Zoon spuugt in mijn gezicht

18-09-2014 11:42 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend bracht ik mijn zoon (7 jaar) naar school.

Ik stop met de auto vlak bij school op een plek waar ik maar even mag staan, en laat mijn zoon uitstappen. Hij wil gelijk weglopen maar ik roep hem terug voor een kusje. Hij komt naar mij toe en geeft mij een spuugkusje. Ik was zo verbijsterd dat ik het even niet reageerde en hij wegliep. Ik riep hem na maar hij luisterde niet en was al weg.

Omdat ik op die plek niet lang met de auto mocht staan, ben ik woedend verder gereden.

Mijn zoon heeft dit nog eens gedaan, heeft toen flink straf gekregen.

De laatste tijd is hij flink opstandig en spookt meer van die stoute dingen uit. Dit wordt uiteraard niet door ons geaccepteerd.

Ik zat te denken om hem strafregels te laten schrijven en geen speelafspraakjes deze week. Hoe zouden jullie dit aanpakken ?
pleunplonia wijzigde dit bericht op 18-09-2014 20:30
Reden: Typefoutje
% gewijzigd
quote:_isis_ schreef op 18 september 2014 @ 14:30:

[...]



en dat bepaal jij omdat? je kop staat mij niet aan dus voortaan gewoon niet meer reageren op mij oke?als je je reacties zou aanvullen met een uitleg zou het verder komen dan alleen maar olie op het vuur gooien.
Alle reacties Link kopieren
quote:_isis_ schreef op 18 september 2014 @ 14:30:

[...]



en dat bepaal jij omdat? je kop staat mij niet aan dus voortaan gewoon niet meer reageren op mij oke?Vroeger ook gespuugd??
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Een opvoedcursus?! Hahaha, echt, hoe verzin je het?

TO heeft het prima opgelost. Nu hopen dat het niet meer gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
nou ik had ook een flinke klap uitgedeeld. en hiermee bevestig ik ook dat ik niet tegen slaan ben.



ik weet nog van vroeger toen ik klein was en ik had iets misdaan, dan werd er met mij gesproken, ze ze waarschuwden mij om het niet nog een keer te doen. toen ik het weer deed, heb ik een klap gekregen ik voelde het nog 1 week branden in mijn gezicht. maar ik heb die fout ook nooit meer gemaakt.

niet alle kinderen snappen van praten en gewaarschuwd te worden of gecorrigeerd te worden. die vragen gewoon om een mep.
quote:lizzy75 schreef op 18 september 2014 @ 14:38:

Een opvoedcursus?! Hahaha, echt, hoe verzin je het?

TO heeft het prima opgelost. Nu hopen dat het niet meer gebeurt.+1.
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzy75 schreef op 18 september 2014 @ 14:38:

Een opvoedcursus?! Hahaha, echt, hoe verzin je het?

TO heeft het prima opgelost. Nu hopen dat het niet meer gebeurt.Eens.
Life is short. Eat dessert first.
quote:_isis_ schreef op 18 september 2014 @ 14:30:

[...]



en dat bepaal jij omdat? je kop staat mij niet aan dus voortaan gewoon niet meer reageren op mij oke?Rustig een beetje.
quote:LoiseauCoureur schreef op 18 september 2014 @ 13:24:

[...]





Wie heeft het over tegen hun zin kusjes geven?Ik. Ik was het die zei dat ik mensen die almaar bedelen om een zoen vreselijke mensen vind. En dat mijn kinderen dat nooit tegen hun zin in hebben hoeven te doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat bizar dat er zoveel mensen hier het blijkbaar normaal vinden dat een kind je vol in gezicht spuugt!

Als kind geen kusje wil geven moet hij gewoon zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Volgende keer hem er meteen op aanspreken en zeggen dat mama dat niet fijn vindt. Communiceer met hem, hij moet leren waarom hij zijn moeder niet in het gezicht hoort te spugen. Met slaan of strafregels los je niets op.
Do you want to be right? Or happy?
quote:smulrol schreef op 18 september 2014 @ 14:58:

Wat bizar dat er zoveel mensen hier het blijkbaar normaal vinden dat een kind je vol in gezicht spuugt!

Als kind geen kusje wil geven moet hij gewoon zeggen.Nee joh, dat vindt niemand normaal, het begrip spuugkusje moest eerst even nader worden gedefinieerd, alvorens we onze mening daadwerkelijk konden geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik waarschuw altijd 1 keer. 'Nooit meer doen, ik vind het namelijk helemaal niet leuk en de volgende keer doe ik het terug.'

Na een paar keer uitproberen weten ze inmiddels dat ik geen grapjes maak op dat gebied.



Werkt als een tierelierelier.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Tegenwoordig "praten" ouders te veel met hun kinderen. Alles moet uitgelegd worden. Ik ben echt voor communicatie en dingen uitleggen maar er zijn grenzen. En spugen is er over. Daar straf ik ook voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook knap boos worden van een fluim in mijn gezicht. Dat zijn geen grapjes meer. Van mij zou hij ook niet meer mogen spelen. Alleen een "foei, mag niet meer" vind ik in dit geval niet afdoende. Jammer voor zijn vriendje maar wijze les geleerd hoop ik dan maar.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
quote:pleunplonia schreef op 18 september 2014 @ 13:12:

Zo, zoon was even thuis tussen de middag.

Een spuugkus is net doen of je een kus geeft maar dan spugen.

Jakkes, mijn hele gezicht zat onder.



En ook steeds tegen ons gezag in gaan. Bijv. als hij eens geen speelafspraakje kan maken (wat bij ons bijna altijd kan), gaat hij expres vriendjes vragen. Leg ik dan de andere moeder uit dat deze keer niet uitkomt, rent zoonlief ondertussen naar de volgende.





Geweldig kind! Ruilen tegen de mijne, die is echt saai.

Overigens heb ik ook ooit een kwijler van een kind in mn gezicht gekregen en die heeft een flinke mep van me gehad.

Hij heeft me nooit meer gespuugd en ik hem nooit meer geslagen.
En dat was niet eens omdat ik een kusje vroeg, maar gewoon zo uit het niets :(



Zelf ook iemand een keer in zn gezicht gespuugd en die heeft me zijn auto uitgemept.
Alle reacties Link kopieren
quote:

_isis_ schreef op 18 september 2014 @ 14:24:

Die kreeg van mij een indirecte linkse

Indirecte linkse?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim, 28 minuten geleden

En dat was niet eens omdat ik een kusje vroeg, maar gewoon zo uit het niets :(



Zelf ook iemand een keer in zn gezicht gespuugd en die heeft me zijn auto uitgemept.Nou, jij maakt je nick wel waar dan.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Die gast verdiende die rochel hoor. Maar snapte zijn reactie dan ook wel weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:smulrol schreef op 18 september 2014 @ 14:58:

Wat bizar dat er zoveel mensen hier het blijkbaar normaal vinden dat een kind je vol in gezicht spuugt!

Als kind geen kusje wil geven moet hij gewoon zeggen.



Een kind van zeven moet nog leren duidelijk zijn grenzen aan te geven. We waren er ook niet bij verder, het kan grappig bedoelt zijn, een lolletje. Kinderen vinden andere dingen grappig dan volwassenen. Nu wist ie na zijn eerste spuugkusje al wel dat mams dit niet leuk vond, maar ze leren vooral door herhaling.



Misschien was ie ook vandaag uit zichzelf komen terugrennen om mams een kusje te geven, maar mams vond het nodig om hem terug te roepen. Ik denk dat TO ook zichzelf mag afvragen of dit nodig was. Hoe zou zij zich voelen als haar man of haar schoonmoeder haar en plein public terugroept voor een kusje als ze al lang en breed uitgestapt is en al op weg is.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wat is dat nou voor onzin met dat slaan? Je kan je kind echt wel op andere manieren straffen dan hem een mep te verkopen. Dan heeft TO het echt beter opgelost vind ik.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 18 september 2014 @ 16:32:

[...]





Hoe zou zij zich voelen als haar man of haar schoonmoeder haar en plein public terugroept voor een kusje als ze al lang en breed uitgestapt is en al op weg is.Nou, ik gok erop dat ze haar schoonmoeder dan niet in het gezicht zou spugen.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 18 september 2014 @ 16:32:

[...]





Een kind van zeven moet nog leren duidelijk zijn grenzen aan te geven. We waren er ook niet bij verder, het kan grappig bedoelt zijn, een lolletje. Kinderen vinden andere dingen grappig dan volwassenen. Nu wist ie na zijn eerste spuugkusje al wel dat mams dit niet leuk vond, maar ze leren vooral door herhaling.



Misschien was ie ook vandaag uit zichzelf komen terugrennen om mams een kusje te geven, maar mams vond het nodig om hem terug te roepen. Ik denk dat TO ook zichzelf mag afvragen of dit nodig was. Hoe zou zij zich voelen als haar man of haar schoonmoeder haar en plein public terugroept voor een kusje als ze al lang en breed uitgestapt is en al op weg is.+1
Alle reacties Link kopieren
quote:haakje schreef op 18 september 2014 @ 14:26:

[...]





Ik weet niet waar men hier woont maar niemand hoeft het in zijn hoofd te halen mijn kind zomaar een pets te geven. Dus daar hieven ze ook niet mee te leren omgaan.

Ben het erg eens met wat hier al eerder gezegd is: een opvoedcursus klinkt als een goed idee als je dit al zo zwaar opvat.Ik vind in je gezicht spugen niet zomaar.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind van 7 zoent me helemaal te pletter, ook op school. Gelukkig maar. Doen haar klasgenoten ook bij hun moeders.



Als mijn kind dit had gedaan had ik de auto geparkeerd en haar uit de klas gehaald om een heel duidelijk te maken dat we dit dus niet tolereren. Een schermverbod voor de rest van de week en zeker geen vriendjes.

Grote kans dat ik haar thuis ook nog eens flink op haar sodemieter zou geven, no way dat ik dit zomaar voorbij laat gaan.



TO, ik vind je nog veel te soft.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven