November/december 2011/januari 2012 (5)

12-05-2014 15:13 1802 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom Romobaby!



Er zitten er inmiddels weer 4 op het wachtbankje, babyboom 2.0/3.0 is begonnen.



Najaarsmeet in Modusstad was leuk...



Nieuwe schrijvers blijven welkom!



Romorantin

Romomeisje, begin november 2011

95 cm en 14 kilo met 3 jaar

Romobaby, eind februari 2015



Modus

Minimodus, begin november 2011

97 cm en 14, 5 kilo met 3 jaar

Modusje, voorjaar 2014



Chrissie

Smurf, half november 2011

71,5 cm en 8205 gram met 10,5 maand

Pietje, eind juli 2014



MissSchaap

Schaapje, begin december 2011

95 cm en 13 kg met 3 jaar

Lammetje, begin juni 2013

Zwanger van Wolletje, uitgerekend in augustus 2015



Rouge

Rougefils, begin december 2011

96 cm en 15 kilo met bijna 3 jaar

Zwanger van PetitRouge, uitgerekend in juni 2015



Mimsey

Muppet, begin december 2011

97 cm en 14 kilo met 3 jaar

Mopsey en Nas



Zephyra

Zeefy, begin december 2011

93 cm en 13, 5 kilo met 3 jaar

Fruzzy, half augustus 2013

Zwanger van spruit 3, uitgerekend in juli 2015



Pompiedoe

Minipom, half december 2011

85 cm en 11,3 kilo met 18 maanden



Hanimuk

Minimuk, half december 2011

87 cm en 13,1 kilo met 2 jaar

Ienieminimuk, half november 2013



Biboek

Biboekje, half december 2011

92 cm en 12,5 kilo met 2 jaar

Boekie, begin maart 2014

Zwanger van SurpriseBoekie, uitgerekend in oktober 2015



Truitje

Broekje, eind december 2011

97 cm en 13 kilo met 3 jaar

Korte broek, half april 2014



Weetje

Jeetje, eind december 2011

81 cm en 11,2 kilo met 14 maanden

Beetje, begin augustus 2014



Mijntje

Minimijn, begin januari 2012

74 cm en 9575 gram met 11 maanden

Micromijn, half april 2014



Mevrouw Lelie

Leliepeuter, begin januari 2012

97 cm en 15 kilo met bijna 3 jaar

Cadeaumoeder van cadeauzoon en cadeaudochter

BébéLis, begin mei 2014



Hier zijn de links naar de oude topics:



Deel 1:

kindje gekregen in november/december '11. Wie kletst er mee?

Deel 2:

Kindje gekregen in november/december 2011 in een nieuw jasje

Deel 3:

November/december 2011 (3)

Deel 4:

November/december 2011/januari 2012 (4)

De woestijn:

December 2011 - deel 2
In het kader van beter goed gejat dan slecht verzonnen, hierbij de regeltjes!





In navolging van vorig jaar én het jaar daarvoor: de Kerstpakketactie!!!!



Inschrijven tot 1 oktober 20uur! via pompiedoe2014@hotmail. com



Ik quote de regeltjes even van vorig jaar





Dan de "regeltjes"

Stel een kerstpakket samen met inhoud van 10 euro exclusief verzendkosten.

De inhoud van het pakket is aan jou. Je kan deels kopen, deels maken, deels dingetjes die je nog hebt liggen. Het is dus niet de bedoeling om 1 ding te kopen of 1 ding te maken, een kerstpakket is een samengesteld cadeau (verpakt in een doos) met meerdere dingetjes.

Denk bijvoorbeeld aan lekkere chocola, douchespul, kaarsjes, mooie broche, lekkere kruiden, wierook, kleine hebbedingetjes. Als je het met aandacht en liefde samenstelt kan het echt niet misgaan (en wees creatief!)



Bij aanmelding voer ik je naam en e-mailadres in op lootjestrekken en vervolgens krijg je een mailtje met de oproep om je lootje in te vullen. Graag dit doen voor 1 oktober 20.00 uur. Je vult je naam en adresgegevens (!!) in en je geeft aan waar je allergisch voor bent, wat je echt niet lust en of je vega bent of niet (het is dus geen verlanglijstje, eerder een soort checklijstje).



Op 1 oktober vanaf 20.00 uur wordt via lootjestrekken.nl de lootjes getrokken. Jullie ontvangen meteen een e-mail welk lootje je hebt getrokken en de info die die persoon heeft achtergelaten voor je.



Verzenddatum van je pakket is tussen 15 december en uiterlijk 19 december zodat iedereen met Kerst een kerstpakket in huis heeft. In het kerstpakket doe je een kaartje met je (forum)naam, dat is wel zo handig voor de ontvanger om te weten wie zij kan bedanken .



Vragen? Mail maar. Als er behoefte is om later lootjes te trekken, dan kijken we met zijn allen naar. 1 Oktober is gekozen zodat iedereen (vooral diegenen met baby's) volop de tijd heeft om dingen te plannen/kopen/bedenken, want tijd is tegenwoordig een schaars goed onder ons, maar later trekken kan natuurlijk ook.
Yeeeh Romo heeft zich aangemeld voor de kerstapkketactie!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ook



Rouge, volgens mij kan ik maandag ook... Zal straks even kijken. En nu al vol, die week. 10 minuten gesprekken of zo?



Dames, jullie mogen trots zijn. Eindelijk zit dat spiraal er in! Fluitje van een cent, je moet alleen wel even bellen nu staat op mijn to do list eigenlijk alleen even de goten nalopen voor de herfst. Pas met 1 oktober gaat de nieuwe lijst in.



Hier heeft het zeehondenblaf-virus inmiddels ook flink toegeslagen. En dan met name bij leliepeuter, arm ding. Het is nu afwachten wanneer wij het krijgen....



...schaap, hoe ging de autorit?
Alle reacties Link kopieren
Ik ook! de week komt beter uit. Ik heb in de week vd verjaardag ouderavond, studie en personeelsfeest...



Lelie in de middag doen? In 'mijn' speeltuin? Kan ik in de ochtend huishouden doen en als Rougefils slaapt aan de studie!



En hoera voor je spiraal!
Alle reacties Link kopieren
Is dat die bij de molen of die van waar we de laatste keer waren?
Oke status kerstpakket. Wie hebben zich aangemeld:

Lelie

Romo

Trui

Zephyra

Rouge

en ik



Schaap wilde ook, maar kan iemand haar e-mailadres naar mij doorzetten zodat ik haar kan aanmelden bij lootjetrekken? Ze is nu met vakantie en het zou jammer zijn als ze niet voor 1 okt. is aangemeld.
Alle reacties Link kopieren
Dames, gekke vraag. Heeft 1 van jullie ervaring met shapewear? Mijn buikspieren hebben "ajuu" gezegd en met name 's avonds lijkt het alsof er nog een baby in zit. Nu heb ik over 1,5 week die bruiloft en wil er dan graag goed uitzien (kom maar met die complimenten ). Welk raden jullie aan?
Ja zo'n buikkie herken ik. Nu ik aan het sporten ben, trekt het weer een beetje bij, gelukkig! Persoonlijk vind ik zo'n boxer met hoge tailleband (broekje kan je optrekken tot aan je borsten) erg prettig, maar voorwaarde is wel dat je of echt de juiste maat neemt en/of geen love handles en kwabjes op je rug moet hebben. Met bewegen en proberen die extra vet/vel ook ergens anders dan op de buik in bedwang te houden, heeft zo'n broekje toch moeite mee en zakt af waardoor alle kwabjes uitvergroot naar voren komt. Niet handig en staat bijzonder oncharmant .



Koop ook geen goedkope kwaliteit. Die van de Hema is leuk, maar de stof is veel te dun om alles op zijn plek te houden. Advies bij een duurder lingeriewinkel is wel op zijn plaats hierin. Voor speciale gelegenheden heb ik zelf een broekje van maidenform waar ik erg tevreden over ben.

Het mooiste resultaat voor het bovenlichaam is echter toch wel een korset. Ik heb er geen ervaring mee, maar hoor daar lyrische verhalen over. Alleen zolang ik aan het afvallen ben ga ik niet voor elke maat een nw korset kopen. Die dingen zijn best wel prijzig. Als ik qua gewicht gestabiliseerd ben, dan komt ie er wel. Het ziet er naar uit dat ik los vel ga overhouden van de zwangerschap en dat wil ik bij speciale gelegenheden toch netjes onder een jurk laten verdwijnen.



Hier aankomende zaterdag een feestje, maar geen idee wat nou van ons verwacht wordt qua kleding. Vind het altijd zo moeilijk als mensen aangeven dat je netjes moet komen, maar niet duidelijk zijn wat ze daar nou mee bedoelen. Zeg dan tenue de ville of cocktail of iets anders. Ik heb onze gastheer en -vrouw al gesproken, maar die gaven aan dat ze de eerder genoemde termen even moeten googlen, zucht . Kies nu maar voor een middenweg in tenue de ville en cocktail. Cocktailjurkje met een kort blazertje, wel huidkleurige kousen ipv donkere en ipv open, dichte schoenen. Wat verstaan jullie onder netjes? Want het zal wel niet de eerste keer zijn dat ik overdressed op een feestje ben.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ervaring met shapewear vraagt ze... Je weet toch hoe ik eruit zie

Tuurlijk. In alle vormen en maten, hahaha!

Wat ga je aantrekken?

Ik hou van jurkjes en draag (indien nodig...) een shapewear jurkje. Ideaal.

Zo'n broekje vind ik dan weer niks. Krijg ik van die Bridget Jones taferelen van (rolt op naar beneden).

En zo'n hemd is ook wel handig, maar alleen als je dus een broek aan hebt.

Ik trek het maar sporadisch aan en geef er daarom niet yeveel geld aan uit. Ik heb shapewear van de m iss e tam en de m en s en beide vind ik oké.

Duurder zal ongetwijfeld beter zijn, maar voor die paar uurtjes heb ik dat er dan weer niet voor over.

Het is zoals het is. En een ander bekijk ik ook niet anders als ik een rolletje zie.

En nu de complimenten : je past toch gewoon in je jurk? Je ziet er prachtig uit! Jaloersmakend figuur!

Zoiets?



Als ik 'gewoon' netjes ga, ga ik in een jurkje al dan niet met een colbert of een nette broek met nette top (overhemd en mijn cupmaat is een no go) en colbert. Zoiets.



En wat een heerlijk weer! Lekker met de jongens naar het natuurgebied gefietst. Wat een zalige vrijheid door die fietskar met babyschaal. Dat kussentje is nog niet af,.maar ik vond Korte Broek er eigenlijk wel gewoon goed in zitten. Geen last van hobbels en bobbels.

Broekje heeft nog gezwommen en Broek kwam na z'n werk ook nog even een duik nemen.

Gezellig!



En goed van je spiraal! Hier nog aan de durex hoor. Na de laatste meer spiraal met meer wel als niet ongesteld moet ik langer wachten op advies van de vk en ha. Prima. Tot die tijd dus durex aandelen, hahaha!



Met de rest alles goed? Stilletjes hier...
Alle reacties Link kopieren
In elk geval níet zo'n broekje nemen Lelie- misschien had ik n te kleine maat maar ik had last van het 'bubbel er boven uit effect'



Staat dan nogal raar haha



Hemd is beter naar mijn idee.



Veel plezier in elk geval! (Pom ook!)
Maar met zo'n hemd, rolt dat bij jullie niet op naar de middel door het bewegen? Of zitten jullie allemaal stil? k heb het 1x aangehad en toen zat ik met een hoelahoep om mijn middel dat door mijn shirt heen plopte. Humm misschien werkt het alleen bij een jurkje en niet als je een broek aan hebt
Alle reacties Link kopieren
Lelie trek gewoon je trouwjurk aan zag er prachtig uit - niksnie shapewear
Alle reacties Link kopieren
Ps: ik hoop jullie voor 2017 te kunnen melden of het Franse opvoedboek wat is 😜 #teveeltedoen
Alle reacties Link kopieren
Shapewear, uiteraard! :-D

Toevallig ben ik ook weer opzoek naar beter passende items. Ik had een hemd maar dat heb ik maar 1 keer gedragen, net als bij Pom rolde het op. Bah, zat echt niet lekker en zag er niet uit. Ik draag regelmatig ook van die boxers tot onder je beha en ik wil dus echt graag een goed passend jurkje.

Dus ja, wat trek je aan Lelie? Kan je aan de hand daarvan je shapewear bepalen.



Pom, cocktail kan bijna altijd vind ik. Zeker als er gevraagd is netjes te komen is cocktail denk ik het meest gangbaar. En met een blazer erbij zit je altijd goed want kan zo uit! Enne, wat goed dat je zo aan het afvallen bent. Volg je een bepaald dieet?

Ik moet bekennen, ik ben ook heel voorzichtig begonnen. Maar vind het rete-moeilijk, ik snoep (en dan vooral hartige dingen) gewoon zo graag en als ik dan ’s avonds alleen beneden ben…. Gelukkig kan ik weer met beide ukkies fietsen nu Boekie m’n rug op kan in de Ergo dus dat doen we volop en zorgt al voor extra beweging. En sinds deze week flink geminderd met suiker (want ik wil meer energie) en broodproducten.

Ik overweeg ook om nu een weegschaal aan te schaffen om te zien om ik überhaupt eens vorderingen maak.

En er zijn momenten dat ik Mimsey’s dieet overweeg maar dat lijkt me zo heftig! Mijn moeder en broer hebben het ook gedaan met spectaculaire resultaten maar daarna vasthouden blijkt soms wel lastig. Hoe is dat bij Mims? Wat zijn jouw tips en trucs?

En Trui, jij bent ook aan het afvallen las ik op fb? Wat is jouw manier?



Over de kerpakkettenactie denk ik nog even na. Ik heb tot 1 oktober he



Langzaamaan ben ik ook een vroege vogel aan het worden. Boekie lijkt namelijk een biologische klok te hebben die om 6.15 afgaat en hij vrolijk begint te kwetteren. Nou ja vrolijk, uiteraard rolt hij eerst op z’n buik om vervolgens luidkeels te protesteren en te mopperen. Waarmee hij ophoudt zodra hij bij ons in bed ligt om daar dan vrolijk te kwetteren (en kan ik nog ene beetje rustig wakker worden). Toch begin ik er al te wennen om 6.30 / 6.45 op te staan. Nu nog wat energie op de vroeg ochtend en straks is m’n huis al voor tienen aan kant



Schaap, inmiddels al lang en breed aangekomen denk ik maar… fijne vakantie!! Geniet ervan.



Ga ik weer aan het werk…
Hummm mijn afvalplan is wel enigszins uitgebreid maar had je anders van mij verwacht? ) Allereerst sta ik om 6.00 uur om een work out te doen van ca 40/45 minuten (combi kracht en cardio). Dit doe ik elke dag muv de woensdag dan is het mamadag en wil ik de hele dag met Minipom doorbrengen. Minipom heeft nu ook in de gaten dat ik vroeg uit bed sniekt en staat dan tegenwoordig ook op, dus die zet ik dan helaas (de horror) voor de televisie met zijn ontbijt zodat ik kan sporten.



Verder heb ik mijn eetschema aangepast naar verhoudingen tussen macronutrienten (eiwitten, koolhydraten en vet). Omdat ik van mening ben dat je ze allemaal nodig hebt en niet op 1 kan rantsoeneren, waarmee je op korte termijn wel afvalt maar nog geen gezond eetpatroon mee heb ontwikkeld; wat ik wel nastreef.

Eiwitten heb ik nodig voor spierbehoud bij het afvallen en spieropbouw, daar wil ik zeker niet op bezuinigen. Vet heb je nodig om vet te verliezen, daar wil ik dus zeker niet op bezuinigen. Koolhydraten kan wel iets bezuinigd worden, maar je hebt gemiddeld 100 gr per dag nodig voor glucose waar je hersenen op teren; hiervan wil ik dus ook niet op lange termijn te weinig van binnen krijgen.

Afijn nadat ik alles heb uitgerekend (gaat aan hand van gewicht en na elke 4 kilo verschil reken ik alles opnieuw uit), bekijk ik eerst wat mijn dagelijkse onderhoudscalorieen zijn (BMR), daarbij tel ik mijn inspanningscalorieen per dag (het sporten) en dan haal ik van dat totaal ca 500 calorieen af (dat is per persoon afhankelijk en daarin moet je even puzzelen wat voor jouw lichaam het fijnst aanvoelt). In theorie mag ik iets van 1700 calorieen per dag eten, maar dat haal ik vaak niet. Ik zit nu vaak tussen 1500 en 1600 calorieen per dag. Ik heb geprobeerd het aantal calorieen omhoog te gooien door meer koolhydraten (bijv zilvervliesrijst of quinoa) in te nemen, maar ik kreeg er juist honger van. Nu haal ik voornamelijk mijn koolhydraten uit groente en fruit. Ik heb wel 1 voorwaarde zodra ik trek begin te krijgen, dan eet ik meer. Ik ga geen honger lijden. Dat vind ik ook logisch want door het sporten ga ik meer spieren aanmaken op lange termijn en die vragen om meer calorieen, dus ik verwacht ook zodra ik meer richting het lichaam van mijn idee ga zitten, dat ik straks op iets van 2500 calorieen of meer per dag ga zitten. Dat heeft mijn lichaam straks gewoon nodig om te functioneren. Ik focus mij dus niet op gewicht maar puur op de shape van mijn lichaam.

Mijn eetschema houd ik bij op een afvalsite zodat ik bij benadering weet wat ik heb gegeten en hoeveel van elke macronutrient.

Sinds ik hier mee ben begonnen heb ik bijna geen trek meer gehad in zoetigheden. In het begin nog wel gesmokkeld, maar als je dan iets proeft wat zo lekker in je hoofd was en wat dan zo ontzettend tegenviel, ben je snel genezen! Ik ontzeg mij overigens niets. Laatst heb ik ook gewoon een Snickers gehad omdat ik daar zin in had (die was overigens wel erg lekker) en bij de Mac gegeten, alleen ik merk wel dat ik veel minder die behoefte heb om te snacken (die dag zat ik overigens tegen de 2000 aan qua calorieen, maar dat is niet erg, het gaat om wat je gemiddeld eet aan calorieen). Verder ga ik nog steeds 1x per week uit eten (daarin ben ik wel gaan minderen dat was voorheen minimaal 3x per week) en op die dagen haal ik rustig 2500 calorieen.



Afijn ik ben wel tevreden hoe het nu gaat. Ik ben nu 5,5 week bezig en val gemiddeld een kilo per week af (nu staat de teller dus op -5,5). Dit zal straks minder worden, want in het begin gaat afvallen altijd hard, maar eraf is eraf! Ik ben ook in cm's afgevallen, inmiddels over op zwaardere gewichten en in de verte heb ik een spierballetje bij mijn armen ontdekt!! Overigens slik ik wel supplementen bij om het afvallen, spieropbouw en -herstel te bevorderen. Uiteindelijk zal ik ook stoppen met de supplementen want ik verwacht dat ik over een tijdje alles uit voeding haal of ik ga over op een onderhoudsdosering. Ik heb nu het idee dat ik door zwangerschap, het lange kolven, stress werk ik veel tekorten heb en dat moet aangevuld worden (zoals vitamines B, etc. Vitamine B helpt overigens goed bij afvallen aangevuld met bepaalde aminozuren, maar daar ga ik niet te veel op in, want ik ben nog aan het uitvogelen wat voor mijn lichaam werkt en wil geen adviezen geven die misschien niet werken of juist tegenwerken bij jullie)
Alle reacties Link kopieren
Nee Pom, ik had niet anders verwacht

Het klinkt heel erg gebalanceerd, met een stevige basis aan onderzoek. Ik ga eens googlen op BMR want dat vind ik een bijzonder interessant stukje. In plaats van uit te gaan van gemiddelden wordt het daardoor een geheel op maat gemaakt plan.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, je work-out, is dat toevallig iets als 30day-shred of challenge?

Dat wil ik gaan doen, ben nog wat aan het lezen aan de overkant maar dat is volgens mij dè manier voor mij om met regelmaat te sporten. En aangezien Boekie toch al vroeg wakker wordt is het aanwennen van een nieuw ritme door inderdaad op tijd op te staan en met sport te beginnen niet al te moeilijk misschien.

En vroeger begon ik de dag vaak met sport en dat gaf aardig wat energie voor de rest van de dag.



Weet je wat...

Je hebt me geïnspireerd! Niet langer dralen, ik kan morgen in ieder geval beginnen met bewegen in de ochtend.

Mijn vrijaf dag hiervoor is zondag, dan werk ik te vaak en is de enige dag dat we weleens met z'n viertjes lekker teuten in de ochtend.

Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ook weer even tijd om wat te schrijven hier . Leuk weer de kerstpakketactie, gelukkig ruim op tijd om eens rustig over na te gaan denken .



Pom, ongelooflijk wat heb je er weer een studie van gemaakt. Ik hoor van alles om mij heen, van shakes tot bijzondere maaltijden tot minder eten tot weetikwat, maar dit? Waar haal je de tijd vandaan om t allemaal uit te zoeken? Wil Minipom niet gewoon meedoen met je oefeningen als je de tv zo'n horror vind?



Lelie, geen ervaring met shapewear hier, anders dan wat ik weet uit de B ridget Jones films. Maar eerlijk, heb je het echt echt nodig? Ik bedoel, volgens mij kwam er n prachtige foto voorbij van jou in je trouwjurk? Misschien gewoon wat rekening houden met je kledingkeuze in kleur/materiaal als je er echt mee zit?



Biboek, fiets je dan met Boekie op je rug? Nee toch? Wel fijn wat meer beweging in elk geval! En je ziet t vroege opstaan in elk geval positief in . Ik kan dat echt niet, vroeg opstaan al niet (hoeft gelukkig ook niet hier, *klopt af*), maar in de ochtend veel dingen ondernemen, nee dat ook niet. In de namiddag ben ik dan wel weer sterk haha, dan kan ik ineens van alles gaan doen en ben ik toch in no time het huis door. 's Ochtends beperkt het zich vaak tot een was aanzetten.



Trui, misschien heb je het allang eens verteld, maar ik was benieuwd of er bij jullie ergens nog een wens is voor een derde? Of zijn jullie klaar met die twee prachtige mannen? Geweldige foto op fb weer samen in de kar, je bent zo heerlijk actief met ze!



Rouge, hoe was dag twee gisteren?



Zeeph, hebben jullie het fijn gehad? Lekker even ertussen uit?



Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Allemachtig Pom, wat een compleet onderzoek!



Hier geen ervaring met shapewear. Al het overtollige vet is op dit moment in rap tempo aan het verdwijnen (en komt er bij Micromijn in ongeveer hetzelfde tempo aan ). Ik zit zelfs al 2 kilo onder mijn normale gewicht. Nou is dat normale gewicht wel gebaseerd op 3 x per week sporten en dus heel wat meer spiermassa. Maar goed, zodra het weer kan en ik er meer puf voor heb, ga ik dat ook weer oppakken. En die puf is ver te zoeken momenteel. Ik hoor echt iedereen om me heen jubelen over doorslapende baby's. Alleen die van ons doet daar niet aan. Sterker nog, onze peuter is ook plotseling gestopt met doorslapen. Afgelopen week waren er meerdere nachten bij dat we er 8 keer uit moesten. Zowel voor baby (voeding, speen kwijt, verstopte neus) als voor peuter (speen kwijt, slokje drinken, muziekje van babyfoon moet aan, muziekje van babyfoon is afgelopen en moet weer aan, muziekje van babyfoon moet onmiddellijk uit enz enz). Gek word ik ervan. Vooral omdat ik na 4 keer wakker worden en opstaan in 1 uur tijd echt klaarwakker ben. Ondanks dat ik doodmoe ben. En dan krijg ik ook nog stress bij de gedachte dat ik voor volgende week lekker uitgerust moet zijn waardoor ik helemaal niet meer slaap.



Tot zover mijn geklaag. Vanavond lekker met Mijnman uit eten. Hopelijk houden we het zonder gapen vol
Alle reacties Link kopieren
Ben ik ook weer eens!



Mijntje, ook hier nog geen doorslapende baby (eh, dreumes dus). Wordt nog meerdere keren per nacht wakker om te drinken. Ik lig dan ook bij haar in bed en zo krijg ik de meeste slaap. Maar ik ben die nachtvoedingen zat en vanaf volgende week ga ik haar geen borst meer geven in de nacht. Dat wordt even doorbijten en ik hoop dat het daarna klaar is met die nachtvoedingen. Ik blijf overigens dan wel bij haar, maar ze krijgt dan gewoon niet meer de borst. (Wat ook meespeelt is dat ik nog steeds niet ongesteld ben geweest en dat wel weer wil worden). Zeefy wordt ook in de nacht wakker en kruipt dan bij zeephman in bed, dus die hoor ik niet. (Ze doet het a la schaapje, stilletjes kruipt ze bij zeephman in bed)



Ik be nog steeds niet op mijn oude geweest, sterker nog, 3 weken geleden was ik ongeveer net zo zwaar als dat ik aan het eind van de zwangerschap van Fruzz was. Toen is er bij mij wel een knop omgegaan en nu eet ik na het avondeten niet meer (ook geen toetje) en dat leverde in de eerste week al 1,5kg op.



Maandag weer sporten en ga ik mij ook weer wegen. Maar door de vakantie zal er wel niets af zijn. Ik heb mij niet ingehouden. De vakantie was verder heerlijk! Nu nog een paar dagen vrij en dan weer aan de slag.



Romo, hoe gaat het met je? Voel je je weer wat beter?



Lelie, shapeswear heb ik niet. Maar inderdaad, kan de juiste kleding al niet heel veel doen.



Biboek dat is dan wel even wennen zo'n vroege vogel. Kan je net als trui je hele huis al een kant hebben op de vroege morgen!



Pom, je kan ook minipom als gewichten gebruiken. De ketelbekleding swing vinden zowel zeefy als Fruzz geweldig om mee gedaan te worden. En de triceps en biceps kunnen ook prima gedaan worden met kind als gewicht evenals de Squad en lunches. Moet ik op bmr Googles om hits te vinden van je dieet?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mobiel, dus moet even zien hoe ver ik kom. Voeden en multitasken.



Allereerst mijn, ik heb even gejubeld maar dat duurde maar kort. Mijn baby slaapt niet door. En aangezien hij naast me ligt, hoef ik er niet uit, maar ik word wel wakker van hem.

Mijn dochter heeft net ook weer een fase achter de rug... Dus I hear you woman!



Shapewear, het is alleen voor dat buikje. Ja, ik ben ijdel...



Pom, mijn hemel, wat een studie! Vooralsnog hou ik het wel redelijk bij mijn stralende mama supermelk iets wat ik heb gewonnen van superfoodmoeder . Ik herken wel wat je schrijft over tekorten aanvullen en eigenlijk geen trek meer hebben in onzin eten. Het credo luidt: niet vullen maar voeden. En het werkt! Ik ben nog wel moe (en dat is oke, met een baby die gewoon 's nachts wakker kan zijn), maar niet meer tergend! En dat voelt fijn!



Overigens gaat kolven daardoor ook een stuk makkelijker ~ moet ik alleen niet mijn kolfopbrengst omgooien. Dat voelt nog altijd zooooo zonde...



Verder is een vroeg bestaan lekker, Biboek. Je went er vanzelf aan en voor je het weet ben je ook een echte vroege vogel.



En nu ga ik koken! Later
FF snel ben kapot.

@Biboek idd Shred 30 en dan heb ik het aangevuld met extra oefeningen voor de billen (echt daar ben ik al zoveel cm kwijt sinds ik dat heb geintroduceerd!). Verder volg ik het programma niet helemaal, maar maak nu echt herhalingen van 8-12 per keer (afhankelijk hoe makkelijk een bepaald circuit gaat) en, dat is volgens mij belangrijker, niet na 10 dagen switchen van level maar pas gaan switchen als je alle oefeningen gecontroleerd kan uitvoeren. Over level 1 heb ik ruim 2 weken gedaan en level 2 zit ik nog steeds in (mar ik denk dat ik volgende week overga naar level 3).



Eerste paar dagen heb ik megaspierpijn gehad (lang leve de traumeelcreme) en uitgeput! Dacht dat ik het nooit onder de knie kreeg. Na 10 dagen merkte ik dat mijn conditie sterk is verbeterd en dat de oefeningen veel beter gingen. Mijn gewichtjes waren overigen halve liter flesjes water met een polsbandje van een halve kilo (1 kilo per hand dus). Ik wilde eerst kijken of het iets voor mij was, vandaar dat ik pas vorige week echte gewichtjes heb gekocht. Moet eigenlijk van de week weer foto's maken en weer opmeten, zo leuk om de veranderingen te zien!



@Zephyra heb de theorie vanuit de bodybuildershoek opgepikt. Vroeg mij af wat hun systeem is omdat daar de wens is om steeds droger te worden. Bedacht mij dat zij juist veel over vetverlies mt zoveel mogelijk behoud van spieren (je verliest altijd wat spiermassa als je afvalt) moeten weten en dat blijkt. Overige kennis had ik al in huis en dat heb ik gecombineerd tot iets dat bij mij past, maar alle eer naar de bodybuildershoek toe! Ik denk als je googled op macronutritienten en vetverlies dat je al snel leuke dingen om te lezen kan

tegenkomen.



@Lelie, herkenbaar. Als ik in een dip zat qua kolven dan dronk ik een liter volle chocomelk weg. Prompt had ik meteen meer productie. Daardoor heb ik altijd het idee gehad dat voeding belangrijk is bij bv en zo jammer dat er niet meer naar wordt onderzocht. Heb aan de overkant wel de discussie gehad toen ik stelde dat wat je erin gooit (voeding) dat dat ook eruit komt, maar dan krijg je meteen om je oren geslagen over die Afrikaanse moeders die bv geven waar ook alles in zit. Daar is ook wat voor te zeggen (al vraag ik mij af hoe constant de productie is bij hongersnood of drinkwaternood en wat gebeurt er als bepaalde vitamines niet meer onttrokken kan worden van mams??), maar toch is mijn eigen ervaring en gevoel erbij dat veel bv-problemen met de juiste voeding op te lossen is.
Alle reacties Link kopieren
Boekman komt straks thuis met een weegschaal en dan morgen mijn 'nulmeting' in gewicht en centimeters.

30dayshred staat klaar en de weekboofdschappen zijn in huis!

Ik ga er voor! En ik weet nog van bodypump dat ik eerst verschrikkelijke spierpijn had dus dat wordt nu ook vast weer doorbijten....

Gewichtjes heb ik ook niet maar idd maar beginnen met waterflesjes, dat is wel een goede!



Jawel, ik fiets met Boekie op m'n rug. Ik ben me ervan bewust dat daar heel verschillend over wordt gedacht maar mijns inziens is met hem op m'n rug vrijwel net zo veilig als hij voorop. En dat is nog geen optie aangezien hij bij lange na nog niet zo goed kan zitten. Dus voorlopig zo want fietskar en bakfiets hebben we ook niet.
Alle reacties Link kopieren
En dan de rest, mijn baby slaapt de helft van de nachten niet meer door en ook peuterlief wordt wat af en toe in de nacht wakker. Ok, niet zoveel als bij jou Mijn maar echt, denk niet dat er alleenvolledig doorslapende kids zijn hier op het forum!



Zeeph, zo, dat kan dus een pittig weekje worden voor jou en Fruzz! Maar ik begrijp waarom je het toch doet, succes!



Lelie, toch doorgegaan met kolven? You Hero!

En de 10daagse is dus bevallen?
Alle reacties Link kopieren
Biboek, in praktijk fiets ik ook stukken met Bebelis op mijn rug. Als Leliepeuter naar school moet en ik weet dat Bebelis in slaap zal knikkeren. Ik vind het dan zo sneu dat hij in dat bakkie in slaap valt en dan er weer uit moet .



Zal ik meedoen met de 30 day? Gewichtjes heb ik nog liggen van een eerder poging . Ja, ik doe mee!



10 daagse was superfijn!!



Trui, eigenlijk kwam ik voor jou. Ken je het blad La maison Victor al? Komt 4 keer per jaar uit, nieuw en nummer 2 ligt net in de winkel. Supermooie patronen! En ik ben vandaag lid geworden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven