uitgerekend in november

03-03-2014 16:46 1092 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Afgelopen week heb ik positief getest en zoals ik het zelf heb berekend ben ik begin november uitgerekend.

Voor mijn man en mij wordt dit ons eerste kindje en we vinden het erg spannend.



Het lijkt mij leuk om met anderen te schrijven die ook in november uitgerekend zijn.



Voor actieve meeschrijvers is er nog ruimte in de tabel.



Naam Leeftijd Kindje # Verwacht... Het wordt... Geboren Bijzonderh.Roosjeddd31126-10Een jongen!Mirps27123-10Een meisje!Viooltje36229-10Een jongen! Koetje1985292-11Een meisje!Maartje13014-11Verrassing!Jeejeindelijk3115-11Siem & Luuk8-10 zazoethom26-11Verrassing!muca813216-11 Sophia13-10 meis293017-11Verrassing!okt&jan nu Sjalalaan1..-11Een jongen! -LuxePaard-2818-11 een meisje! bij 10.2 Downunder1424111-11Surprise!Sophie_8726112-11Een jongen! MeelezerLola8924119-11Een meisje! bij 14w Klavertje ellen29127-11Een meisje! bij 9 wk



Diana_78 en mamainnovember ...



Meelezend, maar niet zo actief meeschrijvend : Lil_okie, Baklava, Nalala, KaatjeDonkey, Bosnimfje, Byrd, Mama-moje, Sjorss
Alle reacties Link kopieren
Jeej, hoe gaat het nu?



Klavertje, ja moe, hier ook! 's Avonds lig ik op de bank...



Sjalalaan, no worries dear, beebje kan echt nog makkelijk draaien! Hoe is het nu? Spannend hoor voor jullie bahbah...



Oh ja, naam! Ik heb er nu 4 en we zijn er nog niet helemaal uit, Mees (was/is mijn nr 1) maar vriend kwam opeens met Maxim en Wessel. Vind ik ook allebei erg leuk, dus ben aan het twijfelen en dan had ik ook nog Faas. Maar dat vindt vriend niet zo, geloof ik... En geboortekaartjes; nog niet naar gekeken. Ook echt gaan doen!
Alle reacties Link kopieren
Mees en Wessel zijn leuk Viool! Fijn dat je er weer bent!
Alle reacties Link kopieren
@Mirps met 28 weken is de baby officieel levensvatbaar zeggen ze. Dus ik vind t een fijn idee dat ik die grens gepasseerd ben!



Wat gaan jullie (degene die er al over nagedacht hebben ;)) met het geboortekaartje doen? Wij gaan hem laten ontwerpen door een vriend die grafisch ontwerper is.



De kraamzorg belde ook voor een afspraak het komt nu allemaal wel dichtbij! En dat met nog 12 weken te gaan!



En nog steeds ben ik lichter dan ik was toen ik zwanger raakte. Maar mijn buik groeit wel aardig (ookal kunnen mensen hetnog steeds niet echt zien...) Ik ben stiekem wel n beetje jaloers op alle zwangere vrouwen die nog niet zo ver zijn als ik en klagen dat hun buik zo groot is terwijl er bij mij zo weinig te zien is. Ik groei denk ik naar binnen ofzo :p
Alle reacties Link kopieren
Hi hier alles goed, de jongens zijn allebei in 2,5 week tijd 400 gram aangekomen!! Evht super, de overige waardes lijken ook goed en alles lijkt erop dat we toch weer de goede kant op gaan, zelfs de controles thuis zijn naar beneden bijgesteld.



@mirps, vervelend dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt over je baan. Kan me goed voorstellen dat je ook niet meer intern wilt. Ik weet dat ik na mijn verlof niet terug hoef te komen, gelukkig vind ik het niet heel erg, ik heb nu veel reistijd en een weinig uitdagende baan. Vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was hebben man en ik besloten dat ik dichter bij huis zou gaan werken. Ook op het werk gaat er veel veranderen en worden de taken nog meer versobert en kwamen ze al met een voorstel om afscheid te nemen en omdat ik zwanger ben kunnen ze niet meteen van me af. Ik word na mn verlof tot 1 maart vrijgesteld van werk en krijg een leuk bedrag mee, dus prima wat mij betreft.



@viool, ja ik wil wel een poging wagen om bv te gaan geven, jij? Ik heb laatst wel een gesprek gehad met een lactatiedeskundige tijdens een bv cursus..... Nou dat was eens maar nooit meer... Heel erg zweverig, probeerde het echt te verkopen waarom het zoveel beter is dan flesvoeding, maar op zo'n manier dat je een schuldgevoel krijgt mocht het toch niet lukken met bv. En bovenal vertelde ze me wat ik MOEST doen... En als ik ergens een hekel aan heb.........



En Mees, superleuke naam! Stond bij mij ook ver bovenaan, maar man wilde niet. Gelukkig hebben we nu al een hele tijd 2 namen en die gaan het ook echt worden. Geboortekaartjes zijn besteld, enveloppen geschreven en het geboortebord met de namen erop hebben we afgelopen week ook binnen gekregen. Zo leuk!



Hier moet alleen de vluchtkoffer nog ingepakt worden... Ik merk dat ik dat een beetje aan het uitstellen ben... Moet ik nog van die niet sexy grote onderbroeken halen enz haha je kan je maar druk maken over onbenulligheden.. Maar het moet toch maar gebeuren want de kans op vroeggeboorte is hier wel heel groot, afgelopen week vertelden ze me al dat ze me echt niet tot 40 weken laten doorlopen. Ik ga er dus vanuit dat ik binnen 6 weken die prullen in mn armen heb... Gek idee he?
Alle reacties Link kopieren
Jeej, wat fijn dat je je mannen nog bij je hebt en dat ze zo goed zijn aangekomen! Zijn ze ongeveer even zwaar als jongens bij een eenling zwangerschap? Dat uitstellen herken ik wel!



Viool, jeej daar ben je weer! Jullie zijn nog lekker aan het bekijken hoe jullie zoontje gaat heten. Wij zijn er inmiddels wel uit. Eigenlijk al heel lang, maar op vakantie met 24 weken hebben we afgesproken dat dit de naam gaat worden.

Balen dat je je niet zo prettig in je lichaam voelt. De kilo's gaan er na de geboorte wel weer af! Ik ben 4,5 kilo aangekomen. Niet zoveel nog, maar bij mij moest er voor de zwangerschap helaas ook al redelijk wat af. Vrouwen met een hoger startgewicht komen vaak ook minder aan.



Muca, fijn dat je echo goed was! Het lijkt me echt een enorm verschil tussen de 20 en 30 weken echo!



Mirps, balen dat je nog niet weet waar je terecht gaat komen. Kunnen ze daar niet een beetje vaart achter zetten?



Klaver, jeeeeej de 28 weken grens voorbij!



Hier gaat het matig. Vanaf aankomende week werk ik ook de helft minder ivm harde buiken op advies van de verloskundige. Ik kijk heel erg uit naar mn zwangerschapsverlof. Gelukkig gaat het met ons meisje wel goed. Straks gaan we met zn allen gewoon de laatste loodjes in!
Alle reacties Link kopieren
@Klavertje, dat is dan zeker een fijne grens om overheen te zijn. Wat gaaf dat jullie kaartje wordt ontworpen door een vriend. Wij hebben gewoon een kaartje van internet uitgekozen. Is misschien niet helemaal mijn eerste keus, maar ik vind hem leuk genoeg.

Kan me voorstellen dat je je buik nu wel wil laten zien. Bij mij zie je hem wel echt, maar wel redelijk bescheiden nog geloof ik. Dus hij zit gelukkig nog niet echt vaak in de weg. Alleen sokken aantrekken is niet zo prettig. Veters strikken heb ik dan weer minder moeite mee.



@Eindelijkmama, wat goed dat ze allebei zo goed zijn gegroeid! Fijn! En de tijd gaat toch best wel snel hè, 6 weken nog maar! Ik zeg normaal ook altijd tegen iedereen hoe ver ik al ben, maar gister vroeg iemand hoeveel weken ik nog moest. Dat klonk ook ineens best dichtbij! Al is er bij mij nog geen reden om me niet tot 42 weken door te laten lopen, dus ik ga vooralsnog uit van het ergste.



@Luxepaard, vervelend dat je zoveel last hebt van harde buiken. Wel fijn dat je wat rustiger aan kunt doen op je werk. Hoelang nog tot je zwangerschapsverlof?

Wat betreft mijn werk, ik heb me er maar bij neergelegd dat ik het waarschijnlijk niet voor mijn verlof ga horen waar ik terecht kom. Maar heb nog steeds goede hoop dat ik in januari ergens anders terecht kan.



Vanmorgen heb ik weer controle gehad bij de verloskundige. Alles zag er goed uit. Hartje klopte mooi, m'n buik was weer 2 cm gegroeid. Volgende afspraak is over 2 weken, dan krijg ik een liggingsecho. Volgens de verloskundige lag de kleine nog steeds met d'r hoofdje naar beneden (vorige keer ook), dus ik hoop over 2 weken ook.
Alle reacties Link kopieren
Mirps, ik moet nog 3 weken werken. Ga met 34 weken met verlof. Nog even volhouden. Hoe lang moet jij nog?

Ik heb volgende week mijn echo. Ik vind het wel leuk weer, is inmiddels alweer ruim 11 weken geleden. Toch ook weer spannend! Bij mij ligt ons meisje ook met haar hoofdje naar beneden. Ze draait nog wel wat, maar het gros van de tijd voel ik voetjes onder mn ribben.

Nu gaat het opschieten he! Jij bent nog een stukje verder dan ik, maar ik denk ook al, jeetje over maximaal 10 en een halve week is ze er al!



Hebben jullie het kamertje al helemaal klaar? Bij ons staat al het grote al wel. Alleen nog de aankleding en wat lakentjes en dekentjes.
Alle reacties Link kopieren
@Luxepaard, ik stop met 36 weken. Dus nog iets meer dan 2 weken werken. Denk dus ongeveer gelijk met jou. Leuk, volgende week echo! Jammer dat er zo lang tussen zit hè? Zou best wat vaker willen kijken.

En draaien doet ze bij mij alleen nog om de lengteas zeg maar.



Slapen jullie ook zo slecht? Het ging steeds prima met slapen, maar sinds een week of zo ben ik steeds supervroeg wakker en dan slaap ik gewoon niet meer. Dus zit echt asociaal veel te gapen op m'n werk.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je het zo lang vol kan houden het werken. We stoppen inderdaad dan tegelijk. Nog twee weken. Aan de ene kant vind ik het heerlijk dat het al bijna zover is, maar aan de andere kant vraag ik me wel af wat ik de hele dag moet doen. Al denk ik dat als het eenmaal zover is ik mn dagen wel weer in kan delen.



Ja, ik zou ook wel vaker even willen gluren. Nog een paar daagjes geduld. Ik ben ook super benieuwd of ik normaal mag bevallen of niet. Ik ga er wel van uit, maar je weet het nooit zeker nog natuurlijk.



Dat vroege wakker zijn heb ik een periode gehad, nu gaat het weer beter. Maar je schijnt wel echt slechter te gaan slapen naarmate het einde van je zwangerschap nadert. Kan je in het weekend een beetje bijtanken?
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap als een blok! Ga meestal na tienen naar boven lig tot half 7 in katzwijm. Mits zoonlief netjes in zn bedje blijft. Maar dat gaat goed de laatste tijd, afkloppen!! Ik heb de 24ste mn laatste werkdag, nog 2 weekjes!



Luxepaard, nee kamertje nog lang niet klaar. Hopelijk van het weekend behangen! Wat vervelend van die harde buik steeds. De hele dag door?



Mirps, beebje kan toch nog draaien tot 35 weken? Balen dat je zo vroeg wakker bent!



Jeej, wat fijn dat het goed gaat met de boys! Ja, ik wil ook bv gaan proberen weer, bij M 5 maanden gedaan dus eens kijken hoe dat nu gaat. Heb wel al met mezelf afgesproken dat als het mij te veel stress geeft, ik ermee stop. Maar vind wel van mezelf dat ik het moet proberen. Stom zeg, dat die cursus een motje was... Opzouten, moet iedereen zelf weten en met de fles groeien ze ook echt hoor. Ik haat dat soort praatjes, haha!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook borstvoeding proberen. Ben er wel een beetje huiverig voor omdat k overal lees dat je borsten er zo'n zeer van gaan doen! Maarja stoppen kan altijd nog dus ik ga het gewoon proberen!



Net weer terug van controle en ons meisje doet het nog steeds super en ik gelukkig ook! Buik lag mooi op schema en ijzer en bloeddruk enz. waren allemaal weer goed. Nu heb ik zondag een 4d pret echo en daar ben ik heel benieuwd naar!!! En over 2 weken weer een groei echo in het ziekenhuis. Het einde nadert dames!!

Voor jullie allemaal nog sneller want ik ben de laatste die is uitgerekend hier haha.
Alle reacties Link kopieren
Ben ook net terug van controle, en alles zag er goed uit. Hij ligt met zn hoofd naar beneden dus niet meer draaien hoor vriendje!



Klavertje, ik vond die pijn reuze meevallen. Maar ik heb altijd al zere/gevoelige borsten dus dit was voor mij niet erger dan normaal. Ik heb wel altijd met zo'n tepelhoedje gevoed trouwens want mijn tepels vonden dat fijner. Het is heel bijzonder moet ik zeggen. (maar niet zaligmakend ) Gewoon proberen idd en is het niks, plop je er een flesje in!
Alle reacties Link kopieren
Ohh meiden ik ben verliefd!!!

We hebben vandaag een 4d pret echo laten maken! Wat was dat mooi! We krijgen echt een meisje! Ze kan huilen en ze kan lachen! Hebben we allebei gezien! Ze nam grote slokken vruchtwater. Ze heeft (zover je dat kan zien natuurlijk) de neus en het voorhoofd van mijn vriend en mijn wangen! Ik heb de dvd die gemaakt is nu al 3x bekeken. En het wordt waarschijnlijk een meid met lange benen!
Alle reacties Link kopieren
Haha, Luxepaard, ik maak me dus totaal geen zorgen of ik m'n dagen wel vol krijg. Ik hou er ook best van om eens een dagje niks te doen. En voor de rest lekker alles op m'n dooie gemakje. Wanneer heb je je echo?



@Viool, wat heerlijk dat je zo lekker kunt slapen. Bij mij scheelt het ook wel dat ik door de week niet thuis slaap. In het weekend gaat het gelukkig beter.

Baby kan inderdaad nog tot 35 weken draaien, maar dat doen ze niet allemaal. Voor mijn gevoel ligt ze dus steeds wel met haar hoofd naar beneden en draait ze dus alleen om haar lengte-as. Maar je zult net zien dat ik maandag de liggingsecho heb en dat ze dan toch nog is omgedraaid.

Ik duim voor jou dat hij ook lekker met z'n hoofdje naar beneden blijft liggen!

Ik vind jou altijd zo lekker nuchter. Is het niks, plop je er een flesje in, haha! Daar hou ik van.



@Klavertje, wat leuk dat je een 4d-echo hebt laten maken! Wij hebben volgens mij een 3d-echo gedaan, wat is het verschil? Gaaf dat je zoveel kon zien zeg! Oh en leuk, wij krijgen ook een meisje met lange benen waarschijnlijk.



Hier eigenlijk geen nieuws, gaat allemaal z'n gangetje. Ik krijg wel echt de kriebels om ons huis op te ruimen. Dus denk dat dat straks in mijn verlof nog wel gaat gebeuren als ik me nog steeds goed voel. Fijne week meiden!
Alle reacties Link kopieren
Dit vond ik op een website



De 2Decho is voor medische doeleinde een uitermate geschikte manier om je kindje goed in de gaten te houden, en alles mooi op te meten en uit te rekenen, maar dankzij de hedendaagse techniek zijn we in staat om in heel korte tijd een hele reeks van deze foto's tegelijk te maken. Als we dan een heleboel van deze foto's maken, en steeds van net een beetje andere hoogte, kan onze computer uitrekenen hoe de contouren van je babytje in de diepte lopen. Dit noemen we een 3D echo.

Maar het kan nog mooier. als we namelijk een heleboel van deze 3D echo foto's achter elkaar plakken, kan je ook de bewegingen van je babytje volgen! Je krijgt dus een film van wat jouw babytje aan het doen is in je buik! Dit noemen we en 4D echo.
Alle reacties Link kopieren
Ah dan heb ik blijkbaar ook een 4D-echo gehad. Wel al met 25 weken, dus vond zelf niet echt dat ik al wat kon terugzien van vriend of mezelf. Maar wel heel mooi om te zien.
Alle reacties Link kopieren
Fijn te lezen dat het met iedereen goed gaat! Het komt nu wel heel dichtbij, minder dan twee maandjes!!



@klavertjeellen, gaaf zo'n 4d echo! Hier zijn heel weinig echo's beschikbaar. Alleen met 12 en 20 weken een echo gehad en nu krijg ik er alleen nog een met medische indicatie (bijv. om te bevestigen als ze denken dat de baby in stuit ligt ofzo)



Hier alles zo z'n gangetje, volgende week nog samen lekker een weekje weg en daarna lekker aanrommelen in huis, kamertje klaarmaken, wasjes daaien. Had nooit gedacht dat ik daar zo naar uit kon kijken



Ik ga ook proberen borstvoeding te geven, lijkt me zo speciaal! Ze zijn hier enorm pré borstvoeding en natuurlijke dingen enzo. Absoluut geen speentjes en flesjes, maar indd als het niet lukt gwn een flesje erin! Daar worden ze ook groot mee.



Groetjes vanaf de andere kant van de bol
All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them <3
Alle reacties Link kopieren
Hee allemaal, hoe is het nu?



Mirps, hoop dat je je wat beter voelt nu de zon weer schijnt! Irritant dat je je zoveel zorgen moe maken over je werk. Die onzekerheid kun je er nu niet echt bij hebben he.. Bij mij op het werk is de beloofde vervanging per 1 september ook nog niet in velden of wegen te bekennen. We hadden het al zo druk op mijn afdeling (1 collega en ik) en nu werk ik nog maar 14 dagen, dus dat is allemaal wat minder..



Viooltje, welkom terug! Mijn meisje lag bij de laatste controle vorige week (en snelle echo want de vk kon mn buik niet aanraken zonder dat deze keihard werd, dus ze kon niks voelen) nog netjes met het hoofdje naar beneden, ook al vrij diep in mn bekken. Sowieso wel veel harde buiken hier, neem veel te weinig rust, werk hard en bijna geen avond vrij.. gelukkig heb ik nog wel redelijk veel energie. Maar ik kijk ook echt uit naar mijn verlof hoor. Ga dit weekend met mn moeder nog naar Antwerpen, lekker laatste keer samen weg voorlopig.



Jeej, fijn dat de jongens het nu zo goed doen! Heel netjes. Maar voor jou komt de bevalling nu echt heeeeel dichtbij he! Begin me er nu ook wel wat op voor te bereiden, zou me niet verbazen als ze eerder komt. Ik ben vrij klein en de baby is vrij groot. Als er niet genoeg ruimte is/ze niet genoeg voeding meer kan opnemen kan het eerder komen. Dus ik zit midden in 'duik in je weeen' super leuk, mn vriend kijkt me elke keer angstig aan als hij me ziet lezen...



Ik wil ook wel borstvoeding proberen te geven, toch het beste voor je kind, denk ik. Zat laatst een beetje uit nieuwsgierigheid te knijpen en er kwam al wat wit vocht uit mn tepel. Dit had ik natuurlijk helemaal nooooit moeten zeggen aan mn vriend want sindsdien durft hij er amper nog aan te zitten Ik vind het zo grappig hoe hij op alles reageert. Super lief en bezorgd, merk wel dat hij zich echt op eigen wijze aan het voorbereiden is. Merk ook dat het moeilijker wordt om hem over te halen om intiem te zijn, hebben jullie partners dat ook? Hij begint het nu echt een beetje eng te vinden (bang om de baby pijn te doen...)
Alle reacties Link kopieren
Nou, bij ons staat het intiem bezig zijn sowieso op een laag pitje... Ik kan er de zin niet echt meer voor opbrengen en er blijven nog maar weinig standjes over. Vind ik dan hè, ben niet zo creatief!



Zodra baby is ingedaald zal hij/zij niet meer draaien nee! Vooralsnog denk ik dat hij nu ook niet meer gedraaid is hoor. Ik heb het gevoel nog steeds hoofd beneden. 1 okt moet ik voor het eerst naar de gyn, we'll see!



Muca, wat ben jij nog een druk baasje!! Lekker hoor dat je nog zoveel energie hebt! Spannend hè dat je gewoon echt geen idee hebt wanneer de baby komt... Vind ik leuk! M is geboren op de uitgerekende datum dus daar reken ik nu weer een soort van op. Gewoon op tijd, niet te vroeg, niet te laat... Oh echt? Kwam er melk uit je borst? Ik ga dat vanavond ook eens proberen hahahaha!



Ik moet nog ff puffen oefenen, zal zo eens op Youtube kijken.



Ik heb as wo mn laatste werkdag! Heb deze week 3 dagen achter elkaar gewerkt, heb een kantoorbaan en gistermiddag had ik echt wel een zere buik. Ik zit te lang en als ik dan opsta, best wel pijn. Nu gaat het weer prima hoor. Maar ben er niet rouwig om dat wo mn out of office aangaat tot half jan!



Wanneer gaan jullie weer beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb za trouwens een fotoshoot! Het ziet er goed uit qua weer en dan wil de fotografe graag naar buiten geloof ik... Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
@Viooltje, leuk zeg, zo'n fotoshoot!



Borstvoeding ga ik ook proberen, lijkt me heel bijzonder!



De baby ligt hier nog in een stuit, maar alles gaat goed met haar. Ik begin nu wel na te denken over wat ik wil als ze zo blijft liggen, want de kans wordt steeds kleiner dat ze gaat draaien natuurlijk (ben nu ruim 31 weken). Een stuitbevalling zie ik niet zitten, en een draaipoging eigenlijk ook niet echt.
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 20-09-2014 14:54
Reden: oproepje voor onderzoek
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie ook zo intens moe?

Ik slaap slecht! Ik heb gisteren besloten dat ik 6 weken verlof neem voor de bevalling ipv 4. Dus nu heb ik over 4 weken al verlof! Dat klinkt echt snel!!!
Alle reacties Link kopieren
Klavertjeellen, vervelend dat je zo moe bent, maar wel lekker dat je nu nog maar 4 weken hoeft te werken. Ik slaap ook ontzettend slecht, volgens mij ben ik meer wakker dan dat ik slaap. Maar moe ben ik eigenlijk niet echt.
Alle reacties Link kopieren
Viool, lekker dat je bijna je laatste werkdag hebt! Ik werk 40 uur in de week en ben er nu wel een beetje klaar mee ook. Vandaag gelukkig lekker vrij, vanmiddag rij ik naar Antwerpen, lekker even ertussen uit. Nog 13 dagen werken, echt aftellen... Volgende week mag ik mijn vervanger eindelijk gaan inwerken. Hoe was de fotoshoot? Best leuk om te doen he! Heb het ook gedaan vorige week. Morgen is de cd klaar, erg benieuwd, zaten wel mooie tussen.



Lola, waarom wil je niet proberen de baby te laten draaien? zie je op tegen de pijn?



Ellen, fijn dat je nu nog maar vier weken hoeft te werken! Moet je er 's nachts veel uit om te plassen of ligt het gewoon niet lekker met de buik? Misschien helpen kussentjes ter ondersteuning dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven