Zwanger worden vanaf Januari 2014

08-12-2013 20:21 2579 berichten
Vanaf Januari 2014 gaan wij ervoor! Wij willen graag zwanger worden.



De tabel is vol, sorry! Meeschrijven mag altijd!



naam leeftijd / partnerkindjeNOD opmerking Ledane26/291e Greenmoustache31/351e 24-9 uitgerekendBummer29/321e 8-12 UD, 28-7 20weken echoMarisje627/29 1e sept start hormoon injecties . dromeninliefde24/251e 31-12 spiraaltje verwijderenSt0mry23/282e halvemaan33/331e Love823/261e 5-11 uitgerekend, 26-3 vkmamavanluna26/292e oktober spiraaltje verwijderdbab12324/311e Cresz26/251e beautie122/231e bollie8925/271e 3-11 uitgerekend Lili30/341e silasb28/321e 27/12 spiraal verwijderdmarielle848429/321e 1/1 met pil gestopt  
Alle reacties Link kopieren
Hier afwachten tot de 23ste, dinsdag nog 1 week
Zo hier een zwangere die wat afwezig was



@halvemaan: een kloppend hartje!! Al is het maar minuscuul het klopte!! En die week korter, ik had de eerste echo ook dat ik dacht dat ik ruim 6 weken was, werd 6 dagen terug gezet. Bij 12 weken weer vooruit met 8 dagen ofzo....

Maar ik kan me ook voorstellen dat het voor jou al lastig was te bepalen hoelang je zwanger bent ivm je cyclus!



@cresz: heb je al getest??



@marisje: fijn dat je een datum heb voor het prikken!
quote:Marisje6 schreef op 07 september 2014 @ 11:22:

Ja 2 wkn, en.komt ook toevallig goed uit.met mn cyclus, moet rond de 30 e ongesteld worden, kan ik gelijk beginnen!



8 mnd is kort mer pcos! Fijn zeg!

Ik heb ook pcos en ben 1,5 jaar bezig, nu hormooninjecties starten.



Dinsdag op kraamvisite, leuk maar ook confronterend.

Gister op verjaardag ook: hoe bevalt het getrouwde leven? Goed, nou op dan naar de volgende stap he?! Grrr,ze weten het niet, maar krijg toch wekelijks wel dat soort opmerkingen.



Ook veel zwangeeen in mijn buurt



Ik reageerde hier ook weleens op: dat moet dat wel lukken.... En dan liep ik weg.

Niet dat het bij ons niet lukte maar dat kan zo kwetsend zijn!
@birdie: jullie hebben er al een lang traject opzitten!! Pfff. Succes in ieder gavel!



@beautie: heb jij al meer nieuws???



@marielle: leuk dat je ook een meisje krijgt! Dat het fysiek zwaarder wordt is denk ik opknipt gek icm je beroep toch?



Hier gaat het zwanger zijn goed! Vanmiddag een 2e groeiecho. Uitslag duikertoestel was nietszeggend, mocht 7.8 zijn en was 7.6. Dus officieel niet te hoog maar ook niet duidelijk.

Op 1e echo bleek al dat het kindje niet te groot was (risico als je wel zwangerschapsdiabetes hebt is dat kindje te groot wordt) maar wel veel vruchtwater.

Vandaag gaan ze nog een keer meten en kijken ook naar vruchtwater, dat mag veel zijn maar niet teveel worden (ook symptoom zw diabetes).

Verder voel ik me goed!

Zouden vandaag de sleutel krijgen van onze woning maar er zijn problemen bij der verkoper dus zijn we bij de notaris met lege handen weggegaan.... ( ik maak mezelf hier misschien wel herkenbaar door dus svp niet quoten).

En dat terwijl mijn vrije dagen zijn ingegaan, de aannemer morgen op de stoep zou staan.... Bah!
Alle reacties Link kopieren
@bummer ik heb vandaag een test gehaald en die ga ik morgen doen. Ik heb geen idee of het nu alweer raak kan zijn. Ik hoop natuurlijk van wel. Ik wad vanochtend in ieder geval misselijk en ben echt heel moe!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, sorry dat ik even niets liet horen, ik was vorige week jarig en had meerdere dagen visite dus geen tijd gehad om hier een berichtje te typen.



@beautie1 Spannend zeg! Ik heb ook al 2x een test gedaan paar maanden terug maar blijft eng.



@Bummer Gefeliciteerd! Fijn dat het zwanger zijn je nog mee valt. Wel balen dat de je nog niet aan de slag kunt in je nieuwe huis! kan mij zo voorstellen dat je dat nu zo snel mogelijk achter de rug wilt hebben.



@Marisje de tijd vliegt echt voorbij. Maar snap dat dat niet zo voelt als je aan het wachten bent op een eerste afspraak.



Ik heb zelf afgelopen vrijdag een echo gehad nav de Clomid kuur. Vrijdag op dag 12 nog niets te zien. Vandaag nieuwe echo (dag 15) En jaaaa hoor! een eitje van 12 mm te zien! Dus als het deze maand gaat lukken MOET het deze week! Donderdag krijg ik weer een nieuwe echo. Ik duim duim duim dat het nu in 1x lukt. Jullie horen het in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Hier een vervelend gevoel in rug en buik maar niet t zelfde als normale menstruatie een klein beetje slijmig bloed.... morgen even aankijken en anders voor de zekerheid toch een test als t niet meer word...
Alle reacties Link kopieren
@cynthje afgelopen maand had ik een buitenbaarmoedelijke zwangerschap. Daarom wil ik niet testen omdat ik denk dat mijn lichaam van slag is en bang ben dat hcg er zo nog in zit en ik dus vals positieve uitslag krijgen. Maar gyn zei dat ik

morgen maar eens moet testen.



@cresz spannend! Kan twee kanten op gaan.. Laat je het even weten? Ik zal morgen ochtend ook even vertellen wat de uitslag is.. Maar die van mij zal niet positief zijn
quote:beautie1 schreef op 15 september 2014 @ 13:09:

@bummer ik heb vandaag een test gehaald en die ga ik morgen doen. Ik heb geen idee of het nu alweer raak kan zijn. Ik hoop natuurlijk van wel. Ik wad vanochtend in ieder geval misselijk en ben echt heel moe!



En?????



Na een miskraam ben je extra vruchtbaar, ik weet niet of dit ook bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zo is....
Alle reacties Link kopieren
Ongesteld geworden... me collega vertelde heel leuk dat ze zwanger is... ben echt jarloers
Alle reacties Link kopieren
Cresz

Ik heb daar ook wel eens last van....

Nog 1 weekje, dan de afspraak met de arts!
Alle reacties Link kopieren
Cresz Wat een teleurstelling. En dan ook nog de blijde boodschap van je collega er overheen... au! Gun jezelf maar even de tijd om weer op te krabbelen!



Beautie, spannend, wanneer ga je testen?



Cyntje, gefeliciteerd met je ei!!!



En Marisje, nog maar een week wachten, het schiet al op!



Hier is alles rustig, nergens last van, alleen veel honger! Ben al 3 kilo aangekomen , dus probeer het echt te onderdrukken... Donderdag weer echo, dus ben aan het aftellen.
Alle reacties Link kopieren
@Beautie1 Risico op een vals positief lijkt mij erg lastig. Want als de test positief is.. dan weet je het eigenlijk nog niet zeker. Maar als je gyn zegt dat je moet testen dan zal het wel goed zijn toch. Laat je het ons weten?



@Cresz wat balen zeg! Ik ken het gevoel van jaloezie heel goed. paar weken terug kreeg ik 3x in 2 dagen van collega's te horen dat ze zwanger zijn. En als ik een beetje negatieve dag heb denk ik wel eens: waarom zij wel en ik niet, zij verdienen het helemaal niet en ze waarderen het niet eens en zijn alleen maar aan het klagen.



@Halvemaan ben blij voor je dat het bij jou allemaal goed gaat! laat je even weten hoe de echo was.



Verder... nu een dag later ben ik aan de ene kant enthousiast dat ik positief nieuws heb gehad.. maar aan de andere kant ben ik ook heel bang dat het niet gaat lukken dit keer en dat we nog een paar rondes hormonen door moeten.... en ik heb zoiets van: Stel ik ben zwanger.. kan ik dan echt blij zijn? Mijn risico op miskraam is nogal hoog, dus ik weet niet of ik dan echt blij/opgelucht mag zijn.



Sorry al deze dingen spoken door mijn hoofd momenteel...
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben vandaag weer in het ziekenhuis geweest. Ei is nu 19 mm. Tussen de 17 en 25 mm kan hij springen.



Dus als ik eind van de maand niet ongesteld word kunnen we gaan testen!



Ik hoop voor de andere dames hier dat ook voor hun snel goed nieuws volgt!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Cynthja.



En balen voor jou Cresz! Knuffel vanaf hier!



Marisje: nog maar een paar daagjes! Zet m op:)
Alle reacties Link kopieren
Tis bijna zover! Nog 3 dgn.



Cyntje, klinkt goed! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ladies, excuus ben zo druk geweest 5 dagen werken, verjaardagen etc. Maar gister ochtend na 10 dagen overtijd nog helemaal niets ook geen positieve test(ja na afleestijd). Heb vrijdag vakantie en gelijk afspraak bij de gyn. Ik denk niet dat ik zwanger ben(alhoewel... Al 3 dagen kotsend boven de plee gehangen! En borsten af en toe zeer) maar dat ter zijde. Hoop dat ik of ongesteld word of dat ik zwanger ben. Zo onzeker hierdoor. Ach al het hele jaar zo raar jaar ik sta nergens meer van te kijken. Ik zie 2015 al aan komen maar word nu door gyn begeleid ook wel weer heel fijn.



Ik reageer zo nog op jullie
Alle reacties Link kopieren
@cresz heel herkenbaar de jaloezie maar dat heb ik alleen op bepaalde momenten. Op andere momenten ben ik super blij voor ze. Een vriendinnentje net 9 weken geleden getrouwd, was maagd en nu 8 weken zwanger. Zucht! Frustrerend maar heb het op momenten. Onze momenten komen nog, natuur is niet altijd leuk!



@cyntje niet proberen te druk maken op het moment dat je zwanger ben. Ik was ook bang vorige maand en maakte me ook druk, het ging dan bij mij wel niet goed, maar blijf sterk!



@halvemaan hoe was je echo? Fijn dat het goed gaat met je en 3kg is normaal toch kwa aankomen?



@marisje succes nog even!!
Alle reacties Link kopieren
Wow beauty, dat is snel van die vriendin!

Collega van mij ook gelijk de eerste maand raak.
Alle reacties Link kopieren
Heey.



Nou even een update van mij. Sinds gistermiddag erg misselijk, stemmingswisselingen (van vrolijk naar hysterisch huilen), als mijn vriend iets aan het bakken is in de keuken word ik ongelofelijk misselijk. Ik durf niet zo goed te hopen. .. Zou het dan toch in 1x gelukt zijn???



@beautie1 dat lijkt mij wel vervelend en niet ongesteld en ook geen positieve test. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
Intake gehad, viel mee, veel wisten we al.

Donderdag prikles, dan wachten op ongesteldheid tot 1-10 uiterlijk, dan krijg ik een tablet om het op te wekken en daarna beginnen met hormonen spuiten.
Alle reacties Link kopieren
@Marisje, fijn dat het meeviel! Hopelijk valt het prikken in de praktijk ook mee! Zijn de bijwerkingen daarvan anders dan van Clomid??



@Beautie, ongelooflijk wat jouw lichaam allemaal presteert, elke keer weer is er iets anders waardoor je gaat twijfelen e.d. Wie weet had je een late eisprong??? Ik weet ook niet hoe lang je lichaam moet herstellen van de miskraam?



@Cyntje, spannend!!! Wanneer ga je testen???



@Cresz, hoe is het met je?? Beetje bekomen?



Owh en 3 kilo de eerste acht weken is best veel Gelukkig blijft het nu stabiel. Mijn lichaam begint wel echt te veranderen, ik heb ineens borsten . Ook mijn buik begint er anders uit te zien, maar volgens mij nog vooral van het eten en dat mijn darmen enzo op een andere plek geduwd worden. Wel vreemd om dit zo te ervaren. Volgende week intake bij de verloskundige!
Alle reacties Link kopieren
Prikken viel niet mee.

Best grote naald trouwens;)

Je moet het ook nog zelf klaar maken met ampullen.

En elke dag om 20 uur prikken, 10 dagen.

Vanaf dag 10 beginnen de echo's, tot eicel groot genoeg is, dan npg een injectie en dan spring tie binnen 32-40 uur.....



Afwachten.
Alle reacties Link kopieren
Tjee marisje, best een heftig traject!! Hopelijk is het niet vaak nodig!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ongesteld geworden, vrijdag.mag ik.gaan beginnen met injecteren en vrijdag 10-10 echo.om te kijken hoe het ervoor staat,.

Spannend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven