Minnaar deel 25.

20-07-2014 22:35 3008 berichten
Al 24 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is bedoelt voor discussie met gelijkgestemden. Voor oordeel en dis-nuances zijn andere topics.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijvers. Dan blijven we kleurrijke loeders!
Alle reacties Link kopieren
Je ziet dat de punt van beslissing gekomen is. Maar je stelt het uit.





(Jouw recht, trouwens, we zijn niet allemaal hetzelfde in reacties. Maar dat herinnerde mij iig naar Bella/o, net als de goedpratende twijfel die ook te lezen is. Alleen bij jou valt het me net op, en Bella hangt al maanden erin).
Alle reacties Link kopieren
Hart:

In minnaarschapsland is alleen verandering blijvend.



Vasthouden (aan wat dan maar ook soort van illusie, lust of wolk) werkt niet. Is niet voldoende.



(Net als alleen de liefde niet voldoende is, om een huwelijk te laten slagen.)
Ik lees in de berichten van Hart niet alleen de twijfel of ze moet stoppen of niet, of het nog goed genoeg is. Maar ook de twijfel: deze man is me 'overkomen'. Als ik nu stop en ik blijk toch iemand anders te willen, dan ben ik dus echt iemand die er een affaire op na kan houden. Dan kan ik me niet meer verschuilen achter de roze wolk, de leuke man die er altijd al was, het overkomen van dat alles. Dan heb je er toch echt bewust voor gekozen. En da's eng.
Dit is toch godsonmogelijk! Hoe moet ik nu én werken én af en toe mantelzorgen én aandacht aan mijn kind geven en appen met BV en daarnaast ook nog dit topic bij kunnen lezen en kunnen reageren?! Dit past niet in mijn drukke minnaressenleven. Graag even de planning aanpassen Dank!



Dan kom ik vanavond uitgebreid reageren want ik moet weer doorscheuren.



Korte reactie: Anouk, fijn dat je iets meer in balans bent en die opleiding is natuurlijk altijd goed. Heb je echt iets van jezelf waar je ook altijd voordeel van hebt. Knap dat je die zelfreflectie ook zo mooi toe hebt gepast.



Hart, een vriendin van mij zei lang geleden ooit: als je allebei op het moment zelf seks wil hebben, dan moet je niet achteraf alles gaan analyseren en spijt krijgen maar gewoon denken, we wilden allebei, we hebben ervan genoten en dus was het goed.



Marana, hoe is het in vriendje/vriendinnetje land? Moet toch heerlijk zijn alles samen te kunnen doen. Hoe reageert de omgeving?
Alle reacties Link kopieren
Klopt Diver, alles is dynamisch.

Mijn minnares en ik veranderen gelukkig in friends with benefits.



Anouk, waarom ben jij niet open over jouw friend with benefits tegen jouw man?

Jouw man zegt nota bene dat hij jouw openheid waardeert, begrijpt jouw behoefte zo goed dat hij jouw ruimte geeft om genegenheid tot seks te vinden bij een ander wanneer hij in het buitenland zit, een openheid die jou en jouw man zelfs herverbind en jij speelt geen open kaart?

Ik begrijp het niet.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Anouk, fijn dat het met nr2 nu zoveel relaxter gaat! Soms heb je even een crisisje nodig om dat te bewerkstelligen



Wilde nog wat vragen over hoe je relatie nu werkt, maar ik krijg alles zo ontzettend rottig op papier. Wie weet kom ik er later nog wel eens op terug. Maar jij bent ok met zijn tweede huwelijk?
Maar ik lees toch ook bij Hart: het is een zak hooi, hij heeft me een rad voor ogen gedraaid, hij dist mijn nr. 1...En desondanks wil ik hem nog wel. Mits hij zich wat aanpast.



Bovendien kennen nr. 1 en 2 elkaar, net als Bella's nr. 1 en Bello. En speelt het zich allemaal zo verdomde dichtbij af.
Alle reacties Link kopieren
Ano*k,

Good for you!Ik kan me herinneren dat de date frequentie wel heel hoog lag en je daar gevoelsmatig problemen mee had.Fijn dat het zo nog goed werkt



Liefde en monogamie zijn in mijn leven (tot nu toe) altijd leidend geweest.Blijk ik toch enorm te kunnen genieten van iets wat totaal niet in dat rijtje thuis hoort.Dat is een innerlijke strijd die ik voer.



Waarom ik dus zo graag wil dat dit gaat werken is omdat ik ,hoe dom dat misschien ook klinkt, dit kan goedpraten to mijzelf als in ontstane verliefdheid met als gevolg minnaarschap.

Dat past beter in het rijtje.

Misschien is het stopmoment daar maar wat zou het fijn zijn als dit nog gaat werken dan kom ik nml niet op dat kruispunt waarbij ik moet beslissen of ik bewust op zoek ga naar een ander.Dat past helemaal niet in mijn rijtje.

Als dit werkt hoef ik vreemd genoeg gevoelsmatig de confrontatie met mijzelf minder aan te gaan .
Hart, je beseft zelf toch ook wel dat je jezelf door zo te denken behoorlijk voor de gek houdt he?
Alle reacties Link kopieren
Nou, sloeries in Franse Republiek kregen een zwarte lelie tatoo op hun voorhoofd gedrukt. Zo wist iedereen dat ze graag hun beentjes wijd deeden.



Gelukkig is het niet meer zo, met of zonder roze wolk.



De enige stempel druk je (op je)zelf.





Hart, verliefdheid maakt het niet mooier dan wat het is: een buitenechtelijke relatie. En zonder verliefdheid is het ook niet viezer dan het is. Heb vrede met je lust.
Alle reacties Link kopieren
Exact dat Look!

En daarom hoop ik zo dat dit werkt.
Alle reacties Link kopieren
Ja,dat besef ik me wel maar voor nu vind ik het wel makkelijk en fysiek ben ik nog niet uitgekeken op nmr 2 dus als hij even normaal wil gaan doen dan is dat wel zo fijn.Voor mij
Alle reacties Link kopieren
Diver@ mijn scheiding , nou ja zit er natuurlijk midden in maar de kogel is door de kerk, beschrijf ik hier niet echt omdat hier meer mijn geworstel en deel met minnaar bespreek/ van me af schrijf.

Mijn huwelijk liep al heel lang moeizaam, sinds 3,5 jaar helemaal uit balans. Met de bewuste keuze voor een nr 2 heb ik het gerekt cq nog vol kunnen houden maar dat is allemaal tot een einde gekomen.

Met mijn ex ben ik het zo aan het organiseren dat we alles van gezamenlijk per 1 januari hebben verdeeld, definitieve huisvesting, bij wie de jongste gaat wonen en onze bezittingen verkopen/ verdelen.

Het is heel zwaar maar voelt ook goed dat we hier nu een eind aan maken. Hij wil helemaal niet dat het over en uit is, hij zit er ook vreselijk doorheen en kan het slecht aan. Het is zo ernstig met hem dat functioneren niet meer gaat. Heb maar aan de alarmbel bij zijn familie getrokken en probeer hem te helpen , hoe raar dat ook lijkt om door dit proces heen te komen. Emotioneel was het erg in disbalans bij ons en dat blijkt nu ook heel duidelijk.

Heb hem uitgenodigd om samen met onze kinderen een paar dagen bij me langs te komen in het buitenland. Om in alle ellende ook iets van afleiding te ondernemen. Nou zo dus ongeveer.
Alle reacties Link kopieren
Dat van die lelie was er ook een merkteken voor mannen. Weet wel van een vriendin dat het hartje of ruitje op de wang/ jukbeen geschminkt aan het Franse Hof aangaf of je beschikbaar cq zin had in een stevig potje seks.

Een andere vriendin gesproken die net terug is uit Berlijn met een vriend die daar het leder feesten ging bijwonen, meefeesten. Wij hebben net met zijn tweeen zitten verzuchten hoe heerlijk dat in de homo leer scene er zo eenvoudig met lust gespeeld en omgegaan wordt. Is natuurlijk een aanname van ons, maar haar vriend en haar indruk was die van wel.

Nee ik ben juist blij, door mijn minnaar dat ik me zo kan overgeven aan lust. Dat dat ook gewoon een deel is van wat ik ben.
Alle reacties Link kopieren
Heftig Loui.



In welke mate heeft No2 bij jouw beslissing bij gedragen? Of staat het los van elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Dus voor een mogelijke tatoeage kan ik kiezen uit een lelie, hartje of ruitje?
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:lenabakker schreef op 18 september 2014 @ 14:13:

Marana, hoe is het in vriendje/vriendinnetje land? Moet toch heerlijk zijn alles samen te kunnen doen. Hoe reageert de omgeving?

Het is heerlijk! We zijn nog niet zo heel erg openbaar, zijn nog erg op 'ons' gericht als we samen zijn, dus de omgeving kent mijn vriend nog niet maar is wel bijna mijn hallelujaverhalen zat denk ik



We proberen een balans te vinden tussen veel samen zijn en toch ook ieder nog wel eens alleen in ons eigen huis te zijn om andere dingen te doen.



Ik ben nog steeds verwonderd over hoe een relatie ook kan zijn, en soms ben ik verdrietig dat mijn huwelijk niet zo was, nooit zo is geweest. Maar dan besef ik dat ik dit niet zo had gewaardeerd als ik dat andere niet had gehad, en dat ik er gewoon van moet genieten.



We hadden afgelopen week nog een intens gesprek, over het daten met anderen. We zijn natuurlijk zo vanuit ons huwelijk als vreemdgangers deze relatie ingerold, en we zijn ons bewust dat dat misschien niet zo verstandig is. We willen allebei nooit meer vreemdgaan, we willen open zijn naar elkaar over wensen en verlangens, en we willen de ander alles gunnen, vanuit de overtuiging dat we toch de allerleukste zijn voor elkaar en dat een flirt of een date met een ander daar niets aan af zou moeten doen.

Conclusie was dat we allebei wel graag flirten, maar zodra het op daten aankomt zijn we terughoudend. En dat is fijn. We vinden bij elkaar wat we zoeken, daar is geen ander voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Hartje?

Ik doe mijn naam eer aan dus
@hart : Ik zie het meer als loskomen van een verslaving. Op het moment dat je gebruiker bent telt alleen het scoren van de drugs, high in the Sky Wanneer je (noodgedwongen ) afkickt dan ervaar je pas wat je hebt verwaarloost en wat je hebt gedaan, dat kan erg confronterend zijn waardoor je extra verlangt naar de roes van de drugs...

Je wilt nu het oude in stand houden omdat je de confrontatie van de werkelijkheid niet goed aan kan maar wees lief en mild voor jezelf en zie het als een afkickproces.
quote:divergentthinking schreef op donderdag 18 september 2014 14:07 Hart:

In minnaarschapsland is alleen verandering blijvend.



Vasthouden (aan wat dan maar ook soort van illusie, lust of wolk) werkt niet. Is niet voldoende.



(Net als alleen de liefde niet voldoende is, om een huwelijk te laten slagen.) Mooie uitdrukking Diver die je op het hele leven kan toepassen
@Marana: je laatste zin, mooi zeg..! Ik geloof daar wel in. Of het nou voor de eeuwigheid is of niet doet er eigenlijk niet toe: je weet en geniet er nu van dat wat je met elkaar deelt op zoveel vlakken "klopt" (en natuurlijk roept dat ook wat melancholie op over je voorbije huwelijk).



Lena! (nieuwe nick;): Zal ik maar even loepen of kun je heel kort zeggen waar(door) jij en BV weer op de rails staan samen? Je posts klinken veel meer upbeat in elk geval!
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 18 september 2014 @ 14:49:

Dus voor een mogelijke tatoeage kan ik kiezen uit een lelie, hartje of ruitje?

Of een scarlet A-tje



Ik zal goed om me heen kijken !!
Ben het eens met Roodkapje, Hart. Afkicken en loslaten is het devies. Je beziet hem en de hele situatie met toegeknepen ogen, maar het is een vat vol buskruit wat zich ook nog eens onder de neus van jouw nummer 1 bevindt.



Je kunt hem niet als puur sv gaan zien na wat er tussen jullie gespeeld heeft (nog afgezien of jij wel het type bent voor een sv...). Probeer zo eerlijk mogelijk naar jezelf te blijven kijken.
Look: ik accepteer hem zoals hij is, inclusief zijn "tweede huwelijk". Dat kan ik nu volmondig zeggen omdat hij mij ook accepteert zoals ik ben. En dat geeft lucht, vrijheid.



Maar het gevoel wat mijn 2 en ik delen komt veel meer in de buurt van wat Marana beschrijft. Ons weerzien na de vakantie was heel emotioneel, van zijn kant bijna nog meer dan bij mij. We zijn in een jaar toch ongelooflijk verbonden geraakt. Dat gevoel van "herkenning" was er al vanaf het prille begin.



Gezinsloyaliteit is dè drijfveer om te blijven waar we zijn. En daar heb ik nu vrede mee.

Over de eeuwigheid doe ik geen uitspraken.
Alle reacties Link kopieren
Diver@ no2 heeft eerst bijgedragen aan het in stand houden maar ik denk niet dat hij als een oorzaak of veroorzaker van opbreken huwelijk kan gelden. Door de schaduwrelatie voelde ik de emotionele armoede wel veel meer. Is ook lastig omdat ik mijn emoties meer en meer met twee deelde en achteraf niet echt goed kan zeggen of dat het niet ook versterkt heeft de afstand tussen mijn ex en mij. De echte killer is geen/ nauwelijks seks met nr 1 , wat ik heb gezocht gevonden bij nr 2 maar verborgen voor nr 1, en het geestelijke vampier gedrag van nr 1 wat letterlijk en figuurlijk alles uit me zoog. Super dis balans zeg maar. Wat waarschijnlijk ook mee speelt is mijn hormonale verandering zit / zat midden in de overgang dat heeft ook veel overhoop gegooid. Waar ik voor een paar jaar terug moeiteloos voor alles en iedereen zorgde is daar mijn lust totaal naar verdwenen, doe het lekker zelf maar. De jongens zijn groot en mijn ex moest dat nu ook maar zelf uitzoeken. Van een 32 urige werkweek naar 70 urige gegaan en heel veel meer buitenland klussen aangenomen.

Ja ja minnaar maakte wel eens geintjes van ik neuk je de overgang wel door, hij zal er vast niet eens helemaal naast gezeten hebben. Maar ja hij is een lekker jong potent ventje die daar wel kaas van had gegeten.

Ben ook maar begonnen met een detox van lichaam en geest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven