Foto-album met ex.. wel of niet bewaren?

18-09-2014 10:58 50 berichten
Even wat vrouwelijke input gevraagd voor het volgende..



Ik ben mijn werkkamer aan het herinrichten.

In een van de kasten staat een hele trits aan foto-albums.



Eén album staat geheel in het teken van een vakantie met een ex-vriendinnetje met wie ik een tijdje samen was ergens toen ik begin 20 was. Inmiddels bijna een half mensenleven geleden. Uit nostalgie heb ik dit album al die tijd bewaard, maar ik neig ernaar om dit album nu toch weg te knikkeren. Reden: te lang geleden, niet meer relevant. Ik wil er 3 of 4 foto's uithalen en wel bewaren (om nog iets van een herinnering aan een jongere versie van mezelf te hebben) en de rest wegdoen.



Doen, of moet je foto-albums die ooit zorgvuldig zijn samengesteld tot in den eeuwigheid bewaren zodat je bijvoorbeeld op je 70e je levensverhaal nog eens terug kunt zien?



PS ik had dit natuurlijk ook aan mijn eigen vrouw kunnen vragen, maar misschien is zij bevooroordeeld..
ik heb nog steeds foto-albums van 2 exen en deze zal ik nooit weggooien! Zij zijn beide een behoorlijke periode onderdeel van mijn leven geweest, dus waarom wegknikkeren? Ik vind het zelfs leuk om die foto's te bekijken, mocht ik die kast zo af en toe nog eens opendoen, leuke herinneringen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het allemaal weg gegooid en heb spijt! IK stond nl ook op die foto's , het was ook MIJN jeugd. Maar ja, weg is weg.. Nu zou ik het anders doen.
Alle reacties Link kopieren
Tsja Saskia, zo dacht ik ook wel een beetje. Ik gooide niks weg, maar heb amper foto's ingeplakt of van een bijschrift en datum voorzien. Nu mijn geheugen het niet meer doet, is juist het vergeten van de leuke ervaringen het verdrietigst. En foto's maak je vooral op momenten die je mooi vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een fotoalbum niet zo gauw weggooien. Ruimtegebrek lijkt me voor één album niet echt een argument, en je kinderen mogen best weten dat hun vader een leven heeft gehad voor hij hun moeder ontmoette. Of wil je dat ze in sprookjes geloven?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Yette, wat erg
Ga in therapie!
Hier even van de andere kant.... mijn vriend heeft ook nog dozen vol foto's waar zijn ex opstaat. Heb ik geen problemen mee het staat uit het zicht op zolder en ze zijn heel lang samen geweest dus tja hoop herinneringen. Wel stonden er ook nog wat grotere ingelijste 'kijk haar eens prachtig zijn-fotos' op zolder en heb wel vriendelijk verzocht of hij die wel gezellig weg wil flikkeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg bewaren. Op enig moment krijg je er spijt van. Ik ben door een brand al mijn jeugdfoto's kwijt en dat vind ik nog steeds heel erg, ik was nog jong en kan die tijd aan de hand van foto's niet meer terughalen. Ik hecht nu heel veel waarde aan de foto's die daarna zijn gemaakt. Ook die waar de meest foute ex-vriendjes op staan Foto's weggooien voelt voor mij een stukje van je leven weggooien/ontkennen of zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:GrumpyCat1983 schreef op 18 september 2014 @ 12:05:

Hier even van de andere kant.... mijn vriend heeft ook nog dozen vol foto's waar zijn ex opstaat. Heb ik geen problemen mee het staat uit het zicht op zolder en ze zijn heel lang samen geweest dus tja hoop herinneringen. Wel stonden er ook nog wat grotere ingelijste 'kijk haar eens prachtig zijn-fotos' op zolder en heb wel vriendelijk verzocht of hij die wel gezellig weg wil flikkeren.Ik had (jaren geleden) ook nog foto's van mijn ex, waar hij op zich best leuk op stond. Die heb ik in een grote enveloppe gedaan en aan hem opgestuurd. Kon hij ze zelf bewaren voor later.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Dit zijn echt van die grote dingen op schilderij formaat. Van die semi kunstzinnige kijk-mij-eens-super-mooi-zijn ingelijste krengen. Die motten weg van mij! Whahaha. De stapels gewone vakantiekiekjes staan in verhuisdozen op zolder daar heb ik geen moeite mee. Maar die kleffe dingen opzouten ermee ghehe



was getekend



Het groene monster binnenin GrumpyCat
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 18 september 2014 @ 12:02:

Tsja Saskia, zo dacht ik ook wel een beetje. Ik gooide niks weg, maar heb amper foto's ingeplakt of van een bijschrift en datum voorzien. Nu mijn geheugen het niet meer doet, is juist het vergeten van de leuke ervaringen het verdrietigst. En foto's maak je vooral op momenten die je mooi vindt.



Klopt.. Maar ik merk dat ik als ik foto's maak, dat het mij (persoonlijk) niets zegt. Voorbeeld: tijdje terug een reis door Amerika gemaakt. Als ik op foto's terugkijk lijkt het beeld op de foto heel anders dan hoe ik het heb ervaren. Als mijn geheugen mij in de steek gaat laten en ik ga terugkijken op foto's, dan komt het toch niet overeen met de herinneringen die ik eerst had..



Maar goed, dat is echt iets persoonlijks
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ze bewaren!



Ik heb ergens bij m'n moeder thuis ook nog een foto-album met met foto's van mij en mijn ex. Het ging mij niet om de ex dat ik de foto's wilde bewaren (het is niet voor niks een ex) maar wel om het feit dat in dit album zo'n beetje de enigste foto's staan die in die jaren van mij gemaakt zijn. Vind het wel leuk om te zien hoe ik in die jaren veranderd ben qua uiterlijk!



En het is ook leuk om te zien dat ik sinds die ex een veel knappere en lievere vriend heb
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
wat je zelf wil.. als het rot voelt moet je het niet weggooien en anders wel.



het feit dat iemand ze kan zien zoals de kinderen vind ik nonsens.



als ik alle foto's met mijn ex erop weg zou moeten gooien zou ik alle foto's van mijn diploma uitreiking en aansluitend feest weg moeten gooien. no way
En doooooor!
Hoe kijk je terug op die periode met haar? Was het een leuke tijd in je leven of roepen de foto's vooral vervelende gevoelens op? Daar zou ik naar kijken.



Ik zou ze zelf overigens sowieso niet weggooien, ik hecht nogal aan foto's.



Yette, wat erg!
Yette, even voor jou Wat moet dat heftig voor je zijn!



Mijn reden om te zeggen 'bewaren' is omdat je herinnering in de loop der tijd kan veranderen. Aan een vrij recente gebeurtenis/ex/schooltijd kun je in eerste instantie misschien vervelende herinneringen hebben en denken: weg met die foto's maar tien of twintig jaar later kijk je er misschien anders/genuanceerder tegenaan. Dan kan het best leuk zijn om van zolder weer eens zo'n album tevoorschijn te halen en de foto's nog eens te bekijken.



Ik heb van alles weggegooid. Enerzijds omdat ik geen zin had dat als de (toenmalige) huidige partner het zou tegenkomen, die dan vragen over 'dat leven toen' zou gaan stellen (praatte ik ook niet over en was deel ook een geheim dat ik verzweeg), anderzijds omdat ik hoopte dat hij foto's van zijn ex zou weggooien zodat ik daar op mijn beurt niet mee geconfronteerd zou worden. Beide redenen vind ik stom achteraf.
Alle reacties Link kopieren
Bewaren. Maar dan wel zodanig dat je het album pas over 20 jaar met je pensioen weer tegen komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:ondernemer schreef op 18 september 2014 @ 11:15:

[...]





Goede vraag. Die andere albums zijn vooral van mijn vroege jeugd, en staan vol met foto's van broer/zus ouders opa/oma, zeg maar mensen die nog steeds een rol in mijn leven spelen of aan wie de herinneringen wat 'belangrijker' zijn.



Praktisch argument: de kinderen hebben de leeftijd dat ze wel eens gaan snuffelen in oude albums en ik vind het ook daarom niet zo handig om nou een heel album erbij te hebben waar op bijna iedere foto dit (overigens best charmante) meisje staat.



Wauw, op dit argument zou ik nu werkelijk nooit zijn gekomen.



Zelf vind ik het leuk de herinneringen op fotopapier te bewaren. Als jij er niets mee hebt dan een paar foto's bewaren en de rest weggooien.

Maar weggooien omdat je kinderen kunnen zien dat jij voor je een relatie met hun moeder kreeg ook andere vriendinnen hebt gehad vind ik echt een aparte reden. Daarmee zou je bijna een signaal kunnen afgeven dat zoiets verkeerd is.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
.
quote:ondernemer schreef op 18 september 2014 @ 11:15:

Praktisch argument: de kinderen hebben de leeftijd dat ze wel eens gaan snuffelen in oude albums en ik vind het ook daarom niet zo handig om nou een heel album erbij te hebben waar op bijna iedere foto dit (overigens best charmante) meisje staat.Dit is wel de aller-, állerraarste reden om een foto-album weg te gooien. Wat maakt het nou uit dat je kinderen foto's zien van jou met een ex? Zolang je niet tijdens de relatie met hun moeder op vakantie was met die ex maakt het toch geen jota uit dat ze die foto's zien? Of heb je hen verteld dat dit je eerste relatie was?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nooit een fotoalbum weggooien. Dat kan altijd nog.

Ik ben ook nooit geweest van het foto's kapotknippen omdat mijn ex er op stond.

Het is toch een onderdeel van je leven. Waarom dat ontkennen?

Ik vind de oude foto's van mijn ouders ook heel leuk, en ook die waar eerdere liefdes bij op staan.



Maar goed, ik ben wat dat betreft een achterlijk gebakje... ik vind zelfs de foto's van mijn opa's en oma's leuk, terwijl daar heel veel mensen op staan die ik echt niet ken.
Bewaren! Juist leuk als kinderen iets van het jeugdige leven van hun pa weten. Of je vrouw moet er moeite mee hebben.

Ik krijg ineens visioenen van de film Bridges of Madison County

Zo mooi als de kinderen later herinneringen vinden ! (maar ik ben dan ook een echte dweil als ik dit soort films zie )
Alle reacties Link kopieren
Terug kunnen kijken met een plaatje.

Geeft je herinnering ook meer vorm.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je graag vrouwelijke input wilt
Ga in therapie!
Yette, wat verdrietig.



TO, grappig, want sinds ik een dochter heb zit ik hier ook wel eens aan te denken. Ik heb een album met foto's van mijn ex, de eerste waar ik mee ging samenwonen. Ik voel me er altijd een beetje ongemakkelijk bij het in huis te hebben, mijn man heeft immers niet zoveel foto's met exen en eentje in dat album is best een kleffe. Toch neig ik naar bewaren. Misschien is een aantal foto's uitkiezen en bewaren nog niet zo'n slecht idee...
Ik herken niets uit je normale rationele gedrag, TO.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook nog albums waar mijn ex en ik alleen in staan. Lekker boeiend joh! Zijn mooie herinneringen. Je hebt ook een leven voor je vrouw en kinderen gehad toch?
Carpe Diem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven