Billen van kind afvegen

18-09-2014 22:39 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit een herhaling van the Nanny te kijken en daar valt ze erg over het feit dat een kind van bijna 5 haar eigen billen niet afveegt.



Is dat nou echt zo vreemd? Mijn zoon is ook bijna 5, maar hij kan dat ook nog niet. Op school poept hij nooit, dus daar is het geen probleem. Dochter van ruim 8 was bijna 6 geloof ik, toen ze ons nooit meer riep.



Ik ben erg benieuwd op welke leeftijd jullie kinderen dat zelf konden.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 september 2014 @ 23:01:

[...]





Nou maar hopen dat een buikgriepje ook kan klokkijken.



Dat zal vast niet. Mogen ze mij direct bellen, ik werk thuis en we wonen vlakbij school.



Ik denk trouwens dat elke kleuter wel een probleem heeft met afvegen bij diarree.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 september 2014 @ 23:03:

En hoe laat is dat vaste poepgedoe dan? Gaat je kind weleens bij een vriendje spelen of logeren ?Jongste hier nog altijd rond etenstijd 's avonds, als peuter altijd volle luier als we aan tafel gingen Tja, ik ben zelf ook zo. Elke morgen tussen 7.00 en 7.15. In het weekend moet ik daar dus mijn bed voor uit!
Ik heb hier ook wel eens een spelend vriendje gehad dat vroeg of ik zijn billen af kon vegen. Ik heb daar niet zoveel problemen mee
Alle reacties Link kopieren
quote:annestoel schreef op 18 september 2014 @ 22:47:

Mijn broertje was 12 en riep ons af en toe nog. Helemaal als het op school geen probleem is zou ik mij geen zorgen maken.

Leert het vanzelf.Dat is echt niet heel erg normaal overigens.
Alle reacties Link kopieren
Wij beginnen er op het kdv met 3,5 al mee en vegen na zodat het kind al aan het ritueel gewend raakt. Zelfs eerder als het kind er zelf aan toe is.



Toen ik nog als leerkracht werkte, hield ik er met collega alleen de eerste 3 maanden rekening mee dat sommige kinderen het nog niet helemaal goed zouden kunnen. Zo een ramp is het ook weer niet. Maar voor kind niet leuk om een vies onderbroekje te dragen.
Ik heb 66 problemen en op z'n kop staan is daar 1 van.
quote:betjebig schreef op 18 september 2014 @ 23:08:

Ik heb hier ook wel eens een spelend vriendje gehad dat vroeg of ik zijn billen af kon vegen. Ik heb daar niet zoveel problemen mee Ik dus wel, 5 jarigen die daar nog iemand voor roepen is al niet mijn hobby, en als ik de betreffende vijfjarige niet zelf geknutseld heb al helemaal niet. Ik wil niet de billen van andermans kind afvegen omdat de eigen ouders dat hun kind niet leren.
Alle reacties Link kopieren
Als je met je linkeram je rechteroor kunt pakken, over je hoofd heen, zijn je armen lang genoeg om je billen af te vegen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 september 2014 @ 22:48:

4 tot 6 jaar

• Zonder continu toezicht buiten spelen

• Alleen bij vriendje logeren

• Zelf wassen, tanden poetsen, billen afvegen

• Onder toezicht zelf douchen

• Een kleine boodschap doen

• Zelf een boterham smeren



http://www.jmouders.nl/Th ... -kinderen/Zelfstandig.htmLoopt die van mij toch maar mooi op schema!
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tomatensoep schreef op donderdag 18 september 2014 23:11 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="annestoel in "Billen van kind afvegen"" class="messagelink">annestoel schreef op 18 september 2014 @ 22:47</a>:</b>

Mijn broertje was 12 en riep ons af en toe nog. Helemaal als het op school geen probleem is zou ik mij geen zorgen maken.

Leert het vanzelf.</div></blockquote>Dat is echt niet heel erg normaal overigens. Mee eens hoor ?
Wat een raar lijstje van bgb.



Zelf kleding uitzoeken vanaf 9 jaar? Loopt die van mij even 5 jaar voor
Alle reacties Link kopieren
Als hulpmoeder bij de gymles heb ik ooit verbijsterd achter de kinderen langsgelopen, om te bepalen wie vervroegd naar huis mocht. De juf en ik vielen bijna flauw van de meur.



Een scheet, okee, maar het leek wel of iemand écht de broek vol had.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
http://www.hulpmiddelenshop.nl/billen-a ... hulpmiddel



Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh em gee @bgb
Ik heb 66 problemen en op z'n kop staan is daar 1 van.
Alle reacties Link kopieren
Van mn oudste heb ik geen idee meer.. mn middelste is 3 en doet het al een jaar ofzo meestal gewoon zelf De jongste is anderhalf en die kan het nog niet.
Op de BSO was ik daar als juf heel streng in.

Ik had een keer een kind dat zei 'kan ik niet', toen ik zei 'dan probeer je het maar' kreeg ik als reactie 'vind ik vies'.

Nee ik vind het lekker om jouw billen af te vegen!



Als het kind naar school gaat, is het tijd ook zelf de billen af te leren vegen. (En zelf schoenen/ jas aan te kunnen trekken!)

En als het eens mis gaat, lang leve de biotex en wasmachine.
Alle reacties Link kopieren
Alleen dat al is een reden om geen kinderen te nemen. Lijkt me walgelijk zo ook luiers verschonen.
Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
Alle reacties Link kopieren
[quote]annestoel schreef op 18 september 2014 @ 22:47:

Mijn broertje was 12 en riep ons af en toe nog.





Motto’s Helpen je Niet Als het er echt op Aan Komt
quote:annestoel schreef op 18 september 2014 @ 22:47:

Mijn broertje was 12 en riep ons af en toe nog. En dat deden jullie dan ook? Ik zou lekker terug roepen dat hij het zelf mocht doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 september 2014 @ 22:48:

4 tot 6 jaar

• Zonder continu toezicht buiten spelen

• Alleen bij vriendje logeren

• Zelf wassen, tanden poetsen, billen afvegen

• Onder toezicht zelf douchen

• Een kleine boodschap doen

• Zelf een boterham smeren



http://www.jmouders.nl/Th ... -kinderen/Zelfstandig.htm

Dat is nog van voor de oorlog. Een kind van zes die boodschappen moet doen? belachelijk.

Kind is geld kwijt of door een fietser platgereden.

Vroeger toen je nog buurtwinkels had op iedere hoek en de eigenaar nog aan zijn eigen kassa stond en je ouders kenden plus waar je woonden, ja toen...Nu toch echt niet meer hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 19 september 2014 @ 01:46:

Op de BSO was ik daar als juf heel streng in.

Ik had een keer een kind dat zei 'kan ik niet', toen ik zei 'dan probeer je het maar' kreeg ik als reactie 'vind ik vies'.

Nee ik vind het lekker om jouw billen af te vegen!



Als het kind naar school gaat, is het tijd ook zelf de billen af te leren vegen. (En zelf schoenen/ jas aan te kunnen trekken!)

En als het eens mis gaat, lang leve de biotex en wasmachine.Dan vind ik jou een rotmens en een slechte juf.

Niet ieder kind is motorisch even ver en niet iedere poep is hetzelfde. Mijn zoon kon het ook pas laat zelf. Een combi van enorme plakpoep en geen kracht genoeg in de vingers. Ik had er zelf dan ook wel eens moeite mee.

Zo'n opvang is toch bedoelt om een kind eh..op te vangen? Of ben jij er zo een die d'r nagels zit te doen en de koters aan hun lot overlaat. Of buiten laat staan.

Het word ook echt steeds slechter. Snap niet dat ouders hier nog genoegen mee nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 september 2014 @ 22:45:

Voor ze hier naar groep 1 gingen moesten ze dat zelf kunnen.

Logisch; je kan niet van de juf verwachten dat ze ook nog alle billen poetst.En dat vind ik zo'n krom argument. Alsof álle kinderen allemaal op school poepen. Bijna geen een kind doet dat op school, de meesten volgens mij toch echt gewoon het liefst thuis. Dat is nu eenmaal de aard van het beestje. Maar als je moet dan moet je. Dus waarom zou een juf niet eens een keertje even een paar billen kunnen vegen. Of iig een beetje assisteren/navegen. Vies? nee zo'n kind dat jeuk heeft, krabt en daarna met zijn poeprestvingertjes aan de spullen zit dat is lekker fris zeker.
Mijn zoons zijn 6 en 4 en doen het op school zelf.

Thuis roepen ze mij altijd en ik doe het ook liever zelf. Het werd er niet frisser op als ze het zelf deden.

De oudste wordt bijna zeven en het gaat nu wel tijd worden dat hij het zelf gaat doen. Bij vriendjes doet hij het ook al zelf.



Ik weet nog dat er een keer een vriendje kwam speken uit de buurt. Zoon was ruim vier en hij acht jaar. Riep vriendje ineens vanaf de wc dát ik zn billen moest afvegen! Ik heb geweigerd. Acht jaar! Kom op. Bij de jongere vriendjes deed ik het wel hoor
Alle reacties Link kopieren
Van die natte kinderdoekjes in een blits doosje werkten hier heel goed.



Eerst gewoon wc papier en zelf laten navegen met zo'n doekje. Vanaf 4 jaar deden ze het hier zelf.

Met problemen/diarree hielp ik gewoon.



Met 5 moeten ze dat echt wel kunnen over het algemeen.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
Zoon is pas voor het eerst gaan oefenen op school, de juf zei dat ze bij poepen controleert en zo nodig helpt.
quote:Juultje schreef op 18 september 2014 @ 22:58:

[...]





Beiden poepen dus echt nooit op school, daar hebben ze allebei een vast tijdstip voor. Dat scheelt wel, anders zou zoon nu toch echt een probleem hebben.



Zeggen dat hij het zelf moest gaan doen heb ik gedaan, maar dat werd geen succes. Ik ben nogal van pick your battles en dit vond ik nog even geen battle waard.En waarom denk je dat hij niet op school poept? Het is erg slecht voor een kind om het op te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven