Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Daar heb je gelijk in Hart, dat eerste mag je op zn minst verwachten, en dat tweede is ook niet wenselijk. Aan jou dus de vraag of je er nog mee door wilt gaan, minnaren met hem. Wat Oranje ook zegt (hai Oranje!)
Alle reacties Link kopieren
Hl,

Beginnersfout...mooie omschrijving

Ik ben nu op een rij aan het zetten hoe ik behandeld wil worden en anders moet ik hem verbannen.

Natuurlijk heb ik ook genoten van de aandacht.Als ik dat toegeef loop ik daarmee tegen een duistere kant van mezelf aan.Zo die ik dat.Een kant die ik niet achter mezelf had gezocht en die ik misschien wel niet wil leren kennen van mezelf.Ik vind dat ik tevreden hoor te zijn met mijn nmr 1.
Anouk,



Het was ook geweldig. Het is dat mijn gezin niet wil emigreren, anders zou ik morgen daar wonen

Oh, minnaar weet dat er een dirty job te wachten staat. Hij heeft er vertrouwen in dat hij het aanknopje kan vinden



Nr2 loslaten maar niet minnaarloos? Is er dan een ander of is nr2 er nog steeds?

Volgens mij zat een groot deel van jouw probleem niet zozeer in het fysieke, maar in de gouden kooi. Vandaar ook die opleiding. Maar ziet je man dat nu ook en kan hij dan ook aanpassingen doen?

Lees ik hier nu dat jullie een open relatie hebben?





Hart, bij alles wat je schrijft, komt bij mij de bevestiging dat je geen minnaar moet willen in je vrienden/kennissenkring. Die 50 mijlen regel is er niet voor niks. Dat zie je bij jou ook duidelijk terug.

Ik ben ook vreselijk slecht in echt alles afkappen. Maar als het zo verweven is met mijn 'normale' leven en mijn man zou mijn minnaar kennen, dan zou ik het wel weten. Afkappen nu het nog geen grote puinhoop is.



Puzzeltje, auw. Het hebben van een minnaar in een gebonden status ervaar je dus geheel anders dan nu je vrijgezel bent? Het lijkt mij ook best pittig om een bijvrouw te spelen zonder dat je zelf iemand hebt om op terug te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Oef, een hoop dames die wel een kunnen gebruiken! Sterkte Roos, met sterk zijn. Herkenbaar voor mij, qua gezin... Hart: als het niet meer goed voelt voor jou, weet je al hoe laat het is... Puzzel: ik ben helaas jouw verhaal kwijt, maar begrijp dat je nu alleen bent en nog wel dezelfde minnaar maar dat loopt niet zoals je hoopt? Anouk: welcome back! Pittig traject doorlopen lees ik, maar hoognodig en op het goede moment gelukkig. Afleidingsaffaire, tja, dat zal velen bekend in de oren klinken... Loui: jee, wat een moeilijk moment zit jij nu zeg.. Veel sterkte!



De anderen heb ik ook gelezen maar is staat me nu even niets bij dat me triggert...



Mijn aanstaande date met afkickminnaar: die heb ik afgezegd :D Ja, een blije smiley want zoals ik laatst al zei, heb ik het 'einde' liever zelf in de hand. We hadden een date staan maar ik miste het enthousiasme en hij had niet veel tijd. Tja, ik moet er een heel eind voor rijden en ik had juist vandaag eens zin in een lange date. De date moet altijd binnen zijn tijd en grenzen, die ik prima vond hoor, maar het wordt me te voorspelbaar. Mijn gevoel is nu: ik heb echt heerlijk van hem genoten, na bijna een jaar daten merk ik dat ik het alleen-sexen graag aangevuld zie met wat persoonlijkere aandacht. Dat gaat niet gebeuren bij deze minnaar, hoeft ook niet want zo wilde ik hem, dus het is goed zo. Of hij moet heel erg zijn best gaan doen, maar die kans is heel klein :D



Ik heb ondetussen contact met een paar erg leukerds. Een oude vlam (die een stuk jonger is dan ik ), een ongelofelijke knapperd die erg ver weg woont maar we cammen lekker samen, en een buitenlands boefje die ik erg graag eens bij de koffie wil bekijken. Er zijn nog geen concrete plannen (ze werken en hebben een partner dus gaat niet zo makkelijk) maar ik ben benieuwd ;) Dit is een leuke fase, dat aftasten.
Alle reacties Link kopieren
Veel mensen heel lang geen sex gehad?

Gezellig clubje hier! Minnaressen??? Buahaha...!!!!



Ik kan me ook niet meer herinneren wanneer het voor het laatst was. Met de (ex)no2 nog voor de vakantie. Met de legitime liefde op een blauwe maandag ooit op een eiland. In de knik tussen de 2 stenen. En dan ook geen sex, maar elkaar .....ehm....... oraal masseren. Om de beurt. Terwijl die andere de kop over de steen stak, om te kijken of er iemand te dichtbij komt te kunnen zien. En zijn gezicht enigziens fatsoenlijk probeerde te houden. Does that count for sex?



Volgens mij zijn ze drukker in het weer in een klooster.
Alle reacties Link kopieren
Als ik besluit dat dit teveel energie kost en ermee stop sta ikzelf gevoelsmatig op een kruispunt.En echt ik begrijp wat jullie daarmee proberen te zeggen.Als het niet oplevert wat jij wil moet je stoppen.



En dan?

Dat is het punt wat ik probeer uit te stellen door maar te blijven hopen dat dit gaat werken.

De stap van de eerste (bij toeval,gevoed door de roze wolk) naar een tweede omdat ik ga toegeven dat ik de aandacht fijn vind voelen vind ik een hele grote.

Heeft iemand van jullie daarmee geworsteld?

Het zet mijn zelfbeeld totaal op zijn kop.Wil ik dat?Ben ik zo?Ik vind het een soort tegenvaller van mijzelf om te bekennen dat ik geniet van die egoboost.
Alle reacties Link kopieren
Goedzo, meis!



In tegenstelling tot minaarschap (en in het algemeen bij te veel nadruk op relaties leggen), bij dit soort investitie krijg je ALTIJD iets voor terug. Nieuwe kennis, nieuwe vaardigheden, nieuwe mensen, nieuwe kansen. Niemand, niemand kan je dat ontnemen. Het vervaagt niet met de tijd.



Bij dit soort 'afleiding' (wat een benaaming ) leg je de nadruk op jezelf, en laat je het niet van iemand anders afhangen.
Ben ik de enige die bij de laatste post van Hart enorme Bella (en haar Bello) alarmbellen hoort afgaan?
Alle reacties Link kopieren
@loui

Bij jou is het me nog steeds niet duidelijk hoe dat zo snell is gegaan met de scheiding. En hoe dat verlopen is.



Ik vond het iig heel snel. Ligt vast verloren ergens in de massa posts, maar nog voor de zomer heb ik jou niet zo duidelijk erover gehoord.
quote:Ano*k schreef op 18 september 2014 @ 13:25:

Ben ik de enige die bij de laatste post van Hart enorme Bella (en haar Bello) alarmbellen hoort afgaan?Nope. Maar ik doe hier niet meer mee.
quote:Ano*k schreef op 18 september 2014 @ 13:25:

Ben ik de enige die bij de laatste post van Hart enorme Bella (en haar Bello) alarmbellen hoort afgaan?



Ehm nee, dat nog niet. Maar ik vind het wel een bijzondere denkconstructie dat wanneer het 'in de roze wolk' gebeurt schijnbaar minder erg is dan wanneer je 'geniet van een ego boost'.

Wat maakt het een minder erg dan de ander Hart? Je hebt op een bepaald punt de stap gemaakt om met hem het bed in te duiken. Omdat je aandacht kreeg, omdat je geil was, omdat je in the mood was. Het is toch niet dat je geheel handelingsonbekwaam was, toch?
Alle reacties Link kopieren
@puzzel



En warom zou jij niet schrijven??

Door massa posts is het onmogelijk om altijd op alle interesante posts te beantwoorden.



Ik wil op het ogenblik ook iets zeggen of bedanken aan HL, Roos, Juf enz. En toch beantwoord ik aleen maar op een paar het meest schrijnende, want de rest houdt zich enigziens taai.

(En sowieso lijkt het net een gangbang als ik een aantaal posts achter elkaar uitschiet ).
Look en Diver: door mij te quoten kan ik later, mocht ik dat willen, mijn posts niet meer aanpassen...Dat maakt me nu terughoudend met op jullie opmerkingen in te gaan. Terwijl ik dat best wil.

Het blijft toch een balanceer-act op Minnaar: tegelijkertijd open zijn én je privacy bewaken.
Ik quote omdat de posts al zover naar beneden was gezakt. Wil hem best weer leeghalen hoor (al vind ik weggehaalde posts verrekte irritant, maar dat terzijde).
Alle reacties Link kopieren
Hart, houd eens op met jezelf te schamen voor jouw lust.

Lust is helemaal geen donkere kant van jou.

Dat is alleen een kant van jou die jij hardnekkig probeert te ontkennen.

Wees blij dat jij niet (langer) dagdroomt over samen boodschappen doen met jouw minnaar.

Wees blij dat jij nu kunt toegeven aan jezelf dat jij hem erbij wilt voor de leuk incl. de spetterende neuk af en toe.

Wees blij dat jij energie krijgt van liefde geven aan jouw man.

Wees blij dat de mist voor jouw ogen is opgetrokken.

Houd op met alles moeilijk maken voor jezelf omdat jij vind dat jij alleen iets mag voelen voor jouw man.

Erken eens voor jezelf dat jij ook verslindende lust voelt voor een ander dan jouw man.

Dat kan jouw gemoedsrust geven.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:theemok schreef op 18 september 2014 @ 13:28:

[...]



Nope. Maar ik doe hier niet meer mee.Maar eigenlijk toch wel?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij wel.

Deze zin:



quote:hart01 schreef op 18 september 2014 @ 12:46:

Als ik besluit dat dit teveel energie kost en ermee stop sta ikzelf gevoelsmatig op een kruispunt.En echt ik begrijp wat jullie daarmee proberen te zeggen.Als het niet oplevert wat jij wil moet je stoppen.



En dan?

Dat is het punt wat ik probeer uit te stellen door maar te blijven hopen dat dit gaat werken.

...
Weggehaalde posts zijn ook irritant Look. Ik wil hooguit wat kunnen snoeien in de info:-)
Alle reacties Link kopieren
Ik haal het weg.



(Ook al snap ik al die schuwheid niet. Ik bewaar alles. Posts. Fotos. Gesprekken. Want manlief weet het toch. Maar ik hoef het ook niet allemaal te snappen. Ik haal het weg, met respect voir jou).
Nou, die vind ik wel een beetje te kort door de bocht gaan High. Je hoeft je niet te schamen voor je lust. Maar bij de constatering dat je dus kennelijk in staat bent tot vreemdgaan, ik kan me best voorstellen dat je daar best even aan moet wennen. Dat heb ik ook gehad en het heeft heel wat denkwerk gekost om erachter te komen hoe en waarom en hoe nu verder.
Alle reacties Link kopieren
Look, Hart heeft al eerder gezegd dat zij zichzelf niet als lustoord wil/kan zien omdat zij monogamie leidend vind.



Ik kan mij ook wel voorstellen dat zij geschrokken is dat zij in de praktijk niet zo monogaam is als zij altijd dacht.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:Lookolook schreef op 18 september 2014 @ 13:38:

[...]





Maar eigenlijk toch wel? Euh, you got me.
Alle reacties Link kopieren
Ano*k en Diver,

Benieuwd wat jullie zo vinden lijken op situatie bella en bello?Ik zie die vergelijking niet.Ik ben helemaal niet bezig met een slechte relatie thuis of een eventuele scheiding.Ik hoop ook niet dat minnaar mijn nmr 1 wordt.

Het antwoord van Hl en Look vatten het voor mij samen.De één zegt doe niet zo moeilijk en de ander begrijpt dat je daar best even van wakker kan liggen.
Hart, waarom wil je zo graag dat het werkt? Heb je die lust of die roze wolk of die egoboost nodig? Is dat wat je eruit haalt door je energie te investeren? Dat is dan toch ook ok?
OK thanks ladies.



Look: open relatie? Mja. Alleen betekent dat (helaas) niet thuis én buiten de deur seks, zoals bij bijvoorbeeld Oranje. Nr. 1 is een workaholic en is primair getrouwd met zijn job. Dat is nu eindelijk eens glashelder op tafel beland. En door dat zelf te benoemen en tegelijkertijd mijn behoefte aan intimiteit, genegenheid, seks te erkennen vindt hij het begrijpelijk en fair (zijn woorden) dat ik dat elders haal. Doordeweeks. Als hij met zijn andere huwelijkspartner in het buitenland is

Het rare is: door die eerlijke gesprekken is er weer meer verbondenheid ontstaan tussen ons. Hij heeft ook gezegd dat hij mijn openheid zeer waardeert.



Mijn nr. 2 is inderdaad weer in mijn leven. Maar nu loopt het veel fijner, zonder al die emotionele toeters en bellen. Friends with benefits. Close friends, dat wel. Date-frequentie niet meer wekelijks. App- en belcontact minder intens. Ik heb meer rust gevonden en meer afstand genomen.



Ik ben vooral dolblij met mijn stap om die opleiding te gaan doen. Je beschreef het goed diver, wat dat voor mij betekent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven