Medicatie tegen paniekaanvallen

18-09-2014 12:38 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Prive....
Alle reacties Link kopieren
Hoi Feeërieke!



Zag het net al in het andere topic.

Maar ik ben pas deze week begonnen, dus kan er nog niet veel over zeggen.



Ik houd je op de hoogte!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Weet precies wat je doormaakt, alleen slik ik zelf geen medicijnen tegen mijn paniekaanvallen. Oxzazepam is rare troep, dat weet ik wel.



Of er een middel is die goed helpt tegen paniek? Tja, Volledige narcose? Ik heb me dat ook weleens afgevraagd.

er zullen wel medicijnen voor zijn maar die halen de scherpe randjes er wat af, maar het probleem oplossen doen ze niet.



Medicijnen zijn uitstel van executie.



Je zal goede hulp moeten zien te vinden, en je moet het zelf doen. En dat is niet makkelijk, ook ik moet nog hard aan mezelf denken.



Sterkte gewenst
Alle reacties Link kopieren
Vlinderzz



Dat jij niet geholpen wilt worden is jouw probleem.



Ga in je eigen topic onzin lopen lullen.

Hier heeft TO niks aan.



Feeërieke,



Lees eens het topic "positieve ervaring met antidepressiva gevraagd" op de psyche pijler.

Dat heeft mij over de streep getrokken medicatie te gaan gebruiken.



Loep me maar.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Wat voor paniekaanvallen heb je? Ik heb jaren lang paroxetine (werkzame stof) geslikt hetgeen ik zeer goede ervaringen mee heb gehad.

Gebruikte uiteindelijk 1 pilletje per dag.
Alle reacties Link kopieren
Paroxetine was destijds ook het middel dat mij voorgeschreven werd. Maar je zal dan toch eerst je ander medicatie af moeten bouwen lijkt mij.
Iedereen wil oud worden, maar niemand wil het zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:vlinderzz schreef op 18 september 2014 @ 12:52:

Weet precies wat je doormaakt, alleen slik ik zelf geen medicijnen tegen mijn paniekaanvallen. Oxzazepam is rare troep, dat weet ik wel.



Of er een middel is die goed helpt tegen paniek? Tja, Volledige narcose? Ik heb me dat ook weleens afgevraagd.

er zullen wel medicijnen voor zijn maar die halen de scherpe randjes er wat af, maar het probleem oplossen doen ze niet.



Medicijnen zijn uitstel van executie.



Je zal goede hulp moeten zien te vinden, en je moet het zelf doen. En dat is niet makkelijk, ook ik moet nog hard aan mezelf denken.



Sterkte gewenst
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:koffieprut schreef op 18 september 2014 @ 13:09:

Paroxetine was destijds ook het middel dat mij voorgeschreven werd. Maar je zal dan toch eerst je ander medicatie af moeten bouwen lijkt mij.Ze zal het toch in overleg met haar pysch of huisarts moeten doen die schrijven de medicatie voor, maar denk dat je gelijk hebt ook gezien de hoeveelheid die ze neemt.
Alle reacties Link kopieren
Hoelang slik je al velafaxine? Heb je het er nooit over gehad met je psych om iets anders te proberen? Het werkt namelijk niet bij iedereen (70%), dus een andere antidepressiva proberen zou kunnen.



12 oxazepam per dag? Dat is wel echt heel erg veel. Maar goed, ik zie dat jullie al aan de slag gaan om daar vanaf te komen. Als je een kalmerend middel nodig hebt, kun je misschien beter vragen om iets sterkers dan oxazepam, zodat je niet zo belachelijk veel hoeft te slikken. Hoe doe je dat trouwens?



Zelf ben ik sinds 3 weken bezig met Citalopram. Nog maar kort, dus kan er niet te veel over zeggen, maar sinds ik begonnen ben, ben ik veel rustiger. Geen paniekaanval meer gehad na het eerste weekend. En als er soms een paniekerig gevoel naar boven komt, dan ebt het weer weg. Sinds 3 dagen slik ik helemaal geen oxazepam meer. Niet meer nodig! Ik ben dus positief tot nu toe.
Mag ik iets vragen?



Ben je ook aan het werk met het waarom van die paniekaanvallen? Dat zou namelijk ook al kunnen schelen, als je ze een beetje kan begrijpen en jezelf weer kunt kalmeren.



Ik ben zelf trouwens een groot voorstander van huis-tuin-en-keukenmiddeltjes: lavendelgeur, kamillethee en dergelijke. Medicatie is wat mij betreft ondersteuning, geen oplossing. Mijn advies zou dus zijn om je medicatie te bespreken (andere middelen, misschien wat sterkers of iets totaal anders uitproberen) en om therapie te vragen voor je paniekaanvallen. Cognitieve gedragstherapie werkt vaak goed.
Ik ben niet zo thuis in med. tegen paniek maar Feërieke, wie heeft je in hemelsnaam zoveel oxazepam voorgeschreven? Ik ga ervan uit dat je 10 mg slikt, maar degene die je zoveel heeft voorgeschreven vind ik wel een dubieuze arts.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu zo'n 10 dagen aan de Citalopram, tegen angst en paniek. Kan je dus nog niet zeggen of het werkt, volgens mijn arts zou het goed kunnen helpen. Misschien is het ook iets voor jou. Hiernaast volg ik wel therapie trouwens.
Onderzoek heeft bewezen dat de lectuur van cognitief-therapeutische zelfhulpboeken een heilzaam effect hebben.



Bron: De Psychologische Antropologie - Philippe Verbeeck
Wil geen diagnose stellen, maar ben mijn notities van Antropologie nog eens aan het bekijken. Hoop dat jullie er iets aan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk moet dit voor jou zijn meid. Ik heb zelf ook last van paniekaanvallen en heb ook venlaxefine geslikt maar is me slecht bevallen. Ik slik alleen zo nu en dan oxazepam maar 1 tabletje in de week gemiddeld. Qua medicijnen kan jij denk ik nier verder gaan en dit moet je ook niet willen! Je moet van je paniek afkomen. Ik heb hulp gehad wat me niks heeft geholpen dus heb mezelf aangepakt. Ik heb soms nog last maar het gaat redelijk. Ga op onderzoek uit en doe alles stap voor stap.
Alle reacties Link kopieren
12 oxazepam is wel veel denk ik, ik slik indien nodig af en toe een halve of een hele per dag. Heb je hierover al overleg gehad met je hulpverlener? Het verschilt per persoon welk middel helpt, dat is het lastige eraan.



Doe je ook iets van mindfulness om te kijken wat de angst met je doet en of je erbij stil kunt staan? Heel veel sterkte in ieder geval, het lijkt me niet makkelijk dus een dikke
Alle reacties Link kopieren
quote:BellatrixVanDetta schreef op 18 september 2014 @ 12:56:

Vlinderzz



Dat jij niet geholpen wilt worden is jouw probleem.



Ga in je eigen topic onzin lopen lullen.

Hier heeft TO niks aan.



Feeërieke,



Lees eens het topic "positieve ervaring met antidepressiva gevraagd" op de psyche pijler.

Dat heeft mij over de streep getrokken medicatie te gaan gebruiken.



Loep me maar.



Wat een naar rotwijf ben jij eigenlijks, sorry.

Nee zo'n meisje advies geven zich vol te laten stampen met zware medicijnen, dat is pas goed!

En dat is ook echt het redmiddel, want dat maken de psychologen mensen zoals jou wijs, en wat psychologen en geleerden adviseren moet men ook echter opvolgen, zo niet dan ben je gek of wil je niet geholpen worden.



Nu, dit gaat niet werken met allerlei medicatie. Iedereen wil hulp en verlost worden van die nare klachten maar dan dient wel het probleem zelf aangepakt worden en niet de symptomen alleen.



Vergelijk het maar met onkruid, deze kan je keer op keer weg schoffelen, maar als je de wortel niet verwijderd zal deze alsmaar weer terug blijven komen, zo werkt het ook met dit.



Alleen willen sommigen dit maar niet inzien
quote:vlinderzz schreef op 18 september 2014 @ 15:14:

[...]

Wat een naar rotwijf ben jij eigenlijks, sorry.





Eerst schelden, dan sorry zeggen....



Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn maar zo hard naar iemand uithalen vind ik echt niet kunnen (om er vervolgens een politiek correct sorry achteraan te gooien waar waarschijnlijk niets van gemeend wordt).
Alle reacties Link kopieren
quote:vlindertje1991 schreef op 18 september 2014 @ 14:38:

Wat vreselijk moet dit voor jou zijn meid. Ik heb zelf ook last van paniekaanvallen en heb ook venlaxefine geslikt maar is me slecht bevallen. Ik slik alleen zo nu en dan oxazepam maar 1 tabletje in de week gemiddeld. Qua medicijnen kan jij denk ik nier verder gaan en dit moet je ook niet willen! Je moet van je paniek afkomen. Ik heb hulp gehad wat me niks heeft geholpen dus heb mezelf aangepakt. Ik heb soms nog last maar het gaat redelijk. Ga op onderzoek uit en doe alles stap voor stap. Jij hebt gelijk meid, je moet het ZELF doen.
Vlinderz ik ben het deels met jou eens, alleen antidepressiva gaat niemand op lange termijn helpen. Een combinatie van meerdere zaken zijn belangrijk.



Het beste voor mij was een combinatie van meerdere therapieën, sport en zelfstudie. Gelukkig heb ik de voorgeschreven medicijnen niet ingenomen maar ben ik zo sterk geweest om door te zetten en door te gaan tot mijn leven weer leefbaar werd.
Alle reacties Link kopieren
En jij hebt het oog van Egypte als avatar?



Nu dan weet jij vast ook wel het een en ander.

Hatsjepsoet plakte de baarden aan bij vrouwen, daarom denken ze tegenwoordig dat ze in het verkeerde lichaam zitten.



Ha haa ha
Alle reacties Link kopieren
Ook hebben deze angsten een oorzaak hoor, alleen weten doktoren zich er geen raad mee.
Alle reacties Link kopieren
Zo schijnt vasten ook te helpen, zelf nog nooit geprobeerd maar schijnt de banden met mensen te breken.



( niet goede banden wel te verstaan )



En sport is sowieso heel goed, vooral ook voor je geestelijke gesteldheid. Klopt larva,

Jij vertrouwd op jezelf. Heel knap van je.
Ik heb hier het boek van Horowitz en hij raadt Paxil aan bij anxiety disorders. Ik ken het verder niet, weet ook niet of het in Nederland wordt voorgeschreven. Er zijn mogelijkheden, maar ik zou me goed inlezen. Ik weet niet of je nog AB gebruikt dat kan ook weer op elkaar inwerken nl. Denk wel dat het een gevolg is van je infectie en als die vermindert je paniek ook zal verminderen. X
Oh ja mediteren en yoga kan ook helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven