stemmen horen

15-09-2014 21:48 40 berichten
Onze zoon van bijna 7 hoort een stem. Het begon met een nachtmerrie over een bepaald personage uit een tv serie (overigens, geen enge serie ofzo) , hij was nogal bang geworden van de droom, wat hij precies gedroomd heeft kon ik niet volgen. Sindsdien vroeg hij zich steeds af wat personage X ervan zou vinden als hij dit of dat zou doen, of het wel zou mogen. En dan ging het om onschuldige dingen zoals de trap oplopen.. ofzo. Ik heb er met hem over gepraat, dat personage x niet echt is en gezegd dat hij zelf mag beslissen wat hij doet, dat hij niet naar personage X hoeft te luisteren.



Ook stelde hij vragen of ik nog van hem zou houden als hij iemand dood zou maken. Ik was gealarmeerd.



Hij had het er vervolgens een tijdje niet meer over, tot hij vanavond bij het naar bed gaan zei dat personage X steeds tegen hem praat. En dan dingen zegt als: je moet iemand doodmaken, of iets anders vervelends.

Hij was er redelijk nuchter onder, zei dat hij wist dat personage X niet echt is, en dat hij nooit zou doen wat ze zegt. Ik vroeg of ze vaak tegen hem praat, en hij zei, best wel vaak. Hij leek er niet echt bang van gelukkig. Heb gezegd dat hij er altijd met me over mag praten en of hij het mij wilde zeggen als hij er last van heeft.



Ik heb inmiddels gelezen dat stemmen vaker voorkomen, maar vind dit soort opdrachten toch wat minder leuk. Ik hoop eigenlijk dat het vanzelf weer verdwijnt, maar is dat wel verstandig in dit geval?
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 15 september 2014 @ 23:13:

*grijpt aluhoedje*



Wat heb ik toch een hekel aan mensen die bij een reeële zorg van iemand over zijn kind aankomen met geesten, paragnosten en andere toestanden die mensen alleen maar verder van huis helpen en die er misschien zelfs voor zorgen dat serieuze psychiatrische zaken over het hoofd gezien worden wegens te hoog zweefgehalte.



Citronella, ik zou daar wel wat mee doen. Een onzichtbaar vriendje hebben is normaal, dit gaat wel wat verder dan dat. Dus ik zou daar wel even wat verder naar kijken. Het hoeft niets te zijn hoor, kan fantasie zijn, maar ik zou er wel wat mee doen.



Hoe ontwikkelt hij zich verder?Compleet eens met je gehele posting.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
http://www.ed.nl/extra/ge ... n-hoort-stemmen-1.2047149
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
quote:citronella schreef op 15 september 2014 @ 23:12:

ik verwacht niet dat een paragnost miss piggy wegjaagt.. ik overweeg een huisarts of psycholoog, iemand die iets van hersenen of kinderontwikkeling weet.. Voor paranormaal sta ik niet open, sorry



(voor homeopathisch ook niet trouwens, ik zeg het maar gelijk)Homeopathie werkt ook niet. Dat is zo verdund dat het niet eens mag werken.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook zeker gealarmeerd zijn in dit geval en er eens met de huisarts over gaan praten.



Ik zeg niet dat het een geest is hoor, maar ik vind wel dat er belachelijk gereageerd wordt op fbjewel. Als jij niet als zij gelooft in het paranormale kan je dat ook gewoon zeggen en hoef je niet zo achterlijk te reageren. Ik zeg absoluut niet dat dit iets paranormaals is hoor, maar ik geloof zelf ook in dit soort dingen. Ieder zijn eigen "geloof".
Komt wel goed, schatje!
Alle reacties Link kopieren
Dat 'geloof' kan dat kind behoorlijk schaden.

Belachelijk om dat als eerste oplossing aan te dragen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Hoe ontwikkelt hij zich verder;

Hij lijkt moeite te hebben met vriendjes maken, hij is nogal van het fysieke en niet iedereen is daar van gediend en hij let niet goed op wanneer het genoeg is.

En hij kan zich uitermate slecht zelf vermaken. Wil altijd iets samen doen.

Behalve de stem heeft hij ook een incidentele dwanghandeling en/of tic.



Maaar... het is verder een lekker opgewekt mannetje, hij komt redelijk goed mee op school, sport graag, is levenlustig, zingt en grapt en grolt heel de dag door. Dus heel veel zorgen maak ik me niet, maar alles bij elkaar als ik het zo opschrijf, is het toch wat raar.
Alle reacties Link kopieren
Citronella, de stem alleen vind ik voldoende om naar de huisarts te gaan. De rest erbij is ook wel ietwat zorgenlijk. Zeker aankaarten.



zorgen om je kind zijn ruk
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:fbjewel schreef op 15 september 2014 @ 22:30:

[...]





Het kind hoeft het helemaal niet zelf te verzinnen hoor. Dit kan hem werkelijk ingefluisterd worden. Hebben jullie een goede paragnost in de buurt?Een goede paragnost hoef je niet te zoeken, die weet zelf al waar hij /zij nodig is toch?
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Wat ik ervan begrepen heb hoeft dit inderdaad op deze leeftijd niet ernstig te zijn, maar is het wel van belang dat je er op de 'juiste' manier mee om gaat.

Daarom zou ik als ik jou was contact zoeken met een kinderpsychiater. Ik zou je zoon niet meenemen, maar gewoon zelf gaan (of bellen) de situatie voorleggen en vragen hoe je het beste kunt reageren.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Citronella, ik zou toch een afspraak met de huisarts maken. De combinatie stemmen horen plus incidentele dwanghandelingen kunnen een voorbode zijn van eventuele ernstigere zaken op latere leeftijd (denk aan Gilles de la Tourette). Dit hoeft natuurlijk helemaal niet het geval te zijn, maar ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen!!
Alle reacties Link kopieren
quote:jongemama20 schreef op 15 september 2014 @ 23:22:

Ieder zijn eigen "geloof".Precies en houdt dat zo en maak dat niet van een/jouw kind. Als hij/zij 18 is mag hij/zij het zelf bepalen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:meisjemetzonderijsje schreef op 19 september 2014 @ 00:06:

..... stemmen horen plus incidentele dwanghandelingen kunnen een voorbode zijn van eventuele ernstigere zaken op latere leeftijd (denk aan Gilles de la Tourette). Dit hoeft natuurlijk helemaal niet het geval te zijn...Zeg dan zoiets ook niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:citronella schreef op 15 september 2014 @ 21:48:

Ik was gealarmeerd.





Dan is het tijd om uit te gaan zoeken wat jouw zoon nodig heeft.

Alarmbellen van een moeder moeten in mijn ogen altijd serieus genomen worden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Sandra Escher heeft veel onderzoek gedaan naar kinderen die stemmen horen en daar ook boeken over geschreven. Google er maar eens op.
Alle reacties Link kopieren
Children hearing voices

Dr. Sandra Escher and Prof. Dr. Marius Romme(2010)

Sandra Escher has converted her three year follow-up study of 80 children hearing voices in a psycho-educational book for children and their parents. This book is mainly written for the children, because there simply is no enlightenment about that experience for children who hear voices. Neither is there for the parents of those children. The parents are often afraid because of their notion that this is a sign of madness or symptom of a serious illness, which is the consequence of the unjustified prejudices against hearing voices in our society. This book shows on the basis of the 80 children's study that hearing voices is related to emotional problems and children can learn to cope with their voices as well as their emotions. That is the normal development if not inhibited by the anxiety for the voices. Normalization therefore is the central issue of the book and this book informs children as well as parents what they need to know and what they can do.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven