Onthoofding op straat

18-09-2014 08:01 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, daar gaan we weer een stapje verder. Loop je nu reeds gevaar op ontvoering en uiteindelijk onthoofding in Syrië en Irak, daar komt nu een onthoofding in een willekeurige straat in een willekeurige stad in het 'westen' bij.



In Australië is een netwerk opgerold van terreurmoslims. Men wilde de bevolking 'shockeren en mogelijk angst aanjagen' door een willekeurig persoon van straat te plukken en voor de camera te onthoofden, en daarna te wikkelen in de vlag van Islamitische Staat. Wees eerlijk, zo onwaarschijnlijk is dit niet nadat ik Engeland al een soldaat op straat werd onthoofd.



Zou als wraak dan een willekeurige moslim worden vermoord? Dat zal een gezellige toestand worden zeg.



Waar gaat dit eindigen?
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 18 september 2014 @ 10:54:

[...]

Maar daar moet je goed nederlands voor kennen en of niet meteen ieder woord binnenste buiten keren of dat het heel misschien wel eens racistisch gebruikt zou kunnen worden.Goed Nederlands voor kennen om te weten dat 'volk' meerdere betekenissen heeft? Bedroevend.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 18 september 2014 @ 10:41:

[...]





Hans Janmaat. Leider van de (ultra)rechtse Centrumpartij in de jaren '80.Dank, maar dat was mij uiteraard wel duidelijk. Was enigszins sarcastisch bedoeld naar _isis_ die duidelijk de klok wel eens heeft horen luiden maar geen idee heeft waar de klepel hangt.
En nou is het afgelopen!
quote:Noesa schreef op 18 september 2014 @ 10:55:

[...]



En probleem kun je pas oplossen als je erkent dat er een probleem ís. Dus ja, dat zou een prima begin zijn!



Hoewel ik vrees dat het te laat is.

Een erkend probleem kan je pas oplossen als je een realistisch beeld hebt van wat het probleem precies inhoudt. Ik denk dat iedereen het erover eens is dat deze onthoofdingen en andere terreuraanslagen een probleem zijn.



Maar een probleem als dit simpelweg begrijpen als 'alle moslims zijn monsters' zal geen zoden aan de dijk zetten. Ten eerste omdat je toch verder zal moeten met het feit dat die moslims er zijn, tenzij je opteert voor een holocaust 2.0 en dat kan ik me niet voorstellen. Ten tweede omdat het probleem veel complexer is dan dat. Een interessantere vraag om te stellen is bijvoorbeeld: onder welke omstandigheden zijn mensen vatbaar voor religieus fanatisme en waarom? Of, hoe werkt het rekruteringsproces van fundamentalistische organisaties en wat is de beste manier om gehersenspoelde mensen weer terug naar de realiteit te krijgen?



Kennis is macht. Niet angst en haat.
Alle reacties Link kopieren
1 ding vraag ik me af: waar komen deze extremisten plotseling vandaan? Nooit iets van gehoord voorheen. Nu is er plots een dreiging..
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 18 september 2014 @ 10:57:

[...]





Wilders is zo schizofreen als maar kan. Hij heeft de mond vol over de zogenaamde 'Linkse hobbies', terwijl zijn eigen programma linkser is dan het programma van de SP.



Het verschil met links-links is dat de PVV eerst voor zijn eigen bevolking wil zorgen door een hoop linkse hobbies de deur uit te doen. Daar waar een pvda bijvoorbeeld roept dat illegalen gratis zorg moeten krijgen en dan wel de zorg voor de mensen die hier nu al zijn steeds duurder cq. onbetaalbaar maakt. Of wat te denken van woningen, er is al woningnood onder mensen die 10 jaar op een wachtlijst staan, waarom zou je eindeloos meer kansarme hier naar toe blijven halen? Die dan vervolgens weer worden onderhouden uit potjes waar voorheen onze voorzieningen van betaald werden. Samson zal er iig geen boterham minder om eten dat is het kwalijke eraan.



Ik heb echt het idee dat Wilders er niet voor zichzelf zit maar omdat hij echt ziet dat de politiek de inwoners van NL enorm tekort doet. In tegenstelling tot alle andere politici die alleen hun eigen zakken vullen en verder compleet wereldvreemd zijn omdat die geen idee hebben hoe het uitgavenboekje van Jan Modaal eruit ziet. "Mensen koop dat huis, koop die auto!" Maar rekenen op een betrouwbare overheid kun je niet want zelfs voor bestaande gevallen wordt de hyp rente aftrek afgebouwd. Of koop een milieuzuinige auto, als teveel mensen dit dan doen dan schaffen we al die belastingvoordelen toch net zo hard weer af... Oh spaargeld uitgegeven aan die nieuwe co2 vriendelijke auto? Wij schaffen de basisbeurs gewoon af zodat je nog maar moet zien hoe je je kinderen straks laat studeren..



Veel linkse plannen van de PVV zijn gewoon betaalbaar als je stopt met andere nog linksere uitgaven.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
quote:jasse schreef op 18 september 2014 @ 11:16:

[...]



Een erkend probleem kan je pas oplossen als je een realistisch beeld hebt van wat het probleem precies inhoudt. Ik denk dat iedereen het erover eens is dat deze onthoofdingen en andere terreuraanslagen een probleem zijn.



Maar een probleem als dit simpelweg begrijpen als 'alle moslims zijn monsters' zal geen zoden aan de dijk zetten. Ten eerste omdat je toch verder zal moeten met het feit dat die moslims er zijn, tenzij je opteert voor een holocaust 2.0 en dat kan ik me niet voorstellen. Ten tweede omdat het probleem veel complexer is dan dat. Een interessantere vraag om te stellen is bijvoorbeeld: onder welke omstandigheden zijn mensen vatbaar voor religieus fanatisme en waarom? Of, hoe werkt het rekruteringsproces van fundamentalistische organisaties en wat is de beste manier om gehersenspoelde mensen weer terug naar de realiteit te krijgen?



Kennis is macht. Niet angst en haat.



Het is allang bekend onder welke omstandigheden mensen vatbaar zijn voor religieus extremisme. O.a. armoede en een gevoel van ongelijkwaardigheid, gecombineerd met een stevige portie afgunst en haat jegens degenen die het beter hebben.



Die omstandigheden zijn echter niet op te lossen. En dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:jasse schreef op 18 september 2014 @ 11:16:

[...]



Maar een probleem als dit simpelweg begrijpen als 'alle moslims zijn monsters' zal geen zoden aan de dijk zetten.

En dat beweert dan ook niemand.



quote:jasse schreef op 18 september 2014 @ 11:16:

[...]



Kennis is macht. Niet angst en haat.

Islam wordt steeds extremer en gevaarlijker. 73% Van de moslims vindt jihadstrijders helden.

En zijn duizenden Europese moslims die zich bij IS hebben aangesloten.

In Australië is net een bende opgepakt die publiekelijke onthoofding op de agenda had staan enz. enz.

Angst is terecht.

Alle moslims haten is een ander verhaal, maar met een gezonde afkeer van een haatideologie als de islam is niks mis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 18 september 2014 @ 10:49:

[...]





Mooie post Carrie.

Ik heb gisteren gezegd, dat als deze terreur bedreigingen, en gevolgen daarvan zich blijven voortzetten, dat ik nog wel eens wil zien hoe Wilders bij een eerstvolgende verkiezing uit de bus komt.

Ik denk dat die uitslag heel erg verrassend kan zijn, en een mokerslag in het gezicht van de gevestigde orde.



Ik denk het niet, want Nederland is wat dat betreft gewoon dom. Peilingen zeggen niks en het volk vergeet snel. Vlak voor de verkiezingen wordt er een of ander Arabisch boycot (nav een sticker die al een half naar eerder gepubliceerd was) uitgemeten in de media. Hierdoor wordt de PVV weer gigantisch zwart gemaakt want "Zie je wat je krijgt van die Wilders, miljardenstroppen voor onze handel". Hoort iemand nu nog iets van het boycot? Of knevel en vd brink worden van stal gehaald met een podium voor alle tegenstanders... De pvda komt zogenaamd uit een dal geklommen in diezelfde peilingen waardoor veel mensen ineens toch maar vvd stemmen ipv pvv wat ze eigenlijk van plan waren om de pvda maar niet de grootste te laten worden. Er is allemaal over nagedacht en Nederland trapt er in.



Overigens vind ik het dan wel weer 'grappig' dat veel senioren op hun achterste benen staan nu ze weer moeten inleveren. Juist dat zijn volgens mij vaak van die vastgeroeste linkse fanaten. Van huis uit al rood en nooit veranderd... Tja het volk krijgt de leider die ze verdienen he.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
quote:carrie-bradshaw schreef op 18 september 2014 @ 11:25:

[...]





Het verschil met links-links is dat de PVV eerst voor zijn eigen bevolking wil zorgen door een hoop linkse hobbies de deur uit te doen. Daar waar een pvda bijvoorbeeld roept dat illegalen gratis zorg moeten krijgen en dan wel de zorg voor de mensen die hier nu al zijn steeds duurder cq. onbetaalbaar maakt. Of wat te denken van woningen, er is al woningnood onder mensen die 10 jaar op een wachtlijst staan, waarom zou je eindeloos meer kansarme hier naar toe blijven halen? Die dan vervolgens weer worden onderhouden uit potjes waar voorheen onze voorzieningen van betaald werden. Samson zal er iig geen boterham minder om eten dat is het kwalijke eraan.



Ik heb echt het idee dat Wilders er niet voor zichzelf zit maar omdat hij echt ziet dat de politiek de inwoners van NL enorm tekort doet. In tegenstelling tot alle andere politici die alleen hun eigen zakken vullen en verder compleet wereldvreemd zijn omdat die geen idee hebben hoe het uitgavenboekje van Jan Modaal eruit ziet. "Mensen koop dat huis, koop die auto!" Maar rekenen op een betrouwbare overheid kun je niet want zelfs voor bestaande gevallen wordt de hyp rente aftrek afgebouwd. Of koop een milieuzuinige auto, als teveel mensen dit dan doen dan schaffen we al die belastingvoordelen toch net zo hard weer af... Oh spaargeld uitgegeven aan die nieuwe co2 vriendelijke auto? Wij schaffen de basisbeurs gewoon af zodat je nog maar moet zien hoe je je kinderen straks laat studeren..



Veel linkse plannen van de PVV zijn gewoon betaalbaar als je stopt met andere nog linksere uitgaven.



Dit is uiteraard waar. Wat dat betreft lijkt de PVV heel erg op de SP begin jaren tachtig. Die hadden ook door dat een verzorgingsstaat alleen te betalen is zolang je zgn 'profiteurs' buiten je grenzen houdt.



Wilders zelf zorgt echter voor onduidelijkheid over zijn eigen programma, door links telkens aan te vallen terwijl hij eigenlijk bij links steun zou moeten vinden voor alle punten in zijn programma, op het punt van immigratie na.
--
Alle reacties Link kopieren
quote:carrie-bradshaw schreef op 18 september 2014 @ 11:33:

[...]

Overigens vind ik het dan wel weer 'grappig' dat veel senioren op hun achterste benen staan nu ze weer moeten inleveren. Juist dat zijn volgens mij vaak van die vastgeroeste linkse fanaten. Van huis uit al rood en nooit veranderd... Tja het volk krijgt de leider die ze verdienen he.



Even voor mezelf sprekend: ik ken geen enkele groep mensen die zo openlijk racistisch is als de bejaarden. No way dat die links stemmen.



Nou ja, op de welgestelde bejaarden na, maar die hoor je dan ook niet klagen dat ze onder het sociale minimum zakken.
Alle reacties Link kopieren
@ Carrie.



We zullen zien.

Voorlopig is het nog niet zover.

( jammergenoeg)

Het is maar goed dat wij niet in de toekomst kunnen kijken.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:julius schreef op 18 september 2014 @ 11:29:

[...]





Het is allang bekend onder welke omstandigheden mensen vatbaar zijn voor religieus extremisme. O.a. armoede en een gevoel van ongelijkwaardigheid, gecombineerd met een stevige portie afgunst en haat jegens degenen die het beter hebben.



Die omstandigheden zijn echter niet op te lossen. En dan?

En toch zijn niet alle arme mensen woeste fundamentalisten. Zelfs lang niet alle boze afgunstige structureel onderdrukte mensen zijn dat. Waarom niet? Wat maakt dat sommige mensen fundamentalisten worden en dat sommige fundamentalisten gewelddadig worden?



Overigens denk ik zeker dat dit soort problemen niet volledig op te lossen zijn. Ongelijkheid en onderdrukking zijn een onderdeel van iedere maatschappij waarover ik geleerd heb, en geweld zit in de mens.

Wat niet wegneemt dat deze arme en boze mensen nog verder en bloc afschrijven het probleem waarschijnlijk alleen maar vergroot.
quote:carrie-bradshaw schreef op 18 september 2014 @ 10:44:

[...]





Jij luistert denk ik te veel naar de linkse paradepaardjes. Heb je überhaupt wel eens in het partijprogramma gekeken van de PVV? Zorg komt heel duidelijk naar voren als belangrijk punt voor de PVV net als de soevereiniteit behouden en dus minder of liefst geen EU in deze vorm. En volgens mij was het partijprogramma ook doorgerekend door het CPB, en het kwam het als beste uit de bus voor de Nederlandse economie. Dat kan natuurlijk niet als je plannen alleen maar bestaan uit integratie bevorderen en grenzen dicht.



Overigens lijkt het mij ook compleet normaal om ontwikkelingshulp nu eens stop te zetten als je als staat een miljardenschuld hebt. Ik ga als ik geen geld heb om eten te kopen voor mijn eigen kinderen toch ook geen donateur van Greenpeace worden? Maar nee, het eigen volk wordt wederom weer verder uitgeknepen om overal Sinterklaas te kunnen spelen. Zonder zwarte piet, dat dan weer wel.



Punt is jammer genoeg dat heel veel Nederlanders nog steeds met oogkleppen oplopen en de PVV daardoor geen meerderheid heeft om ook daadwerkelijk goede plannen door te kunnen voeren omdat de gevestigde elite maar al te graag de PVV tegenwerkt of zelfs uitsluit. Beetje slap dus om te gaan roepen dat er niets constructiefs uit komt als alles wat uit de PVV hoek komt verworpen wordt.



Ik heb dus wel het partijprogramma doorgelezen, gefundeerde mening dus....



Ik werk als financieel expert in de zorg dus op dat punt weet ik heel inhoudelijk wat er wel en niet aan de hand is en met een gedegen kennis schiet je dan ook zonder problemen gaten in de redenatie van de PVV, niet dat de linkse partijen nu zo'n sterren zijn maar dat is hier niet de vraag. Andere zaken idem, er zitten punten in waarin de PVV gedeeltelijk "gelijk" heeft, voorzover je van gelijk kunt spreken. Maar dat is bij andere partijen in elk politiek spectrum ook het geval.



PVV is kampioen inspelen op het gemoed van bevolkingsgroepen, met name de bevolkingsgroepen die zich van nature "achtergesteld" voelen. Of dit nu te maken heeft met niveau, locatie of inkomen is voor een ieder verschillend.



"Slap om te roepen dat er niets uitkomt omdat alles uit de PVV hoek verworpen wordt" vind ik een zwak excuus, echt goede politici weten mensen te overtuigen van hun zaak, ongeacht of deze nu uit de PVV, CDA, VVD of welke partij ook komen.

En daar zit naar mijn mening het pijnpunt van de hele PVV. Ze hebben niet de capaciteit binnen de partij om hun standpunten op een juiste en geloofwaardige manier te uiten. Mensen met oppervlakkige kennis van zaken kun je overtuigen met een paar goed gekozen kreten maar zodra er door mensen met een diepere kennis van zaken vragen worden gesteld zwakt het al snel af en krijgen ze dus binnen politiek Den Haag niets voor elkaar.......
Alle reacties Link kopieren
Ik ben behoorlijk links, maar ben het absoluut niet eens met de ouderen die nu "ach en wee" roepen".

"Wij hebben het land opgebouwd". Ammehoela. Alleen de mannen dan, want de meeste vrouwen waren huisvrouw en betaalden dus ook geensociale lasten.

Bovendien zijn veel van de nu 70+ers met vervroegd pensioen gegaan, waar veel van de huidige werkenden nog voor betaald hebben (VUT-premie).

Maar goed, dat is heel erg off-topic.....
quote:Noesa schreef op 18 september 2014 @ 11:33:

[...]



En dat beweert dan ook niemand.





[...]



Islam wordt steeds extremer en gevaarlijker. 73% Van de moslims vindt jihadstrijders helden.

En zijn duizenden Europese moslims die zich bij IS hebben aangesloten.

In Australië is net een bende opgepakt die publiekelijke onthoofding op de agenda had staan enz. enz.

Angst is terecht.

Alle moslims haten is een ander verhaal, maar met een gezonde afkeer van een haatideologie als de islam is niks mis.

Ik geloof eerlijk gezegd niet in die 73% hoe is die data verzameld? De kans dat je morgen aan de dag het loodje legt door een verkeersongeluk of een hartaanval is aanzienlijk groter dan de kans dat je door een fundamentalist onthoofd gaat worden. Ben je voor al dat soort dingen ook zo bang?



En zelfs als angst terecht is, dan zegt dat nog niet dat beleid en oordelen baseren op angst ook verstandig is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 18 september 2014 @ 11:33:

[...]



En dat beweert dan ook niemand.





[...]



Islam wordt steeds extremer en gevaarlijker. 73% Van de moslims vindt jihadstrijders helden.

En zijn duizenden Europese moslims die zich bij IS hebben aangesloten.

In Australië is net een bende opgepakt die publiekelijke onthoofding op de agenda had staan enz. enz.

Angst is terecht.

Alle moslims haten is een ander verhaal, maar met een gezonde afkeer van een haatideologie als de islam is niks mis.Dus moeten we dan nu maar met een boogje om Moslims heen gaan lopen, want je weet nooit wat ze van plan zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 18 september 2014 @ 11:29:



Het is allang bekend onder welke omstandigheden mensen vatbaar zijn voor religieus extremisme. O.a. armoede en een gevoel van ongelijkwaardigheid, gecombineerd met een stevige portie afgunst en haat jegens degenen die het beter hebben.



Die omstandigheden zijn echter niet op te lossen. En dan?

Dat wordt vaak beweerd. Of het waar is, is een tweede.

De moordenaar/onthoofder van James Foley bijvoorbeeld, was hoogopgeleid en liet een huis van meer dan een miljoen achter in Londen.

De 15 Nederlandse jongen die onlangs naar IS afreisde deed VWO enz. enz.



Wat mensen pas écht vatbaar maakt voor religieus extremisme, is religie.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap idd niet hoe mensen hier bang voor kunnen zijn. Gaat nooit gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa, 25 seconden geleden



Dat wordt vaak beweerd. Of het waar is, is een tweede.

De moordenaar/onthoofder van James Foley bijvoorbeeld, was hoogopgeleid en liet een huis van meer dan een miljoen achter in Londen.

De 15 Nederlandse jongen die onlangs naar IS afreisde deed VWO enz. enz.



Wat mensen pas écht vatbaar maakt voor religieus extremisme, is religie.Eens.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 18 september 2014 @ 11:49:

[...]



Dat wordt vaak beweerd. Of het waar is, is een tweede.

De moordenaar/onthoofder van James Foley bijvoorbeeld, was hoogopgeleid en liet een huis van meer dan een miljoen achter in Londen.

De 15 Nederlandse jongen die onlangs naar IS afreisde deed VWO enz. enz.



Wat mensen pas écht vatbaar maakt voor religieus extremisme, is religie.En meerdere factoren.
Alle reacties Link kopieren
73% van de moslims vinden jihadstrijders helden? Bron hb je daar wel van hoop ik?
Alle reacties Link kopieren
quote:amarna schreef op 18 september 2014 @ 11:47:

[...]





Dus moeten we dan nu maar met een boogje om Moslims heen gaan lopen, want je weet nooit wat ze van plan zijn?Dit heet een aanname.
Alle reacties Link kopieren
quote:twijfelaarstertje schreef op 18 september 2014 @ 11:52:



73% van de moslims vinden jihadstrijders helden? Bron hb je daar wel van hoop ik?Google die zin maar even.
Alle reacties Link kopieren
quote:Noesa schreef op 18 september 2014 @ 11:53:

[...]



Dit heet een aanname.



Ik ben van "geen woorden maar daden".

Met "minder minder minder" roepen en bang in een hoekje gaan zitten bereiken we niets. Ik heb al een paar keer gevraagd hier wat men voorstelt om tegen de jihaddreiging te gaan doen, maar heb er nog steeds geen antwoord op gekregen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven