Uitgerekend 1e week mei 2015

25-08-2014 21:10 939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben jij ook uitgerekend tussen 1 mei 2015 en 7 mei 2015?

Kom dan hier gezellig kletsen over alles wat je bezighoudt tijdens je zwangerschap!



Je kan jezelf toevoegen aan de tabel of wijzigingen doorvoeren door in te loggen onder de gebruikersnaam: eersteweekmei2015

Het wachtwoord hiervan is: mei2015

Lukt het je niet, zet dan je gegevens even dikgedrukt neer, zodat iemand anders je gegevens kan toevoegen / aanpassen.



NAAMLEEFTIJD# KINDJEDÉ DATUMEXTRAkupkeekje351e5 mei Krijgt een meisje 💕Shanon292e7 meiKrijgt een meisje 💕 ❤️garcia271e1 mei Krijgt een meisje 💕 Morgawse301e2 meijess271e7 meiEsmeemirc281e5 mei Krijgt een meisje 💗Snoepetoetje321e5 mei krijgt een jongen Zonnigkleintje281e11 mei23 december, 20 weken echo ❤️lnn7251e5 mei krijgt een jongen 💙 Lin02282e7 mei geslacht blijft een verrassing 💙💗 vegan271e13 mei krijgt een meisje 💕Liesbeth321e5 mei18 sept intake
Alle reacties Link kopieren
@shanon, eerste bevalling was niet dramatisch, maar wel zwaar en lang. Vooral het herstel ( ik kon vlak voor de bevalling meer dan na de bevalling, op de een of andere manier had ik dat niet verwacht, beetje naïef misschien) duurde voor mijn gevoel veel te lang. Ach...ik zeg maar zo, het is even een dag werk die bevalling, maar dan zit het er ook op;)



@ takkie, hoe was de echo?



@ dierentuin, succes morgen!
Ik moet hier ook eten zodra ik mij misselijk begin te voelen, anders gaat het mis. Ochtend, middag of avond maakt niet uit. Als ik wat eet is het weg gelukkig. Dus nog niet overgegeven, maar wel een keer er dicht tegenaan.



Ook nog geen food cravings, ik krijg wel trek van jullie verhalen altijd . Eet wel iets meer (1 boterham + 1 banaan per dag)



En verder, moe echt moe.



Had me met collega's aangemeld voor de Dam tot Damloop zondag. Ik zie er best wel een beetje tegenop, maar ga het nog gewoon proberen. Mijn voorlopig laatste sportieve hoogtepunt



Ik merk wel dat ik me na het sporten een stuk beter voel, ook de dag erna. Alsof de hormonen dan beter onder controle zijn ofzo.
Echo's...

Zou het echt zo ouderwets zijn om te wachten tot 10 of 12 weken? Ik lees nergens dat het gebruikelijk is om het eerder te doen. Maar met al jullie vroege echo's ga ik wel twijfelen...



Aan de andere kant; ik heb liever een echo met 11 weken, als ze veel meer aan de ontwikkeling kunnen zien, dan met 8 weken. Of krijgen jullie en-en?



Qua testen ben ik er nog niet uit.

Pro: eerdere en extra echo & toch weer iets meer zekerheid.

Tegen: de kans is zooooo klein dat ze iets vinden en het brengt toch weer stress
Alle reacties Link kopieren
ZonnigKleintje, ik kreeg de eerste echo bij 6,5 week en de tweede bij 9,5 week.
He hoi!!



Takkie, hoe is de echo gegaan?! Ik hoop dik in orde :-)



Wat is er weer een hoop geschreven, ik zit momenteel mobiel dus persoonlijk reageren lukt me ffe niet! Zo irritant op telefoon....



Geslacht: hier denkt iedereen die het weet dat we een meisje krijgen. De chinese horoscoop zegt echter een jongen haha. Mijn schoonzusje heeft daar ffe op gekeken! Het maakt ons echt niks uit, zolang het maar hopelijk gezond is! Lekker standaard he? wij willen overigens wel weten wat het word, alhoewel ik mn vriend daar wel een beetje in heb moeten overhalen...



Eten: Ik was al een snaaierd, nu helemaal hahaha. Heb nog geen gekke trek ondekt maar mn smaak is zeker vooruit gegaan. Alles is veullll lekkerder! Misselijk ben ik totaal niet, wel heb ik als ik wakker word in de ochtend echt megaaa honger!



Kribbig? Ontzettend!! Die arme vent van mij.. Gisteren was ik echt een heks... Ben vandaag maar extra lief, oepsie en dit is pas het begin!



Moe? JAAAA! Op mn werk niet vooruit te branden en nul , nul zin om te werken. Pff, lange dagen zo! Slaap snachts nog steeds knudde...



Kleren: sinds vanmorgen heb ik een ergere buik.. En mn broeken zitten echt te porre! Na dinsdag als we een goede echo gezien hebben komt er echt een positiebroek! Kan niet wachten....



Echo's: ik krijg er dinsdag dus 1 bij 9,5 week en bij 12weken. Dan pas weer de 20e week!



Spannende weken voor ons hoor met al die echo's!!



Ik ben echt hysterisch en kan niet wachten tot a.s dinsdag. HELP!
Alle reacties Link kopieren
Helaas nog geen goed nieuws. Mini takkie is nog niet gezien. We hebben wel een vruchtzakje gezien, dus dat is iig positief. De vk denkt dat we nog niet op 7 weken zitten, maar op 6 weken. Tja, ik had het niet verwacht, maar het zou best kunnen dat ik deze keer een langere cyclus dan normaal had (dat heb ik af en toe). Over twee weken mag ik weer.



Nu ben ik wel even van de roze wolk gedonderd. Pff, ik wilde zo graag een kloppend hartje zien, maar nu hebben we niet eens een vruchtje gezien. Ik moet me nu vasthouden dat er wel een vruchtzakje is, ik nog geen bloedingen heb gehad en dat het goed mogelijk is dat ik nog maar op 6 weken ben. De vk doet gewoonlijk niet van die vroege echo's. Op basis van m'n laatste menstruatie zou ik op 8 weken zitten, maar ik wist al dat dat niet zo was. Op internet lees ik trouwens nu dat veel mensen echo's bij 6 weken ook afraden als er geen medische indicatie is, geeft vaak alleen maar onrust.



Dus, dames die nog even moeten wachten op de 1e echo: het heeft ook wel voordelen, als je zeker weet dat je iets zou moeten kunnen zien (of horen) op de echo. Mijn gevoel is nu wat negatiever geworden, terwijl ik nog steeds dezelfde zwangerschapsverschijnselen heb en misschien gaat alles nog helemaal goed.



Nog een positief puntje: ik zag een beetje tegen de inwendige echo op, maar die viel ontzettend mee. Ik had er eigenlijk helemaal geen problemen mee
Balen takkie! Dat is toch weer 2 weken extra nagelbijten.
Alle reacties Link kopieren
Jammer Takkie!

Ik was gister ook bij de huisarts en hoopte dat hij een echo wilde maken (dat doet hij namelijk soms, omdat hij dat leuk vindt), maar hij vond het ook nog te vroeg. Ik baalde wel hoor! Ik ga morgen een afspraak met gyneacoloog maken, dat zal wel weer een week of 3 wachten dus tot de echo. . Ach, zolang ik me zo belabberd voel, geloof ik wel dat het goedzit, dus dat scheelt.



@ Lin: dat herken ik inderdaad wel! Ik vond de bevalling goed te doen, MAAR, daarna moest ik nog gehecht worden, en daardoor vond ik het herstel ook erg lang duren en moeilijk! Viel mij ook heel erg tegen
Count your blessings...
Alle reacties Link kopieren
Oh wat jammer Takkie! Heb je zelf een gevoel bij hoever je bent? De volgende keer is er vast meer te zien, wanneer mag je weer?



Grappig trouwens om te lezen dat je tegen de inwendige echo opzag, die heb ik al zo veel gehad dat mij de uitwendige juist heel raar lijkt
Alle reacties Link kopieren
@takkie wat jammer dat je nog niets kon zien! Dan lijkt het wachten nu waarschijnlijk heel lang...



@inwendige echo daar zag ik eerste keer ook enorm tegenop (toen gingen ze kijken of bij mij alles goed werkte) maar het viel op zich mee.. Uitwendige lijkt mij ook vervelend want ik hou er niet van als er iets in mn navel komt dus daar ben ik wel bang voor!



Ik had vandaag echt een slechte dag, het was veel te warm, en ik werd er niet goed van. Heb mn hele lesdag afgemaakt maar met veel moeite. Ga maandag toch alvast wat vertellen tegen mn leidinggevende zodat er misschien rekening mee gehouden kan worden.. :(

Nu lekker op de bank tv kijken en vroeg naar bed!
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is wel even balen. Ik was zelf zo zeker dat ik 7 weken was, maar achteraf zou 6 weken ook heel goed kunnen. Ik heb pas getest 4 dagen na m'n 'NOD' en dat was ook zo'n gevoelige test die je voor je NOD al kunt gebruiken. Ik heb nu geen gevoel meer hoe ver ik ben. Ik ga maar uit van 6 weken en hopen dat de echo de volgende keer een frummeltje laat zien ;) Ik mag 30 sept weer!



@Snoepetoetje: ik heb ook een keer een uitwendige echo gehad (niet voor zwangerschap) en dat is eigenlijk ook wel apart, eerst gel op je buik en dan zoeken naar goed beeld;) Gelukkig vergeet je alles als je de echobeelden ziet.



@Shanon: Tja, geduldig zijn is lastig, maar mijn ervaring is nu wel om geen vroege echo's te doen ;) Een leeg vruchtzakje zien en dat er op je kaartje wordt geschreven dat het een te vroege echo is of dat het al is misgegaan, is best confronterend. Ik vraag me nu wel eens af of de kwaaltjes bij mij minder worden (denk het niet hoor!). Nu gewoon 'lekker genieten' van je zwangerschapskwaaltjes, want een zwangerschap verloopt vaker wel goed dan niet goed.



@vegan: pff, ik kan me voorstellen dat het een zware dag was. Gelukkig kan ik m'n werk op m'n eigen tempo uitvoeren, maar dat vind ik ook al zwaar!



@dierentuin: Hoe is het bij jou vandaag gegaan? Ik hoop dat de echo voor jou geruststellend was!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij bijna hetzelfde verhaal als bij Takkie. De vk moest flink zoeken maar vond uiteindelijk een vruchtje met een kloppend hartje. Alleen veel minder ver dan verwacht. Ik ben bijna 2 weken terug gezet. Maar de vk was wel positief. Het zag er goed uit zei ze. Het vruchtje en het ritme van het hartje kwamen overeen met ruim 6 weken. We hebben gevraagd of we binnenkort weer een echo mochten. Dat was geen probleem. Dus 1 okt naar de echoscopist. Vind het erg spannend en zit momenteel met gemengde gevoelens
Alle reacties Link kopieren
Dierentuin fijn dat ze wat hebben gezien maar snap dat je in verwarring bent! Gelukkig mag je snel nog een keer
Alle reacties Link kopieren
Ja, gelukkig wel. Ben tijdens mijn vorige zwangerschap ook 10 dagen teruggezet. Dus houd me daar maar aan vast......
Alle reacties Link kopieren
dierentuin, wat fijn dat er een kloppend hartje is en dat de vk positief is! Zij hebben natuurlijk de meeste ervaring met (prille) zwangerschappen ;)

Op internet las ik dat het ook heel goed kan dat de innesteling later was dan verwacht, of dat het vruchtje eerst even pauze neemt en dan begint met groeien.
Bloehoessss en Esmeeheee! Morgen jullie ECHOOHOO! spannenddd!



Houden jullie het nog een beetje hihi?
Alle reacties Link kopieren
Och, bloes, voor jou.



Er zijn ook vrouwen die tijdens de zwangerschap rood bloed blijven verliezen, terwijl het kindje gewoon goed groeit en gezond geboren wordt. Onduidelijk waar het bloed dan vandaan komt. Soms lijken er tegenstrijdige dingen te gebeuren, terwijl met het kindje (en de moeder eigenlijk ook) alles goed gaat.



Nu vertrouwen op je vk dat je je om bruin bloed geen zorgen hoeft te maken. Stel dat het toch mis blijkt te zijn, dan zal dat sowieso een schok zijn, ook al maak je je nu veel zorgen. Als alles goed blijkt te zijn, heb je je zorgen voor niets gemaakt en stress is ook niet goed voor het vruchtje.



Ik weet dat het lastig is, ik maak me ook zorgen na die eerste echo, maar ik denk dat het beste toch is om er vanuit te gaan dat je zwanger bent (met de positieve gevoelens) zolang je nog geen bevestiging hebt gehad dat het echt mis is. Uiteindelijk weet iedereen pas zeker of alles tijdens de zwangerschap goed ging, als ze een gezond baby'tje in de armen hebben.



Ga lekker iets doen wat je leuk vindt, even afleiding zoeken
Aaaah Bloes wat vervelend dat je je zo druk maakt. Begrijpelijk hoor, het is absoluut niet fijn als je oud bloed blijft verliezen...

Maar ook ik heb het nog steeds hoor!! Ook ik was in het begin stressy en ben benieuwd naar dinsdag maar zolang ik geen enge krampen, hevige bloedingen en grote stolsels verlies blijf ik gewoon goede moed houden. Oud bloed komt echt bij heel veel zwangere vrouwen voor!! Zoals Takkie zegt, vertrouw op je VK!

De hoeveelheid stress die het met zich mee brengt kan echt niet goed zijn!



Koppie op!
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden



Toen ik vanmorgen naar de wc ging had ik ineens helder rood bloed aan het papier zitten. In mijn slip zag ik ook wat bloed en wat slijm erbij. Heb natuurlijk meteen de vk gebeld. Morgen mag ik ook even heen voor een echo. Het kan nog wel zijn dat ik bloedverlies heb vanwege niezen (afgelopen week zo hard geniest dat het ook echt een steek gaf in m'n baarmoeder) of vanwege de eerste volleybalwedstrijd van het seizoen gisteren, dat was ook wel even een behoorlijke inspanning natuurlijk...

Net nog even weer naar de wc geweest en heb nu alleen licht roze bloedverlies, echt heel weinig. Maak me nog wel zorgen, maar dat het verlies minder is nu, geeft me toch wel wat hoop ook... Maar die onzekerheid... pfff! Hopelijk gaat de dag snel voorbij!
Smile! While you still have teeth :)
Alle reacties Link kopieren
Ooh Inn en Bloes ik deel jullie zorgen..

Ik heb dan geen bloed verloren, maar ik stress 'm big time! Ik ben gewoon zo bang dat er iets niet goed is en ik bedenk me de hele tijd wat er allemaal fout kan gaan. Mijn man zegt de hele tijd dat stress slecht is voor het kindje. En dat ik dan juist voor negatieve energie zorg. En dat weet ik ook, maar ik kan er echt verdrietig van worden.. Als je je verdiept in hoe zwangerschap ontstaat en wat er allemaal moet gebeuren om het tot een gezond kindje te brengen, dan is het zo'n wonder! !



Ik heb trouwens een positie-broek aan nu! Haha! Zit zooo comfortabel! Hij kan bij die elastieken band wel wat strakker, maar dat komt ala het goed is! Gewoon fijn dat er geen knoop meer strak op m'n buik drukt.

toen ik die broek ging kopen had ik ook weer nare gedachten. Op de een of andere manier ben ik dan bang dat ik dan extra teleurgesteld ga worden ofzo..
Alle reacties Link kopieren
Oh Inn en Bloes, ik kan me jullie zorgen zo goed voorstellen! Ik heb af en toe wat bruine sliertjes als ik afveeg, echt heel minimaal en daar maak ik me dan al druk om, terwijl ik ergens het gevoel heb dat deze zwangerschap gewoon goed gaat. Het schijnt inderdaad gewoon allemaal te kunnen, maar ik zou me net zo druk maken als jullie.



Inn over dat niezen, dat heb ik ook 2x gehad, maar die steek is volgens mij bandenpijn, kun je daarvan gaan bloeden?



Esmeemirc, ik heb vandaag een positiejurk aan. Eerlijk waar, mijn buik ziet eruit alsof ik minimaal 4/5 maanden zwanger ben, zo opgezet. Gisteravond was hij ook keihard, als een strakgespannen ballon, echt niet fijn. Wat kan positiekleding dan lekker zitten he?



Ik merk dat ik er af en toe een beetje doorheen zit, ik voel me de hele dag doodmoe en geïrriteerd om alles, waarna ik weer denk dat mijn man me een kreng vindt. Verder moest ik meteen na de positieve test mijn werk waar ik zo van hou voor een jaar opgeven, stom vervangend werk doen, straks ga ik parttime werken en geef ik het gevoel van onafhankelijkheid op, dat ik al heb sinds ik op mijn 17e op mezelf ging wonen en alles zelf regelde, en mijn lijf gaat ook nog eens aan flarden. Ben nu al 4 kilo zwaarder en dan ben ik pas 8 weken. Ik weet dat het vast allemaal goed komt en dat mijn man en ik het samen doen en dat hij een oerdegelijke vent is, maar ik vind het best moeilijk allemaal.

Gisteren mijn oma op haar verjaardag verteld dat ze een achterkleinkindje krijgt, direct alle zwangerschapsverhalen op tafel en dat ik er zoveel voor terug krijg en het allemaal beter wordt na het eerste trimester, maar daar koop ik op dit moment niet zoveel voor. En wat je ervoor terug krijgt, daar ga je vanuit en daar doe je het voor, maar dan nog vind ik het af en toe moeilijk. Hebben jullie dat ook? Of zijn jullie, los van de zorgen, alleen maar in de gloria?
Alle reacties Link kopieren
Bloes, Esmeemirc & Inn7: veel plezier bij de echo vandaag! Niet teveel zorgen maken vantevoren en hopelijk gaat de echo jullie geruststellen
Alle reacties Link kopieren
Meiden succes met de echo vandaag, hopelijk is alles prima en zijn er alleen maar gezonde babietjes te zien.



snoepetoetje: je bent niet de enige hoor meid. Ik hoor alleen maar zwangerschap en bevalling dramas van mn collega's, word er gek van. Maar ja.. met mijn werk is dat een beetje standaard. Collega's nemen nu taken van me over, maar toch voelt dat niet goed. Zeker aangezien er dan dingen slecht geregeld zijn waarvan ik denk 'verdorie, zo moeilijk is dat toch niet'



Voel me ook continu extreem moe en niet lekker. Straks belt de huisarts terug, hopelijk wil hij me iets geven tegen het spugen want dat gaat heel de dag door.

zover dat ik problemen krijg met foliumzuur binnen houden.

zelfs water veroorzaakt soms problemen.

Mn nekspieren trekken het continue spugen niet echt meer, die zitten zo vast dat zelfs warmte en massage niet wil helpen.

Weet dat dat met rust beter gaat.. maar ja.. dan moet eerst die misselijkheid weg.



Dit weekend wel gehoord dat ik veel spullen van mn neef kan lenen/overnemen. Onderandere hun mooie wandelwagen/buggy/maxicosi combi.

En in deze chaos van beroerd en moe zijn.. ook nog een bruiloft zien te plannen voor eind november. Gaat gelukkig voorspoedig op t moment..
Succes bij de echo's Bloes & Esmee! Hopelijk kunnen jullie genieten en zijn alle zorgen voor niks geweest!
Hey Bloes, Esmeemirc & Inn7: Succes bij de echo vandaag. Hopelijk allemaal kloppende tjes!



Ik hoop dat de huisarts iets voor je kan betekenen Morgawse. Anders wordt het een lang eerste trimester.



Ik heb gister mijn voorlopig laatste sportieve mijlpaal bereikt en de dam tot dam gelopen. Intervaltrainingen gingen bagger afgelopen weken, dus ik was bang dat ik snel af zou moeten haken. Ik kan mezelf echt niet meer die 'schop' verkopen als ik moe ben. Maar de lengte was geen enkel probleem en zelfs 5 min sneller gelopen dan verwacht



Voel me nu ook weer beter dan gister, alsof het sporten de hormonen er een beetje onder houdt



Gister ook mijn vader en zijn vriendin en mijn broertje ingelicht. Ik had foto's van de vakantie laten zien + van onze verbouwing, met als laatste foto de toekomtig babykamer met "deadline 7 mei" op de muur geschreven. Dat was superleuk. Volgend weekend de schoonouders .



Hier geen horrorverhalen nog gelukkig. Hoewel ik nog niet aan de bevalling moet denken hoor. Voel me ook redelijk, dus als het zo blijft tot week 12 teken ik ervoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven