Minnaar deel 26

18-09-2014 16:34 3011 berichten
Al 25 delen lang schrijven we over het wel en wee om en rond onze minnaars.

Heb jij een fladderend hart of zit ze vast verankert in je eigen borstkas? Eet, slaap en toiletteer jij met je telefoon of leg je hem ook rustig een paar dagen in de kast?

Met andere woorden...



Kun jij een minnaar hebben zonder verliefd te worden? Blijf jij met groot gemak in de verlust fase hangen of verleg jij constant je grenzen?



Dit topic is voornamelijk bedoelt voor gelijkgestemden al staan we natuurlijk open voor nieuwe input en meningen mits respectvol geschreven, het is de toon die de muziek maakt.



Kanttekening van mij: ik zie graag avatars bij de (vaste) schrijfsters, zo blijven we kleurrijk en is het makkelijker om de verhalen bij de naam te plaatsen. Bedankt.



quote:Rooss4 schreef op 18 september 2014 @ 17:33:

Lena, denk je niet dat het onwijs gaat tegenvallen als BV en jij uiteindelijk voor elkaar kiezen? Is jullie relatie ondertussen niet gefundeerd op drama en ellende?

Nee, de relatie is niet gefundeerd op drama en ellende. Die is gefundeerd op het feit dat we van elkaar houden en enorm goed bij elkaar passen. Maar, en dat is natuurlijk absoluut een feit, het zal geen rozengeur en maneschijn zijn. Ik weet heel goed wat me te wachten staat en hij ook. Het zal heel zwaar zijn want hij is een man met veel bagage en zijn vrouw zal als ex inderdaad voor veel drama zorgen. De kinderen staan natuurlijk altijd voorop en ze zullen het sowieso zwaar krijgen.



Ik denk dat ik een vrij realistisch beeld heb van hoe het zou zijn en eerlijk gezegd schrikt het me soms af. Ik hou heel veel van hem en wil echt met hem verder maar juist omdat ik weet wat er bij komt kijken is het ergens doodeng.



En daarom voelt het stiekem ook wel heel veilig dat hij nu nog thuis zit en niet weg is. Omdat ik weet dat ik nu niet sterk genoeg ben om dit aan te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Marana, voor mij is de hamvraag of jij sinds jullie legale start in juni al iemand uit zijn omgeving hebt ontmoet.

Showt hij jou als een trotse kater aan zijn vrienden?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Rooss dat hoop ik ook voor jou en je mannetje! Pak hulp en steun waar mogelijk, gun je die "ontlasting" zo
quote:Rooss4 schreef op 18 september 2014 @ 17:34:

[...]



Eigenzinnigheid en recalcitrantie.



Heb ik toch nog watt.

Hou je daar lekker dwars aan vast. Dat maakt je een leuk mens.

Succes morgen! Mijn kind is ook niet de makkelijkste en heeft ook een handleiding, ik weet hoe vermoeiend het kan zijn. Maar als er iemand het waard is alles voor opzij te zetten, zijn het je kinderen wel. Dus is het is voor een goed doel. Maar pfffffff wat is het slopend soms.
Duidelijk Lena, eerlijk van je.



Anoeks, ontlasting! *proest* poepenplasfasehier!



Lena, het is idd slopend. Ik heb dit in 3voud, hier gaat niks vanzelf.
quote:Ano*k schreef op 18 september 2014 @ 17:38:

Lena...dank voor je toelichting. Lees jou daarin helemaal niet als reddende engel. Zie vooral een diepe liefde en verbondenheid en het niet zonder elkaar willen. Ontroerend vind ik het en zo fijn dat je gevoel inderdaad klopte...al twijfelde ik daar nooit echt aan. Mij ging het vooral aan het hart dat jij er niet aan onderdoor mocht gaan. Dat je hem voorbij zag lopen, so close yet so far...oeff wat was dat pijnlijk. Maar crises zijn er om overleefd te worden en liefst nog sterker eruit verrijzen:)

Ben trouwens wel even benieuwd naar je reactie op wat Rooss net schrijft.



Wat lief dat je het zo zegt. Ja het was heel moeilijk, zeker omdat ik hem vaak voorbij zag komen. Maar het is goedgekomen en inderdaad zijn we er sterker door geworden.



Sunsets zijn overschat. Een goede klaarlichte dag met zijn tweeën doorbrengen dag na dag is ook wat waard. Hoop dat het lukt met je huwelijk maar in ieder geval probeer je het tenminste en kan je nu alles geven. Mocht het niet lukken, hebben jullie alles geprobeerd en die kennis is heel wat waard.
En nu ga ik met ex iets koken want anders lijkt het alsof ik geen leven heb.
Leuk al die vragen aan iedereen, goeie trend gestart Lena! Weer even fijn op de hoogte ipv alle kommer en kwel.

Wij hebben een goed verhaal over waarvan we elkaar kennen, wat niet eens veel bezijden de waarheid is. Over hoe lang we elkaar kennen zijn we niet al te duidelijk, een paar vriendinnen van mij en zijn broers weten dat we elkaar al kenden voordat hij in scheiding lag.

HL, hij deelt zijn huis nog met zijn ex, en dus kom ik daar nog niet. Hij is eigenlijk altijd bij mij. Ex weet wel van mijn bestaan trouwens. Net als zijn familie. Die wonen echter allemaal daar, ver weg van mij, dus heb ik nog geen kennis met ze gemaakt. Gezien zijn problematische huwelijk heeft hij helaas geen vrienden waar hij mij trots aan kan showen.
Goedenmiddag allemaal.
Bella, je hoeft niet veel van hem, alleen maar een lat-relatie? Eh...?

En je man? Die is er ok mee dat jullie vriendjes in 1 huis worden en jij relatie buiten de deur gaat spelen?
Alle reacties Link kopieren
quote:lenabakker schreef op 18 september 2014 @ 17:11:

Diver, jij was getrouwd met de gele spons, toch? Hoe denk je nu verder te gaan nu fetishman uit je leven is en je alleen het nog moet doen met af en toe minnaar? Is dit hanteerbaar voor je en welke mogelijkheden zijn er nog in je huwelijk? Blijft je huwelijk echt altijd zoals het is of is er nog ruimte voor verbetering? En zo nee, hou jij dat wel vol?

Ja en ben nog steeds getrouwd met die gele spons. Alleen is hij nu naar een nieuwe uitdaging toe (geen idee hoe die cartoon heet, nooit ervan gehoord).



Fetishman ligt helaas eruit. Die andere, af en toe man, ligt ook eruit, want heb geen ambities om hem op te bellen voor zo ver.. Er is een man die ik oprecht leuk vind, op de sportschool, maar dat is te dichtbij, dus ook geen optie. Die mijd ik nu bewust. En er is een man (met een bootje ) die nu over een jaar on-en-off met mij appt. Maar ik heb geen goed gevoel hier bij, omdat hij af en toe lang verdwijnt van app, altijd met een vaag excuus achteraf en hetzelfde bij een meid die ik viavia ken heeft gedaan (plotseling verdwijnen na begin relatie, en waar ik toevallig achterkwam). De enige sfspraak die wij ooit hadden heeft hij kort vooraf afgezegd. Vanwege griep. (Toevallig was het ook mooi weer om te varen, raaraaraar).



Geen van bovengenoemde mannen is geschikt voor mij. Gewoon mannen-stop.





Mijn eigen man ligt ook eruit, sexwijs, want ik ben op. Op Van hopeloos proberen en afgewezen worden. Klaar mee, na zoveelste keer dat hij me verkrampt achterliet, omdat het, na te lange pauze, nu eenmaal te snel ging. Er zijn vele manieren om een vrouw te plezieren. De rest kan ik omschrijven puur als sexuele egoisme. Sex vindt zelden plaats. Daardoor zijn we uit de sync geraakt. 1 op de 4x is goed. Als we beginnen weet ik nooit of ik nog gefrustreerder raak dan voorheen. Dus bij voorbaat niet doen.

Ben zolder aan het opknappen, guess why?



Verder is hij heel lief, leuk om mee te leven, grappig en van alles goeds, waar ik van hou en wat ik respecteer, en waarvoor ik in staat was om 1300km verderop te verkassen, kan ik nog steeds zien. Aleen sex werkt niet meer.



Relatietherapie punt ben ik ook voorbij.



Dit weet hij allemaal. En toch is hij gemakzuchtig genoeg om liever een open relatie voor te stellen dan iets concreets te ondernemen.
Alle reacties Link kopieren
Bella,

Ik lees geen doorgehakte knopen.Het is geen vlees nog vis.

Van beide een beetje en dat was al zo.

Als jouw man nu op de hoogte is veranderd er veel maar anders is er naar mijn idee niets veranderd.
quote:hart01 schreef op 18 september 2014 @ 18:46:

Bella,

Ik lees geen doorgehakte knopen.Het is geen vlees nog vis.

Van beide een beetje en dat was al zo.

Als jouw man nu op de hoogte is veranderd er veel maar anders is er naar mijn idee niets veranderd.Heele groote dikke vette plus één!
Het is inderdaad veel van hetzelfde, Bella. Eens met Hart, welke knoop heb je nou doorgehakt, dan? Jij en je man blijven "voorlopig" als vrienden in één huis? Weet je man dat ook al, dat jij dat zo ziet? En zo niet, ga je dat nog zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd wat jullie denken



Waar gaat gezonde lust over in wellust, wanneer of hoe komt het punt tot stand dat het genot volgend uit het overgeven aan lust meer pijn doet of niet meer als zodanig gevoeld wordt.

Ik versta onder wellust je overgeven aan je lust ook als die aan jou of andere schade oplevert of geen uiteindelijk genot meer geeft. Zeg maar een slaaf van je lust.

Ben daar zelf in mijn affaire nogal mee bezig geweest en ben benieuwd naar ervaringen en meningen en frisse invalshoeken.
Alle reacties Link kopieren
Dus nu is een hele gekke toestand bij mij ontstaan:

mijn libido is torenhoog. En als ik naast mijn eigen man lig is hij 0.



Hij heeft wel door dat er iets schrijnends veranderd is, en, guess what, neemt uiteindelijk zelf initiatief. (Initiatief tot sex, geen dokter of zo, dat is nog steeds te veel gevraagd). Iets waarvan ik 3-4 jaar geleden een gat in de lucht zou springen. Maar nu is het net trekken aan een dooie paard.



Sinds ik terug ben heb ik hem niet eens aangeraakt. Hij heeft het wel geprobeerd en is verbaasd. Ook lichtelijk geiriteerd want nu wil hij het wel, en, oooo weeee, ik sta niet klaar.



We vertrekken nu naar het buiteland en ik ben blij om het hotel, blij om breakfast, blij om musea, geen haar die aan sex met hem denkt.



Er is iets geknapt in mij, Lena, de vraag is of het ooit te lijmen valt. Die antwoord weet ik zelf ook niet. Ik loop nog naar de psycholoog, wat de uitkomst ervan zou zijn, geen idee.



Ik ben ontzettend boos op mijn man. En ook verdrietig tegelijk. Dat hij mij zo ver wist te brengen dat ik uberhuipt naar een ander keek is al te veel. Maar met anderen kunnen wij ons problemen niet oplossen.



De tijd wil het leren.
Alle reacties Link kopieren
Loui, voor mij is lust gevoel wat ik beheers.

Gevoel waar ik aan toe kan geven wanneer ik dat wil.



Daar waar wellust de eigen wilskracht zo overheerst dat het idd een verslaving word waaraan alles kapot kan gaan.



Bella, weet jouw man al dat jij hem tot platonische vriend hebt gedegradeerd?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is wellust dat met de fetishman.

Heb het afgekapt, omdat het naar voor mij schadelijke kant liep.
poef
Alle reacties Link kopieren
Bella, ik denk dat er heel veel veranderd zodra jouw man weet dat hij word gedegradeerd om jouw minnaar tot lat-relatie te kunnen upgraden.



Ik zal wel weer simpel zijn, want stiekem neuken buiten de deur noem ik al geen lat-relatie.

Laat staan hem bedelen of hij een beetje meer met jou wil doen dan neuken om jou de illusie te geven dat jullie een echte liefdesrelatie hebben.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
Ho, we zijn met meerdere mensen aan het thuis klussen, kamers inrichten, zo te zien...



Aleen is de insteek anders.
Bella, ik neem aan dat je man een en een bij elkaar op kan tellen? Jullie komen overeen dat jullie relatie platonisch wordt/is, en jij bent af en toe een nachtje weg. Denk je nu echt dat hij dat niet een keer doorheeft?
Alle reacties Link kopieren
Verslaafd?of een wakker gemaakt libido?

Als ik verslaafd ben aan deze minnaar/man dan zal mijn libido misschien wel weer lekker in slaap vallen als hij niet op de juiste knoppen drukt en rol ik misschien in monogamie weer tegen mijn nmr 1 aan.



Edit:nmr 2 bevind zich wel in de vrienden/kennissen kring maar de 50 mile rule is meer dan van toepassing.Het speelt zich niet dagelijks onder de neus van mijn nmr 1 af.
poef
Theemok,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven