Zwanger worden na een miskraam vanaf mei/juni 2014

23-06-2014 10:16 2930 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij het nieuwe topic met tabel. Hopelijk mogen we snel allemaal lieve kindjes krijgen!



Inloggegevens:




Bevallen!

NaamLeeftijdKindjeBevallen Enya29 30/37 ? ? Theia 29/29April 2015 Divarg 29/28Mei 2015 Plukkie 36/36Mei 2015 MissMystique 29/34Juni 2015 Oreos 33/34Juni 2015Sara28/312e kindjeJuni 2015 Valentina82 32/431e & 2e kindjeJuli 2015 Bloes 30/30 1e kindjeAugustus 2015Sophietje3840/35 1e kindjeApril 2017





Lieve Clifford, hopelijk snel terug!

Stoere Sophie, goed herstellen en kom snel weer in de tabel!

Lucia en Feline, als je in de tabel wil, welkom! Jullie horen bij de groep!

moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:11
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
5.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Clifford, wat leuk dat jouw dochter ook van 2010 is! Mij dochter is vooral erg verliefd op haar kleine zus. Veel knuffelen en kusjes geven.. Ook een beetje nieuw ritme proberen te vinden, en haar plaatsje bepalen, maar ook dat doet ze heel goed.



Ik duim heel hard voor jou en de andere dames hier ..



Afgelopen week kwam wel wat verdriet van afgelopen 2.5 jaar er met de kraamtranen naar boven, maar dat hoort er denk ik bij.

Eindelijk is ze er, ik gun het jullie ook zo..



Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Sophietje: ik ben ook volledig onder narcose gegaan. Narcose duurde 15 min, de ingreep duurde 4 min. Toen ik wakker was, dacht ik dat er nog niets gebeurt was.



Summer: aardig van je. Hoop alleen dat 6 MK's me bespaard blijven. Je klinkt iig als een positief persoon.
Alle reacties Link kopieren
Sophietje, ik had de keuze voor plaatselijk of volledige narcose. Voor mij geen moeilijke keuze: gooi mij maar onder. En het was best relaxed. Ik werd wakker van een diepe slaap. Aanrader!



Summer, dank voor je lieve, opbeurende woorden. Maar damn, wel erg wat je hebt meegemaakt. Gefeliciteerd met je wondertje. Ik hoop ook dat we dit snel mee mogen maken.
'My mission in life is not merely to survive, but to thrive; and to do so with some passion, some compassion, some humor, and some style'
Alle reacties Link kopieren
Je geduld zal vast enorm op de proef gesteld zijn Summer! Maar heerlijk dat ze er nu is en dat alles goed gaat. Hopelijk kunnen wij over een tijd ook allemaal zo'n succesverhaal neerpennen.



Bij mij begint de menstruatie op gang te komen: 4,5 week na de miskraam, 2 weken na de vermoedde eisprong. Wat dat betreft lijkt mijn lichaam het gewoon nog te doen. Over ongeveer twee weken zal ik dan weer een eisprong hebben denk ik. Dan zit mijn man een week in het buitenland, dus ik denk dat de volgende ronde ook overgeslagen zal worden. Misschien is dat ook wel goed, dan heeft mijn lichaam even goed de tijd om bij te komen. Maar dat is mijn verstand dat spreekt. Gevoelsmatig ben ik er alweer klaar voor. Dat had ik echt niet verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Zie je wel Clifford! Lang leve de hormonen Neem nog lekker een maandje zonder gestress en aftellen, daarna weer rustig beginnen.



Oreos: doe jij een beetje je best? Ga je veel plezier maken dit weekend?



Hier: goed bezig.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha goed bezig? Goed bezig!



Hier ook. Lekker veel bezig geweest, in tegenstelling tot vorige keer (toen was het om de dag). Manlief had eergisteren zelfs gedroomd over een kindje. Dat was wel leuk om te horen. Hij is er zelf ook (op some level) mee bezig.



Ik raak niet snel in de stress, maar de laatste tijd ben ik toch meer gespannen. Ik voel het in mn huid. Vandaag zin in een lekker rustig dagje. Fijne zondag nog ladies!
'My mission in life is not merely to survive, but to thrive; and to do so with some passion, some compassion, some humor, and some style'
Alle reacties Link kopieren
Goed zo Oreos! Wij tot de eisprong (vandaag) om de dag, vanaf gister elke dag. Gewoon 'voor het geval dat'. Weet niet 100% zeker of ie vandaag is of morgen/gister. Meestal ben ik erg regelmatig dus het zal een van deze dagen zijn. We laten niets aan het toeval over.

Als ik deze ronde zwanger wordt is het wel superslechte timing ivm plannen van de zomer. Maar, who cares, dat heb ik losgelaten. Je kan het niet plannen.



Waarom ben je gestrest?



Fijne zondag!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig dames!



Mijn menstruatie is ondertussen goed losgebarsten. Hij is wel wat heftiger dan normaal, maar ik begreep al dat dat normaal is na een miskraam. Verder lekker bezig met klussen...in het huis dus Het is gigantischveel werk, maar geeft ook veel voldoening. Fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Sophietje: hoe is het vrijdag gegaan en hoe gaat het nu met je?
Alle reacties Link kopieren
Clifford, hahah! Dan mag ik met recht zeggen: klus ze!

Schiet het al wat op? Heb je een handige man?



Sophietje: hoop ook dat t goed met je gaat!
Alle reacties Link kopieren
Narcose werd niet ter sprake gebracht, werd weer ruggenprik. Ging op zich wel aardig, maar ben (net als mn moeder) niet zo gevoelig voor verdoving/narcose, ben al eerder op een ok wakker geworden. Gelukkig was ingreep toen net klaar.

Kreeg vooraf een soort buisje ingebracht, door een andere gyn die niet vriendelijk met de eendenbek was (au!). Buisje moest mn baarmoedermond beschermen. Er zat nog vrij veel weefsel, mocht meekijken op monitor, en heb over 3 weken telefonische afspraak met gyn. Ze verwachten dat ik in tussentijd menstruatie krijg. Heb nu nog geen bloeding, maar vorige keer duurde dat ook wel 4 dagen na de curretage.

Tranen zaten vrijdag wel hoog, en ik huil dus nooit, maar vrijdag om alles. Als een verpleegster wat liefs zei jankte ik al. Was misschien ook niet zo handig om wederom alleen naar ziekenhuis te gaan achteraf ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je weer zo positief bent Clifford! Hoop dat het gauw weer raak is en nu een plakkert



Wat een gedoe Sophie :(



Ik ben zwanger en depri, overmorgen eerste echo (7+1) maar kijk er enorm tegenop, ik ben er bijna zeker van dat het toch weer dood is :(
Alle reacties Link kopieren
Nog een vraagje, vrijdag dus curretage gehad, vandaag aan t werk. Heb best zin om weer te sporten, maar lees overal dat ik het eerste week rustig aan moet doen. Nu ben ik niet superfit inderdaad, maar ben ik wel vaker niet voordat ik ga sporten.

Zijn jullie snel weer aan t sporten geslagen?
Alle reacties Link kopieren
Echt divarg? Waarom denk je dat? Of durf je het niet te geloven?

Sterkte iig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ff rustig aan doen Sophie! Je moet toch even herstellen. Niks forceren in ieder geval.



Ja ik denk gewoon angst door eerdere ervaring. Heb er geen reden voor het te denken (maar then again, dat had ik de vorige keer ook niet en toch was het al 1.5 week dood, daarom vind ik nu zo vreselijk eng).
Alle reacties Link kopieren
Aah, komt vast goed Divarg. Snap je wel, het is heel reële angst, die ieder van ons hier heeft of zal gaan hebben.

Hoop toch dat je een beetje kan genieten morgen, en dat er een klein wurmpje zn best voor je doet op de monitor!

hou je taai.



p.s. zal mn gemak houden deze week, misschien gezien de behoorlijk lage bloeddruk ook nog niet heel onverstandig ;)
Alle reacties Link kopieren
Succes vandaag Divarg!!
Alle reacties Link kopieren
@ sophietje: sterke de komende dagen. Ik denk dat je vooral naar je lichaam moet luisteren. Doe rustig aan, maar je hoeft ook niet de hele dag op de bank te liggen. Na mijn miskraam heb ik wel wat langer geslapen, maar ik ging ook mee met mijn moeder middagje boodschappen doen en even samen kopje thee ergens drinken.



@ divarg: ik hoop zo dat het goed is, man wat spannend. Nou ik kneep hem ook best wel hoor toen ik nu voor de eerste keer ging. en zelfs afgelopen vrijdag bij al ruim 14 weken vond ik het spannend.



@ hier: gaat goed. Voel me super, draag al wat zwangerschapskleding, want het andere zit niet meer lekker. Inmiddels weten het ook steeds meer mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ben je al 14 weken Enya! :o Wow. Alles goed bij jou?



Ik heb een kloppend hartje gezien! Ruim 7 weken zwanger nu! Het blijft evengoed nog steeds doodeng maar de eerste hindernis hebben we overwonnen. Weet iemand iets zinnigs te zeggen over miskraampercentage na een goede echo met 7 weken?



Hoe is het Sophietje?
Alle reacties Link kopieren
Ohja ik wil jullie helemaal niet verlaten, ik vind geen aansluiting in het zwangeren topic van mei 2015 :( Ik stel voor dat jullie allemaal positief testen binnen nu en 2 weken, ok? Goedzo!
Alle reacties Link kopieren
Fijn Divarg! Ik hoop dat het wat geruststelling geeft. Zekerheid heb je helaas nooit. Wen er maar aan: als het kindje geboren wordt, wordt het alleen maar erger Nee, da's flauw, maar probeer positief te blijven. Je hebt er toch geen controle over.



@Sophietje: fijn dat alles nu weg is. Ik sluit me verder bij de rest aan. Luister vooral goed naar je lichaam. Ik ben zelf niet gaan sporten, maar stond twee dagen na de miskraam wel al dakbeschot uit ons nieuwe huis te trekken. Dat was eigenlijk te snel, want na een paar dagen klussen werd ik ontzettend duizelig en onrustig in mijn hoofd. Toen heb ik echt een paar dagen rustig aan moeten doen.



Ik zou er deze maand wel weer voor willen gaan, maar mijn man is een week naar het buitenland precies in de periode dat ik mijn eisprong verwacht. Ik denk dat ik dus nog even geduld moet hebben.
Alle reacties Link kopieren
@enya: gefeliciteerd!

@sophie: pittig hoor! Ik zou lekker rustig gaan sporten. Beetje wandelen, crosstrainer, lichte oefeningen. Dan voel je je altijd beter dan met niks doen. Gewoon niet te heftig!

En niet meer alleen gaan! Ik heb die fout twee keer gemaakt (waaronder met de 'slecht nieuws echo'.). Take care!

@divarg: fijn! Eerste hindernis genomen! Probeer positief te blijven en goed voor jezelf te zorgen. Je hebt er toch geen invloed op. En wat je kansen betreft: ik heb een miskraam gekregen nadat ik het hartje heb zien kloppen. Je kan er niets over zeggen. Vertrouw op je lichaam, leid jezelf af. En blijf gerust hier posten!
Alle reacties Link kopieren
Enya, 14 weken?? Wat gaaf. Gefeliciteerd.



@Divarg, ik kan me goed voorstellen dat je zo dacht/ denkt. Maar gefeliciteerd met kloppend hartje. Probeer dat beeld vast te houden. Ik had ergens gelezen dat de kans op mk na mk gelijk is (tenzij echt meer dan 3x gebeurd, maar dan wordt er ook onderzoek gedaan).



@Sophietje, ik had een curettage bij 13 wkn (na 2 x cytotec). Ik schrok ervan hoe weinig energie ik had. Ik houd van sporten, maar ik kon met moeite naar de supermarkt lopen. Op vakantie heb ik veel geslapen, en toen langzaam een half uurtje geprobeerd te hardlopen. Dacht dat het wel goed ging, maar 1 uur later stortte ik in. Dus mijn advies, heel goed naar je lichaam luisteren, maar vooral ook veel rust nemen.



@clifford, Sterkte meid! Jammer dat je vriend net die periode er niet is. Maar aan de andere kant geeft het je lichaam ook tijd om te herstellen. Succes met klussen ;)



@Valentina, workstuff Hoop snel duidelijkheid te krijgen, want het vreet aan me. Ik merk dat sommige dingen in mijn hoofd blijven malen, en dat ik me soms anders voel/gedraag dan normaal, meer gespannen. En dat ben ik niet gewend.



@hier. het is afwachten. Ik voel van alles in mijn (onder)buik, maar natuurlijk geen idee wat het is. Vorige ronde dacht ik echt dat het raak was, dus dat probeer ik nu niet voor te stellen. Wat heel moeilijk is, want je hoopt het wel. NOD is 2 okt, dus op zn vroegst wil ik 3 okt testen. Tot nu toe erg regelmatige cyclus gehad (28 28 28). Maar.. ik moet nog een paar dagen wachten
'My mission in life is not merely to survive, but to thrive; and to do so with some passion, some compassion, some humor, and some style'
Alle reacties Link kopieren
@divarg: YES! Wat fijn! Over het mk percentage. Ik heb geen getallen gelezen, maar wel dat er twee momenten zijn waarop het mk percentage een stuk daalt. De een is rond de 6,5 week als het hartje moet zijn gaan kloppen en de tweede is na 12 weken.

Dus dat je een kloppend hartje hebt gezien is echt een hele grote stap!



Dat spannende, dat blijft helaas. Althans, tot nu toe blijf ik dat wel hebben hoor. Hier nu 9w0d en ik check nog bij elke toiletbeurt als eerste of mijn slip niet rood ziet. Ik kon het vanaf die echo met 7w wel iets beter loslaten, omdat je rationeel weet dat de eerste uitdaging behaald is. hoop dat dat voor jou ook geldt.

Hier maandag weer een nieuwe echo, termijnecho. Ben stiekem ook wel nerveus hoor!
Alle reacties Link kopieren
theia wat spannend!! Veel geluk vast maandag.

Kan je nog herinneren wat je voelde net voor je de test deed?
'My mission in life is not merely to survive, but to thrive; and to do so with some passion, some compassion, some humor, and some style'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven