Meisje (15) zwaar mishandeld

19-09-2014 01:28 531 berichten
Alle reacties Link kopieren
Telegraaf 19.09.14

IJMUIDEN -

De politie heeft twee jongens van 14 en 15 jaar opgepakt voor de zware mishandeling van een 15-jarig meisje uit Beverwijk. Het slachtoffer werd donderdagmiddag door jonge mannen toegetakeld in IJmuiden. Meerdere schokkende beelden van de mishandeling verschenen nog dezelfde dag op internet.



Het filmpje is op o.a. de Telegraaf te vinden. Ik vind het te misselijkmakend om te plaatsen hier.

Ik ben blij dat de daders snel opgepakt zijn.

Ik werd er helemaal eng van om meerdere redenen. Het onbegrijpelijke misselijkmakende geweld dat gebruikt wordt door beide (zo jonge) daders. Het feit dat mensen gaan staan filmen zonder die kl... daders aan te pakken of zonder het proberen te stoppen. Onbegrijpelijk, hoe kan je? De taal die ze uitslaan tijdens de mishandeling.



Wat wil ik met dit topic? Mijn walging en bezorgdheid delen/uiten denk ik. Ik vraag me dan altijd af, wat bezielt deze jongeren dit te doen en het schijnbaar normaal te vinden dit te doen?

En wat kunnen wij als maatschappij eraan doen dit te voorkomen?



TOEVOEGING Telegraaf 19.09.14



Neergeslagen meisje 'reed scooter aan'

De ruzie waarbij een 15-jarig meisje uit Beverwijk zwaar is mishandeld, zou zijn ontstaan uit een aanrijding. In IJmuiden gaan geruchten dat ze de scooter van de oma van de verdachten zou hebben aangereden.



19.09.14

Interessante aanvulling
Alle reacties Link kopieren
Ik zag het filmpje net op tv voorbij komen, ik bleef kijken ondanks de waarschuwing schokkende beelden, en idd.. schokkend.

Misselijkmakend en werd er nerveus van.

En pissig werd ik! Echt wat bezielt je om dat te doen?



Ik hoop dat dit gedrag enorm hard gestraft wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ja zwaar gestraft sowieso.

Maar dit gedrag lijkt onder de jeugd wel normaler te gaan worden en dat beangstigt me zo en dan die omstanders die alleen maar gaan staan filmen. Zonder te proberen het te stoppen. Zou ik het zien, ik zou inspringen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zag het. Die ouders mogen wel een cursus "opvoeden" volgen. Wat zeg ik, mogen? Verplichten!

Dit is het soort jong dat overal mee weg komt thuis. Thuis ook de boel op stelten zet.
Ik heb 66 problemen en op z'n kop staan is daar 1 van.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk een Zware straf en het verschiet voor de 2 die mishandelen en degene die filmt!



Overigens zie ik in het filmpje ook wat voorbijgangers lopen die ook niet de behoefte voelen in te grijpen..
Alle reacties Link kopieren
quote:isabellaxxx schreef op 19 september 2014 @ 02:37:

Hopelijk een Zware straf en het verschiet voor de 2 die mishandelen en degene die filmt!



Overigens zie ik in het filmpje ook wat voorbijgangers lopen die ook niet de behoefte voelen in te grijpen..

Volgens mij gaat het ook te snel om er iets aan te doen, de meeste mensen hebben zo snel niet echt door wat er gebeurt natuurlijk.

Er word altijd geroepen dat omstanders moeten ingrijpen, maar volgens mij is dat helemaal zo simpel niet.

Zeker niet als de agressie zo heftig is en zo snel uit de hand loopt.
Alle reacties Link kopieren
En dat filmen lijkt raar, maar hierdoor kunnen de daders waarschijnlijk wel sneller gepakt en veroordeeld worden.

Zo'n filmpje op internet zetten, of zoiets filmen voor de lol is wel bezopen natuurlijk, dat dan weer wel.
Volg mij zie je op het laatst een jongen er naar toe lopen en die wordt ook uitgescholden Door een van die daders.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe bedoel je niemand helpt? er staat aan de ene kant iemand die de jongen weghoud en die dikke neger (mag je dat nog wel schrijven?) gaat er ook voor staan.

En dat filmen vind ik juist goed, dan worden ze tenminste opgepakt en is er bewijs.
Ik hoop dat deze 2 toekomstige uitkeringstrekkers hun straf niet ontlopen.

Misschien heeft het meisje wel een paar broers of vrienden.....
quote:MocyMoos schreef op 19 september 2014 @ 02:06:

Ja zwaar gestraft sowieso.

Maar dit gedrag lijkt onder de jeugd wel normaler te gaan worden en dat beangstigt me zo.Maar dat is feitelijk niet zo. Vroegah gingen we juist veel ruiger met elkaar om, vooral op het schoolplein. Omdat we nu normaler zijn gaan vinden dat het níet gebeurt, is er veel ophef hierover. En terecht hoor. Maar het is dus niet zo dat het een ding van nu is.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn al gearresteerd, blijkbaar.

Wij zaten met verbijstering te kijken naar de beelden van Powned, die een oproep deden voor naming and shaming.



Zo duidelijk herkenbaar heb je etters niet vaak. Ik hoop dat er vaker mensen op deze manier gearresteerd kunnen worden. Een Halt-strafje doet ze toch niets, laat hun ouders maar een jaar kinderbijslag inleveren als schadevergoeding voor het meiske.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er niet naar kijken. Mijn maag draait zo ook al om.



Een filmpje is trouwens heel handig voor de politie. Een agent gaf mijn zoon en zijn vrienden juist de tip om te filmen als ze nog eens in het nauw zouden komen. Hij liet ook zien hoe je dat zo onopgemerkt mogelijk kan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:getailleerdbreinaaldje schreef op 19 september 2014 @ 02:32:

Ik zag het. Die ouders mogen wel een cursus "opvoeden" volgen. Wat zeg ik, mogen? Verplichten!

Dit is het soort jong dat overal mee weg komt thuis. Thuis ook de boel op stelten zet.Nee, straks komt er een huilende moeder / tante in beeld die verklaart dat het meisje het vast verdiend heeft en dat het zulke lieve, brave jongens zijn, nooit een grote mond, ijverig, juweeltjes voor de maatschappij......
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wat vreselijk afschuwelijk, wat een tuig..

Dat er 1 zo een hersenloze met een iq van een naaktslak bij zit maar gewoon een heel groepje.
Alle reacties Link kopieren
Gadverdamme wat een kutjong! Kan me hier zo ongelooflijk kwaad om maken. Denken dat je dit gewoon een ander kunt maken. Hoe haal je het in je hoofd!



Arm meisje. Ik hoop dat er helemaal niets terecht komt van dit tuig. Gadver de gadver!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij raadt de politie juist aan om te filmen.



Ik zou ook eerder gaan filmen dan er op af lopen hoor, anders ben jij zo de volgende in rij die ze aftuigen. Beter een goede getuige, dan een extra slachtoffer.

Maar het blijft lastig.
quote:Snoesje666 schreef op 19 september 2014 @ 06:50:

Ze zijn al gearresteerd, blijkbaar.

Wij zaten met verbijstering te kijken naar de beelden van Powned, die een oproep deden voor naming and shaming.



Zo duidelijk herkenbaar heb je etters niet vaak. Ik hoop dat er vaker mensen op deze manier gearresteerd kunnen worden. Een Halt-strafje doet ze toch niets, laat hun ouders maar een jaar kinderbijslag inleveren als schadevergoeding voor het meiske.





Eén jaar?



Ik ken een slachtoffer van zoiets. Kind heeft operatie aan zijn kaak gehad. Moest opnieuw een beugel, naar een psycholoog. Ik vind dat daar wel meer tegenover mag staan. Hoewel geld niets oplost!
quote:ikdus2010 schreef op 19 september 2014 @ 07:20:

Volgens mij raadt de politie juist aan om te filmen.



Ik zou ook eerder gaan filmen dan er op af lopen hoor, anders ben jij zo de volgende in rij die ze aftuigen. Beter een goede getuige, dan een extra slachtoffer.

Maar het blijft lastig.Filme oké, op social media zetten niet. En met die telefoon kun je ook bellen hè, naar de politie of zo. Ik noem maar iets geks. En je kunt meerdere voorbijgangers mobiliseren om gezamenlijk de jongeren aan te pakken! Je hoeft het niet alleen te doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zeker gefilmd hebben én ook daar zoveel mogelijk aandacht voor willen, op social media plempen dus. Ik hoef dat achterlijke gedrag toch niet te belonen door het stil te houden?

Dan maar aan de schandpaal zodat iedereen weet dat dit tuig is.
quote:Snoesje666 schreef op 19 september 2014 @ 07:10:

[...]





Nee, straks komt er een huilende moeder / tante in beeld die verklaart dat het meisje het vast verdiend heeft en dat het zulke lieve, brave jongens zijn, nooit een grote mond, ijverig, juweeltjes voor de maatschappij...... subsidiekraan open en trek ook maar een blik buurtvaders open..
Alle reacties Link kopieren
Filmen en direct op internet plaatsen is het beste wat je kunt doen.

Ingrijpen ?

Meindert Tjoelker werd al doodgeschopt om minder....



http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dood_van ... t_Tjoelker
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ach.. In Nederland zijn de straffen belachelijk mild .. Dus stel je je daar nu niets van voor .. Taakstrafje , misschien boete ( wat door de tokkie ouders toch niet betaald zal worden ) en dan heb je het wel gehad ...
Alle reacties Link kopieren
zo erg dat die losers zomaar weg konden lopen. Snap dat echt niet.

Dit tuig mag het wel ff voelen hoor.
Ik heb niet gekeken en zal dat ook niet doen, maar laat me raden; de daders zijn van 'Noord-Afrikaanse afkomst'?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven