Gezondheid alle pijlers

wie stopt er mee?

15-09-2014 11:00 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,



Ik wil al een tijdje af van die verdomde sigaretten maar het blijkt maar niet te lukken.

Dus dacht ik bij mezelf misschien vind ik hier wel een paar mensen die samen met mij willen stoppen. Zodoende kunnen we elkaar steunen op moeilijke momenten en misschien werkt het ook gewoon motiverend als je weet dat de ander het wel volhoud haha



Laat maar weten als je wil meedoen
Alle reacties Link kopieren
Hey! Leuk (nou ja, leuk?) een stoppen met roken topic. Ik heb zaterdagavond mijn laatste sigaret gerookt. Zat op een pakje per dag, en ben eerder voor lange tijd gestopt geweest. Helaas toch weer begonnen. Ik rookte nu alweer een jaar of 3 helaas.



Vandaag dus dag 5 en ben af en toe echt een vreselijke en vooral onredelijke draak. Pfff, ik word moe van mezelf. Verder slaap ik slecht en heb ik last van mijn stoelgang. Maar.... ik rook niet Hoop dat ik het vol blijf houden. Ik probeer me voor te houden dat het tijdelijk is!



Succes allemaal! Hoop dat jullie stoppers de dag ook goed zijn doorgekomen.
Hoi (ex) rokers.

Heb bijna 20 jaar gerookt, zat aan meer dan een pakje per dag. Talloze stoppogingen, dmv afbouwen, pleisters, kauwgom, electronische sigaretten. Ik had mij er haast bij neergelegd dat ik de rest van mijn leven zou blijven roken. Tot ik heel toevallig in de bib op een dvd van allen carr stootte. Was niet eens van plan om te stoppen op dat moment. Heb de dvd bekeken, mijn laatste sigaret gerookt en nooit nog zin gehad.

Rokers denken dat ze iets moeten opgeven. Een pleziertje, een middeltje om te ontspannen, een genietmomentje. Niets is minder waar! Wat er gebeurt, is wanneer je je sigaret dooft, de nicotine uit je lichaam begint te verdwijnen. Dit geeft een bijna onmerkbaar, knagend leeg gevoel. Het enige wat je doet als je rookt, is ontwenningsverschijnselen opheffen. Waardoor je je inderdaad beter voelt zodra je weer één rookt. Maar zodra die ontwenningsverschijnselen weg zijn ( Max 3 weken) - de fysieke dan he- heb je dus niets meer aan roken. Het is zoals te nauwe schoenen dragen, alleen om het plezier te kunnen ervaren om ze uit te trekken en de opluchting te voelen.

Dat inzicht heeft mij enorm geholpen!

Kan de dvd zeker aanraden.

Ik wens jullie geen succes, want stoppen met roken is niet moeilijk. Het enige wat je dient te doen is geen sigaret opsteken, dat kan iedereen! Geniet ervan, van het niet-roken!
Alle reacties Link kopieren
Hey alemaal,

Sorry voor de wat late en vooral weinige reactie komt weer goed zebeloofd maar ik lig geveld door de griep in bed en de minste inspanning is er momenteel te veel aan. Een voordeel is wel de zin in een sigaret is helemaal weg haha dus straks moet ik mijn griep nog dankbaar zijn



Ik ben wel benieuwd hoe het met de rest gaat want ik lees niet zo veel reacties meer



En aan al de gene die het al gelukt is om te stoppen echt dikke dikke proficiat



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hey hen20 echt super van jou, doe zo verder zou ik zeggen en inderdaad ik denk dat het een extra stimulans is dat je man mee stopt dat doet de mijne niet en dat is wel balen als hij mij een kusje komt geven na een sigaretje want voor de moment vind ik dat nog een heerlijk geurtje behalve vandaag pff voel me echt ellendig ze



In elk geval dikke pluim voor jou en je man
Alle reacties Link kopieren
Aah, beterschap fenella! Wie weet ben je de griep straks echt dankbaar en ben je zo weer een week verder met het stoppen.



Nutochwel, ook net gestopt! Paar dagen verder dan ons, support kunnen we allemaal wel gebruiken. Ook ik ben er een jaar af geweest. Dom dom, 4 maand gelden weer begonnen. Slecht slapen komt mij bekend voor van mijn eerdere stoppogingen, terwijl ik al niet zo'n geweldige slaper ben. Tegen een slechte stoelgang kun je lijnzaad nemen. Schepje door de yoghurt oid, helpt goed!



Ik ben heb dag twee tot nu toe redelijk doorstaan(op de bekende momenten na). Still going strong
Alle reacties Link kopieren
Dit is ook voor het eerst dat mijn man samen met mij stopt hoor. Vind het zo goed van hem. Hij stond er zelf nooit helemaal achter. Van mijn vorige keren weet ik nog dat ik op een gegeven moment zooo blij dat hij vroeg uit zijn werk kwam.Niet om hem, maar om dat sigaretje te bietsen. Hoe erg.

Dan is dit een stuk beter. Gelukkig vliegen we elkaar(nog niet) in de haren
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je man ook gestopt is, hen70. Die van mij zou ook samen met mij stoppen, maar is helaas niet gelukt. Wel lastig dat sigaretten dus meestal in de buurt zijn. Voor jou is het nu dag 3 toch? Zet hem op!



Fenella, vervelend dat je ziek bent! Beterschap. En herkenbaar, ik vind het ook nog steeds lekker ruiken.



Maar ik had vandaag wel even een goed moment. Ik ben vrij vandaag, en ben net eerst wat leuks voor mezelf gaan kopen. Iets wat ik niet nodig heb, maar gewoon wil. 6 dagen niet roken is 36 euro, echt bizar wat ik normaal dus gewoon de lucht in blaas. En voor het eerst deze week bedacht ik me dat ik het fijn vond dat ik niet hoef te roken. Tot gisteren vond ik het vooral heel zielig voor mezelf haha.
quote:hen70 schreef op 18 september 2014 @ 21:24:

Dit is ook voor het eerst dat mijn man samen met mij stopt hoor. Vind het zo goed van hem. Hij stond er zelf nooit helemaal achter. Van mijn vorige keren weet ik nog dat ik op een gegeven moment zooo blij dat hij vroeg uit zijn werk kwam.Niet om hem, maar om dat sigaretje te bietsen. Hoe erg.

Dan is dit een stuk beter. Gelukkig vliegen we elkaar(nog niet) in de haren
Alle reacties Link kopieren
Yep, voor mij dag 3. Pfff, moeilijke momenten hoor. Ik zie iedereen op straat roken. (en ruik het). Ik voel mij nu even zielig haha. Maar we zetten stug door.

Ik weet dat als ik doorzet over een paar dagen(weken) ook denk: wat is het heerlijk als je niet meer rookt.



Ook wij doen het geld in een potje. In twee dagen al 10 euro. Tel uit je winst. Heerlijk dat je jezelf dan nu mag verwennen he.

Ook dik verdiend hoor! Die verwen momenten er lekker in houden.

Al 6 dagen nutochwel, super
Goed bezig dames! Doe zo verder
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Hen, over dat zielig voelen. Ik merk nu (dag 8, woehoee), dat ik me steeds minder vaak rot voel, maar het kan me nog wel echt aanvliegen af en toe. Nu heb ik bijvoorbeeld nergens last van, maar over een uur kan dat zomaar anders zijn.



Groot voordeel is wel dat mijn huis nu zo lekker opgeruimd en schoon is. Haha, ik blijf dwangmatig schoonmaken sinds ik niet meer rook. Die 'extra' tijd besteed ik dus nuttig.



Voor alle stoppers, succes weer! En een fijne zondag.
Alle reacties Link kopieren
Haha, herkenbaar nutochwel, hier ook de hele keuken gesopt en gisteren een muur gesausd. Ik blijf ook bezig. Jammer genoeg nu last gekregen van (helaas bekende) rugklachten. Even rustig aan dus. Knap van je, je bent al langer dan een week gestopt! En dat terwijl je man nog wel rookt. Zo doorgaan!



Hier gaat het ook goed! Dag 5. Op wat moeilijk moment na bij de wijn , valt het mij niet tegen. Mijn man rookt wel de e-sigaret nu, maar als het hem zo ook lukt?! Prima toch. Vrijdag één hijs van de e-sigaret gehad, bij een wijntje natuurlijk, bah vies.



Fenella, hoe gaat het? Nog steeds geveld door de griep?



Jullie ook een hele fijne (rookvrije) zondag
Alle reacties Link kopieren
Hey goeiemorgen allemaal,

Vandaag de eerste morgen dat ik mij iets minder belabberd voel pfff



Eerst en vooral super hen70 dat je het tot nu toe volhoud, je mag echt al fier zijn op jezelf hoor.

Net als je man gebruik ik ook de e sigaret maar dan wel de nicotine vrije versie, smaakt naar niks eigenlijk haha maarhet helpt toch hoor.



Bij mij is en blijft het moeilijkste dat mijn vriend rookt e ik heb zo af en toe toch nog eens een trekje gedaan van zijn sigaret grr ben dan achteraf altijd kwaad op mezelf.



Ik blijf het wel jammer vinden dat er niet veel reacties meer komen van de overige die gingen mee proberen stoppen het is moeilijk en misschien is het hen ook niet direct van de eerste dag gelukt maar zeg dat dan ook effe net zoals ik het is geen schande e om eens te hervallen het is juist moedig om het daarna weer opnieuw te proberen om te stoppen
Alle reacties Link kopieren
Oepsie ook voor jou nutochwel een dikke pluim hoor, ik had blijkbaar nog niet alle reacties gelezen sorry.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig fenella dat je je weer iets beter begint te voelen. En voel je niet schuldig over die paar trekjes he! Ik weet hoe moeilijk het is als je man/vriend nog rookt. Daarom lukten mijn stoppogingen ook nooit. Daarbij heb je ook nog de griep, waardoor je vaak mentaal minder sterk bent. Gewoon opnieuw beginnen, support krijg je van ons. Ben jij ook zo boos op jezelf als je een hijs hebt genomen? Dat was ik steeds, boos op mijzelf dat ik steeds zo zwak was. Gelukkig zet mijn man ook door, al is het dan met de e-sigaret.



Bij mij dag 6. Tot nu toe gaat het nog steeds goed. Heb ook het gevoel dat het iets gemakkelijker begint te worden. Ik denk er niet meer de hele dag aan 30 euro in het potje!!



Nutochwel, gaat het nog steeds zo goed? Begint het bij jou ook steeds iets gemakkelijker te gaan?



Ik vind het ook jammer dat we niks meer van de andere 'stoppers' lezen. Laat gewoon eens weten hoe het gaat? Ook als jullie niet gestopt zijn, we weten allemaal dat het niet gemakkelijk is.....zachtjes uitgedrukt!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom jullie even een hart onder de riem steken. Ik ben vandaag 142 dagen gestopt (na 40 jaar met veel plezier roken).

Ik moet jullie helaas vertellen dat ik die trek nog steeds heb. Maar omdat ik het zo zonde zou vinden eraan toe te geven, (dan had ik beter kunnen blijven roken en me deze toestand kunnen besparen) doe ik het niet. Ook geen trekje van man die nog wel rookt.

Wat me helpt/steunt: De streepjes op mijn whiteboard voor iedere dag dat ik niet rook, bij enorme trek kauwgum (gewoon Sportlife), af en toe iets leuks voor mezelf kopen van het uitgespaarde geld, niet meer hoeven denken bij het uit de deur gaan ''heb ik mijn shag, genoeg vloei, aansteker....''.

Succes allemaal. En bedenk je het enige wat je moet doen is het laten..
Alle reacties Link kopieren
Fenella, moeilijk he? Een roker in de buurt. Het is echt een moeilijke strijd, ik denk ook niet dat je dit uit kunt leggen aan iemand die nooit gerookt heeft.



Hen, fijn dat het makkelijker wordt! Ik zit nu op dag 9 en het gaat redelijk. Echt nog wel moeilijke momenten, maar niet meer de hele dag door gelukkig.



Mocy, oei, ik vind het wel een beetje moeilijk om te lezen dat je er nu nog steeds zo mee bezig bent. Heb je heel de dag trek?
Alle reacties Link kopieren
Ik was tot afgelopen mei precies een jaar gestopt. En ja...ik kon nog steeds zo nu en dan trek in een sigaret hebben. Niet in de zin van het er moeilijk mee hebben, maar vond het nog steeds lekker ruiken.

Ik hoop dat ik ooit nog eens kan zeggen dat het stinkt haha
Alle reacties Link kopieren
Ben eerder voor lange tijd gestopt geweest, en toen deed het me echt helemaal niks. Dus ik hoop weer op dat punt te komen

Maar voorlopig nog maar even doorzetten.



Hoe is het bij jullie? Zou leuk zijn als er nog wat stoppers aansluiten. Dan kunnen we gezamenlijk mopperen over hoe stom stoppen is haha.
ik ben nu 2 maanden gestopt



sinds 2 weken heb ik wel een e-sigaret

het viel me niet mee te stoppen terwijl er hier 2 doorrookten...

met die e-sigaret is het haalbaar, ook op het werk (anders rende ik maar door zonder pauzes)

ik damp een half flesje van 10 ml in 2 weken
ook nicotinevrij overigens, die e-sigaret
Alle reacties Link kopieren
Morgen een week gestopt! Op die momenten na valt het mij nog steeds mee. Mijn man is kon het vanmorgen niet laten en heeft een sigaret van zijn collega gebietst. En raad eens...hij vond het niks, joepiee. Ik zou het zo jammer vinden als hij weer begint, ik ken mijzelf, in zwakke momenten trap ik er dan ook weer in.

Komenden weekenden komen er een paar feestjes aan, ben benieuwd....



Knap van je, its me, al 2 maand! En als die e-sigaret jou er doorheen helpt? Vind ik niks mis mee. kan mijn man ook niet zonder.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier maar rustig de laatste dagen!

Conclusie...is iedereen weer aan het paffen?



Ik houd het nog steeds vol. Gisteravond met een wijntje zwak moment. Gewoon een hijs van de e-sigaret van mijn man genomen. Bleh, vies haha
Ja, hoor ik ben er nog. Nu zo ongeveer alweer 22 dagen gestopt
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Keausje! Ik zit op dag 11

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven