Mode & Beauty alle pijlers

Lipgloss is voor meisjes, lippenstift voor dames

07-09-2014 12:30 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de week kwam ik een plaatje tegen op FB over dat wij vrouwen allemaal groot zijn geworden met lipgloss en nu lippenstift dragen. Ik kijk ook al tijden naar mijn collega's die gezamenlijk hun lippen staan te stiften voor de spiegel.



Maar als ik lippenstift opdoe dan zie ik er ongeveer zó uit:





Althans, dat denk ik dan. Ik heb best volle lippen en als ik dan lippenstift opdoe ziet het er voor mijn gevoel uit alsof iedereen alleen maar naar mijn lippen kijkt en ze reusachtig zijn.



Ik draag normaal altijd een gloss met een vrij neutrale kleur. Voor mijn gevoel het enige dat staat. Hoe doen jullie dat? En hoe bepaal je welke kleur je kan hebben? Hoe wordt ik een echte dame, mét lippenstift?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ze nog niet gekocht? Ik dacht dat je ze al aangeschaft had.



Als je nog twijfelt dan zou ik voor die van de bodyshop gaan. Die is niet zo dekkend en kan je ook gelijk aanbrengen zonder eerst met je vingers te deppen.



Cubby sticks vind ik leuk maar het gevoel van een chubby stick opbrengen is heel anders dat het gevoel van een lippenstift op brengen. Anders zou ik voor de namaak versie van Catrice gaan. Die zijn ook niet zo dekkend en een stuk goedkoper.



Heb ook het gevoel dat de chubby sticks sneller bijgesmeerd moeten worden. Die van de bodyshop blijft wel een tijdje zitten en vervaagd heel langzaam. En ze ruiken zo lekker.



Welke kleuren heb je van Essence gekocht dan? Wel fijn dat daar ook een goede tint tussen zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alleen Velvet Rose en Soft Nude gekocht van Essence.



Oké, ik ga die van Body Shop er nog bij halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde probleem met lipstick/lipgloss als jij. Wat ik graag draag is de Catrice Pure shine colour lipbalm 010 Rose&Woody en de lip smoother 010 Sweet Caramel van Catrice. Maar mijn voorkeur gaat uit naar de lipbalm Rose&Woody, want die blijft langer zitten en voelt heel zacht aan op je lippen.
Alle reacties Link kopieren
Die van Essence zien er ook goed uit. Veel plezier bij de bodyshop
Door dit topic heb ik gisteren ook de essence matt lipgloss gekocht Net als jou Fizz de velvet rose en de soft nude, het is dat ik al een stiftje op had yesterday, dus ik ga straks de rose velvet checken, maar ik denk dat die ook te licht is voor mij, ik zie wel.



Ik herken het ook van je lipplaatje, als ik rood draag vind ik het mij nooit mooi staan ook volle lippen en bij anderen juist geweldig!



Die kleur van Clinique''graped up'' vind ik heel mooi, wat soms donker oogt is vaak heel anders op de lippen, zo doe ik vaak met naturelle kleuren vaak een miskoop, dan denk ik: 'Heyy' my lips but better, maar eenmaal op de lippen staat het dan heel flets. Ik koop vaak huismerken lipsticks want die zijn niet te duur en je kunt eindeloos uitproberen.
Alle reacties Link kopieren
Ha, wat leuk dat ik niet de enige ben die het aan dit topic heeft! Ik vind wel dat die Essence snel van je lippen verdwijnt zeg.



Gister die van Body Shop nog gehaald, ga hem nu opdoen.
Ik ga hem straks op doen, ik mag straks een warme zwembadruimte in, dus kijken of de warmte en vochtigheid het glossje overleefd



Oh... ben ook benieuwd naar je review over die van the body shop! hahaha leuk toch zo, dat getut!
Alle reacties Link kopieren
En? Hoe deed ie het?



Ik vind dat ook die van de Body Shop niet erg lang blijft zitten, maar ik ben er wel blij mee. Hij wordt in ieder geval niet lelijk ofzo. En hij stond me. Ik weet het zeker.
Ik heb naar aanleiding ook de lippenstift van essence gehaald. Mooie kleur maar wat gaat het er snel vanaf zeg.



Bodyshop zit hier niet, wel de Hema. Welke van de Hema blijft goed zitten? Ik ga ook wel zonder tas de deur uit, en wil dan wel even plezier houden van mijn gestifte lippen.
quote:Frizz schreef op 16 september 2014 @ 23:42:

En? Hoe deed ie het?



Ik vind dat ook die van de Body Shop niet erg lang blijft zitten, maar ik ben er wel blij mee. Hij wordt in ieder geval niet lelijk ofzo. En hij stond me. Ik weet het zeker.





Het was een flop! Die velvet rose maakt mijn lippen ala Barbie alsof ik ziek ben, veels te licht en het effect dikke lippen die er nep uitzagen, daarnaast die kleur is zo licht (ik heb behoorlijk rode lippen van mijzelf) dat je allemaal groeven in mijn lippen zag, ik heb het eraf gehaald en een vertrouwde lipgloss opgedaan. Ik zal straks de soft nude proberen maar ik vrees het ergste de velvet rose is meteen de stortkokert ingevlogen, had net zo goed die 2.40 direct de prullenbak kunnen in knallen!!



Super dat je kleur van The body shop goed is, mag ook wel ding kost 12.00 euro! hahahaa. Volgens mij blijven alleen die lipsticks van Max factor zitten die eerst kleur nodig hebben en dan een soort seal coat-laagje nodig hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ow Frizz, wat leuk om te lezen dat die van de bodyshop in ieder geval wel bevalt. En als couponqueen: de 27e is er 20% korting met de glamour of met de code te vinden op glamoursite online en als je bij de ING zit kan je met je rentepunten een bodyshop kortingskaart kopen. ¤ 17,- betalen en 1750 aan rentepunten voor een kaart van ¤ 35,- die anderhalf jaar geldig is.



Momodoe ik weet niet welke lippenstift er goed is bij de Hema maar als je kleur op je lippen wilt dan is de Hema pretty lips lipgloss ook heel fijn. Het is een soort vettige lippenbalsem die wel snel van je lippen af is maar bij de fellere kleuren trekt de kleur wel in je lippen. Heb ze laatst ontdekt en kan nu al niet meer zonder.



SoMiDi, wat jammer dat velvet rose je niet staat. Die fout heb ik ook al een keer gemaakt dus je bent in ieder geval niet de enige.



De Max Factor dingen met eerst een kleur en daarna een coat laagje vind ik verschrikkelijk. Hema heeft ze nu trouwens ook. Daar kan je de coat ook los kopen want volgens mij ging die altijd als eerste op. Maar de kleur blijft volgens mij alleen goed zitten op dunne lippen. Als je iets vollere lippen hebt dan krijg je barstjes en na een paar uur heb je alleen nog maar kleur op je liplijn. Ik vond het verschrikkelijk maar een vriendin met dunne lippen zweert bij dat spul.
Blije-blij, hahhaaa met al die miskopen bij elkaar zou je zo op vakantie kunnen



Oh, dan kan ik die ook meteen skippen, met mijn smakkers zit ik niet op een randje te wachten, Lucky vriendin van je, zij wel hé



Als het goed is ga ik vrijdag avond een drankje doen met een paar meiden en dan is het koopavond, denk dat ik dan wel even The body shop inwandel om die beroemde Spised me up! te checken.
Alle reacties Link kopieren
Wat voor kleur kan je op bij koraalrode kleding?



Ik pak vandaag terug op m'n gloss denk ik.
quote:Frizz schreef op 18 september 2014 @ 08:03:

Wat voor kleur kan je op bij koraalrode kleding?



Ik pak vandaag terug op m'n gloss denk ik. Doe dat maar. Maak je wat meer werk van je ogen. (De regel is; of nadruk op ogen, of op lippen, niet beide).
Alle reacties Link kopieren
Begin dan met een lichte kleur en niet meteen met een opvallende rode - wén eerst aan lippenstift. Ik ben zelf namelijk helemaal anti-lipgloss want mijn haren blijven om het minste-geringste aan mijn lippen plakken. Ver-schrik-ke-lijk.
Dress like you're gonna meet your worst enemy today
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een wintertype (zilver staat me beter dan goud etc) en ik heb echt jaren gezocht naar een goede kleur lipstick. Mijn HG lipstick is momenteel Dior Addict nr. 612 Spotlight.



Hij lijkt vrij donker in de huls, maar op mijn lippen geeft ie mij precies de goede donkerrozige, bijna transparante glans. Koop het altijd met 40% korting bij Ici Paris.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb liever dikkere lippen dan Max Factor lippenstift die blijft zitten. Je hebt ook een lip coat bij de douglas, die werkt ook. En met je lippen inkleuren met lipliner / matte Mac lippenstift / afbijten / laagje transparante poeder / laagje matte Mac lippenstift kom je er ook wel. Ik lik ook altijd eerst over het randje van mijn glas voordat ik een slok neem, dan geeft lippenstift ook minder af.



Frizz, bij koraal rode kleding denk ik dat http://mybeautyandfashion ... pretty-lips-lipgloss.html Fiery Sunset heel mooi zal staan. Maar alleen als je hele witte tanden hebt. En als je die hebt ben ik nu al jaloers
Alle reacties Link kopieren
Ik ben intussen wel vrienden geworden met mijn lippenstift van Body Shop. En wat denk je? Krijg ik ineens een mail met 40% korting op álles bij Body Shop, dit weekend. Misschien kan ik er morgen nog eens gaan kijken.



Die matte gloss van Essence is niks hoor, waarom was iedereen er enthousiast over? Ik doe hem op als ik de deur uitga en in de 45 minuten naar mijn werk is ie er alweer af. Zonder eten of drinken tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog iets bij de bodyshop gehaald?
Alle reacties Link kopieren
Helaas geen tijd gehad...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alles gelezen maaaaaaaaaar



ik ben he-le-maal verliefd op mijn "Boy" van Chanel - de Rouge Coco Shine, een mooie nude, blijft zitten, droogt niet uit etc.

Duurder dan Essence, uiteraard maar ik vond het de moeite waard



Alle reacties Link kopieren
Oh hij ziet er mooi uit!
Alle reacties Link kopieren
Mooi cosima!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet het hele topic gelezen maar kom wel even mijn holy grail delen. Als ik lipgloss opdoe kan ik zo de wallen op, ik heb vrij gepigmenteerde volle lippen namelijk Ik gebruik de Colour Boost Lip Crayons van Bourjois (ja die dikke lippenpotloden die lijken op de chubby sticks van Clinique). De kleur heeft iets met Russian in de naam geloof ik. Het zijn een soort lippenstiften die stainen, dus iets in je lippen trekken waardoor de kleur lang blijft zitten. Als ik hem gewoon op doe heeft hij iets een glansje, als ik hem mat wil doe ik een tissue voor mijn lippen en ga met een matte poeder tegen de tissue aan. Zo wordt je lipstick mat, je kunt ook gewoon wat poeder op je lippen deppen met je vingertoppen.
Alle reacties Link kopieren
Hm, ik hrb lipgloss van essence gekocht en lippenstift en lipstain van NYC bij Kruidvat. De kleuren zijn mooi maar de gloss is heel snel weg en van de lippenstift en lipstain krijg ik droge lippen. Dr lippenstift is na een uur ook al ver weg...



Zoals ik hier lees moet ik toch eens naar de BodyShop gaan?

Of misschien eens bij Douglas lippenstift van YSL testen, bedenk me net dat ik daar wel een fijne gloss van heb gehad die ook lang bleef zitten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven