Het wachtbankje ~ tussen ovulatie en menstruatie

20-06-2013 11:14 5029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je lekker kletsen terwijl je de twee lange weken door moet komen voordat je kan testen.



Iedereen is welkom, lekker even van je afschrijven of advies vragen aan andere dames. Ervaringen en symptomen delen. Alles kan en mag!
Alle reacties Link kopieren
quote:maryjames schreef op 05 september 2014 @ 12:18:

[...]





Ik word gek van de onzekerheid. Op mijn NOD was ik de hele dag ziek van misselijkheid en hoofdpijn. Vandaag ben ik zes dagen overtijd en nog steeds een negatieve test. Zit ik mezelf gewoon gek te maken was de drie daagse bloeding toch een menstruatie geweest? (lichtere kleur bloeding dan normaal en normaal menstrueer ik echt zes volle dagen). Ondanks alle symptomen die ik heb gehad? We zijn al een jaar bezig en ik heb nog nooit eerder de genoemde symptomen gevoeld. Daarom zegt mijn hart dat het wel eens raak kan zijn...maar de test zegt maar van niet :( Iemand hier ervaring mee?

Hoi dames

vandaag 19 dagen over tijd... Gister heb ik een bloedtest afgenomen en morgen hoor ik de uitslag. Wil van deze onzekerheid af... of het nou positief uitpakt of niet. Ik hoop natuurlijk op een positief uitslag.....
Alle reacties Link kopieren
Spannend Mary James!

En... Op de vorige pagina iemand met een klein streepje! Super!!



Ik weet dat je brie uit de supermarkt kan eten en dan dubbelfris als wijn kan... Alleen gaan we naar het buitenland en zullen de nodige terrasjes worden gepakt, lunches buiten de deur... Én zitten we met zijn allen in 1 appartement. En mochten we wel zelf boodschappen doen.... K weet niet in hoeverre ik de Turkse supermarktjes daar in vertrouw en in hoeverre ik kan wijs worden of het met rauwe of gepasteuriseerde melk gemaakt is... komt vast goed mocht het zo zijn.



Ik ben mezelf weer een beetje aan het gek maken... Ik heb nog steeds super last van m'n borsten, nu zelfs met wat harder de trap af lopen dat t zeer doet... Daarnaast is het zeurderige 'ongesteldheidsgevoel' in m'n buik weg... Ik wil eigenlijk niet eens wachten tot maandag om te testen, maar het moet! Ook van mezelf trouwens... ;)
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
@kartonnendoos: ik heb ook al een week last van gevoelige borsten. Erg beurs alsof ze klem gezeten hebben, ergens tussen ofzo. Mijn NOD is volgende week woensdag pas en aangezien ik nooit pijnlijk borsten heb tijdens mijn cyclus, vraag ik me dus erg af waar het van komt. Geen buikpijn oid. Ik zou eigenlijk ook liever vandaag al weten hoe of wat haha dus ik kan me je gevoel erg goed voorstellen maar het heeft geen zin hé? Succes me wachten!
Alle reacties Link kopieren
Technisch gezien zou ik kunnen testen, ik zou vandaag (soms vrijdag, heel soms zaterdag) ongesteld moeten worden... Alleen vind ik dat ik t weekend af moet wachten... Gewoon, dat vind ik van mezelf!



Ik heb het gevoel als of het in mijn borsten wat harder is dan normaal, k weet t niet zo goed... Nja. Ik laat van me horen wanneer ik wat weet!
Vandaag is de mooiste dag.
Alle reacties Link kopieren
Vreselijk die onzekerheid. Klopt het überhaupt dat je al iets kunt voelen van een zwangerschap voor je NOD??? Weet iemand dit??



Ik hoor vaak dat mensen zere borsten hebben maar ik heb dit ook als ik ongesteld moet worden..



Ik wacht ook tot volgende week woensdag met testen maar vandaag lijk ik weer niets te voelen waardoor ik de hoop op een zwangerschap weer compleet verloren ben!!
Alle reacties Link kopieren
quote:vlindertje8430 schreef op 18 september 2014 @ 13:09:

Vreselijk die onzekerheid. Klopt het überhaupt dat je al iets kunt voelen van een zwangerschap voor je NOD??? Weet iemand dit??



Ik hoor vaak dat mensen zere borsten hebben maar ik heb dit ook als ik ongesteld moet worden..



Ik wacht ook tot volgende week woensdag met testen maar vandaag lijk ik weer niets te voelen waardoor ik de hoop op een zwangerschap weer compleet verloren ben!!



Irritant he! Ik had afgelopen dinsdag ongesteld moeten zijn, maar jaa niet dus. Nog steeds niet. Mijn huid ziet er niet uit, heel veel witte afscheiding gehad, gisteren veel doorzichtige slieren slijm, niet droog, terwijl ik dat wel altijd ben als ik ongesteld moet worden. Verder uiteraard een negatieve test, maar jaa dan ga je twijfelen: bloed houdt moed! Dus dan ga ik toch maar morgen weer testen, want wie weet maak ik wel niet voldoende hcg aan en er zijn vrouwen die 2 dagen weken later pas positief testen (zo las ik net in een ander topic, omdat haar cyclus gewoon vreemd was deze maand)



Met de wetenschap van nu zijn we in zwangerschapland natuurlijk veel verder dan toen onze moeders in die situatie zaten. Die hadden geen ovulatietesten. Je testte pas als je dacht: hee ik had al ongesteld moeten zijn. Je ging vrijen als je zin had en lette niet op de vruchtbare dagen etc.. Dat maakt dat we nu van alles denken te voelen, terwijl dat misschien wel gewoon te maken heeft met de nieuwe hormoonhuishouding of inderdaad een menstruatie die eraan komt! Mijn moeder heeft nooit aan haar lichaam gemerkt dat ze zwanger was, behalve dan dat haar buik groeide en ze niet ongesteld werd. We maken onszelf gek en ik zou willen dat ik dat dus niet deed! Dus als iemand even uit kan vinden hoe je hier relaxt mee om gaat!?:p
Alle reacties Link kopieren
7 dagen voor NOD.

Ik ben misselijk, buikpijn, puistjes, jeuk, zweten.

Ik denk laat ik maar eens een testje doen.

als die symptomen er zijn, kan de HCG er ook al zijn.

Binnen 3 minuten een lichte streep...

http://www.mupload.nl/img/66cexbjhq3k.jpg
Alle reacties Link kopieren
Hmm..ik vraag me af of die logica klopt..dat suggereert namelijk dat de HCG die symptomen veroorzaakt en volgens mij is dat niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je verder zijn? Of hij reageert op n eisprong, dus blijf even door testen of hij donkerder word.



Want 7 dagen na je ei ( dus 7 dagen voor je NOD ) begint het past in te nestelen en kan je nog geen symptomen hebben dus ik denk n laat ei of je bent verder dan je denkt. Dus bijv je ei een week eerder gehad dan je dacht. Heb je ovulatie testen gebruikt?
Alle reacties Link kopieren
Het ziet er in geval van zwangerschap positief uit hoor!!
Alle reacties Link kopieren
@jetteketet wat snel! En wat fijn een streepje! Waar had je jeuk?



@marg waar komen de symptomen dan van als hcg het niet veroorzaakt?
Alle reacties Link kopieren
HCG veroorzaakt inderdaad die symptomen. Al is het wel vrij snel zoveel dagen na ovulatie, omdat het dan inderdaad nog niet ingenesteld is. Waarschijnlijk was haar ovulatie eerder, want dit is wel degelijk een positieve test!
Alle reacties Link kopieren
Het innestelen lijkt mij..de HCG volgt pas later dacht ik. HCG is normaal gesproken pas meetbaar in je systeem vanaf minimaal 2 weken na je eisprong en dus ongeveer een week na het innestelen. Voor zover mij bekend maakt je lichaam pas HCG aan vanaf het moment van innesteling. Biologisch gezien zou het ook weinig nut hebben voor je lijf om al die moeite te doen als er niks ingenesteld gaat worden..Dus stel dat bevruchting wel plaatsvindt, maar het eitje nestelt niet in, dan heeft je lijf dat voor niks gedaan en wordt je 14 dagen na je eisprong gewoon "normaal" ongesteld... Niet echt efficient van de natuur als je dan al een hoop zwangerschapshormonen in je lijf hebt.. Logischer zou zijn om dan te wachten tot na innestelling en dan het hormoon aan te gaan maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat in dit geval de eisprong al eerder heeft plaats gevonden. Symptomen hebben voor de innestelling is niet echt gebruikelijk. Maar goed ik ben ook geen expert..ik sprak alleen mijn gevoel voor logica uit
Alle reacties Link kopieren
Nog steeds super moe hier....

gevoelige borsten, hoge temp, zeurderig kramp gevoel in de onderbuik. Vlagen van misselijkheid.

Maar ook erg poetserig.

Heb net een nieuwe douche, en t hele huis is 1 stofbende, dus alles moet schoon en opgeruimd.

Normaliter heb ik dit ook als ik ongesteld moet wordne, dus het kan alle kanten op....

Het is al donderdag.. nog maar een paar dagen ;)



Allemaal!! Succes en sterkte met wachten!

Voor degenen die twijfelen... gewoon wachten tot je NOD... eerder testen KAN, maar heeft voor velen weinig zin....

WE KUNNEN HET!!!
Je eigen geluk maak je zelf
Alle reacties Link kopieren
quote:marg81 schreef op 18 september 2014 @ 14:56:

Het innestelen lijkt mij..de HCG volgt pas later dacht ik. HCG is normaal gesproken pas meetbaar in je systeem vanaf minimaal 2 weken na je eisprong en dus ongeveer een week na het innestelen. Voor zover mij bekend maakt je lichaam pas HCG aan vanaf het moment van innesteling. Biologisch gezien zou het ook weinig nut hebben voor je lijf om al die moeite te doen als er niks ingenesteld gaat worden..Dus stel dat bevruchting wel plaatsvindt, maar het eitje nestelt niet in, dan heeft je lijf dat voor niks gedaan en wordt je 14 dagen na je eisprong gewoon "normaal" ongesteld... Niet echt efficient van de natuur als je dan al een hoop zwangerschapshormonen in je lijf hebt.. Logischer zou zijn om dan te wachten tot na innestelling en dan het hormoon aan te gaan maken.Klopt inderdaad Marg! zo is het;-)
Alle reacties Link kopieren
quote:marg81 schreef op 18 september 2014 @ 14:56:

Het innestelen lijkt mij..de HCG volgt pas later dacht ik. HCG is normaal gesproken pas meetbaar in je systeem vanaf minimaal 2 weken na je eisprong en dus ongeveer een week na het innestelen. Voor zover mij bekend maakt je lichaam pas HCG aan vanaf het moment van innesteling. Biologisch gezien zou het ook weinig nut hebben voor je lijf om al die moeite te doen als er niks ingenesteld gaat worden..Dus stel dat bevruchting wel plaatsvindt, maar het eitje nestelt niet in, dan heeft je lijf dat voor niks gedaan en wordt je 14 dagen na je eisprong gewoon "normaal" ongesteld... Niet echt efficient van de natuur als je dan al een hoop zwangerschapshormonen in je lijf hebt.. Logischer zou zijn om dan te wachten tot na innestelling en dan het hormoon aan te gaan maken.



Je hebt gelijk hoor...

Ik denk ook dat haar eisprong eerder plaats heeft gevonden dan, want het HCG veroorzaakt wel die klachten. daarom kun je ook pas als je echt overtijd bent, een test doen, eerder is het nog niet meetbaar, of idd je eisprong heeft eerder plaatsgevonden, en heeft het eitje zich al genesteld.
Je eigen geluk maak je zelf
Alle reacties Link kopieren
@babbel1990: haha ik twijfelde een beetje aan mezelf want zoals gezegd: ik ben ook geen expert! Dus ik heb het voor de zekerheid even nagezocht.



Dit vond ik op de pagina van mens en gezondheid:



Hormonen

Als de zaadcel doorgedrongen is in de eicel, is de bevruchting een feit. De eicel beweegt naar de baarmoeder, deelt zich een aantal keer en bereikt na vijf tot zeven dagen de baarmoeder. Dan is het nog spannend, want de bevruchte eicel moet zich hier innestelen. Verloopt dit niet goed, dan sterft het af en volgt een normale menstruatie. Is de bevruchte eicel echter wel ingenesteld, dan komt er een dun vliesje over de cel en wordt de placenta gevormd. Vanaf nu staat je lichaam in het teken van de hormonen. Twee hormonen zijn verantwoordelijk voor de eerste zwangerschapssignalen: HCG (humaan choriongonadotrofine) en progesteron. HCG wordt direct aangemaakt vanaf de innesteling en de waarde verdubbelt zich iedere 48 uur. Om deze reden kun je pas een zwangerschapstest gebruiken na je NOD (Niet Ongesteldheids Dag) of hoogstens een paar dagen ervoor. De test meet de HCG-waarde en test pas positief als er voldoende hormoon in je urine zit. Na de tiende week stijgt de HCG-waarde nog steeds, maar niet zo explosief als de eerste weken.



Voor het hele artikel, klik hier
Hallo dames! Hier vandaag weer een hoge temperatuur! Dus ik blijf hoop houden! Ben ergens wel bang dat het weer misgaat maat de hoop is gelukkig groter. Je kan denk ik beter blijven hopen dan alvast voorbereiden op een teleurstelling, want die komt wat mij betreft elke keer even hard aan. Dan maar blijven hopen dat scheelt mij een hoop slapeloze nachten (alhoewel ik sochtends wel elke x een adrenalinekick krijg als ik die hoge temperatuur zie en dus meteen klaarwakker lol)
Alle reacties Link kopieren
Haha, mijo, dat begrijp ik wel. Elke dag weer hoop! En daar houden we van

Ik duim voor je, wanneer ga je testen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook weer voorzichtig plaatsnemen op het bankje.. 2 weken geleden op vrijdag de constante smiley van clearblue, deze week nog geen positieve ovu test van action maar wel gister al het gevoel dat m'n eisprong eraan zat te komen dus voor de zekerheid de donor al laten komen en vandaag dacht ik wel wat te voelen linksonder.. Ik blijf testen en tempen en de donor komt zaterdag weer dus ik schuif er vast met 1 bil op..! Veel te gezellig hier haha..!



Jetteketet; wat gaaf!! Ik denk ook dat je eisprong eerder geweest zoals meerderen hier maar wat maakt het uit?! De test is positief!! Gefeliciteerd!



Ik duim ook voor je mijo! En ook voor degene die 19 dagen overtijd is en morgen bloedtestuitslag krijgt?! Pfoeh, en ik maar zeuren als ik een keer vroeg (en wat langer) bloedverlies heb!



Hoop voor iedereen snel duidelijkheid!
Nou, ik snap niets meer van m'n lichaam... Een hele dag zonder bloedverlies en nu vandaag weer licht ( paar druppels denk ik). Zet door of hou op, dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben!

Heb wel wat sterker t gevoel dat er misschien wat gezeten heeft en het niet zo heeft mogen zijn...

"Normale" ( voorspelde) NOD is morgen, maar even afwachten wat er allemaal gaat gebeuren.
Ik ga denk ik donderdag testen lionlily en jij? We lopen ongeveer gelijk toch?
Alle reacties Link kopieren
Blonde als je nu nog een test doet weet je het zeker, bij een miskraam blijf je hcg houden tot het bloeden over is ( en soms erna ook ligt aan de duur) misschien fijn voor jezelf?



Ik heb m'n NOD volgende week zondag, ben echt benieuwd of ik het haal qua bloeden. Vorige maand begon ik 4 dagen eerder al dus werd opeens opgeschrikt door t bloed pff
Alle reacties Link kopieren
Haha, Bam, leuk dat je er ook weer bent! Inderdaad gezellig, al willen we natuurlijk wel van dat bankje af stappen

Maar hoe bedoel je 2 weken geleden de clearblue positief en nu van de action? 2x keer een eisprong? Of bedoel je 2 dagen geleden, de clearblue?



Blonde, gek, hoor. Misschien toch innesteling? Of een niet lekker opstartende menstruatie. Spannend!



Mijo, mijn nod is volgende week woensdag, dus we liggen inderdaad dicht bij elkaar! Jij een cyclus van 30 dagen? Ik van 29.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven