Vrienden van vriend over de vloer

17-09-2014 14:20 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



Graag jullie mening over het volgende. Vriend en ik wonen ongeveer een jaar samen- over het algemeen lachen, gieren, brullen. Toch een puntje waarover we het niet helemaal eens schijnen te worden: het langskomen van zijn vrienden.



Mijn vriend voetbalt 2 keer in de week met deze vrienden. Daarnaast vinden ze het gezellig om elke week nog 2 keer voetbal samen te kijken. Niets mis mee, ware het niet dat dit bijna altijd bij ons is. Ze koken uitgebreid, biertjes worden opgetrokken en de woonkamer verandert in een 'mancave', met gejoel en al.



Ik werk 40+ uur per week, ben een gezelligheidsdier, maar heb ook zo mijn rust nodig. Nu heeft mijn vriend zijn vrienden vanavond voor de zoveelste keer uitgenodigd om bij ons te eten en voetbal te kijken, nadat dit vorige week ook al weer 2 keer is gebeurd. Het is niet dat ze elkaar dus niet vaak zien, maar toch heeft vriend zoiets van: het is ook mijn huis, ik moet uit kunnen nodigen wie ik wil. Toen ik hem net uit probeerde te leggen dat ik er niet (zo vaak) op zit te wachten, werd hij pissig.



Ben ik zo onredelijk of is het helemaal niet raar? Hoe vaak komen de vrienden van jullie man/vriend over de vloer?
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 18 september 2014 @ 13:07:

Idee:

Mannenkamer inrichten met een bar inclusief grote koelkast voor bier en snacks.

Een groot scherm, lounge bank

Een grote afvalbak. Mag hij zelf opruimen na afloop.

waarom mogen mannen een man-cave?

Een eigen zolder/schuur/kelder?



Ik hoor eigenlijk nooit van vrouwen, dat zij een eigen zolderkamer hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 18 september 2014 @ 13:28:

[...]



waarom mogen mannen een man-cave?

Een eigen zolder/schuur/kelder?



Ik hoor eigenlijk nooit van vrouwen, dat zij een eigen zolderkamer hebben.Ik ken er anders genoeg. Heb zelf mijn bibliotheek met lekker zitje en meerdere vriendinnen van mij hebben een eigen hobbykamer.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
quote:teedeekaa schreef op 18 september 2014 @ 13:34:

[...]





Ik ken er anders genoeg. Heb zelf mijn bibliotheek met lekker zitje en meerdere vriendinnen van mij hebben een eigen hobbykamer.

ik geen 1



Kinderen hebben een eigen kamerDe zolder is rommelhokde kelder staat volen de schuuris 'zijn domein', maar dat komt omdat zijn speeltjes (=gereedschap etc) er hangen.
Alle reacties Link kopieren
Dan wordt het tijd de rommel op zolder en in kelder in een ruimte te proppen en die andere voor jezelf te gebruiken
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
TO, ik denk dat je vriend nog niet gewend is aan samenwonen.

Je hebt hem duidelijk gemaakt hoe je over de ""invasie" van zijn vrienden denkt in relatie tot jouw behoefte aan rust.

Het is aan hem om daarover na te denken.

Kijk het nog een maandje aan. Verandert het niet, kaart het dan nog eens aan.



4x in de week (2x zelf spelen, 2x thuis chillen) die voetbalvrienden zien, vind ik trouwens erg veel. Ik denk dat dat vanzelf minder gaat worden.

Je zou voor kunnen stellen de ene keer bij vriend 1, volgende keer bij vriend 2 etc. etc. Dan heb jij meer rust.





EDIT: MOSTERD!
Alle reacties Link kopieren
Lilalinda, ontzettend irritant dat jij allemaal zo goed lijkt te weten wat ik hier kom doen. Als je goed had gelezen, zou je gezien hebben dat ik naar meningen kom vragen. De een is het met mij eens, de ander niet. En dat is prima. Ik probeer mensen er niet van te overtuigen dat ik gelijk heb, dit is tenslotte hoe ík me voel, en niemand anders.



En kudde buffels? Je bekijkt het allemaal vanuit je eigen perspectief en dat jij het fijn vindt om tijdens een voetbalwedstrijd met bier, mannenpraat en al er twee keer in de week bij te gaan zitten is prima. Ik niet. Kan toch? Dan moet er inderdaad een compromis gesloten zien te worden. Het leven wat jij en je man hebben klinkt mij alles behalve ideaal in de oren, een avond 'af te moeten spreken' om elkaar te zien. Gelukkig zien wij elkaar daar voor nog vaak genoeg. Het gaat mij er dan ook niet om dat wij per se te weinig tijd samen spenderen, het gaat erom dat de een thuis behoefte heeft aan een ander soort rust dan de ander.



Wij hebben gisteren goed gesproken, ik heb mijn kant over proberen te brengen en hij begreep inderdaad dat het frustrerend kan zijn, helemaal omdat het altijd bij ons is. Hij gaat nu dan ook vaker voorstellen om het bij een ander te doen. Omdat de dagen waarop ze voetbal kijken per week verschilt ook gevraagd of dat dan van te voren aangegeven kan worden als het wél bij ons is, zodat ik het inderdaad op tijd weet en er voor kan kiezen naar een vriendin te gaan/af te spreken/iets anders te doen. Er is in ieder geval begrip, dus er is hoop!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jacey schreef op 18 september 2014 @ 14:26:

Lilalinda, ontzettend irritant dat jij allemaal zo goed lijkt te weten wat ik hier kom doen. Als je goed had gelezen, zou je gezien hebben dat ik naar meningen kom vragen. De een is het met mij eens, de ander niet. En dat is prima. Ik probeer mensen er niet van te overtuigen dat ik gelijk heb, dit is tenslotte hoe ík me voel, en niemand anders.



En kudde buffels? Je bekijkt het allemaal vanuit je eigen perspectief en dat jij het fijn vindt om tijdens een voetbalwedstrijd met bier, mannenpraat en al er twee keer in de week bij te gaan zitten is prima. Ik niet. Kan toch? Dan moet er inderdaad een compromis gesloten zien te worden. Het leven wat jij en je man hebben klinkt mij alles behalve ideaal in de oren, een avond 'af te moeten spreken' om elkaar te zien. Gelukkig zien wij elkaar daar voor nog vaak genoeg. Het gaat mij er dan ook niet om dat wij per se te weinig tijd samen spenderen, het gaat erom dat de een thuis behoefte heeft aan een ander soort rust dan de ander.



Wij hebben gisteren goed gesproken, ik heb mijn kant over proberen te brengen en hij begreep inderdaad dat het frustrerend kan zijn, helemaal omdat het altijd bij ons is. Hij gaat nu dan ook vaker voorstellen om het bij een ander te doen. Omdat de dagen waarop ze voetbal kijken per week verschilt ook gevraagd of dat dan van te voren aangegeven kan worden als het wél bij ons is, zodat ik het inderdaad op tijd weet en er voor kan kiezen naar een vriendin te gaan/af te spreken/iets anders te doen. Er is in ieder geval begrip, dus er is hoop!



Fijn dat je er op een rustige manier over hebt kunnen praten en dat hij ervoor openstaat.



Alle begin is moeilijk, en ook als je net samenwoont kost het altijd even tijd om je draai te vinden samen zonder jezelf én elkaar tekort te doen. Openstaan voor elkaar is daarbij erg belangrijk.



Wens je nog heel veel geluk samen, maak er wat moois van en blijf communiceren samen. Dan heb je al veel gewonnen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Jacey schreef op 18 september 2014 @ 14:26:





Wij hebben gisteren goed gesproken, ik heb mijn kant over proberen te brengen en hij begreep inderdaad dat het frustrerend kan zijn, helemaal omdat het altijd bij ons is. Hij gaat nu dan ook vaker voorstellen om het bij een ander te doen. Omdat de dagen waarop ze voetbal kijken per week verschilt ook gevraagd of dat dan van te voren aangegeven kan worden als het wél bij ons is, zodat ik het inderdaad op tijd weet en er voor kan kiezen naar een vriendin te gaan/af te spreken/iets anders te doen. Er is in ieder geval begrip, dus er is hoop! Mooi!
óu sont les neiges d'antan

Fijn dat er nu op normale manier over gesproken is TO en er een oplossing is bedacht.
Fijn dat jullie hebben kunnen praten en dat er van zijn kant enig begrip is gekomen.



Is hij een extravert persoon? Zij ontspannen vaak door levendigheid, vrienden (over de vloer), socializen. Ben jij wellicht introvert? Dan ontspan je vaak juist door prikkelvrije tijd door te brengen. Even op jezelf zijn.



Een etagewoning of een eensgezinswoning delen is nu eenmaal een groot verschil. Dat zal ook je vriend moeten beseffen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jacey schreef op 18 september 2014 @ 14:26:

Lilalinda, ontzettend irritant dat jij allemaal zo goed lijkt te weten wat ik hier kom doen. Als je goed had gelezen, zou je gezien hebben dat ik naar meningen kom vragen. De een is het met mij eens, de ander niet. En dat is prima. Ik probeer mensen er niet van te overtuigen dat ik gelijk heb, dit is tenslotte hoe ík me voel, en niemand anders.



he gezellig, als jij je vriend net zo benadert, als mij. Wens ik jullie nog veel plezier samen



Je zei zelf, dat je hem deze berichten ging laten lezen om te laten zien, dat jij heus niet alleen stond in je mening.
Alle reacties Link kopieren
quote:teedeekaa schreef op 18 september 2014 @ 13:34:

[...]





Ik ken er anders genoeg. Heb zelf mijn bibliotheek met lekker zitje en meerdere vriendinnen van mij hebben een eigen hobbykamer.



Ik ook.

Ik heb mijn eigen plek waar ik kan relaxen lezen/kleuren/internetten/muziek enz.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn voor je To dat er toch wat ruimte bleek te zijn voor begrip.
Nog steeds hopend op een beter leesbare vormgeving :(
Alle reacties Link kopieren
Maar hebben jullie dan grote huizen, of geen kinderen? Ons huis is wel vol eigenlijk, geen kamer over
Lijkt me heerlijk om naast de slaapkamer(s) ook nog hobbykamers voor een ieder te hebben. In mijn huis heb ik dat ook niet, in mijn ouderlijk huis vroeger hadden we dat wel en nooit beseft wat een luxe zoiets eigenlijk was. En zó klein wonen we nu ook weer niet (denk heel standaard: woonkamer met open keuken beneden, boven 3 slaapkamers en een badkamer en daarboven een zolder waar de wasmachine, droger, droogrekker en 2 grote kasten staan).

Nu hebben wij 1 kind maar met 2 zou het hele huis eigenlijk ook vol zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven