Opname met ontwijkende persoonlijkheidsstoornis

18-09-2014 13:22 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik toch kiezen voor die opname, zodat je intensief met je problemen aan de slag kan.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Denise20 schreef op 18 september 2014 @ 13:22:



Een maal per week naar een psycholoog, gaat voor mij net als de andere keren niet werken, omdat ik een masker opzet.. waar moeilijk doorheen te prikken is... En ik vaak dan na een paar sessies stop, omdat ik me niet open stel, omdat ik dit al heel mijn leven geheim heb gehouden voor iedereen, ben ik hier erg goed in.



Maar ik ben nu mijn baan en studie kwijt, door hoe ik ben, bijna al mijn vrienden, familie... Puur door voor alles te vluchten en te vermijden

je weet, dat jij alles zelf veroorzaakt en in stand houdt?? Dat je niemand de schuld kan geven?? alleen jezelf?

Leuk dat je zegt, dat het niet zal werken, want je zet toch weer een masker op.

Heel fijn, wie heb je daar mee?

Niet de psycholoog hoor. En mij niet en de buurvrouw niet.

Alleen jezelf, dus...

wat ga JIJ nu doen?

ga je serieus aan JOUW problemen werken, of houd je dit nog een paar jaar vol??
Voordeel van een opname is dat ze je 24/7 kunnen begeleiden, en dat je echt aan de slag moet met waarom je het vermijdt. Net als met een eetstoornis: je MOET wel eten, ze houden je steeds aan de afspraken, dat soort dingen.



Gezien de gevolgen die het voor je heeft, zou ik voor die opname gaan!
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
Opname of geen opname, geen enkele behandeling heeft zin, zolang jij je er niet voor open stelt.

En ik zou me niet te veel illusies maken over die opname. Wat ik gezien heb bij anderen, is dat je voornamelijk de hele dag aan het hangen bent in een soort huiskamer met nog een stuk of 8 medepatiënten. Allemaal onder de medicijnen. Een paar keer per week heb je dan eens een gesprekje met een psychiatrisch verpleegkundige of iets dergelijks. Genoeg ruimte om jouw huidige gedrag vol te blijven houden, in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
quote:Denise20 schreef op 18 september 2014 @ 13:48:

Ik wil serieus aan mijn problemen gaan werken...

Anders heb ik niet over een opname.

En over de masker bedoel ik dat ik dat masker (ONBEWUST) opzet. nee hoor, je bent je er bewust van, anders kon je dit niet vertellen nu.
Alle reacties Link kopieren
quote:Denise20 schreef op 18 september 2014 @ 13:48:

Als ik een opname doe zullen ze mijn ware ik wel gaan zien (denk ik).

ja joh, leg lekker de verantwoording weer bij anderen. Dat zij het wel zullen gaan zien. Onzin

Jij moet jezelf laten zien. Niet afwachten tot iemand door heeft, dat jij met een masker oploopt.
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar is het probleem voor jou nog niet groot genoeg, aangezien je nu al excuses hebt waarom behandeling niet zal werken. Ik zou zeggen: wacht tot je klaar bent om het echt aan te pakken, verspil de tijd van je behandelaars niet als je toch niet wil. Of lees wat zelfhulp boeken, dan kan je ook met wat jargon, diagnoses en interessante kreten strooien. Werkt net zo goed als je aan anderen moet uitleggen waar je last van hebt.
Een opname is neem ik aan ook vrijwillig.

Waarom denk je dat je die niet na een aantal keer (dagen) opgeeft?

Wat zou er bij een opname anders zijn dan bij reguliere therapie?



Overigens ben je je inmiddels bewust van het feit dat je een masker opzet. Dat maakt nog niet dat het je per direct gaat lukken om het te laten zakken als je weer therapie gaat volgen. Maar je kunt het wel vooraf aangeven en het als werkpunt nemen.

Als je je iedere keer iets sneller bewust wordt van je eigen gedrag (ik neem nu even aan dat je het pas achteraf doorhebt), kun je na een aantal keer ingrijpen op het moment dat je het doet.



Dat masker moet af wil je geholpen kunnen worden.

Je lijkt inmiddels in te zien dat zo door modderen je niet gaat helpen.

Maak het jezelf dan niet vooraf onmogelijk door dat masker als vaststaand feit te zien.

Je hebt zelf, ook wat dat betreft, echt meer controle dan je nu gelooft!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu in dat ik heel mijn leven een masker heb gedragen, dat zie ik nu echt in... maar omdat ik dit altijd heb gedaan, kan ik dit niet zomaar afleren, snap je dat niet?



Ik wil me wel open stellen, maar dat lukt me niet zo makkelijk.. Ik heb daar langer tijd voor nodig.



Ik denk dat een eenmaal per week voor mij niet zal werken, omdat ik dit in het verleden ook heb gedaan, en dan is een uurtje voor mij tegenover heel de week, te weinig... is dit zo raar?
Alle reacties Link kopieren
Was het maar zoals jullie het zeggen...

Zo werkt het niet in mijn hoofd... Ik voel me paniekerig als ik onder de mensen ben... en kan daardoor mezelf niet zijn.... doordat ik me ongemakkelijk voel, en heel klein en onzeker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Denise20 schreef op 18 september 2014 @ 15:31:

Ik zie nu in dat ik heel mijn leven een masker heb gedragen, dat zie ik nu echt in... maar omdat ik dit altijd heb gedaan, kan ik dit niet zomaar afleren, snap je dat niet?



Ik denk dat een eenmaal per week voor mij niet zal werken, omdat ik dit in het verleden ook heb gedaan, en dan is een uurtje voor mij tegenover heel de week, te weinig... is dit zo raar?

1) je hebt nu door, dat je een masker draagt. Dus nu is de situatie anders

2) besef je ook, dat iedereen een masker draagt. Ieder mens neemt rollen aan. Ik heb op het schoolplein de 'mama-van'-rol, op mijn werk de 'werknemer-van-de-maand'-rol. En dat hoort zo, als iedereen zou reageren vanuit een oergevoel, werd het een zooitje. Dat is beschaving.

echter, blijkbaar denk jij, dat je ergens last van hebt. Als je daar echt iets aan wil doen. Stop, dan met je verschuilen. Achter een masker of anderen.

Als jij de knop niet omzet, maakt het niet uit of je een uurtje doet of 3 weken
Alle reacties Link kopieren
quote:Denise20 schreef op 18 september 2014 @ 15:34:

Was het maar zoals jullie het zeggen...

Zo werkt het niet in mijn hoofd... Ik voel me paniekerig als ik onder de mensen ben... en kan daardoor mezelf niet zijn.... doordat ik me ongemakkelijk voel, en heel klein en onzeker.met jou 80% van de bevolking
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik ook echt iets aan, dat 80 % van de bevolking het heeft.

Sluit 80 % van de bevolking zich ook op in huis? Heeft een belfobie, paniekaanvallen en gedachtes niet meer te willen?



Ik denk niet dat jou harde manier van praten gaat werken bij mij....
Alle reacties Link kopieren
quote:Denise20 schreef op 18 september 2014 @ 15:41:

Ik denk niet dat jou harde manier van praten gaat werken bij mij....en weet je, daar zit ik niet mee. Ik heb een leuk leven, jij niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Denise20 schreef op 18 september 2014 @ 15:41:

Daar heb ik ook echt iets aan, dat 80 % van de bevolking het heeft.

Sluit 80 % van de bevolking zich ook op in huis? Heeft een belfobie, paniekaanvallen en gedachtes niet meer te willen?

nee, maar al die onzeker mensen, doen er iets aan. Jij mag jezelf heul zielug vinden. En je opsluiten, maar daar heb je echt alleen jezelf mee
Alle reacties Link kopieren
Ik neem nergens een rol aan... ik ben gewoon niemand (omdat ik mezelf kwijt ben)... durf niks te zeggen, heb geen mening en gedraag me door mijn onzekerheid als een onhandige harrie
quote:lilalinda schreef op 18 september 2014 @ 15:42:

[...]



en weet je, daar zit ik niet mee. Ik heb een leuk leven, jij niet.



Tsss, wat een rotopmerking!

Lilalinda, zelf wel eens in zo'n situatie gezeten?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind mezelf niet zielig...... ik functioneer gewoon niet ...

Dus vandaar mijn hulpvraag, ik kom er zelf niet meer uit
quote:Denise20 schreef op 18 september 2014 @ 15:45:

Ik vind mezelf niet zielig...... ik functioneer gewoon niet ...

Dus vandaar mijn hulpvraag, ik kom er zelf niet meer uitDenise, als ik jou was zou ik toch heel serieus een opname overwegen, als je je baan, studie en intimi er al door bent verloren kun je niet zo doormodderen. Sterkte met je beslissing, ik begrijp dat het moeilijk is.
Alle reacties Link kopieren
Dank je . Ik heb zonet mijn huisarts aan de telefoon gehad en die gaat me aanmelden, zodat ik een ieder geval intensieve therapie ga krijgen, na de intake beslissen ze of het een klinische opname wordt.
Alle reacties Link kopieren
Opname hoeft niet gelijk en ook daar zit verschil in. Je kan bijvoorbeeld ook dagbehandeling doen, zodat je avonds thuis bent. Of in een soort vrouwenhuis, waar je in het weekend en later op donderdagen naar huis gaat. Ik denk dat je dit goed met je behandelaar en/of huisarts moet overleggen.



Opname kan ook in open, half open, gesloten. Proberen voor hoever mogelijk je masker af te zetten, en met een hulpverner die je vertrouwd of je huisarts de opties doornemen. Ook die moet (mijn ervaring) een verwijsbrief doorsturen.





Sterkte. X
Alle reacties Link kopieren
Ik had/heb een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis en een extreem laag zelfbeeld en ben ongeveer vier jaar geleden een jaar opgenomen geweest in een kliniek voor jongvolwasssenen (18-30). Mij heeft het heel erg geholpen, je kunt niet meer om jezelf heen daar en het contact met anderen deed me ook erg goed. Het is even een stap inderdaad en het is heel hard werken, maar ik heb het als heel erg fijn ervaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven