Mode & Beauty alle pijlers

oriental tattoo

14-09-2014 08:02 23 berichten
Ik ben benieuwd wat de kenners hiervan zeggen. Ik loop al een tijdje te dubben om een tattoo te plaatsen. Ik wil het geheel in kleur, zonder zwarte lijnen zeg maar.



Maar de gene waar ik geweest ben, zegt dat je eerst met zwart, kon weliswaar wel zo dun mogelijk, de belijning moet zetten en daarna de kleur kan zetten, kleuren zouden anders weglopen. Maar alle voorbeelden die ik had, hadden geen zwarte lijnen, alleen de kleur due ik ook zou willen. Ook wil ik heel zachtroze, eigenlijk tegen wit aan. Ook dat werd niet zo zoals ze op het voorbeeld stonden. Enbeweerde hij dat de foto's zijn bijgewerkt. Kleuren mooier zijn gemaakt, andere belichting etc...



Ik vraag me af of het echt zo is, moet wel zeggen dat ik irl nooit zulke mooie kleuren tegenkom.



En nog een vraag, als de tattoo eenmaal was gezet moest ik rekening houden dat de kleuren anders worden na een aantal weken, dit wegens de huid die rood en opgezet kan zijn. Maar stel ze gebruiken een bepaalde kleur en ik vind na die paar weken de kleur niet mooi. Kunnen ze daar dan een andere kleur overheen doen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een optie om meerdere, gerenommeerde, tattooshops te bezoeken? De ene tatoeëerder is de andere niet. Er zijn ook wel tattoo-conventions, daar zou je je vraag ook neer kunnen leggen.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Ik heb verder geen verstand van tattoo's, maar waarom ga je niet bij een andere tattooshop vragen of zij het wel kunnen zetten en wat er eventueel met de kleuren kan gebeuren? Misschien kan degene waar je geweest bent het niet zetten maar een ander wel.
zoek een goede watercolor tattoo artiest
Alle reacties Link kopieren
Tatoeeren zonder zwarte lijnen is juist heel goed mogelijk. Sterker nog, in de stijl van 'realistische tattoos' worden er geen zichtbare lijnen gebruikt. Bijvoorbeeld portretten.



De tatoeerder waar je bent geweest durft niet te zeggen dat hij het niet kan. Daarom verzint hij dingen zodat jij toch naar zijn shop komt om het op zijn manier te doen.



Kijk eens naar Fearless Tattoo in Den Haag. Vooral een meid die daar werkt zet die zachte dingen zonder lijnen. Ik ken meerdere mensen die haar werk hebben en het ziet er gewoon perfect uit zonder zwarte lijnen.
Dit was juist een gerenommeerde shop, juist daar gevraagt omdat ik er zeker over wilde zijn.



Watercolor is prachtig. Kan dat over bestaande tattoos gezet worden? Vriendin van mij wilt die van haar veranderen.
In Amerika mogen ze andere en meer kleuren gebruiken dan hier. Heeft met de samenstelling te maken. Als jij een plaatje hebt van een tattoo die in een ander land is gemaakt, zonder die strenge voorschriften aan kleuren, zul je die hier nooit zo mooi krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Tattoos kunnen zeer zeker wel zonder zwarte outline. Een andere artiest zoeken, dus.



Overigens heb ik zelf een grote watercolour tattoo waarin wel zwarte lijnen zitten verwerkt, maar je niets meer van ziet. Dus het hoeft niet altijd te gaan om dikke omlijning, ofzo.



Wat de kleuren betreft- lichte kleuren zijn heel moeilijk. Hoe lichter je van huidskleur bent, hoe beter wit en lichtroze blijven. Zelf ben ik lichtgevend wit en heb witte en roze stukken in mijn tattoo, die nu nog heel mooi zijn. Een vriendin van me die een maand later een tattoo liet zetten met roze en wit, maar donkerder is van huidskleur, daar bij zijn de kleuren echt veranderd (wordt wat geler, of in het ergste geval zie je niets meer van de witte inkt).
Alle reacties Link kopieren
http://graphicleftovers.com/blog/amazin ... r-tattoos/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou uitkijken met kleur. Dat loopt op latere leeftijd echt uit. Zwarte inkt blijft nog wel in fatsoen maar kleur.. Oei.. Zou er toch nog even overna denken!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 september 2014 @ 11:00:

http://graphicleftovers.com/blog/amazin ... r-tattoos/



Even off-topic.

Oh wow, normaal vind ik tattoos spuuglelijk (ieder zijn ding maar niet voor mij) maar deze vind ik echt mooi!
Alle reacties Link kopieren
quote:sascha010 schreef op 14 september 2014 @ 11:16:

Ik zou uitkijken met kleur. Dat loopt op latere leeftijd echt uit. Zwarte inkt blijft nog wel in fatsoen maar kleur.. Oei.. Zou er toch nog even overna denken!Onzin, vroeger misschien wel maar de technieken en inkten zijn echt enorm verbeterd sindsdien! Uitlopen is meestal een teken dat de inkt niet op de juiste diepte in de huid zit.
Hij vertelde ook dat uitlopen komt door verkeerde machine, verkeerde techniek of inkt. Dat tegenwoordig de tattoos strak blijven, maar je moest wel een zwart randje eromheen. Ook gaf hij aan dat hij dat met 3? Deed zodat het zo ontzettend fijn zou zijn zodat je de lijnen eenmaal ingezet niet meer zou zien.



Jammer dat de lichte kleuren moeilijk zijn, ik wilde sws een bloesemtak met zachtroze en witte bloesem, maar mijn huid is wat gelig. Mediterraans, eigenlijk dacht ik dat die kleur juist heel mooi zou zijn en duidelijk.



Ik wil roze lelies met daaromheen een bloesemtak, geheel in kleur. Vanaf de bil zeg maar naar boven toe.



Lijkt me ook de minst pijnlijke plaats en het is dan helemaal voor mezelf. Op het strand zien ze alleen de bloesem dan.



Mijn vriendin heeft een rode roos, met hardgroen blad. Dat blad is echt lelijk dus wil ze er een ander blad van maken. Maar groen is denk moeilijk over te tattoeren.
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin van die tattooeerder. Er hoeft helemaal geen zwart randje omheen.
Intussen bij een andere shop geweest en inderdaad kan je ook lijnen met kleur. Hij vond dat zelf het mooiste. Hij schrok ervan dat anderen beweren dat het niet mogelijk was. En dat foto's geshopt werden vond hij ook onzin.



Deze man heeft mijn vertrouwen. Alleen nog een tijdje doorsparen. Schrok echt van mijn tarief. Zeker 2 x zo duur dan degene waar ik was geweest. Hij rekent een uur tarief. De andere zei rond de 300¤ en deze man 100! Per uur. Hij had zeker 4 uur nodig :0
Alle reacties Link kopieren
100 euro per uur is een normale prijs voor een goede artiest
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Dat wist ik dus niet, dacht dat ze gewoon een prijs hadden voor een plaatje. Dat had de eerste tattoo man wel.
Alle reacties Link kopieren
Uurprijs is gebruikelijk, zeker bij grotere tattoos. 100 is nog heel schappelijk, hoor, zit vaak tussen de 100-150.



Ik snap je berekening trouwens niet, want 4x100=400, 100 meer dan de 300 die de ander vroeg. En het lijkt me dat je toch wel iets meer wil uitgeven voor iemand die weet wat hij doet
quote:alfea schreef op dinsdag 16 september 2014 09:43 Uurprijs is gebruikelijk, zeker bij grotere tattoos. 100 is nog heel schappelijk, hoor, zit vaak tussen de 100-150.



Ik snap je berekening trouwens niet, want 4x100=400, 100 meer dan de 300 die de ander vroeg. En het lijkt me dat je toch wel iets meer wil uitgeven voor iemand die weet wat hij doet





Ik ga ook liever langer sparen, in deze man heb ik vertrouwen. Moet er ook even voor rijden maar ook dat geen probleem.



Zijn portfolio, zo mooi!
Alle reacties Link kopieren
Zelf speel ik al een tijd met de gedachte een tattoo te laten zetten en zou het ook graag in alleen kleur willen laten zetten. Ben nu naar veel portfolio's aan het kijken om te kijken welke man/vrouw een stijl heeft die mij aanspreekt. Mag ik vragen naar wiens portfolio je kijkt ?
http://www.mastotattoo.nl





Hij zit ook op fb, ik vind wat hij maakt erg mooi. Maar zelfde geld vind jij het niets.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de link. Hij heeft een aantal zeer mooie tatoeages erbij zitten.
Op fb zie je ook nog andere tattoo's



De aquarel ijsvogel vind ik zo mooi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven