hoe pak ik dit aan

18-09-2014 20:00 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



mijn vriend en ik hebben nu reeds enkele keren dezelfde discussie gehad. We hebben een dag vrij, niks gepland, het is gewoon gezellig, en ik wil graag iets 'zomaar' doen, als eens gaan ontbijten, een wandeling, fietstocht, gezelschapsspelletje spelen, ....

Dit zijn dingen die mijn vriend niet zo leuk vindt...wat ik dan heel jammer vind, maar voorstellen van zijn kant komen er ook niet.

We doen wel heel veel dingen samen, gaan naar toneel, reizen vaak, ... we hebben dus wel veel gemeenschappelijke hobby's, maar ik mis dat deeltje van 'spontaan iets doen', wat hij bestempelt als 'zinloos'. Gaan ontbijten omdat we in de stad iets nodig hebben gaat dan vb wel, maar ontbijten om te gaan ontbijten, kan je naar zijn mening evengoed thuis doen.

Ondertussen zijn we al lang samen, ga en wil ik hem niet meer veranderen, ik weet wel dat hij die dingen niet graag doet, maar voor mij is dat een gemis.

Ik kan deze dingen wel met vriendinnen doen, maar doe ze af en toe ook graag eens met hem .

Hierbij dus mijn vraag, ik weet dat hij dit nooit zal willen, hoe ga ik hier voor mijzelf mee om, dat ik hier niet steeds over struikel en dit mis?
Accepteren.



Niet zo zeuren, hij vindt andere dingen leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ga zelf ontbijten of haal lekkere dingen in huis. Wat een non-onderwerp. Je vriend is niet je Siamese tweeling.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hier ook zo'n man op de bank. Het moet wel nut hebben. Maar je kan toch spontaan een picknickmand inpakken en lekker op de fiets stappen om ergens onderweg een mooi plekje te zoeken? Kijk wat spontaan wél leuk is om te doen samen.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook hier met manlief. Ik heb het geaccepteerd en als ik echt iets wil doen ga ik gewoon alleen of met vriendinnen. Daar zeurt hij dan ook nooit over dus ik vind het wel best
Alle reacties Link kopieren
Maar ja jammer is het soms wel idd
Alle reacties Link kopieren
quote:verhuisd schreef op 18 september 2014 @ 20:05:

Accepteren.



Niet zo zeuren, hij vindt andere dingen leuk.haha ja dat weet ik, daar ben ik me bewust van, maar toch vind ik het elke keer weer jammer, en het is dat gevoel dat ik weg wil, ik wil het accepteren maar weet niet goed hoe
Alle reacties Link kopieren
goed om te lezen dat hier nog zo mannen zijn
Door je verwachtingen bij te stellen. Als jij elke week een ontbijt buiten de deur voorstelt, ook al weet je dat hij het niet leuk vind, krijg je elke keer een teleurstelling. Accepteer dat als jij spontaan ergens naartoe wil om te ontbijten, dat je daar iemand anders voor vraagt. Stop dus met voorstellen waarvan je al weet dat hij het niet leuk vind en nee tegen zal zeggen en verzin iets voor jullie samen.
Ja eens met de picknick; picknicken is een doel in mannenlogica! Mijn vriend is ook zo hoor, heel makkelijk en spontaan maar wel met een einddoel.
Jeetje, als dit het enige is? Ik vind dat je zeurt. Accepteer zoals hij is, je geeft aan dat jullie genoeg dingen doen samen. Wat maakt die spontaniteit dan nog uit?
Alle reacties Link kopieren
Misschien je realiseren dat het geen waarde heeft als hij die dingen voor jou doet, maar hij het zelf niet leuk vindt.



Net als bij seks. Als 1 het stom vindt en er geen zin in heeft, is het slechte seks.



Je kan beter meer dingen zoeken die je allebei leuk vindt.



Ik kan ook niet alles wat ik leuk vind delen met mijn vriend. Dat doe ik dan met anderen. Andersom interesseert mij gamen of metalmuziek niet, dus dat doet hij met zijn vrienden.
Soms is het niet anders in een relatie, je kunt nou eenmaal niet volledig op elkaar afgestemd zijn.



Ik zou ook niet voor een ontbijt de deur uitgaan alleen om buiten de deur te ontbijten.



Ga gezellig na het ontbijt de deur uit en plan een leuke lunch, dan is het niet zo opgelegd.
Alle reacties Link kopieren
Neem een ontbijt- wandel- fiets- en spelletjesvriend!



Mist hij ook iets bij jou?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Het is toch geven en nemen? Hij kan toch wel eens een keer iets doen om TO een plezier te doen, ook al vind hij het niet zo leuk. Het hoeft toch niet elke vrije dag.
Mijn man eet alleen maar saaie dingen. Dus iedere gelegenheid zónder hem kook ik zalig voor mezelf: mosselen, vissoepjes, risotto, salades. Ja, ik zou graag lekker voor hem koken, maar ik doe hem er simpelweg geen plezier mee. Gelukkig maakt hij mooie kinderen
Alle reacties Link kopieren
Het is dus niet Zomaar, en Spontaan, het is een Big Deal.

Geen wonder dat hij daar de charme niet van inziet.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 18 september 2014 @ 20:05:

Ga zelf ontbijten of haal lekkere dingen in huis. Wat een non-onderwerp. Je vriend is niet je Siamese tweeling.Wat een heerlijke uitspraak! Die houden we erin!
Door te focussen op wat je hebt i.p.v. wat je mist.
Ik sluit me aan bij de vorige reacties.



Plus: misschien kun je dan iets spontaans voorstellen en zorgen dat je daarbij ook iets nuttigs doet. Dus als je graag wilt lunchen/ontbijten in de stad even iets bedenken dat je moet halen in de stad, zodat jullie meteen ook kunnen lunchen.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt dat jullie veel dingen samendoen. Maar ik lees alleen maar reizen en toneel. Reizen lijkt mij geen maandelijkse bezigheid en toneel neem ik aan ook niet iedere week. Dus wat delen jullie verder behalve een huishouding?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Was misschien een wat korte reactie, maar wat ik ermee bedoel te zeggen is dat als jullie echt heel veel samen zouden doen en veel gezamenlijke hobby's zouden hebben zoals jij schrijft, dan zou het ontbreken van een spontane activiteit als uit ontbijten of een wandeling niet tot zoveel frustratie moeten leiden wat het openen van een topic hierover noodzakelijk maakt.



Terwijl als alleen het toneel en vaak reizen tot jullie gezamenlijke activiteiten/hobby's behoren dan is je frustratie voor mij beter te begrijpen. Dit zijn activiteiten die over het algemeen genomen niet met heel grote regelmaat terugkomen. Dan zou het erop neerkomen dat jullie eigenlijk weinig samen ondernemen
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
het ligt eigenlijk vooral bij mij hoor, hij mag zeker dingen niet leuk vinden, ik vind het vooral vervelend van mezelf, dat ik me dan hoor zagen, en steeds teleurgesteld ben, terwijl ik, zoals Doreia zeg eigenlijk het antwoord al weet en het dus eigenlijk niet moet vragen . Ik zoek deze dingen dan ook inderdaad bij andere mensen, en heb er zeker geen tekort aan, vind het gewoon jammer dat ik die dingen niet met hem kan delen, wat ik ook raar vind, want andere dingen heb ik dan geen probleem om niet met hem te delen (vb. danslessen volgen, festivals, ...)

Idd stala ik heb misschien niet de juiste voorbeelden gegeven het waren de eerste dingen die in me op kwamen. We doen verder nog heel veel samen, houden van film, zijn samen veel bezig met interieur, gaan naar vrienden, koken graag samen, ... maar we hebben ook ons eigen leven waar we onze eigen hobby's in doen, alleen, over deze kleine dingen kan ik me niet zetten, precies alsof die dingen in mijn hoofd bij een relatie horen. Ik moet dat er dus gewoon uit zien te krijgen :)!
Alle reacties Link kopieren
Nou je mag best af en toe iets spontaans verwachten denk ik. Hij mag jou ook best af en toe tegemoetkomen hierin. Maar vraag er niet te vaak om en ga niet zagen zoals jij het noemt. Dan krijgt hij er aversie tegen.

Combineer het zoals hier al eerder geschreven met een doel, dan valt het hem misschien niet eens op.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven