Geld & Recht alle pijlers

Huis niet meer kunnen betalen door baanverlies.

17-09-2014 12:03 133 berichten
Hallo,



Door diverse omstandigheden en daarnaast baanverlies is het erg moeilijk geworden om de vaste lasten te betalen en blijft er al helemaal niets over om te sparen voor als er bijvoorbeeld iets kapot gaat.



Nu is er een koophuis, gekocht met NHG. Huis verkopen is hierbij een optie en volgens de adviseur krijgt je urgentie bij de sociale woningbouw in dit geval.



Tips, advies allemaal welkom.

Weet het zelf niet zo goed wat het beste/verstandigste is om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Typisch verhaal weer.



Erover denken je huis te (moeten) verkopen met een hypotheek van 700 bruto en daartegenover blijkbaar geen groente kunnen snijden en daarom wel minimaal 600 per maand aan boodschappen uit kunnen / moeten geven.



Verder helemaal eens met nessemeisje; ik ken heel wat mensen / situaties die heel wat meer vergen van mensen.
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk logisch dat het veel economischer is als je al geen geld hebt om:



en je huis te verkopen (met verlies waarschijnlijk)

en in een huis te gaan wonen waar je meer huur betaald dan je oorspronkelijke hypotheek.



Dan kun je toch iedere dag uit eten als je dat doet.



* of zo *
anoniem_111602 wijzigde dit bericht op 17-09-2014 20:00
Reden: voordat de taalpolitie wakker wordt
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ok, tochnog gewoon een tip dan: niet meer samen met je partner boodschappen doen, maar alleen. Of hij alleen. Scheelt ons een boel geld als maar een van ons gaat. Vraag me niet waarom
Beter een half motto....
Alle reacties Link kopieren
Pfffff ik heb net een verhuizing achter de rug. Dat vind ik pas vermoeiend. Dus als ik zou moeten kiezen tussen groente snijden en verhuizen ( qua energie), dan zou ik heel erg graag gaan snijden.. Ik hoop echt voor een hele lange periode niet meer te hoeven verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
En waarom denk jij dat je urgentie krijgt bij het zoeken naar een huurwoning? Urgentie is voor urgenten. Mensen van wie bijvoorbeeld het huis gesloopt wordt, of mensen die door ontstane medische redenen op zoek moeten naar een ander huis.

Urgentie is niet bedoeld voor mensen die een veels te hoge hypotheek op hun koophuizen hebben genomen en bij het minste geringste de hypotheek niet meer kunnen aflossen.
Alle reacties Link kopieren
Man o man, heb de topic even verder gelezen. Wat een figuren lopen er ook rond.
Alle reacties Link kopieren
Allemachtig wat een problemen. Huurtje (ok hypo) van 700 en dan overwegen om sociale huurwoning te zoeken. 2 kamer woninkje meer kan je niet krijgen. En kom op zeg, zelfs een depressieve TO kan groente snijden hoor. Vind het erg ongeloofwaardig allemaal. Eerst is de partner depri dan TO zelf.... echt?
Alle reacties Link kopieren
Tja uit dit topic blijkt maar weer dat er nog genoeg mensen zijn die niet met geld om kunnen gaan en het schijnbaar ook niet willen leren.

Ik heb altijd geleerd om te sparen voor slechte tijden. Hier door kon ik mijn hypotheek versneld aflossen waardoor ik niet in de problemen kwam.

Begin eerst maar eens met echt bezuinigen en ga praten met je hypotheek verstrekker!

Huren heeft geen zin, want als je huis verkoopt en dan geld overhoudt kom je ook niet in aanmerking meer voor een sociale huurwoning, dus betaal je dan meer dan ¤700,-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven