Zoon spuugt in mijn gezicht

18-09-2014 11:42 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend bracht ik mijn zoon (7 jaar) naar school.

Ik stop met de auto vlak bij school op een plek waar ik maar even mag staan, en laat mijn zoon uitstappen. Hij wil gelijk weglopen maar ik roep hem terug voor een kusje. Hij komt naar mij toe en geeft mij een spuugkusje. Ik was zo verbijsterd dat ik het even niet reageerde en hij wegliep. Ik riep hem na maar hij luisterde niet en was al weg.

Omdat ik op die plek niet lang met de auto mocht staan, ben ik woedend verder gereden.

Mijn zoon heeft dit nog eens gedaan, heeft toen flink straf gekregen.

De laatste tijd is hij flink opstandig en spookt meer van die stoute dingen uit. Dit wordt uiteraard niet door ons geaccepteerd.

Ik zat te denken om hem strafregels te laten schrijven en geen speelafspraakjes deze week. Hoe zouden jullie dit aanpakken ?
pleunplonia wijzigde dit bericht op 18-09-2014 20:30
Reden: Typefoutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08, 72 seconden geleden

MrsStan, hoe zou jij reageren dan?





Ik had:



A. Niet verkeerd geparkeerd. Dat het 's ochtends druk is bij school, is geen reden om verkeersregels aan je laars te lappen.



B. Mijn kind niet teruggeroepen voor een kus.



Maar als Mason zo'n geintje uithaalt, dan leg ik hem voor de tweede keer uit dat mama spuug erg vies vind en dat ik spuugkusjes niet leuk vind. Maar goed, ik vond het vroeger grappig om mijn neus te snuiten als iemand in mijn neus kneep.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 18 september 2014 @ 17:06:

[...]



Ik vond het vroeger heel grappig om keihard mijn neus te snuiten als een volwassene in mijn neus kneep.M'n hart, m'n hart!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem op marktplaats zetten
Snotjong dajje dr bent
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook echt moeten rennen als ik dit geflikt had bij mijn moeder vroeger.

Daarentegen is het 'eventjes parkeren op een rotplek' mij ook een doorn in het oog.
Alle reacties Link kopieren
quote:fluim, 76 seconden geleden

Snotjong dajje dr bentEnige meisje tussen een hoop snotjong. Ik wreef ook weleens andere kinderen met paardenstront in. Best lollig.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
Ik was er niet bij dus kan de intensie van de spuugkus niet inschatten maar ik zou zoon weerom terugroepen en duidelijk uitleggen dat spugen niet oke is. Ligt er ook helemaal aan hoe hij verder die ochtend was. Bij slechte zin, zeuren, jengelen en vervelend geweest zou ik straffer optreden dan als hij die ochtend al in een jolige bui was.



Lijfstraf zou ik zeker niet inzetten.



Overigens hoeft mijn zoontje 7 jaar) mij geen kus meer te geven. Vind ik ontzettend jammer dat hij dat niet meer wil want het was een grote vrijkous. Helaas zijn de kusjes op.



Oma's en tantes wil hij ook niet kussen of knuffelen en van mij hoeft dat ook niet. Van mij moet hij wel of een hand geven en bij familie mag het ook nog een high five zijn. Helaas vind mijn vriend wel dat onze kinderen bij opa, oma, tante kus en of knuffel moeten geven dus daar moeten we het binnenkort nog even over hebben.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Ze schrijft dat ze er niet lang mocht staan. Misschien was het wel een kiss and ride. Dat is meestal wel een geschikte plaats om te parkeren maar alleen mag het niet voor langere tijd.
Poep, wie heeft jou gescheten?
quote:louise1 schreef op donderdag 18 september 2014 17:55 Ze schrijft dat ze er niet lang mocht staan. Misschien was het wel een kiss and ride. Dat is meestal wel een geschikte plaats om te parkeren maar alleen mag het niet voor langere tijd.Precies!
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 18 september 2014 @ 17:55:

Ze schrijft dat ze er niet lang mocht staan. Misschien was het wel een kiss and ride. Dat is meestal wel een geschikte plaats om te parkeren maar alleen mag het niet voor langere tijd.Meer Spit and ride..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:louise1 schreef op 18 september 2014 @ 17:52:





Overigens hoeft mijn zoontje 7 jaar) mij geen kus meer te geven. Vind ik ontzettend jammer dat hij dat niet meer wil want het was een grote vrijkous. Helaas zijn de kusjes op.



Oma's en tantes wil hij ook niet kussen of knuffelen en van mij hoeft dat ook niet. Van mij moet hij wel of een hand geven en bij familie mag het ook nog een high five zijn. Helaas vind mijn vriend wel dat onze kinderen bij opa, oma, tante kus en of knuffel moeten geven dus daar moeten we het binnenkort nog even over hebben.Het ligt er aan. Niet iedereen hoeft een kus maar er zijn / waren een aantal die zon knuffel echt heel speciaal vonden en dan "moet" hij. Gelukkig snapt hij heel goed hoe het zit en doet dat bij bepaalde mensen dan ook gewoon. Misschien wat lichte tegenzin maar dat ze er zo gelukkig van worden doet hem goed. Dan heb ik het over omi 91 en een tante van mijn vriend die ontzettend lief is maar wat simpel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 18 september 2014 @ 12:19:

[...]





Hier geven de 7-jarigen toch echt hun ouders nog wel een kus als ze de klas uitgaan of op de gang.



7 jarige? Ik ben 27 en geef mn ouders nog soms een kus.



Zou het als ouder ook niet pikken maar idd om hem nou terug te roepen voor een kusje. Afgang voor hem. En kinderen worden tegenwoordig toch al zo snel getreiterd als ze "iets" anders zijn.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
quote:

louise1 schreef op 18 september 2014 @ 17:55:

Ze schrijft dat ze er niet lang mocht staan. Misschien was het wel een kiss and ride. Dat is meestal wel een geschikte plaats om te parkeren maar alleen mag het niet voor langere tijd.



Of mosschien stond er dit bord:



http://www.dilbeek.be/uploads/pics/Park ... _E1_01.gif



En al was het een kiss and ride, dan nog is de kiss optioneel en niet verplicht, hè.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op donderdag 18 september 2014 19:12 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div">

louise1 schreef op 18 september 2014 @ 17:55:

Ze schrijft dat ze er niet lang mocht staan. Misschien was het wel een kiss and ride. Dat is meestal wel een geschikte plaats om te parkeren maar alleen mag het niet voor langere tijd.</div></blockquote>



Of mosschien stond er dit bord:



<a href="http://www.dilbeek.be/uploads/pics/Park ... _E1_01.gif" class="link">http://www.dilbeek.be/uploads/pics/Park ... _01.gif</a>



En al was het een kiss and ride, dan nog is de kiss optioneel en niet verplicht, hè.

Daar ging het niet om. Een aantal vielen hier over het feit dat TO verkeerd geparkeerd stond. En dat weten we niet.

En nee, natuurlijk is een kus niet verplicht. Maar ik heb mijn dochter ook wel eens terug geroepen omdat ze vergeten was me een kus te geven. Niet omdat ze dat moet, maar als zij later in de klas tot de ontdekking kwam dat ze geen kus had gehad, dan was het alsnog tranen met tuiten, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Haha, nee ook dan nog steeds niet verplicht te kussen :-)
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Sense-1970 schreef op 18 september 2014 @ 18:37:

[...]





Meer Spit and ride..
Ik ben 't nog steeds :-)
Kus is hier ook zeker niet verplicht maar een 7 jarige begrijpt echt wel dan je dan roept/zegt: ik wil geen kusje!!! Ipv te spugen. Ik accepteer dat echt niet van mijn kinderen.

Je leert je kinderen toch praten?
Van mij hoeven mijn kinderen niemand te zoenen, een hand en vriendelijke/beleefde begroeting is prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n ongelofelijke hekel aan vaders en moeders even gaan staan waar het niet mag bij een schoolplein, ontzettend aso. Ik moet trouwens ook gewoon door naar mijn werk, met de auto, maar dan maar even een paar minuutjes lopen vanaf een parkeerplek verderop. Het is naast aso ook gevaarlijk met zoveel kinderen. Denk na.
Alle reacties Link kopieren
Ps. Ja ik weet dat to schrijft dat ze er maar even mag staan, maar dat geldt natuurlijk alleen voor plekken waar je eigenlijk helemaal niet mag staan. Ik ken verder geen parkeerplekken waar een parkeerlimiet van een paar minuten geldt.



En over het spugen, geen idee, dochters doen dat hier niet, geen idee waarom ze daar nooit behoefte aan hebben gehad en jouw zoon wel. Slaan lijkt me indd geen oplossing, een sanctie wel. (Geen computertijd oid)
Alle reacties Link kopieren
Ik stond heel even voor een oprit.

Er was geen sprake van een gevaarlijke situatie, trouwens ook niet dat ik hysterisch reageerde.

Normaal lopen of fietsen wij naar school toe.



Zoon heeft na school lief met Lego gespeeld en kwam me een extra knuffel geven omdat het hem speet (zonder dwang overigens).
oh pleunplonia, blijkt maar weer.

Ieder zijn eigen methode en elke moeder kent haar eigen kind het best!
Alle reacties Link kopieren
quote:pleunplonia, 22 uur geleden

Ik stond heel even voor een oprit.

Er was geen sprake van een gevaarlijke situatie





Dat is niet echt terzake doende dat er geen gevaarlijke situatie is ontstaan. Je mag daar niet stoppen, ontzettend irritant en asociaal gedrag van iemand die geacht wordt de verkeersregels te kennen. Regels zijn regels is vaak makkelijker aan te leren als je hetzelf consequent toepast.



quote:sienna., 23 uur geleden

Ik heb zo'n ongelofelijke hekel aan vaders en moeders even gaan staan waar het niet mag bij een schoolplein, ontzettend aso. Ik moet trouwens ook gewoon door naar mijn werk, met de auto, maar dan maar even een paar minuutjes lopen vanaf een parkeerplek verderop. Het is naast aso ook gevaarlijk met zoveel kinderen. Denk na.+ 1
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 19 september 2014 @ 18:53:

[...]





Dat is niet echt terzake doende dat er geen gevaarlijke situatie is ontstaan. Je mag daar niet stoppen, ontzettend irritant en asociaal gedrag van iemand die geacht wordt de verkeersregels te kennen. Regels zijn regels is vaak makkelijker aan te leren als je hetzelf consequent toepast.

Man, wat kan jij doordrammen, zeg... Daar gaat het hier toch helemaal niet om? Gezanik, echt!
Alle reacties Link kopieren
Niet te geloven, dat mensen vinden dat je op je strepen moet staan als kinderen iets doen dat je niet bevalt. Liefst met geweld, letterlijk of figuurlijk. In ieder geval je macht als volwassen inzetten om ze eens goed de les te lezen. In dit geval lijkt het mij voor de hand liggen dat het jochie zich echt niet prettig voelt bij de publieke kus. Maar misschien is er iets heel anders aan de hand. Dat zou ik toch als moeder wel willen weten. Verder schrik ik ook van de emotionele chantage: ze was verdrietig en boos. Jawel, haal de cavalerie erbij! Het gaat om een 7jarige zeg. 'Ik vond het echt niet leuk en wil je dat nooit meer doen' volstond bij mijn 7jarigen ook prima. Ik begrijp echt niet waar die agressie tegen een klein kind dat iets ongepasts doet vandaan komt.

Verder vind ik het kwalijk als mensen kinderen dwingen te kussen. Hoever je lichamelijk gaat met anderen is helemaal en helemaal alleen jouw keuze. Een hand geven moet. Maar verder moet er helemaal niets. Niet bij een lieve tante, niet bij een aardige buurman, niet met je moeder en niet bij die leuke populaire jongen uit je klas. Dat bepaal je helemaal zelf. Ik draaf misschien wat door, maar ik vond het dus heel belangrijk om dat mijn kinderen te leren. En die kussen dus nooit iemand bij het begroeten, tot mijn heimelijke vreugde!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven