Zoon spuugt in mijn gezicht

18-09-2014 11:42 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend bracht ik mijn zoon (7 jaar) naar school.

Ik stop met de auto vlak bij school op een plek waar ik maar even mag staan, en laat mijn zoon uitstappen. Hij wil gelijk weglopen maar ik roep hem terug voor een kusje. Hij komt naar mij toe en geeft mij een spuugkusje. Ik was zo verbijsterd dat ik het even niet reageerde en hij wegliep. Ik riep hem na maar hij luisterde niet en was al weg.

Omdat ik op die plek niet lang met de auto mocht staan, ben ik woedend verder gereden.

Mijn zoon heeft dit nog eens gedaan, heeft toen flink straf gekregen.

De laatste tijd is hij flink opstandig en spookt meer van die stoute dingen uit. Dit wordt uiteraard niet door ons geaccepteerd.

Ik zat te denken om hem strafregels te laten schrijven en geen speelafspraakjes deze week. Hoe zouden jullie dit aanpakken ?
pleunplonia wijzigde dit bericht op 18-09-2014 20:30
Reden: Typefoutje
% gewijzigd
quote:Exces schreef op 18 september 2014 @ 13:05:

[...]





Van mij ook. Ik zou zijn uitgestapt en met mij was ie nog niet klaar geweest. Die had ik op het schoolplein gegrepen en ik denk niet dat ie dat ooit nog zou vergeten. Waarschijnlijk niet direct meppen, maar ik was zeker niet naar huis gegaan.



En dan heb ik mijn eigen kind echt nog nooit geslagen. Slaan vind ik een zwaktebod en in principe niet toepasbaar, in geen enkele omstandigheid. Maar hiermee zou ze een grens overgaan, en die zou mijn grens hoogstwaarschijnlijk een flink stuk opschuiven.



Misschien was het een grapje. Moet je dan op zo'n manier reageren, met slaan? Wedden dat hij het over een paar weken dan weer doet!



En ik vraag mij trouwens iets af voor de ouders hier die hun kinderen slaan. Waar doe je dat: in hun gezicht, op een arm, een lekkere stomp in de maagstreek?
Alle reacties Link kopieren
Zo, zoon was even thuis tussen de middag.

Een spuugkus is net doen of je een kus geeft maar dan spugen.

Jakkes, mijn hele gezicht zat onder.



Waarom ik mijn zoon terug riep: gewoon even kusje en doei.

Doen we wel vaker hoor. Gebeurt ook bij klasgenootjes van hem.



We hebben wel net een gesprek gehad, hij heeft sorry gezegd.

En ik hem uitgelegd dat ik heel verdrietig en boos op hem was. En ook dat dit niet respectvol was. De vorige keer hebben we hem dit ook uitgelegd. Waarom hij het gedaan heeft kon hij me niet zeggen.

Terugspugen en slaan zoals sommige op dit forum zeiden, is niet onze oplossing. Maar hij moet wel weten dat dit ontoelaatbaar is.



We hebben hem de laatste tijd betrapt op leugentjes. Hij ontkent stellig dat hij iets gedaan heeft terwijl we zeker weten dat hij het gedaan heeft. En ook steeds tegen ons gezag in gaan. Bijv. als hij eens geen speelafspraakje kan maken (wat bij ons bijna altijd kan), gaat hij expres vriendjes vragen. Leg ik dan de andere moeder uit dat deze keer niet uitkomt, rent zoonlief ondertussen naar de volgende.



Hoop dat dit een fase is !!!!! Pfffff
quote:LoiseauCoureur schreef op 18 september 2014 @ 13:01:

[...]





Zelf geen kinderen, maar ik vraag regelmatig aan nichtjes en neefjes die ik lang niet heb gezien 'mag ik een kus?' en hun ouders doen dat ook. Terwijl ik zelf helemaal niet zo kusserig ben . Dwingen is wat anders, maar ik vind wel dat kinderen moeten leren om te groeten en gedag te zeggen. Al dan niet met kus.



Vre-se-lijk van die mensen die almaar bedelen om een kusje. Natuurlijk moeten mijn kinderen bij binnenkomst/weggaan iedereen gedag zeggen. Ze zijn nu op een leeftijd dat ze dat uit zich zelf doen. Maar ze hebben bij mij noooooooit tegen hun zin moeten kussen.



In de titel van dit topic staat "zoon spuugt in mijn gezicht".

Zoiets zou ik zeker niet accepteren en kwam mijn kind subiet aan de beurt.



Overigens worden ze een tik op hun reet ook niet slechter hoor.
Zo'n spuugkusje zal wel een soort van baldadigheid zijn geweest, is dat het nou echt waard om er straffen zoals regels schrijven tegenaan te gooien?

Leg duidelijk uit waarom je zoiets niet waardeert en vertel er dan ook duidelijk dat wanneer het nog één keer voor komt je hem een slabbetje voorbindt in de auto.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, de middaglunch is toch al voorbij, zoonlief is vast alweer op school (met spuugkusje of niet?).



Mens vertel watskeburt?



Crosspost, is al beantwoord.
Alle reacties Link kopieren
En ja het kan een fase zijn: een uitprobeerfase.



Leuk hè, kinderen.😄😄😄😄
Alle reacties Link kopieren
En? Krijgt hij straf?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Yep!

Geen speelafspraakje.
quote:LouisaVuitton schreef op 18 september 2014 @ 13:09:

[...]





Misschien was het een grapje. Moet je dan op zo'n manier reageren, met slaan? Wedden dat hij het over een paar weken dan weer doet!



En ik vraag mij trouwens iets af voor de ouders hier die hun kinderen slaan. Waar doe je dat: in hun gezicht, op een arm, een lekkere stomp in de maagstreek?



Nogmaals, ik heb mijn dochter nooit geslagen. Hier was het voldoende om een keer goed boos te worden. Maar ik ga even uit van de OP. Waarin de TO stelt dat haar kind de laatste tijd meer stoute dingen doet. Bovendien, de titel heeft het over spugen in het gezicht. En dat zou ik van niemand niemand niemand accepteren, dus ook van mijn eigen kind niet en dat zou ze geweten hebben ook. TO rijdt woedend naar huis. Dat is vast niet vanwege een soort snottebellenzoentje. Ik zou dus niet naar huis zijn gereden.



Ik vind het wat kort door de bocht om, als iemand daarop zegt dat ie een mep gekregen zou hebben, te stellen dat die persoon zijn/haar kind dan dus regelmatig slaat. Dat zegt niemand. Maar ik zeg wel dat spugen voor mij een grens zou zijn geweest en dat de kans groot is dat daarop een consequentie volgt waar ik normaal gesproken niet over zou nadenken.



Als wij vroeger echt vervelend waren pakte mijn moeder ons wel eens bij de bovenarm, aan de binnenkant kwam je vel dan tussen de vingers. Je bedacht je wel een tweede keer hoor.



Zij kreeg op haar beurt gewoon met de riem. Dat is van een andere orde. Dat mag godzijdank niet meer (maar de hoeveelheid mishandelde kinderen is er gek genoeg niet minder van geworden).
Alle reacties Link kopieren
quote:poeziewoezie schreef op 18 september 2014 @ 13:13:

[...]





Vre-se-lijk van die mensen die almaar bedelen om een kusje. Natuurlijk moeten mijn kinderen bij binnenkomst/weggaan iedereen gedag zeggen. Ze zijn nu op een leeftijd dat ze dat uit zich zelf doen. Maar ze hebben bij mij noooooooit tegen hun zin moeten kussen.



In de titel van dit topic staat "zoon spuugt in mijn gezicht".

Zoiets zou ik zeker niet accepteren en kwam mijn kind subiet aan de beurt.



Overigens worden ze een tik op hun reet ook niet slechter hoor.Wie heeft het over tegen hun zin kusjes geven?
Alle reacties Link kopieren
quote:pleunplonia schreef op 18 september 2014 @ 13:12:



We hebben wel net een gesprek gehad, hij heeft sorry gezegd.

En ik hem uitgelegd dat ik heel verdrietig en boos op hem was. En ook dat dit niet respectvol was. De vorige keer hebben we hem dit ook uitgelegd. Waarom hij het gedaan heeft kon hij me niet zeggen.





was het wel een gesprek?

Klinkt als een eenrichtingsverkeer.

Misschien wil hij wel gewoon geen kusjes meer? was die ruimte er?
Update gelezen.



Ik zou er achteraan zijn gegaan en had mijn gezicht waarschijnlijk aan dochters kleren afgeveegd. Daarmee zou die van mij echt voldoende gestraft zijn geweest, want die is vies van zo´n beetje alle lichaamssappen die we maar hebben, ook haar eigen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pleunplonia schreef op 18 september 2014 @ 13:24:

Yep!

Geen speelafspraakje.

slechte straf

Nu zit je zelf met een mokkend kind thuis
Aha, duidelijk, net doen alsof en dan spugen vind ik ook niet kunnen.

Dat is meer dan baldadigheid.
Alle reacties Link kopieren
Hij kan mokken wat hij wil !

Dit accepteer ik gewoon niet.

Tuurlijk mag hij zeggen dat hij geen kusje meer wil.

Vaak komt hij nog altijd naar me toe rennen, als hij in de rij staat.
Jeetje zeg, wat TO deed is toch heel gewoon, dat je je kind een kusje wilt geven vlak voordat de school begint. En er zullen vast mensen zij die er anders over denken, maar van mij had hij een zeker wel een flinke straf gekregen. Het is toch zo vernederend als wat, als een kind midden in je gezicht spuugt. Nota bene door je eigen kind. Ik zou hem zeer zeker een straf geven waarvan je als moeder weet dat je je kind er mee pakt. Anders leert hij er niets van en doet hij het vaker. Jij als moeder bent de baas en niet zo'n joch.
Alle reacties Link kopieren
quote:

LoiseauCoureur schreef op 18 september 2014 @ 13:01:

[...]





Zelf geen kinderen, maar ik vraag regelmatig aan nichtjes en neefjes die ik lang niet heb gezien 'mag ik een kus?' en hun ouders doen dat ook. Terwijl ik zelf helemaal niet zo kusserig ben . Dwingen is wat anders, maar ik vind wel dat kinderen moeten leren om te groeten en gedag te zeggen. Al dan niet met kus.





Brrr, jij bent dus zo'n stereotype griezelige tante die altijd wil kussen.



Elkaar groeten en gedag zeggen is imo want anders dan dat verplichte gelebber. En nee, mijn zoon hoeft niemand te kussen als ie daar geen goesting in heeft, ook mij niet. Als ie me kust dan doet ie dat spontaan. Iemand die aan mijn zoon kusjes vraagt, kan van mij een reactie terug verwachten. (Of ik leer hem spuugkusjes geven. )
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat gemeen terug doen midden op het schoolplein echt verschrikkelijk. Je kind te kakken zetten. Überhaupt gemeen terug doen (ook later thuis) verschrikkelijk.

Praat gewoon, laat zien dat je dingen oplost door te praten, niet door gemeen terug te doen.
Alle reacties Link kopieren
maar, spugen. liegen, niet aan afspraken-houden vind ik niet normaal voor 7jarigen hoor. Doet hij het alleen naar jou, of ook naar de juf?
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 18 september 2014 @ 13:24:

[...]





Wie heeft het over tegen hun zin kusjes geven?



De zoon van to wilde zijn moeder geen kus geven daarom spuugde hij.



To wil dus graag dat zoon sociale vaardigheden leert in de vorm van ook mensen die je geen kus wil geven moet je verplicht een kus geven.



Vervolgens straft ze hem doordat hij geen speelafspraakje mag.

Dus zo belangrijk vind ze het kennelijk ook weer niet dat hij sociale vaardigheden leert. Vriendjes mag je gerust laten stikken maar je moeder moet je altijd verplicht kussen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss, -39 seconden geleden





De zoon van to wilde zijn moeder geen kus geven daarom spuugde hij.



To wil dus graag dat zoon sociale vaardigheden leert in de vorm van ook mensen die je geen kus wil geven moet je verplicht een kus geven.



Vervolgens straft ze hem doordat hij geen speelafspraakje mag.

Dus zo belangrijk vind ze het kennelijk ook weer niet dat hij sociale vaardigheden leert. Vriendjes mag je gerust laten stikken maar je moeder moet je altijd verplicht kussen.Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens. Het is maar wat voor (sociale) vaardigheden je een kind wil meegeven.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:sugarmiss schreef op 18 september 2014 @ 13:36:

[...]





De zoon van to wilde zijn moeder geen kus geven daarom spuugde hij.



To wil dus graag dat zoon sociale vaardigheden leert in de vorm van ook mensen die je geen kus wil geven moet je verplicht een kus geven.



Vervolgens straft ze hem doordat hij geen speelafspraakje mag.

Dus zo belangrijk vind ze het kennelijk ook weer niet dat hij sociale vaardigheden leert. Vriendjes mag je gerust laten stikken maar je moeder moet je altijd verplicht kussen.Nou nou. Vriendjes laten stikken omdat hij een keer niet mag afspreken...overdrijven is ook een vak....
quote:lisaviva schreef op 18 september 2014 @ 13:28:

Aha, duidelijk, net doen alsof en dan spugen vind ik ook niet kunnen.

Dat is meer dan baldadigheid.Opzettelijk spugen in het gezicht is natuurlijk kwetsend maar bij een gedwongen zoentje in de haast kan het heel goed een gekkigheidje zijn geweest van het jongetje van 7 (!) TO, zou daar eerst naar kunnen vragen i.p.v. nu al te reageren als een tante Pastellia.
Ik vind de titel nogal wat anders impliceren dan de inhoud. De inhoud vind ik veel minder heftig dan de titel. Een spuugkusje klinkt veel meer als een uit de hand gelopen geintje.
Alle reacties Link kopieren
To wil dus graag dat zoon sociale vaardigheden leert in de vorm van ook mensen die je geen kus wil geven moet je verplicht een kus geven.



-----------------------------------------------------------------------------------



??????

Nou zeg !!!!!!!!!!!! Mag ik ???

Hij hoeft geen verplichte kusjes onder dwang te geven!!!

Mijn zoon is altijd een echte knuffelkont geweest. Soms als ik wegloop komt hij me nog wel eens narennen voor een knuffel of kus. Gebeurt wel steeds minder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven