Mode & Beauty alle pijlers

Onzeker worden van selfie

18-09-2014 12:06 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Ik probeer regelmatig een leuke selfie te maken maar ik vind mijn gezicht dan echt vreselijk!! Hoe zit dat bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik word er trouwens niet onzeker van. In het echt ben ik nl. wel leuk. Op dagen dat ik vind dat ik er niet uitzie kijk ik gewoon niet in de spiegel. Dan denk ik, ik hoef gelukkig niet tegen mijn eigen hoofd aan te kijken, probleem opgelost.
Cum non tum age
Het schijnt dat je jezelf nooit goed op foto's vindt staan, omdat je je gezicht zelf altijd omgekeerd ziet in spiegelende oppervlakken. Dus tip: zet de foto in spiegelbeeld.



O ja, en de linkerkant van je gezicht is de aantrekkelijkste volgens onderzoeken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 18 september 2014 @ 12:21:

Ik sta soïso bijna nooit leuk op wat voor foto dan ook. In het echt wel hoor

En op mijn bruiloftsfoto hiernaast natuurlijk.Ik ook niet. Als men een foto van mij aan kinderen laat zien rennen ze heel hard gillend weg.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind foto's ook echt vreselijk.

Behalve als ik dronken ben dan zijn ze leuk, ik ben dan niet bezig om goed over te komen ofzo.



Ik verbaas mij ook altijd over selfies zie de meest mooie foto's voorbij komen van vrouwen waarvan ik irl denk tsja....



Tot iemand haar geheim verklapte, een filter foto app downloaden, en sindsdien ben ik een soort Heleen van Rooijen, maak nu om de haverklap selfies, word er erg blij van, laat ze alleen aan niemand zien.
Mijn hoofd is ook niks voor de foto en noem mijzelf dan ook altijd " fotogênant" in plaats van fotogeniek. Ik zie er in de spiegel leuk uit en ik wist altijd leuke gasten aan de haak te slaan, dus volgens mij valt het allemaal wel mee. En of dat echt zo is boeit me ook niet, zolang ik maar denk dat ik best een lekker wijf ben vind ik het helemaal prima.



Ik heb wat tips gekregen van mijn bruidsfotograaf (zelfs die zag het, LOL) en die pas ik nu wel eens toe. Dat lijkt wel te werken, maar ik ga gewoon liever niet op gewone foto's. Alleen gelegenheden, of leuke spontane feestfoto's. Op de een of andere manier weet mijn gezicht zich altijd tot een a-symmetrisch geheel te morphen als ik weet dat ik op de gevoelige plaat ga. Gelukkig kan ik (en soms ook andere mensen, lol) daar wel altijd snoeihard om lachen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 18 september 2014 @ 12:29:

Nee hoor, da's expres.

Ik ben ronduit eng als ik lach op een foto.

Allemaal techniek en zelfkennis he....

Ik ben ook beeldig, maar als ik lach krijg ik een dikke kop,

Dus hier ook een strakke smoel
Stap 1) Je maakt je op en doet je haar goed.



Stap 2) Ga voor de spiegel staan.



Stap 3) Maak een foto via de spiegel. Je houdt je arm naast je en richt de lens op je spiegelbeeld. Via de spiegel kijk jij naar de camera.



Stap 4) Maak op deze manier zo´n 80 foto´s want je mikt regelmatig mis



Stap 5) Selecteer het deel van een foto dat je leuk vindt.



Het punt is dat je met een selfie te dicht bij het apparaat staat en hoe dichterbij, hoe dikker je lijkt. Via de spiegel heb je automatisch meer afstand.



Zorg wel dat de spiegel goed schoon is en dat je geen rare dingen op de achtergrond hebt. Even schuiven met de spullen dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik maak dus echt geen selfie. Zat gister even met mijn dochter op Skype en dan zie je je eigen kop in het klein op het scherm.

Men, dat was schrikken.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp nog steeds het nut van een selfie niet.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Exces,



Dat heb ik ook zo vaak geprobeerd. Ik sta voor de spiegel, zie een leuke vrouw van wie het haar goed zit. Ik trek een vriendelijk gezicht en keur het beeld in de spiegelgoed. Mijn telefoon/camera heb ik dan al in de aanslag.



Als alles helemaal perfect is, druk ik op het knopje.



Resultaat: een bleek spook met een scheve mond en raar haar.



Ik snap er niets van........



De enige leuke foto die ik heb, heb ik met de webcam gemaakt. Ik heb me toen opgemaakt als een travestiet. Ik had echt indianenstrepen als blusher enzo.

Op de foto staat een natuurlijk ogende vrouw met een lichte make-up.
Alle reacties Link kopieren
Download de app PixlrExpress+, daar verbouw je je hele hoofd mee. Het is bijna photoshop. Kun je je ego ook weer eens strelen.
Ik heb 66 problemen en op z'n kop staan is daar 1 van.
Alle reacties Link kopieren
Selfies zijn sowieso
Alleen mijn spontane selfies zijn niet deprimerend.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 18 september 2014 @ 12:29:

Nee hoor, da's expres.

Ik ben ronduit eng als ik lach op een foto.

Allemaal techniek en zelfkennis he....Ow dus dat is een selfie, jouw avatar? van toen je nog wel lachte op een foto
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:hiltje schreef op 18 september 2014 @ 13:17:

Exces,



Dat heb ik ook zo vaak geprobeerd. Ik sta voor de spiegel, zie een leuke vrouw van wie het haar goed zit. Ik trek een vriendelijk gezicht en keur het beeld in de spiegelgoed. Mijn telefoon/camera heb ik dan al in de aanslag.



Als alles helemaal perfect is, druk ik op het knopje.



Resultaat: een bleek spook met een scheve mond en raar haar.



Ik snap er niets van........



De enige leuke foto die ik heb, heb ik met de webcam gemaakt. Ik heb me toen opgemaakt als een travestiet. Ik had echt indianenstrepen als blusher enzo.

Op de foto staat een natuurlijk ogende vrouw met een lichte make-up.



Oke. Tijd voor de trukendoos.



Doe je haar strak naar achteren, ga make-up loos voor een muur staan en neem een selfie.



Zet de selfie op je pc en ga naar de site van taaz.com. Volg de instructies. Je kunt nu op de foto je make-up aanbrengen (en je hebt echt heel veel keuze, het is alleen even een beetje uitzoeken want lipgloss en lippenstift kunnen niet samen).

Vervolgens kun je kapsels uittesten. Zoek iets uit dat je leuk vindt of dat een beetje op je eigen haar lijkt. Er staan een heleboel puntjes waarmee je het nog wat langer, korter, breder, smaller kunt maken.



Als je tevreden bent, sla je je foto op en gebruikt hem als profielfoto.



Andere mogelijkheid; de site van face your manga. Dan krijg je een soortement getekend poppetje van jezelf (hier zie je ze ook regelmatig als avatar).
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora schreef op 18 september 2014 @ 12:29:

Nee hoor, da's expres.

Ik ben ronduit eng als ik lach op een foto.

Allemaal techniek en zelfkennis he....



Zien zienzien! Ik geloof er namelijk níets van!



Ik vind m'n gezicht ook altijd tegenvallen op een selfie en op foto's. Anderen zeggen dan "leuke foto" (ook mensen, die ik daarin vertrouw, zoals mijn puberdochter.. niets zo eerlijk als een puberdochter) dus ben ik bang dat ik er altijd zo uitzie
Later is nu
Laatst voor het eerst een 'selfie' gemaakt, met een digitale camera, dat wel.



Toen zag ik ineens dat ik rimpels had. Was me nooit opgevallen. Ik kijk weinig in de spiegel. (Loop ook regelmatig met tandpasta op mijn gezicht . )



Rimpels, nou ja, jammer dan.
TO, misschien helpt dit: http://www.mybs.com/3203-selfie-fails/
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmorgen trouwens een stapel selfies gemaakt, want ik moest een profielfoto ergens voor.



Ik zet hem sowieso op zwart-wit

Ik gebruik zelfontspanner en heb de telefoon tegenover me gezet op een verhoging

Maak er 20 ofzo



Zitten 2 wel goede tussen, vind ik.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Onlangs had ik een sollicitatie met een stagiaire die een selfie op haar CV had staan. Mijn mannelijke collega's gelijk op facebook op zoek naar haar, want een prachtige meid. Haar hele facebook stond vol met prachtige selfiefoto's.



Bij de eerste ontmoeting herkenden we haar amper en mijn mannelijke collega's waren een illusie armer. Wat kunnen die selfies een vertekend beeld geven zeg. Ze bleek dus helemaal niet zo beeldschool te zijn. Ook niet lelijk trouwens... maar gewoon gewoon.
Here I am - now what are your other two wishes...
quote:Beter.Laat schreef op 18 september 2014 @ 13:36:

Laatst voor het eerst een 'selfie' gemaakt, met een digitale camera, dat wel.



Toen zag ik ineens dat ik rimpels had. Was me nooit opgevallen. Ik kijk weinig in de spiegel. (Loop ook regelmatig met tandpasta op mijn gezicht . )



Rimpels, nou ja, jammer dan.Niet teveel waarde aan hechten, ik had bij een selfie enorme smaklippen terwijl ik die niet heb (kijk ook weinig in de spiegel maar toch.. )
Alle reacties Link kopieren
quote:ShamRock schreef op 18 september 2014 @ 13:44:

Onlangs had ik een sollicitatie met een stagiaire die een selfie op haar CV had staan.

Hoe kon jij aan de foto zien dat het een selfie was? Stond de uitgestrekte arm er op? Want een foto met romp/hoofd hoeft niet altijd een selfie te zijn he.



Daarnaast is het natuurlijk niet verboden om een mooie profielfoto op social media of je CV te plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Koop een selfiestok. Is je camera meer op afstand, wat volgens mij wel handig is voor het maken van een foto van jezelf.



Soms probeer ik er wel eens een te maken, maar die zijn ook altijd stom.. dan maar ge en selfie, ik kan prima zonder
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
Geen selfie waarbij je in je neusgaten kan kijken, scheelt meestal een hele hoop
Alle reacties Link kopieren
Met mijn Samsung Galaxy S3 zag ik er ook niet uit op selfies. Maar nu met mijn iPhone is het een stuk beter. Waar maak je de foto's mee?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven