun je dan gewoon iedere keer whats Apple en facebook bog wel gebruiken?

Of zijn hun updates ook afgestemd op de nieuwste ios?Die updates zijn idd wel afgestemd op iOS updates. Ik had een keer problemen met updaten en kon uiteindelijk whats app niet meer gebruiken omdat ik eerst die update moest doen.
Alle reacties Link kopieren
Er blijven ook gewoon updates komen voor iOS 7 hoor.



En een 4s is een oud toestel, lancering was in 2011.

Dus best logisch dat hij niet mee kan komen op de allernieuwste updates. Kan trouwens wel, alleen niet aan te raden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tmaar schreef op 18 september 2014 @ 09:48:

[...]





Die updates zijn idd wel afgestemd op iOS updates. Ik had een keer problemen met updaten en kon uiteindelijk whats app niet meer gebruiken omdat ik eerst die update moest doen.





Dat was bij de 3.

Nu gebeurt dat niet meer, ze blijven updates doen.
Alle reacties Link kopieren
En hetzelfde werkt zo bij alle andere apparaten, de hardware is gewoon te outdated dan.



Ik heb een Samsung tab van twee jaar oud, die is zo traag die doet niks meer. Terwijl mijn ipad2 nog gewoon goed meedraait. Geen iOS 8 doe ik er op btw.
Alle reacties Link kopieren
mijn man heeft een 4S ( 2 1/2 jaar oud) en die kan nog prima alle updates draaien. Ik heb een 5 en die is 2 jaar oud.. niets mis mee..
Alle reacties Link kopieren
quote:Zusenzoo schreef op 18 september 2014 @ 10:23:

[...]





Dat was bij de 3.

Nu gebeurt dat niet meer, ze blijven updates doen.Was een Iphone 4 (wel een gewone, dus geen s).
Alle reacties Link kopieren
Op android-telefoons kun je ook niet eeuwig blijven updaten naar nieuwe android-versies. Op een computer die je kocht met Windows 98 erop kun je ook geen Windows 8 zetten. Voor alle apparaten geldt: met elke generatie wordt de hardware beter/sneller, en daar zijn de nieuwe versies van besturingssystemen dan weer geschikt voor.



Dat kun je Apple dus echt niet kwalijk nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist wel netjes van Apple dat iphones nog voor 3-4 jaar ondersteund worden. In mijn omgeving zijn er veel mensen die bijv. een Android hebben (met een schil van HTC, Samsung, oid, erover), die 1) lang moeten wachten voordat ze kunnen updaten naar een nieuwere Android, 2) de ondersteuning van de fabrikant na 1-2 jaar ophoudt.



Ik heb ook een iphone 4s en ik ben heel tevreden over hoe het toestel nog werkt, na bijna 3 jaar. Zelfs met de nieuwe aankondigingen van de iphone 6 heb ik geen behoefte om een nieuw model aan te schaffen. De nieuwste software t/m iOS7 staat erop. iOS8 ga ik er waarschijnlijk ook opzetten (ja, dan wordt ie misschien iets trager, maar ik heb begrepen dat het ook niet zo dramatisch is), maar ik wacht nog even een update van iOS8 af.



De vraag of Facebook, Whatsapp enzo blijven werken als je niet update naar de nieuwste iOS, hangt af hoe de ondersteuning is vanuit Facebook en Whatsapp. Als ze slim zijn blijven ze ook een oudere iOS versie ondersteunen, maar het houdt een keer op. Zij moeten ook geld en tijd investeren om oude versies te ondersteunen. Hopelijk geven ze dan op een gegeven moment aan dat zij niet meer de app ondersteunen voor iOSx en dat je het op eigen risico kunt blijven gebruiken. Voor Facebook kun je ook alternatieve apps zoeken of de mobiele website gebruiken.



Als je altijd de nieuwste software wilt gebruiken, kun je beter een elk jaar een goedkopere Android ofzo kopen. Ben je misschien ook goedkoper uit dan wanneer je elke drie jaar de nieuwste iphone koopt.
Alle reacties Link kopieren
De 4 ondersteunt whatsapp nog gewoon hoor.

Even mee naar de winkel gaan lijkt mij handig dan.

Hier ook nog een 4 die gewoon goed alles doet, FB, Wa, Insta etc.
.
Alle reacties Link kopieren
Takkie ik zou het niet doen, wordt afgeraden zoek maar op online.

En neemt 4,6GB in beslag, bizar veel dus voor een 4s
Alle reacties Link kopieren
Maar als je een iPhone 4s hebt dan ondersteunt deze toch iOS 8 en is er sowieso niks aan de hand? Gewoon iOS 8 installeren zou ik zeggen.



Ik heb een iPhone 4 en zo'n beetje alle apps zijn geupdate om te werken op iOS 8, maar doen het op mijn iOS 7.1.2 (of zoiets) nog helemaal prima.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
Hij neemt zo'n 1,1 gb in beslag. Maar je moet hem eerst downloaden en dat vereist ruimte.



Met via de computer updaten omzeil je dat probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik las wel dat je beter even kunt wachten met de update.

Dat heeft alles te maken met dat de hele wereld allemaal tegelijk gaat updaten en hun server(s) dat niet aankunnen.



http://technieuws.com/377 ... -niet-meteen-op-je-iphone
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Alle reacties Link kopieren
Zusenzoo, hier hebben ze ook iOS8 getest op de 4s en er zitten inderdaad een paar nadelen aan, maar ze raden niet af om te updaten (wel in het Engels):

http://arstechnica.com/ap ... ce-isnt-the-only-problem/



Ik kijk sowieso eerst nog even de kat uit de boom, wacht een update van iOS8 af en dan zet ik de voor- en nadelen naast elkaar.



Voor de mensen die wel van plan zijn om te updaten naar iOS8: vergeet niet dat teruggaan naar iOS7 maar beperkt mogelijk is, dus even uitzoeken hoe dat dan moet en wanneer je dat nog kunt doen (voor het geval dat iOS8 ontzettend tegenvalt).
Alle reacties Link kopieren
Ik had die link ook gelezen maar die is inmiddels ge-update. :-)
Alle reacties Link kopieren
Thnx
Alle reacties Link kopieren
quote:Nemesis. schreef op donderdag 18 september 2014 09:47 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div">guesswhat, 2 minuten geleden

Hij blijft werken maar op de iPhone 4 blijf je het 'oude' iOS 7 houden. En slim gedaan van Apple omdat veel mensen de nieuwe update willen en dus een nieuwere iPhone kopen. Op die manier gaan de 'oudere' iPhones 'uitsterven'</div></blockquote>Ooit eraan gedacht dat de hardware gewoon niet geschikt is voor al dat nieuwe? Nee eerlijk gezegd niet daar aan gedacht. Weer wat geleerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zusenzoo schreef op 18 september 2014 @ 10:42:

Takkie ik zou het niet doen, wordt afgeraden zoek maar op online.

En neemt 4,6GB in beslag, bizar veel dus voor een 4s



Ligt eraan welke je hebt. Op de 16gb of hoger moet t geen probleem zijn, maar op de 8gb is het idd drama (die heb ik don't judge me xD ). Heb eerst bijna mn hele telefoon moeten leeggooien voor ik m kon updaten. Las (daarna ) dat dit niet hoeft als je via Itunes update (aansluiten op pc dus). Die download het nieuwe bestand op je pc ipv je telefoon, waardoor je alleen ruimte nodig hebt voor de installatie (1.1 gb), niet voor het downloadbestand van IOS8 (4,6gb dus). Als je via je telefoon zelf update kan dat niet, want dan moet je wel downloaden op je telefoon



Heb nu zelf dus IOS8 op een I-phone 4s 8gb, bevalt wel moet ik zeggen. Heb nog geen problemen gehad, maar lees online wel dat programma's trager worden door de update op de 4S. Zelf nog niet gemerkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven